NiceOrNothing Skrevet 2 timer siden #2701 Skrevet 2 timer siden Moongirl skrev (På 30.7.2026 den 13.49): Kjenner dessverre to sånne eg og...og det er faktisk sånn det er!Det har eg sett i over 20 år nå!For det er klaging på snap og face hele uken om at de sover dårlig, smerter osv..og at ingen forstår hvordan de har det...men, når helgen og ferier kommer, så klarer de alt! Og da er det bånn gass med drikking med begge hender, går og reiser langt, oppe seint og opp tidlig osv..."fordi de fortjener å være sosiale vettu" og folk må forstå...nei...klarer ikke alltid å forstå! Når man klager stort på at man ikke klarer å henge opp en klesvask, men klarer alt som er gøy...ja, da forstår eg ikke alltid! Og sånn går det.....helsen hadde vært bedre hvis man ikke hadde holdt på sånn!! Alle skal på kose seg..men, det er all den klagingen på mange av de...hvor de vil ha sympati, hjerter og klemmer...og så får de det...føler man må jo det...og så 1- 2 dager seinere danser de på bordet, som ingenting er gale! Da klarer eg ikke alltid å ta de på alvor og forstå! Lev livet ditt, men alt henger sammen.. Nina tror eg ikke på! Spot on! . Kjenner ei som ikke går glipp av en eneste festival eller sammenkomst . Danser gjerne på bordet , å syns de som ikke drikker og hoier er party-popers. Men man -tirs, ons og halve tors er hun halvt ufør , sliter med økonomi og har vondt overalt . Troverdig , not . 5
siesta Skrevet 2 timer siden #2702 Skrevet 2 timer siden NiceOrNothing skrev (5 minutter siden): Spot on! . Kjenner ei som ikke går glipp av en eneste festival eller sammenkomst . Danser gjerne på bordet , å syns de som ikke drikker og hoier er party-popers. Men man -tirs, ons og halve tors er hun halvt ufør , sliter med økonomi og har vondt overalt . Troverdig , not . Hun er nok ikke alene ift å oppføre seg sånn. Men synes ikke synd på henne når hun kommer hjem og er sliten å trøtt.
quietone Skrevet 1 time siden #2703 Skrevet 1 time siden Det er personer som henne som bidrar til at mange uføretrygdede blir møtt med mistillit. Når hun selv forteller at hun fester i flere dager på rad og skryter av å ha holdt det gående i 16 timer, er det naturlig at noen stiller spørsmål ved arbeidsevnen. I slike tilfeller burde NAV gjort en ny vurdering. Det er rett og slett en skam å se hva skattepengene våre går til. 6
NiceOrNothing Skrevet 1 time siden #2704 Skrevet 1 time siden siesta skrev (9 minutter siden): Hun er nok ikke alene ift å oppføre seg sånn. Men synes ikke synd på henne når hun kommer hjem og er sliten å trøtt. Enig . Jeg hadde heller ikke vært i form til å jobbe , hvis jeg hadde festet hele helgen . Det handler faktisk om prioriteringer . 1 1
siesta Skrevet 1 time siden #2705 Skrevet 1 time siden quietone skrev (Akkurat nå): Det er personer som henne som bidrar til at mange uføretrygdede blir møtt med mistillit. Når hun selv forteller at hun fester i flere dager på rad og skryter av å ha holdt det gående i 16 timer, er det naturlig at noen stiller spørsmål ved arbeidsevnen. I slike tilfeller burde NAV gjort en ny vurdering. Det er rett og slett en skam å se hva skattepengene våre går til. Det vel sånn at om en har fått uføretrygd kan den ikke etterprøves. Men positivt at folk er aktive ,selv om hun er litt i overkant av hva de fleste av oss kan klare. 1
siesta Skrevet 1 time siden #2706 Skrevet 1 time siden NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Enig . Jeg hadde heller ikke vært i form til å jobbe , hvis jeg hadde festet hele helgen . Det handler faktisk om prioriteringer . Ja nettopp . Har hun noen gang gått glipp av en festival pga sykdom ? 2
NiceOrNothing Skrevet 1 time siden #2707 Skrevet 1 time siden quietone skrev (2 minutter siden): Det er personer som henne som bidrar til at mange uføretrygdede blir møtt med mistillit. Når hun selv forteller at hun fester i flere dager på rad og skryter av å ha holdt det gående i 16 timer, er det naturlig at noen stiller spørsmål ved arbeidsevnen. I slike tilfeller burde NAV gjort en ny vurdering. Det er rett og slett en skam å se hva skattepengene våre går til. Er så enig . Burde vært en ny vurdering hvert femte år når det gjelder uførhet . Mange med kroniske sykdommer hadde godt klart en deltidsjobb . Sykt hvor mye penger det går med til å finansiere tvilsomme livsstiler / dårlige valg . 2
NiceOrNothing Skrevet 1 time siden #2708 Skrevet 1 time siden siesta skrev (1 minutt siden): Det vel sånn at om en har fått uføretrygd kan den ikke etterprøves. Men positivt at folk er aktive ,selv om hun er litt i overkant av hva de fleste av oss kan klare. Det er sant . Men aktiviteter som innebærer stort alkoholkonsum og lite søvn , har vel aldri forbedret noens helse , ever. 1 1
NiceOrNothing Skrevet 1 time siden #2709 Skrevet 1 time siden siesta skrev (1 minutt siden): Ja nettopp . Har hun noen gang gått glipp av en festival pga sykdom ? Nope . Alltid frisk når fredagen kommer 3
Velinda Skrevet 59 minutter siden #2710 Skrevet 59 minutter siden NiceOrNothing skrev (46 minutter siden): Det er sant . Men aktiviteter som innebærer stort alkoholkonsum og lite søvn , har vel aldri forbedret noens helse , ever. Alkohol,dårlig mat og lite søvn er oppskriften på dårlig helse,den Rosaceaen hennes er vel i full bloms,alt er selvvalgt så ikke kom å syt etterpå 1 1
Love2017juni Skrevet 56 minutter siden #2711 Skrevet 56 minutter siden (endret) Så mye og lenge som hun fester, klarer de færreste på den alderen… (eller faktisk de færreste voksne) At hun bare må sitte litt og holde seg i utkanten; DA går det bra med 16timer dag inn og dag ut på pub/konserter/fest… så 6/7timer søvn og «på an igjen», men kan ikke jobbe noenting? 🥸 Hun er grunnen til folk blir kalt Navere.. Hun pisser på de som er ekte ufør. Når hun kommer hjem er hun sliten; no shit.. men har nok barnebarn på overnatting der innen få dager.. 🤡 Endret 54 minutter siden av Love2017juni 1 1 3
siesta Skrevet 46 minutter siden #2712 Skrevet 46 minutter siden Love2017juni skrev (8 minutter siden): Så mye og lenge som hun fester, klarer de færreste på den alderen… (eller faktisk de færreste voksne) At hun bare må sitte litt og holde seg i utkanten; DA går det bra med 16timer dag inn og dag ut på pub/konserter/fest… så 6/7timer søvn og «på an igjen», men kan ikke jobbe noenting? 🥸 Hun er grunnen til folk blir kalt Navere.. Hun pisser på de som er ekte ufør. Når hun kommer hjem er hun sliten; no shit.. men har nok barnebarn på overnatting der innen få dager.. 🤡 Drar de noen gang i Kongeparken, Leos lekeland eller Vitenfabrikken med disse barnebarna ?
Lesehest_hage Skrevet 44 minutter siden #2713 Skrevet 44 minutter siden quietone skrev (1 time siden): Det er personer som henne som bidrar til at mange uføretrygdede blir møtt med mistillit. Når hun selv forteller at hun fester i flere dager på rad og skryter av å ha holdt det gående i 16 timer, er det naturlig at noen stiller spørsmål ved arbeidsevnen. I slike tilfeller burde NAV gjort en ny vurdering. Det er rett og slett en skam å se hva skattepengene våre går til. Ja, det er synd. Samme hvordan hun holder seg oppe, er det lenge og intenst. 2
Lesehest_hage Skrevet 42 minutter siden #2714 Skrevet 42 minutter siden NiceOrNothing skrev (1 time siden): Er så enig . Burde vært en ny vurdering hvert femte år når det gjelder uførhet . Mange med kroniske sykdommer hadde godt klart en deltidsjobb . Sykt hvor mye penger det går med til å finansiere tvilsomme livsstiler / dårlige valg . Dette blir en annen diskusjon, men enkelte kan ikke jobbe deltid på grunn av at man daglig må ta hensyn og kan bli liggende ofte og når som helst. 1
Lesehest_hage Skrevet 40 minutter siden #2715 Skrevet 40 minutter siden siesta skrev (5 minutter siden): Drar de noen gang i Kongeparken, Leos lekeland eller Vitenfabrikken med disse barnebarna ? De har vært i åpen sommerhall i hvert fall, om jeg husker rett.
Sharp75! Skrevet 25 minutter siden #2716 Skrevet 25 minutter siden siesta skrev (1 time siden): Det vel sånn at om en har fått uføretrygd kan den ikke etterprøves. Men positivt at folk er aktive ,selv om hun er litt i overkant av hva de fleste av oss kan klare. Den kan etterprøve bed bedring av sykdom og ved mistanke om snylting. Velinda skrev (32 minutter siden): Alkohol,dårlig mat og lite søvn er oppskriften på dårlig helse,den Rosaceaen hennes er vel i full bloms,alt er selvvalgt så ikke kom å syt etterpå Alkohol og stress gjør at rosacean kan gi utbrudd. Og det gjør hun jo ganske ofte. Så det var en pluss artikkel om dette en eller annen plass i dag tror jeg det var 🤔 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå