Lesehest_hage Skrevet 13 timer siden #2761 Skrevet 13 timer siden NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Hvis folk er så dumme at de bidrar til en spleis til folk som reiser /fester verden rundt , så får de takke seg selv .( Sett heller de pengene inn på egen sparekonto er mitt råd . ) Det er kanskje ikke alle som vet om det, dersom flertallet fant spleisen via avisartikkelen eller et annet sted. Men det var vel nevnt i artikkelen at de var på ferie da hesten døde, så det kan gi et hint om at de har god økonomi. 6
siesta Skrevet 13 timer siden #2762 Skrevet 13 timer siden Lesehest_hage skrev (2 minutter siden): Det er kanskje ikke alle som vet om det, dersom flertallet fant spleisen via avisartikkelen eller et annet sted. Men det var vel nevnt i artikkelen at de var på ferie da hesten døde, så det kan gi et hint om at de har god økonomi. Fikk et hint om at de reiser til Japan neste år . Noen som har det ..... 4 2
NiceOrNothing Skrevet 13 timer siden #2763 Skrevet 13 timer siden siesta skrev (3 minutter siden): Fikk et hint om at de reiser til Japan neste år . Noen som har det ..... Syns det er helt greit folk reiser til Japan , evnt andre steder . Helt greit å pusse opp kjøkken etc og . Men ikke greit å la andre ( spleis / staten) betale regninga . 3 1 4
siesta Skrevet 13 timer siden #2764 Skrevet 13 timer siden NiceOrNothing skrev (5 minutter siden): Syns det er helt greit folk reiser til Japan , evnt andre steder . Helt greit å pusse opp kjøkken etc og . Men ikke greit å la andre ( spleis / staten) betale regninga . Nettopp 2 2
NiceOrNothing Skrevet 13 timer siden #2765 Skrevet 13 timer siden siesta skrev (5 minutter siden): Nettopp Syns det bør startes en folkebevegelse mot spleis til idioti / vips til utnyttere. Hjelp heller de virkelig trengende , evnt sett penger på egen sparekonto til du har funnet et egnet formål . 2 1
Anonym767 Skrevet 13 timer siden #2766 Skrevet 13 timer siden Hvor mange dager har denne festen vart nå? Klokken 06.30 i dag tidlig var de på vei tilbake til hotellet. Jeg kjenner mange som liker å ta seg en fest, og ser ikke noe galt i det, men dette er på et helt annet nivå. Etter mitt syn vitner det om et alkoholproblem. 1 10
Lesehest_hage Skrevet 12 timer siden #2767 Skrevet 12 timer siden Anonym767 skrev (31 minutter siden): Hvor mange dager har denne festen vart nå? Klokken 06.30 i dag tidlig var de på vei tilbake til hotellet. Jeg kjenner mange som liker å ta seg en fest, og ser ikke noe galt i det, men dette er på et helt annet nivå. Etter mitt syn vitner det om et alkoholproblem. Voksne folk burde kunne drikke uten fyll og rølp, ja. 2 1
siesta Skrevet 12 timer siden #2768 Skrevet 12 timer siden Lesehest_hage skrev (18 minutter siden): Voksne folk burde kunne drikke uten fyll og rølp, ja. Skulle jeg hatt behov for en sånn type fest ville jeg holdt det langt utforbi some iallefall.... 4 2
suprise Skrevet 12 timer siden #2769 Skrevet 12 timer siden siesta skrev (11 minutter siden): Skulle jeg hatt behov for en sånn type fest ville jeg holdt det langt utforbi some iallefall.... Ja , er vel det siste man ønsker å dele fyllekuler og rølp på sosiale medier... Spesielt om man er over 20 år...Flaut. Jeg tenker de som støtter spleis 🐴 har seg selv å takke, de får fortsette å sponse galskapen🙈 Noen folk er utrolig naive 4 1
siesta Skrevet 11 timer siden #2770 Skrevet 11 timer siden (endret) suprise skrev (29 minutter siden): Ja , er vel det siste man ønsker å dele fyllekuler og rølp på sosiale medier... Spesielt om man er over 20 år...Flaut. Jeg tenker de som støtter spleis 🐴 har seg selv å takke, de får fortsette å sponse galskapen🙈 Noen folk er utrolig naive Ja de er naive . Tenk å støtte en så uansvarlig voksen dame. Jeg skjønner det ikke med min beste vilje. Datteren burde fått klar beskjed om hvor uansvarlig mor er ift dette med hesten. Endret 11 timer siden av siesta 3 2
suprise Skrevet 11 timer siden #2771 Skrevet 11 timer siden siesta skrev (11 minutter siden): Ja de er naive . Tenk å støtte en så uansvarlig voksen dame. Jeg skjønner det ikke med min beste vilje. Datteren burde fått klar beskjed om hvor uansvarlig mor er ift dette med hesten. Tipper datter har lite å si dessverre. Det er mor som har, og styrer hele hennes liv. Lett å bevitne. Dama er en stor snylter. 5 3
Anonym767 Skrevet 11 timer siden #2772 Skrevet 11 timer siden Det virker jo som M klarer seg helt fint alene hjemme. Hadde foreldrene latt henne spare forsikringspengene gjennom oppveksten, kunne hun kanskje hatt råd til en fin leilighet i dag. 1 10
siesta Skrevet 11 timer siden #2773 Skrevet 11 timer siden Anonym767 skrev (25 minutter siden): Det virker jo som M klarer seg helt fint alene hjemme. Hadde foreldrene latt henne spare forsikringspengene gjennom oppveksten, kunne hun kanskje hatt råd til en fin leilighet i dag. Ja det kunne hun garantert. Men de vil vel ha henne boende hjemme til hun passer 30 1 5
adriana32 Skrevet 11 timer siden #2774 Skrevet 11 timer siden Anonym767 skrev (23 minutter siden): Det virker jo som M klarer seg helt fint alene hjemme. Hadde foreldrene latt henne spare forsikringspengene gjennom oppveksten, kunne hun kanskje hatt råd til en fin leilighet i dag. Hvor er pengene? Hvem er verger og har ikke statsforvalter vært inne når hun var mindreårig om hun fikk større summer? Er det noen som vet om statsforvalter noen ganger har vært kontaktet? Tenker med hensyn til om foreldrene faktisk sykeliggjør henne og at hun som ung ufør allerede burde hatt seg en leilighet. Hun betaler såpass mye i leie for et rom hos egne foreldre og selv ved å bo hjemme har hun ikke mulighet å spare til hest som normale mennesker må gjøre. Noe er galt! 4 3
Anonym767 Skrevet 10 timer siden #2775 Skrevet 10 timer siden adriana32 skrev (28 minutter siden): Hvor er pengene? Hvem er verger og har ikke statsforvalter vært inne når hun var mindreårig om hun fikk større summer? Er det noen som vet om statsforvalter noen ganger har vært kontaktet? Tenker med hensyn til om foreldrene faktisk sykeliggjør henne og at hun som ung ufør allerede burde hatt seg en leilighet. Hun betaler såpass mye i leie for et rom hos egne foreldre og selv ved å bo hjemme har hun ikke mulighet å spare til hest som normale mennesker må gjøre. Noe er galt! Hvor pengene har blitt av, vet jeg ikke. Ifølge moren har hun ingen oppsparte midler. Statsforvalteren hadde ansvaret for økonomien frem til M fylte 18 år, og deretter tok foreldrene over. Jeg sitter igjen med en følelse av at systemet har sviktet denne fine jenta. Hun kunne fortsatt drevet med hest uten å måtte eie en selv, og da kunne hun kanskje hatt mulighet til å kjøpe sin egen leilighet og flytte for seg selv. Det tror jeg hadde vært veldig positivt for henne. Jeg er helt enig med deg i at noe er galt. Veldig galt. 4 4
suprise Skrevet 10 timer siden #2776 Skrevet 10 timer siden Anonym767 skrev (13 minutter siden): Hvor pengene har blitt av, vet jeg ikke. Ifølge moren har hun ingen oppsparte midler. Statsforvalteren hadde ansvaret for økonomien frem til M fylte 18 år, og deretter tok foreldrene over. Jeg sitter igjen med en følelse av at systemet har sviktet denne fine jenta. Hun kunne fortsatt drevet med hest uten å måtte eie en selv, og da kunne hun kanskje hatt mulighet til å kjøpe sin egen leilighet og flytte for seg selv. Det tror jeg hadde vært veldig positivt for henne. Jeg er helt enig med deg i at noe er galt. Veldig galt. Som ung uføre får du nokså greit utbetalt hver måned. Over 20.000 hvertfall etter skatt. Billigere for smurf "ta" de pengene å la datteren bo hjemme. Noe er veldig galt i det huset ja. 1 7
FjellFrua Skrevet 10 timer siden #2777 Skrevet 10 timer siden Er det noen som vet at hun har sagt at jenta betaler så eller så mye hjemme, og hvor mye?
Tessa12 Skrevet 10 timer siden #2778 Skrevet 10 timer siden FjellFrua skrev (2 minutter siden): Er det noen som vet at hun har sagt at jenta betaler så eller så mye hjemme, og hvor mye? 5000,- er sagt 2
FjellFrua Skrevet 10 timer siden #2779 Skrevet 10 timer siden (endret) Tessa12 skrev (4 minutter siden): 5000,- er sagt Det er jo ikke uhørt sum, det hørtes jo ut i tråden her som om alt blir tatt for å betale hjemme. Men at hun bør i egen bolig etterhvert, det sier jo seg selv. Nå er jeg veldig forkjemper for at barn med spesielle behov må flytte ut rundt 18-19 år, fordi jeg tenker at det gjør det lettere for dem. (har selv sønn som nettopp har flyttet i omsorgsbolig). Han har vokst kjempemye på det, og jeg tenker at denne jenta er mye høyere fungere enn han. Hun kjørte jo opp til mopedbil, vet ikke om hun har tatt vanlig førerkort? Endret 10 timer siden av FjellFrua 4
JojoMoyes Skrevet 9 timer siden #2780 Skrevet 9 timer siden FjellFrua skrev (20 minutter siden): Det er jo ikke uhørt sum, det hørtes jo ut i tråden her som om alt blir tatt for å betale hjemme. Men at hun bør i egen bolig etterhvert, det sier jo seg selv. Nå er jeg veldig forkjemper for at barn med spesielle behov må flytte ut rundt 18-19 år, fordi jeg tenker at det gjør det lettere for dem. (har selv sønn som nettopp har flyttet i omsorgsbolig). Han har vokst kjempemye på det, og jeg tenker at denne jenta er mye høyere fungere enn han. Hun kjørte jo opp til mopedbil, vet ikke om hun har tatt vanlig førerkort? Det skinner jo gjennom her at det er foreldrene som vil ha datteren boende hjemme. Og de som er pågående med denne hesten osv. mor utnytter jo alle fordeler man får med hennes diagnose. Snakk om å utnytte alt som utnyttes kan. Det er hun goooo.lurer på hvilken sum man kommer opp i pr mnd med vipper hver 14 dag. Botox i hele fjeset, shoppingmani og gudene vet hva hun spyr ut penger på. Det holder ikke med uføretrygd hvertfall … 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå