Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
siesta skrev (43 minutter siden):

Hun mente at at alle barna måtte få likt. Da har hun missforstått hva det vil si å hjelpe når det trengs. 

Dessuten fikk begge sønner bo i leiligheten de eide men ikke datter! Hun/de behandler de ikke likt uansett. Og M blir sykeligjort så de kan ha henne boende hjemme med alle de fordeler det er for foreldrene.

Endret av JojoMoyes
Rettet skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Janne1975 skrev (9 timer siden):

De (Nina?) ville absolutt ha en islandshest. M er over 180 høy. Islandshester er mellom 120-150 cm høye, kalles «hest» mens en ponni er hester under 148 cm. Så dette er en ponni. M subber nesten beina i bakken når hun rir den.

Hvordan kunne de selge hesten til henne da, lurer jeg på? 
God dyrevelferd er nr. 1. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lesehest_hage skrev (1 minutt siden):

Hvordan kunne de selge hesten til henne da, lurer jeg på? 
God dyrevelferd er nr. 1. 

Virker som hastverk. Progamert inn til å være i boks før denne barnevakt jobben. .

• Liker 7
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (16 minutter siden):

Hva var egentlig greit med spleisen?

Hvorfor skal andre, fremmede, betale for at M skal ha seg hest når foreldrene sitter så godt i det?

Jeg er enig i dette.

• Liker 2
Skrevet
JojoMoyes skrev (6 minutter siden):

Dessuten fikk begge sønner Nini leiligheten de eide men ikke datter! Hun/de behandler de ikke likt uansett. Og M blir sykeligjort så de kan ha henne boende hjemme med alle de fordeler det er for foreldrene.

Noen burde tatt tak i det. Er helt feil...  

• Liker 5
Skrevet
siesta skrev (1 minutt siden):

Virker som hastverk. Progamert inn til å være i boks før denne barnevakt jobben. .

Jeg mener hvordan kan tidligere eiere selge hesten når den virker litt liten til henne…

• Liker 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (18 minutter siden):

Hva var egentlig greit med spleisen?

Hvorfor skal andre, fremmede, betale for at M skal ha seg hest når foreldrene sitter så godt i det?

Har noen spurt eller har hu fortalt hvor mye dei har gitt til spleisen selv? Om dei har bidratt med noe da.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Morild skrev (2 minutter siden):

Har noen spurt eller har hu fortalt hvor mye dei har gitt til spleisen selv? Om dei har bidratt med noe da.

Jeg har ikke. Men er hun noe lik de fleste influensere så blir man vel blokkert eller hetset om man stiller negative/kritiske spørsmål. Hun har jo nylig vist at hun er villig til å true de som var slemme med henne om ikke annet.

• Nyttig 7
Skrevet (endret)
Morild skrev (10 minutter siden):

Tror ikke hun har lagt inn regnskap. Men forstod at det var en velgjører som skulle betale det som gjenstod. 

Veldig smålig av foreldrene. 

Og skal hun bruke snappe hverdagen til å vise fram alt fra rideskolen, ville ikke likt det om mitt barn gikk der ... Burde vel hatt andre ting å drive på med enn å leve gjennom voksne barn. 

Endret av siesta
  • Nyttig 6
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke. Men er hun noe lik de fleste influensere så blir man vel blokkert eller hetset om man stiller negative/kritiske spørsmål. Hun har jo nylig vist at hun er villig til å true de som var slemme med henne om ikke annet.

Kan ikke stille kritiske spørsmål til henne. Men er jo mange andre plasser en kan stille dem 😅 

Hun legger jo ut offentlig så da må hun faktisk tåle at det blir snakket om. 

• Nyttig 6
Skrevet
siesta skrev (27 minutter siden):

Tror ikke hun har lagt inn regnskap. Men forstod at det var en velgjører som skulle betale det som gjenstod. 

Veldig smålig av foreldrene. 

Og skal hun bruke snappe hverdagen til å vise fram alt fra rideskolen, ville ikke likt det om mitt barn gikk der ... Burde vel hatt andre ting å drive på med enn å leve gjennom voksne barn. 

Hun har jo levd gjennom egne barn og svigerbarn og barnebarn hele tiden mens hun har blogget/snappet. Ønsket om å bli kjent selv begynte jo da M var liten. Alt med henne er jo utlevert.

• Nyttig 7
Skrevet (endret)

Så, om jeg forstår det rett... Nina er gift med en som sitter i byrådet i Stavanger, i formannskapet og i valgstyret. Datteren deres skulle ha seg hest og de valgte å opprette Spleis for å betale for hesten. Samtidig når de ikke målet sitt og en anonym velgjører har valgt å dekke resten av kostnadene for hesten.

