siesta Skrevet 17. juni #2021 Skrevet 17. juni Velinda skrev (5 minutter siden): Hun utleverer ikke bare litt men alt ang datteren,hun må låne penger fra mor og far for å ordne med siste reis for hesten da leser man jo mellom linjene at hun ikke har sparepenger,sprekt gjort når du bor hjemme på pikerommet med ung ufør,tipper Nina tar seg grovt betalt for det rommet,hun kan da umulige bruke opp alle pengene sine?og hvordan har hun da råd til å ha hest??er ikke det spinndyrt? Helt utrolig å gjøre mot datteren. For så etterpå tigge etter penger fra folket. Å så kan ikke folket påpeke noe for da er de nettroll. 3 9
Velinda Skrevet 18. juni #2022 Skrevet 18. juni siesta skrev (28 minutter siden): Helt utrolig å gjøre mot datteren. For så etterpå tigge etter penger fra folket. Å så kan ikke folket påpeke noe for da er de nettroll. Helt sykt 6
Tough cookie Skrevet 18. juni #2023 Skrevet 18. juni Jeg lurer på om jeg er blokkert, for når jeg søker etter Nina Sprell så kommer det ikke opp noe. Jeg stilte henne et litt kritisk spørsmål tidligere i år, og etter det kom jeg ikke inn på snappen hennes 3
siesta Skrevet 18. juni #2024 Skrevet 18. juni Tough cookie skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på om jeg er blokkert, for når jeg søker etter Nina Sprell så kommer det ikke opp noe. Jeg stilte henne et litt kritisk spørsmål tidligere i år, og etter det kom jeg ikke inn på snappen hennes Da er du nok blokkert. Hun tåler ikke kritikk. 5
Zena33 Skrevet 18. juni #2025 Skrevet 18. juni I et innlegg på bloggen sin, den 30.desember 2020 skriver Nina en del om økonomien rundt hest og en erstatning Mille skal ha fått som liten. Som frem til hun er myndig forvaltes av fylkesmannen. I innlegget kommer det klart og tydelig frem at Mille har kjøpt hesten selv, og at det er Mille selv som står for de fleste utgiftene på hesteholdet. Når Nina nå hevder at Mille måtte låne penger av foreldrene for kjøp av hest, og ikke gir til kjenne at Mille har hatt en tipp-topp forsikring (eller ikke forsikring i det hele tatt), så står det i sterk kontrast med det hun har skrevet i bloggen sin. I følge henne så står nå Mille uten en eneste krone fra denne erstatningen og forsikringen som ble tegnet, og i tillegg så har hun også gjeld til mor/far. Kjenner jeg blir oppriktig opprørt, spesielt ovenfor Mille, men også alle de som har gitt i god tro. Link til innlegget som jeg har tatt screenshot av: https://ninasprelllevende.blogg.no/2020/12 2 10
missprincess Skrevet 18. juni #2026 Skrevet 18. juni Velinda skrev (7 timer siden): Hun utleverer ikke bare litt men alt ang datteren,hun må låne penger fra mor og far for å ordne med siste reis for hesten da leser man jo mellom linjene at hun ikke har sparepenger,sprekt gjort når du bor hjemme på pikerommet med ung ufør,tipper Nina tar seg grovt betalt for det rommet,hun kan da umulige bruke opp alle pengene sine?og hvordan har hun da råd til å ha hest??er ikke det spinndyrt? Var ei som hadde hest som sagt at det kostet 70 000kr i året å ha en slik hest. Hun hadde veldig erfaring ang den type hest 5
Love2017juni Skrevet 18. juni #2027 Skrevet 18. juni (endret) Zena33 skrev (23 minutter siden): I et innlegg på bloggen sin, den 30.desember 2020 skriver Nina en del om økonomien rundt hest og en erstatning Mille skal ha fått som liten. Som frem til hun er myndig forvaltes av fylkesmannen. I innlegget kommer det klart og tydelig frem at Mille har kjøpt hesten selv, og at det er Mille selv som står for de fleste utgiftene på hesteholdet. Når Nina nå hevder at Mille måtte låne penger av foreldrene for kjøp av hest, og ikke gir til kjenne at Mille har hatt en tipp-topp forsikring (eller ikke forsikring i det hele tatt), så står det i sterk kontrast med det hun har skrevet i bloggen sin. I følge henne så står nå Mille uten en eneste krone fra denne erstatningen og forsikringen som ble tegnet, og i tillegg så har hun også gjeld til mor/far. Kjenner jeg blir oppriktig opprørt, spesielt ovenfor Mille, men også alle de som har gitt i god tro. Link til innlegget som jeg har tatt screenshot av: https://ninasprelllevende.blogg.no/2020/12 Jeg tror ikke hun har sagt at Mille skylder pga hestekjøp, men pga alle utgifter ifb hestens død.. (OG det er jo absolutt noe som dekkes av forsikringen) Men det sier litt; Mille betaler leie hjemme, hun handler alt hun trenger selv, hun betaler for hunden sin, hun betalte for hesten, men denne innsamlingen.. Der utbetales pengene til.. Far…. Spleis har vertfall mista meg etter at de mener denne spleisen er ok. Det er så mye som skurrer; far fjerner kommentaren, de unngår og snakke om forsikring og de deler villig over hvor «stakkarslig» Mille er.. Tror Mille klarer seg veldig bra jeg! Den dagen hun kommer utav bobla hjemme der og får leve livet på ordentlig, så kommer hun til og forstå hva alle «nettrollene» mente.. Endret 18. juni av Love2017juni 3 22
