Lesehest_hage Skrevet onsdag kl. 17:35 #3481 Skrevet onsdag kl. 17:35 (endret) suprise skrev (28 minutter siden): Ja! Stakkars hest, og de hestene der hadde det ikke bra for 10 år siden på det stedet. Sikkert likt nå. 🤷♀️🥹 Slettet tekst, da opprinnelig innlegg ble forkortet. Endret onsdag kl. 17:36 av Lesehest_hage
Sol Rampelyset Skrevet onsdag kl. 17:36 #3482 Skrevet onsdag kl. 17:36 Ryddet for persondebatt. Sol, admin.
suprise Skrevet onsdag kl. 17:41 #3483 Skrevet onsdag kl. 17:41 siesta skrev (2 timer siden): Rart at ikke rideskolen på Leikvoll(var det ikke der? ) reagerer De bryr seg ikke. Har erfaring der..stakkars hester der🥺 7 1
siesta Skrevet onsdag kl. 17:52 #3484 Skrevet onsdag kl. 17:52 suprise skrev (9 minutter siden): De bryr seg ikke. Har erfaring der..stakkars hester der🥺 Er det ikke flere som tar affære av de som har hest der? 6
suprise Skrevet onsdag kl. 18:14 #3485 Skrevet onsdag kl. 18:14 siesta skrev (20 minutter siden): Er det ikke flere som tar affære av de som har hest der? Vet ikke, 10 år siden mitt barn gikk der... Noen av hestene fikk aldri hvile ble brukt konstant av elever til tross de var gamle og slitne🥺. De hadde noe dårlig rykte. Vi byttet stall med bedre dyrevelferd. Fikk helt vondt av enkelte hester der. Eieren tenker penger. 1 4 3
siesta Skrevet onsdag kl. 18:30 #3486 Skrevet onsdag kl. 18:30 suprise skrev (16 minutter siden): Vet ikke, 10 år siden mitt barn gikk der... Noen av hestene fikk aldri hvile ble brukt konstant av elever til tross de var gamle og slitne🥺. De hadde noe dårlig rykte. Vi byttet stall med bedre dyrevelferd. Fikk helt vondt av enkelte hester der. Eieren tenker penger. Stakkars hester. 6
suprise Skrevet onsdag kl. 19:42 #3487 Skrevet onsdag kl. 19:42 siesta skrev (1 time siden): Stakkars hester. Ja mitt barn orket ikke være der mer..hestene fikk aldri hvile. Fæl plass. 3
Janne1975 Skrevet onsdag kl. 21:16 #3488 Skrevet onsdag kl. 21:16 siesta skrev (8 timer siden): Jeg leste at de kostet 7000 kr . Helt normalt at en 54 år gammel dame kjøper julekalender med troll til den prisen når hun nesten ikke har hatt råd til de viktige tingene... Må bare arrestere deg litt her, selv om jeg absolutt er enig i poenget ditt. Nina er 58 år. BE er født i 1972 og er 54 år, Nina i -68. Han var russ i Arendal da Dennis ble født og møtte Nina på Taket noen år senere (Taket hadde 22 årsgrense). 3 4
plomman Skrevet onsdag kl. 21:48 #3489 Skrevet onsdag kl. 21:48 suprise skrev (7 timer siden): Jeg synes også synd i hesten. Hun er for stor for den hesten. Jeg er ingen 🐴 ekspert,men det er lett å se for alle som har øynene i orden...... Noe av det verste jeg ser er dyr som må ha overvekt på ryggen😢 Hun hadde passet fint til en stor fjording eller annen rase. Jenta var vel 170 cm høy og brukte 42 i sko som 11 åring mener jeg ha lest, vet ikke hvor høy hun er nå....men det betyr lite,ser jo at hesten er for liten til hun! !!! En vanlig islandshest kan bære rundt 20 til 25 prosent av sin egen kroppsvekt, noe som betyr en ryttervekt på omtrent 70 til 90 kilo inkludert sal og utstyr. !! Det er ikke bare vekten som mulig er et problem her, det største problemet er kanskje at jenta er alt for høy for en islandshest. Høyden hennes skaper en ubalanse som hesten konstant må jobbe for å korrigere, noe som kan føre til stivhet, ømhet i ryggmuskulaturen og unødig slitasje på ledd og sener. Tenk deg selv forskjellen på å ha en på 160cm og en på 190cm på ryggen, når du er 160cm selv. Selv om de veier likt så vil du bruke mye mer krefter for å holde balansen med den på 190cm. 4 10
Lesehest_hage Skrevet onsdag kl. 21:51 #3490 Skrevet onsdag kl. 21:51 plomman skrev (1 minutt siden): Det er ikke bare vekten som mulig er et problem her, det største problemet er kanskje at jenta er alt for høy for en islandshest. Høyden hennes skaper en ubalanse som hesten konstant må jobbe for å korrigere, noe som kan føre til stivhet, ømhet i ryggmuskulaturen og unødig slitasje på ledd og sener. Tenk deg selv forskjellen på å ha en på 160cm og en på 190cm på ryggen, når du er 160cm selv. Selv om de veier likt så vil du bruke mye mer krefter for å holde balansen med den på 190cm. Hvordan kunne de forrige eierne selge hesten da, lurer jeg på! De må da tenke på dyrevelferd. Det virker som både familien og stallen tenker mer på aktiviteten, blås i hestene… 6
quietone Skrevet onsdag kl. 22:02 #3491 Skrevet onsdag kl. 22:02 Ser ubehagelig ut for Miller også. Hun får beina ganske langt ut til sidene når hun rir, så jeg tenker hun absolutt hadde hatt godt av en større hest. (Skjermbilde fra Nina's snapchat. Bildet er også delt av Mille på hennes offentlige snap). 1 2
Lesehest_hage Skrevet onsdag kl. 22:21 #3492 Skrevet onsdag kl. 22:21 quietone skrev (18 minutter siden): Ser ubehagelig ut for Miller også. Hun får beina ganske langt ut til sidene når hun rir, så jeg tenker hun absolutt hadde hatt godt av en større hest. (Skjermbilde fra Nina's snapchat. Bildet er også delt av Mille på hennes offentlige snap). Hvorfor skulle de absolutt ha en liten og dyr islandshest? 3 1
siesta Skrevet onsdag kl. 22:27 #3493 Skrevet onsdag kl. 22:27 (endret) Lesehest_hage skrev (7 minutter siden): Hvorfor skulle de absolutt ha en liten og dyr islandshest? Fordi hun SKULLE ha hest. Sikkert og grei måte ift å ha kontroll på henne. Og denne kritikken begynte å tære på, de måtte få fortgang. Endret onsdag kl. 22:29 av siesta 5 1
Janne1975 Skrevet onsdag kl. 22:40 #3494 Skrevet onsdag kl. 22:40 quietone skrev (33 minutter siden): Ser ubehagelig ut for Miller også. Hun får beina ganske langt ut til sidene når hun rir, så jeg tenker hun absolutt hadde hatt godt av en større hest. (Skjermbilde fra Nina's snapchat. Bildet er også delt av Mille på hennes offentlige snap). Hun kan jo ikke sjenkle den stakkars hesten uten å heise opp beina. Hun kan derimot nesten treffe egne ankler under hestens mage. Feil på alle måter 7
suprise Skrevet onsdag kl. 23:02 #3495 Skrevet onsdag kl. 23:02 quietone skrev (58 minutter siden): Ser ubehagelig ut for Miller også. Hun får beina ganske langt ut til sidene når hun rir, så jeg tenker hun absolutt hadde hatt godt av en større hest. (Skjermbilde fra Nina's snapchat. Bildet er også delt av Mille på hennes offentlige snap). Stakkars hest😢 Det der ser ikke bra ut! Max vekt inkludert alt utstyr skal være 90 kg for den type hest!!. Det der er overvekt mtp høyden hennes og dermed også tilsvarende vekt. Det ser helt rart ut også,passer ikke. 4 4
suprise Skrevet onsdag kl. 23:05 #3496 Skrevet onsdag kl. 23:05 Janne1975 skrev (23 minutter siden): Hun kan jo ikke sjenkle den stakkars hesten uten å heise opp beina. Hun kan derimot nesten treffe egne ankler under hestens mage. Feil på alle måter Sykt at tidligere eier solgte den ! Viser at de driter i hesten,all about the money😡 Stallen der er jo elendig så det vet man jo alt om. Penger..penger 6 2
siesta Skrevet onsdag kl. 23:17 #3497 Skrevet onsdag kl. 23:17 suprise skrev (11 minutter siden): Sykt at tidligere eier solgte den ! Viser at de driter i hesten,all about the money😡 Stallen der er jo elendig så det vet man jo alt om. Penger..penger Ja en burde lure på hva tidligere eier tenkte på. Jeg har ikke spesielt greie på hest men ser problemet. 3
Orly Skrevet torsdag kl. 04:47 #3498 Skrevet torsdag kl. 04:47 (endret) Mariss@68 skrev (På 1.9.2026 den 16.20): Spleis / kontra foreldrebetaling. Forsvarer ikke spleisen, men man kan ikke gi et barn 100.000 og de andre ingenting. Det sier seg selv. Hvorfor ikke? Klarer virkelig ikke å se et problem med det Endret torsdag kl. 05:02 av Orly 4 1
Tough cookie Skrevet torsdag kl. 07:34 #3499 Skrevet torsdag kl. 07:34 Men tenker ikke Mille selv at hun er for stor for denne type hest? Hun har jo ridd og hatt hest i mange år 3
plomman Skrevet torsdag kl. 08:10 #3500 Skrevet torsdag kl. 08:10 Lesehest_hage skrev (10 timer siden): Hvordan kunne de forrige eierne selge hesten da, lurer jeg på! De må da tenke på dyrevelferd. Det virker som både familien og stallen tenker mer på aktiviteten, blås i hestene… Dessverre så er det ikke dyrevelferd som står høyest på prioriteringslista i hestemiljøet - det er penger. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå