Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet
siesta skrev (1 time siden):

Lurer bare på hvor familie og venner er ? Noen må jo si noe ? Jeg hadde aldri orket å sett på det om de var i min omgangskrets. Familien ellers, besteforeldre ect.    bor vel lenger avgårde .og får ikke alt med seg. 

Som du kanskje har lagt merke til så er det få venner rundt dem lengre

• Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Mille hadde planer om og gå på dette kattegreiene med en venninne forrige helg, men de hadde ikke booket». 
- Så da ble det heller a mor, barnebarn og Mille som skulle dit i dag. 

Hvorfor ikke la Mille få reise dit med venninne heller🤯 Jenta prøver jo og lage seg ett sosialt liv uten mor. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Love2017juni skrev (53 minutter siden):

«Mille hadde planer om og gå på dette kattegreiene med en venninne forrige helg, men de hadde ikke booket». 

Hvorfor ikke la Mille få reise dit med venninne heller🤯 Jenta prøver jo og lage seg ett sosialt liv uten mor. 

Mor må vel ha noe å snappe om ....

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Love2017juni skrev (1 time siden):

Kan mor bruke ledsagerbevis der= gratis inngang…?

Bare en tanke…

Jenta blir « delt i to»  , fra barn - voksen…. Frem og tilbake 🥰

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Full kontroll skrev (13 minutter siden):

Kan mor bruke ledsagerbevis der= gratis inngang…?

Bare en tanke…

Jenta blir « delt i to»  , fra barn - voksen…. Frem og tilbake 🥰

Nei. Hun må betale . Ungdommen  min skal der neste uke. Fint tiltak egentlig. En donerer penger ca 250 kr pr gjest til kattene. Så får en kjøpt drikke, kake ect.  

• Liker 3
Skrevet
siesta skrev (6 minutter siden):

Nei. Hun må betale . Ungdommen  min skal der neste uke. Fint tiltak egentlig. En donerer penger ca 250 kr pr gjest til kattene. Så får en kjøpt drikke, kake ect.  

Ok, skjønner, ja kjempe  bra tiltak ❤️ 

( Merker hjernen min starter en kynisk tankegang når det gjelder  henne 😕 )

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
siesta skrev (5 timer siden):

Lurer bare på hvor familie og venner er ? Noen må jo si noe ? Jeg hadde aldri orket å sett på det om de var i min omgangskrets. Familien ellers, besteforeldre ect.    bor vel lenger avgårde .og får ikke alt med seg. 

De tør ikke. Sier du i mot en slik person får du kjeft og blir bedt om å dra en viss plass.... De eneste venner slike folk kan ha er de naive som bare nikker og bukker og er enig i alt hun sier. Slik som mannen og datteren. De tør ikke annet. Slike folk har makt og er umulige være uenige med. Tragisk. Fatter ikke den mannen orker være gift med en gammel avdanka smurfe olga.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun er jo forsvunnet hun som driver Knusbart også. 

• Liker 1
Skrevet
siesta skrev (2 timer siden):

Mor må vel ha noe å snappe om ....

Og sørge for at datter forblir avhengig av foreldre..

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Full kontroll skrev (1 time siden):

Ok, skjønner, ja kjempe  bra tiltak ❤️ 

( Merker hjernen min starter en kynisk tankegang når det gjelder  henne 😕 )

Ja min også egentlig...  

• Liker 2
Skrevet

Har hun et alkoholproblem? Derfor hun kommer så godt overens med KG?

• Nyttig 6
Skrevet

Bare meg som synes hun har blitt skikkelig fjasete og barnslig? Det er så utrolig fjortis med sånt min sin… på bilder..

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
JojoMoyes skrev (10 minutter siden):

Bare meg som synes hun har blitt skikkelig fjasete og barnslig? Det er så utrolig fjortis med sånt min sin… på bilder..

Husker jeg likte henne før.. da var både hun og mannen litt voksnere .......

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
JojoMoyes skrev (4 timer siden):

Og sørge for at datter forblir avhengig av foreldre..

Det er så trist😔♥️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
siesta skrev (31 minutter siden):

Husker jeg likte henne før.. da var både hun og mannen litt voksnere .......

