suprise Skrevet 25. august #3381 Skrevet 25. august JojoMoyes skrev (19 timer siden): Det er jo uansett spesielt at en mann får barn med 2 forskjellige damer så tett om det er uker eller mnd mellom dem. Men hovedpoenget her er jo at Nina prøver å dekke over og skjule galskapen som foregår i den familien. For der er det jaggu mye spesielt og de er jo ikke engang flau over å utlevere mye av det! Det er spesielt ja. Vedr far på legevakten med datter... En ting er at far eller mor følger datter 21 år til legevakten mtp parkering og alt praktiske , men det jeg reagerer mest på er når hun forteller at de drar på legevakten grunnet en UVI! Hun sier også at de ikke fikk time for dagen etterpå pga kaos på legevakten med alvorlige ulykker etc hadde legevakten sagt. Snakk om å tro de er kongen på haugen?? Alvorlige syke mennesker havner på legevakten ofte, en UVI er stort sett fastlegens ansvar ikke en så akutt situasjon der du ikke kan vente til fastlege åpner dagen etterpå! Bare det at hun snakker som at de har en slags forkjøpsrett i samfunnet. Kvalmende! Samme med tigging til hest opplegget.... 2 6
siesta Skrevet 25. august #3382 Skrevet 25. august suprise skrev (3 minutter siden): Det er spesielt ja. Vedr far på legevakten med datter... En ting er at far eller mor følger datter 21 år til legevakten mtp parkering og alt praktiske , men det jeg reagerer mest på er når hun forteller at de drar på legevakten grunnet en UVI! Hun sier også at de ikke fikk time for dagen etterpå pga kaos på legevakten med alvorlige ulykker etc hadde legevakten sagt. Snakk om å tro de er kongen på haugen?? Alvorlige syke mennesker havner på legevakten ofte, en UVI er stort sett fastlegens ansvar ikke en så akutt situasjon der du ikke kan vente til fastlege åpner dagen etterpå! Bare det at hun snakker som at de har en slags forkjøpsrett i samfunnet. Kvalmende! Samme med tigging til hest opplegget.... Var det ikke hun som sprang inn med en urinprøve på legekontoret og trodde hun hadde første prioritet ? De må jo tro de er over alle ? Og alvorlige ulykker .. det må faktisk prioriteres!! 2 8
suprise Skrevet 25. august #3383 Skrevet 25. august (endret) siesta skrev (6 minutter siden): Var det ikke hun som sprang inn med en urinprøve på legekontoret og trodde hun hadde første prioritet ? De må jo tro de er over alle ? Og alvorlige ulykker .. det må faktisk prioriteres!! Det har hun sikkert gjort og... Gjenspeiler hennes personlighet. Her er vi! Vi er først i køen! Hun melker datters syndrom til det maksimale, er sikker på hun lurer til seg det meste med å bruke "stakkars" henne opplegget, og referere til syndromet. ...Når sannheten er at datter er nokså oppegående og normal. Mor derimot har mange "syndrom", det største syndrommet er manglende respekt for andre mennesker. 🤮 Endret 25. august av suprise 1 4
siesta Skrevet 25. august #3384 Skrevet 25. august suprise skrev (15 minutter siden): Det har hun sikkert gjort og... Gjenspeiler hennes personlighet. Her er vi! Vi er først i køen! Hun melker datters syndrom til det maksimale, er sikker på hun lurer til seg det meste med å bruke "stakkars" henne opplegget, og referere til syndromet. ...Når sannheten er at datter er nokså oppegående og normal. Mor derimot har mange "syndrom", det største syndrommet er manglende respekt for andre mennesker. 🤮 Får og inntrykk av oppegående datter. Bare trist at enkelte følgere tror på alt vrøvlet hun lirer ut av seg. 4
Norah. B. Skrevet 25. august #3385 Skrevet 25. august siesta skrev (7 minutter siden): Får og inntrykk av oppegående datter. Bare trist at enkelte følgere tror på alt vrøvlet hun lirer ut av seg. Regner med å få en smekk på fingeren..Men M er kanskje såpass oppegående pga den tette veiledningen hun har fått. De fleste med dette syndromet vil kreve tett oppfølging langt ut i voksenlivet-ja hele livet. De fleste bor i omsorgsboliger med tett oppfølging fra personell, så det kan tenkes at de sammen fant ut at det beste for akkurat henne er å bo hjemme og få veiledning fra foreldrene. Mye ikke vi vet. 1
Love2017juni Skrevet 25. august #3386 Skrevet 25. august (endret) Norah. B. skrev (23 minutter siden): Regner med å få en smekk på fingeren..Men M er kanskje såpass oppegående pga den tette veiledningen hun har fått. De fleste med dette syndromet vil kreve tett oppfølging langt ut i voksenlivet-ja hele livet. De fleste bor i omsorgsboliger med tett oppfølging fra personell, så det kan tenkes at de sammen fant ut at det beste for akkurat henne er å bo hjemme og få veiledning fra foreldrene. Mye ikke vi vet. Det kan veldig godt være, men det betyr ikke at mor skal misbruke til datter og dele av hennes privatliv. M deler selv offentlig på Snapchat/tiktok, men null om sykdom eller eks jomfrudom eller ei. Mor har tidligere delt dette. M ville heller ikke dele hvilken vgs skole hun gikk på eller hvor hun jobba. Dette har jeg også fått vite på mors snapkanal. Jeg visste tilogmed hvilke dager som var lange eller ei, og når hun jobba. Og når M fint kan være hjemme alene i en uke (fordi foreldrene skal feste på turbojugend(?)), og kan gå på byen/fest med venninner alene; så vil jeg tro at hun lett kunne hatt noen andre med seg en ei gammel mor på festival. Men når mor digger slikt så slippes ikke andre til. Endret 25. august av Love2017juni 10
Ugresset Skrevet 25. august #3387 Skrevet 25. august (endret) Slettet innlegget mitt 🤣 Endret 25. august av Ugresset
suprise Skrevet 25. august #3389 Skrevet 25. august (endret) Norah. B. skrev (37 minutter siden): Regner med å få en smekk på fingeren..Men M er kanskje såpass oppegående pga den tette veiledningen hun har fått. De fleste med dette syndromet vil kreve tett oppfølging langt ut i voksenlivet-ja hele livet. De fleste bor i omsorgsboliger med tett oppfølging fra personell, så det kan tenkes at de sammen fant ut at det beste for akkurat henne er å bo hjemme og få veiledning fra foreldrene. Mye ikke vi vet. Kjenner du til det syndromet? Bare lurer oppriktig. Ikke for å klage altså....I mitt hodet er det likevel slik at uansett syndrom,sykdommer osv er det veldig individuelt dette med funksjonsevne. M klarer jo fint passe på et hus og dyr i mange dager mens foreldrene fester. Hun har ansvar for et levende dyr hun eier🐴 , hun har kjæreste. Hun fremstår oppegående. Litt som de med Downs eller andre vansker....noen fungerer jo nærmest normalt, mens andre .... Uansett jeg er ingen syndrom ekspert, men at mor er kynisk og kvalmende og melker ,klager ,kjefter ja det meste for å sette seg selv først er iallefall tilfelle. Jeg har sett henne flere ganger på alt fra barnemuseum med barnebarn, til butikk på hundvåg og hun tror hun er dronningen av stavanger. Mannen også samme kaliber.. 🤮🤮 Endret 25. august av suprise 6
Norah. B. Skrevet 25. august #3390 Skrevet 25. august Love2017juni skrev (9 minutter siden): Det kan veldig godt være, men det betyr ikke at mor skal misbruke til datter og dele av hennes privatliv. M deler selv offentlig på Snapchat/tiktok, men null om sykdom eller eks jomfrudom eller ei. Mor har tidligere delt dette. M ville heller ikke dele hvilken vgs skole hun gikk på eller hvor hun jobba. Dette har jeg også fått vite på mors snapkanal. Jeg visste tilogmed hvilke dager som var lange eller ei, og når hun jobba. Og når M fint kan være hjemme alene i en uke (fordi foreldrene skal feste på turbojugend(?)), og kan gå på byen/fest med venninner alene; så vil jeg tro at hun lett kunne hatt noen andre med seg en ei gammel mor på festival. Men når mor digger slikt så slippes ikke andre til. Det er jeg enig med deg i..Det bør hun ikke gjøre.. (altså dele uhemmet). Men vi vet ikke hvor M hadde vært i dag om det ikke var for deres veiledning. Åpenhet er ofte nøkkelen til normalisering i samfunnet, og det støtter jeg-og det trenger vi. Og for det vi vet kan M ha spurt moren? Kanskje det er en ekstra trygghet. Hjemme alene? Vi vet ikke 100% om hun er det. Personlig hadde jeg ALDRI delt at mitt barn var hjemme alene.
Norah. B. Skrevet 25. august #3391 Skrevet 25. august suprise skrev (Akkurat nå): Kjenner du til det syndromet? Bare lurer oppriktig. Ikke for å klage altså....I mitt hodet er det likevel slik at uansett syndrom,sykdommer osv er det veldig individuelt dette med funksjonsevne. M klarer jo fint passe på et hus og dyr i mange dager mens foreldrene fester. Hun har ansvar for et levende dyr hun eier🐴 , hun har kjæreste. Hun fremstår oppegående. Litt som de med Downs..noen fungerer jo nærmest normalt, mens andre . Uansett jeg er ingen syndrom ekspert, men at mor er kynisk og kvalmende og melker ,klager ,kjefter ja det meste for å sette seg selv først er iallefall tilfelle. Jeg har sett henne flere ganger på alt fra barnemuseum med barnebarn til butikk på hundvåg og hun tror hun er dronningen av stavanger. 🤮🤮 Ja, det gjør jeg. Og erfaringsmessig så ser det ut til at hun klarer seg meget bra ut fra de forutsetninger syndromet har.
Love2017juni Skrevet 25. august #3392 Skrevet 25. august (endret) Norah. B. skrev (29 minutter siden): Det er jeg enig med deg i..Det bør hun ikke gjøre.. (altså dele uhemmet). Men vi vet ikke hvor M hadde vært i dag om det ikke var for deres veiledning. Åpenhet er ofte nøkkelen til normalisering i samfunnet, og det støtter jeg-og det trenger vi. Og for det vi vet kan M ha spurt moren? Kanskje det er en ekstra trygghet. Hjemme alene? Vi vet ikke 100% om hun er det. Personlig hadde jeg ALDRI delt at mitt barn var hjemme alene. Nina har DELT at hun var alene hjemme OG at hun passa hundene. Og M er ingen barn; Hun er over 20år.. Ei jente som har betalt for seg hjemme selv om hun var i videregående opplæring. Ei jente som måtte betale halvparten av symaskinen siden hun også skulle bruke den. Og til tross for ganske høye inntekter; ung uføre. Så har hun tydligvis ikke penger? Hvor går alle pengene hennes mon tro. (Hadde de vært spart så ville jo hest vært null stress) Hadde M spurt moren om støtte på konsert så hadde det vært delt av moren. Helt garantert! Hele opplegget skurrer veldig! Endret 25. august av Love2017juni 7 2
siesta Skrevet 25. august #3393 Skrevet 25. august Love2017juni skrev (3 minutter siden): Nina har DELT at hun var alene hjemme OG at hun passa hundene. Og M er ingen barn; Hun er over 20år.. Ei jente som har betalt for seg hjemme selv om hun var i videregående opplæring. Ei jente som måtte betale halvparten av symaskinen siden hun også skulle bruke den. Og til tross for ganske høye inntekter; ung uføre. Så har hun tydligvis ikke penger? Hvor går alle pengene hennes mon tro. (Hadde de vært spart så ville jo hest vært null stress) Hadde M spurt moren om støtte på konsert så hadde det vært delt av moren. Helt garantert! Hele opplegget skurrer veldig! Ja det gjør det. Henger ikke på greip i det hele tatt. 3
Norah. B. Skrevet 25. august #3394 Skrevet 25. august Love2017juni skrev (20 minutter siden): Nina har DELT at hun var alene hjemme OG at hun passa hundene. Og M er ingen barn; Hun er over 20år.. Ei jente som har betalt for seg hjemme selv om hun var i videregående opplæring. Ei jente som måtte betale halvparten av symaskinen siden hun også skulle bruke den. Og til tross for ganske høye inntekter; ung uføre. Så har hun tydligvis ikke penger? Hvor går alle pengene hennes mon tro. (Hadde de vært spart så ville jo hest vært null stress) Hadde M spurt moren om støtte på konsert så hadde det vært delt av moren. Helt garantert! Hele opplegget skurrer veldig! Dette er bare antagelser. Og viss du ser hva jeg skriver lenger oppe så kan det å bo hjemme være ett bedre alternativ for henne enn å bo i omsorgsbolig med personal. Vi har delte meinger; jeg synest ikke det skurrer det med konserten. Vet at i fjor ba M moren bli med etter en ubehagelig opplevelse. Men for å presisere: jeg synest at både N og mange andre eksponerer barn/familie alt for mye! Det burde ikke vært lov. Og hadde M vart normalfungerende hadde hun nok gitt tydelig beskjed.
JojoMoyes Skrevet 25. august #3395 Skrevet 25. august Hold på hatten! Gjett hvem som kommer til å melke ny diagnose 😩 4
JojoMoyes Skrevet 25. august #3396 Skrevet 25. august siesta skrev (2 timer siden): Ja det gjør det. Henger ikke på greip i det hele tatt. Rart det ikke kommer noe svar/forsvar på dette med økonomi🤦🏼♀️🤷🏼♀️ 1
siesta Skrevet 25. august #3397 Skrevet 25. august Når det gjelder leilighet til datter i fremtiden så bør det søkes om tidlig da det tar fryktelig lang tid. Regner med de er klar over det..... 2
siesta Skrevet 25. august #3398 Skrevet 25. august JojoMoyes skrev (1 minutt siden): Rart det ikke kommer noe svar/forsvar på dette med økonomi🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Hun kan ikke forsvare det på noen måte. Vi har noen venner som har datter med hest. Hun har faktisk ikke råd til å ha hesten lenger. Kjipt men sånn er livet noen ganger. 1
revue3 Skrevet 25. august #3399 Skrevet 25. august baremeg007 skrev (På 23.8.2026 den 13.35): Fordi hun prøver å skjule det. La være å svare om det ikke bryr deg. Men er det hennes historie å dele? Det er jo flere andre personer involvert som kanskje ikke vil ha sitt private brettet ut.
Full kontroll Skrevet 25. august #3400 Skrevet 25. august JojoMoyes skrev (11 minutter siden): Hold på hatten! Gjett hvem som kommer til å melke ny diagnose 😩 Sant ( Heller det en Milles privatliv, syns BE er sløv som tillater monsterkonemor dette, men han har vel lært seg velge sine kamper mot henne 😛 ) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå