Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anonym767 skrev (2 timer siden):

At konen til en representant fra bystyret innrømmer at det har blitt snoket ulovlig i dokumenter som gjelder privatpersoner, burde i aller høyeste grad være en sak for lokalavisen også. Dette er alvorlige opplysninger som fortjener offentlig oppmerksomhet og bør undersøkes nærmere.

Hva er det du sier? Jeg følger egentlig ikke med på denne tråden. Men noen sa vi burde.  Å det er jo så helt bak mål om dette stemmer?

• Nyttig 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Hva er det du sier? Jeg følger egentlig ikke med på denne tråden. Men noen sa vi burde.  Å det er jo så helt bak mål om dette stemmer?

Absolutt verdt å få med seg dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Herregud!! Lille hesten og den store dama!!! Kødder de? Stakkars hest. Selgerne må være ekstremt lite opptatt dyrevelferd😢

• Liker 3
  • Nyttig 17
Skrevet
suprise skrev (1 time siden):

Herregud!! Lille hesten og den store dama!!! Kødder de? Stakkars hest. Selgerne må være ekstremt lite opptatt dyrevelferd😢

Ja, jeg skjønner ikke at det ikke ble tatt hensyn til hesten! 
Og at ingen (?) sa noe da hun hadde forrige hest….

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Mener og huske at Nina har fortalt at de tidligere hadde blitt meldt til Mattilsynet «pga at M ridde en ponni» men at det ble droppa når de fant ut at det var en islandshest. Men den gang var vel M også mindre i størrelse da hun såklart har vokst siden hun var yngre… 🤔

Nettet sier at det ikke er optimalt med stor rytter på disse hestene, så hvorfor har de valgt det igjen.. M er jo meget høy. 

Fra nett; Generelle retningslinjer for vekt

• Under 75 kg: Pust ut, dette klarer de aller fleste islandshester uten problem.
  • 75–90 kg: Går fint på en normalt sterk og voksen islandshest i god form.
  • Over 90 kg: Krever en stor, kraftig og godt trenet hest, og man bør være ekstra nøye med hestens kapasitet og balanse

Endret av Love2017juni
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Love2017juni skrev (1 minutt siden):

Mener og huske at Nina har fortalt at de tidligere hadde blitt meldt til Mattilsynet «pga at M ridde en ponni» men at det ble droppa når de fant ut at det var en islandshest. Men den gang var vel M også mindre i størrelse da hun såklart har vokst siden hun var yngre… 🤔

Nettet sier at det ikke er optimalt med stor rytter på disse hestene, så hvorfor har de valgt det igjen.. 😳

Husker det, Nina klikket i vinkel og lagde selvfølgelig en stor offentlig sak rundt det også.  Den gangen likte jeg faktisk Nina så slo meg til ro med at hun hadde rett, ikke har jeg peiling på islandshester heller. Men nå ser jo til og med jeg at det der kan da umulig være bra for den stakkars hesteryggen? 😔

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Love2017juni skrev (46 minutter siden):

Nettet sier at det ikke er optimalt med stor rytter på disse hestene, så hvorfor har de valgt det igjen.. M er jo meget høy. 

Fra nett; Generelle retningslinjer for vekt

• Under 75 kg: Pust ut, dette klarer de aller fleste islandshester uten problem.
  • 75–90 kg: Går fint på en normalt sterk og voksen islandshest i god form.
  • Over 90 kg: Krever en stor, kraftig og godt trenet hest, og man bør være ekstra nøye med hestens kapasitet og balanse

Hun er over 90 kg med den høyden!  Og str 48 i sko var det vel. Dyremishandling.

Endret av suprise
  • Nyttig 10
Skrevet
Kaffeskål! skrev (Akkurat nå):

Kan noen tipse Mattilsynet? 

Det burde noen. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er ikke mye omkring denne familien som stemmer ut.... 

• Liker 9
Skrevet

Mattilsynet gjør ingenting med slike saker. Har meldt andre tidligere og det meste som ser galt ut er liksom "godt nok". Bare navnet i seg selv sier vel sitt om hvor fokuset ligger: MATtilsynet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
adriana32 skrev (1 minutt siden):

Mattilsynet gjør ingenting med slike saker. Har meldt andre tidligere og det meste som ser galt ut er liksom "godt nok". Bare navnet i seg selv sier vel sitt om hvor fokuset ligger: MATtilsynet.

Jeg vet noen som meldt ang en hund engang. Det ble tatt affære da. Så om det er ille (jeg har ikke peiling på hest ) er det bedre å si fra en gang for mye en en for lite. 

Jeg har tenkt at dette virket som et hastverk kjøp. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
suprise skrev (1 time siden):

Hun er over 90 kg med den høyden!  Og str 48 i sko var det vel. Dyremishandling.

Str 46. Skjønner at vekt og høyde har noe å si, men ikke skostørrelse.

• Liker 1
Skrevet
HerKommerMummi skrev (12 minutter siden):

Skostørrelsen ble vel nevnt for å poengtere at det neppe er en petite kvinne som eier hesten. Når en kvinne bruker størrelse 46 i sko, er det som oftest snakk om en ganske stor person. Det synes også på måten hun sitter på hesten. Bena er så lange at de stikker godt ut på sidene. Det kan umulig være særlig behagelig – verken for rytteren eller hesten.

• Nyttig 9
Skrevet

Jeg tipper valget falt på en mindre hest fordi hun ikke føler seg trygg på ryggen til de større hestene. Det er selvfølgelig forståelig, men samtidig kan man ikke la egen usikkerhet gå utover hesten. Det må først og fremst være en god match for både rytter og hest.

Etter det lille jeg har sett av henne sammen med hesten, virker hun nokså usikker. 

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
HerKommerMummi skrev (1 time siden):

Mulig ikke konkret,men la oss si jeg har 46 i sko da er jeg også garantert svært tung i kroppen og høy. Det var poenget. 

• Nyttig 6
Skrevet
Anonym767 skrev (41 minutter siden):

Jeg tipper valget falt på en mindre hest fordi hun ikke føler seg trygg på ryggen til de større hestene. Det er selvfølgelig forståelig, men samtidig kan man ikke la egen usikkerhet gå utover hesten. Det må først og fremst være en god match for både rytter og hest.

Etter det lille jeg har sett av henne sammen med hesten, virker hun nokså usikker. 

Jeg synes også det er småskummelt å sette meg på en kjempehøy hest, gjorde det sist nå i sommer etter ikke å ha ridd på kanskje 10 år, men det er jo bare en tilvenningsgreie og man får det jo til om man kan ri. Jeg er ikke spesielt høy og veier kanskje 60 kg. Har blitt kastet av hester flere ganger siden barndommen og det er like kjipt om de er små eller store. Det er en læringsprosess som M burde ha fått; hesten ser nesten ut som en shetlandsponni ved siden av henne. (Det er en overdrivelse, men jeg mener jeg har et poeng)

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun burde gått for en Dølahest eller Tinker, de tåler mye mer og har som regel et rolig gemytt.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

I de sene nattetimer..   tenker og det beste hadde vel vært om hun sluttet å snappe. 

For hennes og familiens del. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
siesta skrev (15 minutter siden):

I de sene nattetimer..   tenker og det beste hadde vel vært om hun sluttet å snappe. 

For hennes og familiens del. 

Ja, tenk at det er en så stor del av livet! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...