Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet
EllaSays skrev (20 minutter siden):

Det har jeg også hørt. Hun sa det på snap ifm at Dennis fikk F, og også da det neste barnebarnet kom. Hun sa noe sånt som at M ikke skulle bli mor, men kunne bli en god tante. 

Tror det var rundt een tiden jeg ikke orket følge lenger. Men er ille å utlevere så mye (privat ) om sittt eget barn

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter dette med spleisen har jeg valgt å blokkere N på snap. Misforstå meg rett her, jeg unner Mille ny egen hest igjen, men det provoserer meg at det tigges på Spleis når de sjøl bruker mye penger på sosiale ting, feriereiser, oppussing og ræl og samtidig betaler Mille mye i husleie for å bo hjemme hos de. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Stridsmøy skrev (1 time siden):

Etter dette med spleisen har jeg valgt å blokkere N på snap. Misforstå meg rett her, jeg unner Mille ny egen hest igjen, men det provoserer meg at det tigges på Spleis når de sjøl bruker mye penger på sosiale ting, feriereiser, oppussing og ræl og samtidig betaler Mille mye i husleie for å bo hjemme hos de. 

Fancy nytt kjøkken og dyre Smeg kjøkkenapparater, reiser på festivaler i inn og utland og bruker masse penger på dyr festivalmat og drikke, og så tigge penger til hest...🤨

Endret av Tough cookie
  • Liker 5
  • Nyttig 19
Skrevet
Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Fancy nytt kjøkken og dyre Smeg kjøkkenapparater, reise på festivaler i inn og utland og bruke masse penger på dyr festivalmat og drikke og så tigge penger til hest...🤨

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Zhara skrev (Akkurat nå):
Tough cookie skrev (3 minutter siden):

Fancy nytt kjøkken og dyre Smeg kjøkkenapparater, reise på festivaler i inn og utland og bruke masse penger på dyr festivalmat og drikke og så tigge penger til hest...🤨

Ja det er en skam, når du tenker på hvor mange som VIRKELIG har kunnet trenge økonomisk hjelp. Feks bare til kreftbehandling som kan forlenge et liv...

• Liker 3
  • Hjerte 13
Skrevet
Stridsmøy skrev (4 timer siden):

Det mest provoserende her er jo at følgertallet hennes på snap føyk i været etter spleisen osv. Ellers helt enig med deg…

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
JojoMoyes skrev (46 minutter siden):

Det mest provoserende her er jo at følgertallet hennes på snap føyk i været etter spleisen osv. Ellers helt enig med deg…

Det er jo helt sjukt! Jeg har jo blokkert henne, så jeg får ikke med meg økt følgertall hos henne.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Stridsmøy skrev (46 minutter siden):

Det er jo helt sjukt! Jeg har jo blokkert henne, så jeg får ikke med meg økt følgertall hos henne.

Jeg følger ikke men har vært så irritert ang spleisen så måtte inn å sjekke. Hun har jo 27.400 følgere plutselig 🤮🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

• Nyttig 2
Skrevet
JojoMoyes skrev (35 minutter siden):

Jeg følger ikke men har vært så irritert ang spleisen så måtte inn å sjekke. Hun har jo 27.400 følgere plutselig 🤮🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Tror de fleste av de nye følgerne kom i løpet av de ukene de var på Maldivene, rett i forkant av spleisen.

• Nyttig 5
Skrevet

Men spleisen er vel stanset av Spleis selv ? De burde ikke få lov til å gjennomføre. Er jo et hån mot både Spleis og de stakkars som gir penger. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
siesta skrev (9 minutter siden):

Men spleisen er vel stanset av Spleis selv ? De burde ikke få lov til å gjennomføre. Er jo et hån mot både Spleis og de stakkars som gir penger. 

Er fen stanset? Det står ikke noe om det på den spleis-siden hun har delt på facebook? Men den ser ikke aktiv ut heller, tror siste aktivitet derfra var 22.juni eller noe? 

• Liker 2
Skrevet
Vintermåne skrev (8 minutter siden):

Er fen stanset? Det står ikke noe om det på den spleis-siden hun har delt på facebook? Men den ser ikke aktiv ut heller, tror siste aktivitet derfra var 22.juni eller noe? 

Tror spleis har stanset den. Iallefall satt på pause. Er mange som har rapportert inn. Skjønner ikke at hun tør. Men synd i datter , ikke hennes feil. Likevel er dette noe de må bekoste selv. De har god råd  ,veldig god råd. 

• Liker 6
Skrevet
siesta skrev (26 minutter siden):

Tror spleis har stanset den. Iallefall satt på pause. Er mange som har rapportert inn. Skjønner ikke at hun tør. Men synd i datter , ikke hennes feil. Likevel er dette noe de må bekoste selv. De har god råd  ,veldig god råd. 

Krysser nebb og klør for at den er stansa ja,dette er mennesker som ikke kjenner sine egne begrensninger.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Velinda skrev (9 minutter siden):

Krysser nebb og klør for at den er stansa ja,dette er mennesker som ikke kjenner sine egne begrensninger.

Ja. Og bare bra at en forsatt rapporterer og trykker at en er negativ til spleisen. Vet ikke hva hun deler på snap, men håper spleis kikker innom. 

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg har alltid hatt stor respekt for Spleis og alle de menneskene som gir av hjertet sitt for å hjelpe andre. Nettopp derfor gjør det meg oppriktig trist når jeg ser innsamlinger der mottakerne fremstår som å ha svært god økonomi og mulighet til å dekke utgiftene selv.
For meg bør Spleis først og fremst være et sikkerhetsnett for mennesker som virkelig trenger hjelp – de som kjemper for livsviktig behandling, har mistet alt i en brann, eller står i en akutt og vanskelig økonomisk situasjon.
Når familier som samtidig viser fram kostbare utenlandsreiser, festivaler og et høyt forbruk ber andre om å finansiere et privat ønske, synes jeg det sender helt feil signal. Det svekker tilliten til innsamlingsordninger og kan gjøre at færre ønsker å hjelpe når behovet faktisk er reelt.
Jeg mener vi alle har et ansvar for å tenke over hva vi ber andre om å betale for. At noe er lov, betyr ikke nødvendigvis at det er riktig. Derfor har jeg idag rapporter spleisen.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 17
Skrevet
Zhara skrev (1 time siden):

Jeg har alltid hatt stor respekt for Spleis og alle de menneskene som gir av hjertet sitt for å hjelpe andre. Nettopp derfor gjør det meg oppriktig trist når jeg ser innsamlinger der mottakerne fremstår som å ha svært god økonomi og mulighet til å dekke utgiftene selv.
For meg bør Spleis først og fremst være et sikkerhetsnett for mennesker som virkelig trenger hjelp – de som kjemper for livsviktig behandling, har mistet alt i en brann, eller står i en akutt og vanskelig økonomisk situasjon.
Når familier som samtidig viser fram kostbare utenlandsreiser, festivaler og et høyt forbruk ber andre om å finansiere et privat ønske, synes jeg det sender helt feil signal. Det svekker tilliten til innsamlingsordninger og kan gjøre at færre ønsker å hjelpe når behovet faktisk er reelt.
Jeg mener vi alle har et ansvar for å tenke over hva vi ber andre om å betale for. At noe er lov, betyr ikke nødvendigvis at det er riktig. Derfor har jeg idag rapporter spleisen.

Veldig godt og fint skrevet. 

Spesielt den nest siste setningen .

• Liker 12
Skrevet

Spleisen er slettes ikke stanset. 
De gjør ikke noe ulovlig, så hvorfor skulle Spleis stoppe den? 

• Nyttig 2
Skrevet
Ville91 skrev (7 minutter siden):

Den er nok det. Ikke ett øre er kommet inn siden 22 juni. 

Det er heller ingen info ang forsikring. Noe som jeg vet er etterspurt. Det er og ganske vesentlig. 

Å bruke datteren på den måten er og helt bak mål. 

Jeg har rapportert denne inn og har litt mer begrunnelser enn jeg skriver her.

Maken til hva spleis skal brukes til. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
siesta skrev (1 time siden):

Den er nok det. Ikke ett øre er kommet inn siden 22 juni. 

Det er heller ingen info ang forsikring. Noe som jeg vet er etterspurt. Det er og ganske vesentlig. 

Å bruke datteren på den måten er og helt bak mål. 

Jeg har rapportert denne inn og har litt mer begrunnelser enn jeg skriver her.

Maken til hva spleis skal brukes til. 

Spleis er oppe å går den. Er normalt at det dabber av og blir stille.

Endret av Sharp75!
  • Liker 1
Skrevet
Ville91 skrev (1 time siden):

Du har helt rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...