Ja, samme her. Noe har skjedd🤔

• Liker 3
Skrevet
suprise skrev (6 timer siden):

De tør ikke. Sier du i mot en slik person får du kjeft og blir bedt om å dra en viss plass.... De eneste venner slike folk kan ha er de naive som bare nikker og bukker og er enig i alt hun sier. Slik som mannen og datteren. De tør ikke annet. Slike folk har makt og er umulige være uenige med. Tragisk. Fatter ikke den mannen orker være gift med en gammel avdanka smurfe olga.

Dette. 
så er de så inn i «sykdommen og begrensninger» de selv ser,, og gjør ungdommen mindre selvstendig og lar de ikke utfolde seg.  ufattelig trist å være vitne til siden ungdommen mister ungdomstiden og ikke lærer sosiale koder/normer og bli selvstendige, om de kanskje hadde fått muligheten.

selv vært vitne til dette i nær krets, og det hjelper ikke å si noe. For de har alltid noen andre rundt som støtter dem. Og ungdommen selv er jo vant med dette og vet ikke bedre når foreldrene ikke greier å slippe taket. Som regel er det yngste barnet

• Liker 4
Skrevet
suprise skrev (14 timer siden):

Stemmer det. Det finnes på støttekontakter og andre ordninger i stavanger kommune som kan hjelpe de sårbare med ulike ting. 

Datteren er voksen og klarer seg like fint som andre unge voksne på mange måter. Det å være i jobb, ha kjæreste, være i stall,gå på konserter osv hadde du ikke klart om du var veldig syk/ressursvak etc. Det er jo direkte flaut når Smurfe mor legger det frem som at datter er helt "invalid", det er jo forkastelig hvordan hun melker for sin egen vinning🤮🤮 Hun snakker som at datter er rn voksen person som ikke fungerer. Det er jo motsatt, hun fungerer jo nokså likt alle andre i den alderen! 

Er det noen som hindrer utvikling til datter så er det jo smurfen. Bare å bo hjemme der som hun er 10 år og ha en mor som styrer alt, hvor skadelig er ikke det for ens utvikling når du er 21 år gammel😱 Crazy dame hun der moren. 

Når det gjelder at moren alltid er med på konserter osv er det jo fordi mor kommer gratis inn overalt når datter har ledsagerbevis ( mor elsker jo å snylte). Ledsagerbevis er helt innenfor, kjenner folk som har det pga angst osv ( du trenger ikke være veldig syk alltid), men kanskje datter hadde likt hatt kjæreste/venninne med av og til, ikke vet jeg, men at mor snylter er jo kjent mtp spleis og mor synes sikkert det er veldig greit å gå på konserter,kino,annet helt gratis🤮 

Hun er ung uføre også,nokså høy sats der, og er i stand til å faktisk jobbe utenom= høyere inntekt.  De unge uføre jeg kjenner er for syke til å jobbe. Fint hun klarer jobbe. Allikevel tigger smurf penger til hest?! At folk støtter det er ubegripelig....

Tror nok ikke hun tjener noe på jobben, er vel mer for å ha noe å gjøre :)

Skrevet
Visla skrev (1 time siden):

Dette. 
så er de så inn i «sykdommen og begrensninger» de selv ser,, og gjør ungdommen mindre selvstendig og lar de ikke utfolde seg.  ufattelig trist å være vitne til siden ungdommen mister ungdomstiden og ikke lærer sosiale koder/normer og bli selvstendige, om de kanskje hadde fått muligheten.

selv vært vitne til dette i nær krets, og det hjelper ikke å si noe. For de har alltid noen andre rundt som støtter dem. Og ungdommen selv er jo vant med dette og vet ikke bedre når foreldrene ikke greier å slippe taket. Som regel er det yngste barnet

Korrekt!

• Liker 1
Skrevet
Zhara skrev (3 timer siden):

Ja, samme her. Noe har skjedd🤔

Hva skulle det være da? De har kanskje bare endret seg den veien.😊 

Skrevet
baremeg007 skrev (6 timer siden):

Har hun et alkoholproblem? Derfor hun kommer så godt overens med KG?

Da hadde hun kanskje ikke hatt så mye energi og vært så mye på farten?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...