Er det bare jeg som synes dette lukter?

Mannen er en PEP (politisk eksponert person), valgt inn i et verv på høyt nivå og nå har en anonym velgjører betalt for store deler av hesten til datteren?

Korrupsjon anyone? Habilitet? Misbruk av stilling?

Dette er et veldig lite beløp i seg selv og utløser sikkert ikke noen krav til noe, men jeg synes det er verdt å stille spørsmål og ansvarliggjøre folkevalgte for slike ting på privaten.

Endret av skeiv-ostepop
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (28 minutter siden):

Så, om jeg forstår det rett... Nina er gift med en som sitter i byrådet i Stavanger, i formannskapet og i valgstyret. Datteren deres skulle ha seg hest og de valgte å opprette Spleis for å betale for hesten. Samtidig når de ikke målet sitt og en anonym velgjører har valgt å dekke resten av kostnadene for hesten.

Mannen er en PEP (politisk eksponert person), valgt inn i et verv på høyt nivå og nå har en anonym velgjører betalt for store deler av hesten til datteren?

Dette er et veldig lite beløp i seg selv og utløser sikkert ikke noen krav til noe, men jeg synes det er verdt å stille spørsmål og ansvarliggjøre folkevalgte for slike ting på privaten.

Du har helt rett. Er en av grunnene til at jeg har reagert sterkt. I tillegg ligger det offentlig ute at far her sier i et intervju at han tjener veldig godt. 

Screenshot_20260813-113609.Foto.png

Endret av siesta
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (27 minutter siden):

Du har oppfattet det rett ja! Og dette har jeg poengtert her tidligere, jeg rapporterte også spleisen med hans stilling/verv som begrunnelse 🤷🏼‍♀️

• Liker 8
Skrevet
JojoMoyes skrev (7 minutter siden):

Du har oppfattet det rett ja! Og dette har jeg poengtert her tidligere, jeg rapporterte også spleisen med hans stilling/verv som begrunnelse 🤷🏼‍♀️

JojoMoyes skrev (7 minutter siden):

Jeg tror spleis falt for beskrivelsen av situasjonen i fortiden. Situasjonen idag er jo anderledes. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Spleis har ingen regler mot at PEP kan opprette innsamlinger. Det er heller ingen generelle regler mot det.

Det handler om åpenhet og tillit. Og hvitvaskingsloven. Og det er det jeg reagerer på når Nina nå omtaler en anonym velgjører. Hadde jeg vært i den situasjonen så hadde jeg strekt meg langt for å være åpen om hvem som gav og relasjoner til vedkommende. Vedkommende kunne jo bare donert til Spleisen som alle andre, men selv om det er mulig å være anonym for allmenheten så vil det være dokumenterbart og digitale spor for vedkommende. Og det gjør meg ekstra kritisk.

Hadde dette vært i Italia hadde jeg vært fristet til å si mafialignende adferd. Spesielt når en ser opp mot at Nina truer kritiske stemmer med at hun har kontakter i statsapparatet. What the actuall f**k liksom.

Og hun lar bikkjene gå laust i nabolaget til tross for båndtvang. Snakk om å vise at reglene ikke gjelder for henne.

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (46 minutter siden):

Og som om ikke det var nok, fikk Nina seg til å fortelle at hun og mannen har venner som er statlig ansatte, og som angivelig har sneket i ulike dokumenter for å finne informasjon til dem. Hun kunne ikke utdype hva de hadde funnet ut, fordi det i så fall ville avsløre hvem som hadde gjort dette for dem, men det var informasjon om personer som har sendt Nina ufine meldinger. 

Dette sier altså kona til en mann som sitter i bystyret i Stavanger. Jeg må innrømme at jeg er rystet over at noe slikt blir sagt på offentlig snap uten at det får konsekvenser.

• Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet

Med en viss fare for at det kan komme en reaksjon fra gjengen i denne familien så kommer jeg til å kontakte bystyrets leder ( ap leder) for å be om deres syn på saken, hvordan man kan akseptere det at han får holde p å sånn samt at det er litt sånn gråsone atig syntes jeg men det får bare bli som det blir , jeg bare syntes det er veldig rart 

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet
tankebobla skrev (1 minutt siden):

Med en viss fare for at det kan komme en reaksjon fra gjengen i denne familien så kommer jeg til å kontakte bystyrets leder ( ap leder) for å be om deres syn på saken, hvordan man kan akseptere det at han får holde p å sånn samt at det er litt sånn gråsone atig syntes jeg men det får bare bli som det blir , jeg bare syntes det er veldig rart 

Bra om du gjør det 👏🤩

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
tankebobla skrev (6 minutter siden):

Veldig bra og på sin plass

Endret av siesta
  • Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...