Zhara Skrevet 18. juni #2028 Skrevet 18. juni Love2017juni skrev (7 minutter siden): Jeg tror ikke hun har sagt at Mille skylder pga hestekjøp, men pga alle utgifter ifb hestens død.. (OG det er jo absolutt noe som dekkes av forsikringen) Men det sier litt; Mille betaler leie hjemme, hun handler alt hun trenger selv, hun betaler for hunden sin, hun betalte for hesten, men denne innsamlingen.. Der utbetales pengene til.. Far…. Spleis har vertfall mista meg etter at de mener denne spleisen er ok. Det er så mye som skurrer; far fjerner kommentaren, de unngår og snakke om forsikring og de deler villig over hvor «stakkarslig» Mille er.. Tror Mille klarer seg veldig bra jeg! Den dagen hun kommer utav bobla hjemme der og får leve livet på ordentlig, så kommer hun til og forstå hva alle «nettrollene» mente.. Tror det utnyttes max på "stakkars Mille" håper hun kommer seg bort fra foreldrene snart, så hun får begynne å leve sitt eget liv💞 2 12
siesta Skrevet 18. juni #2029 Skrevet 18. juni Tenkte å høre med forsikringsselskap. Om de har forsikring det er det jo svindel. Og det er mange folk som gir av det lille de har for å hjelpe. Blir bare sint 3 6 3
NiceOrNothing Skrevet 18. juni #2030 Skrevet 18. juni siesta skrev (4 timer siden): Tenkte å høre med forsikringsselskap. Om de har forsikring det er det jo svindel. Og det er mange folk som gir av det lille de har for å hjelpe. Blir bare sint Føyer seg inn i rekken av små-frekke små-influensere . lever fete liv, men tigger sine mindre situerte følgere til å sponse livsstilen . 3 10
siesta Skrevet 18. juni #2031 Skrevet 18. juni NiceOrNothing skrev (2 timer siden): Føyer seg inn i rekken av små-frekke små-influensere . lever fete liv, men tigger sine mindre situerte følgere til å sponse livsstilen . Helt sant. Men jeg og vennene mine kommer til å flire med oss selv når vi ser henne i byen her . Hadde jeg vært henne ville jeg vært veldig flau. 3 6
loveanimals Skrevet 18. juni #2032 Skrevet 18. juni NiceOrNothing skrev (3 timer siden): Føyer seg inn i rekken av små-frekke små-influensere . lever fete liv, men tigger sine mindre situerte følgere til å sponse livsstilen . Vil heller påstå at denne damen er STOR-frekk 4 7
siesta Skrevet 18. juni #2033 Skrevet 18. juni Maia3 skrev (50 minutter siden): Vil heller påstå at denne damen er STOR-frekk Ja , og det som kommer fram lenger oppe ang statsforvalter og forsikring ect ect ect .. Men så lenge ingen stopper henne så holder hun på. Tåler ikke å bli snakket til 3 7
Ranunkelen Skrevet 18. juni #2034 Skrevet 18. juni Utrolig at folk sponser de med penger... De har jo masse penger selv!! 3 7
siesta Skrevet 18. juni #2035 Skrevet 18. juni Ranunkelen skrev (28 minutter siden): Utrolig at folk sponser de med penger... De har jo masse penger selv!! Ja det har de. Men å utnytte datteren for å få mer penger er så ille . 1 5
quietone Skrevet 18. juni #2036 Skrevet 18. juni Zena33 skrev (11 timer siden): I et innlegg på bloggen sin, den 30.desember 2020 skriver Nina en del om økonomien rundt hest og en erstatning Mille skal ha fått som liten. Som frem til hun er myndig forvaltes av fylkesmannen. I innlegget kommer det klart og tydelig frem at Mille har kjøpt hesten selv, og at det er Mille selv som står for de fleste utgiftene på hesteholdet. Når Nina nå hevder at Mille måtte låne penger av foreldrene for kjøp av hest, og ikke gir til kjenne at Mille har hatt en tipp-topp forsikring (eller ikke forsikring i det hele tatt), så står det i sterk kontrast med det hun har skrevet i bloggen sin. I følge henne så står nå Mille uten en eneste krone fra denne erstatningen og forsikringen som ble tegnet, og i tillegg så har hun også gjeld til mor/far. Kjenner jeg blir oppriktig opprørt, spesielt ovenfor Mille, men også alle de som har gitt i god tro. Link til innlegget som jeg har tatt screenshot av: https://ninasprelllevende.blogg.no/2020/12 Siden diagnosen til M er såpass sjelden, fikk hun mest sannsynlig en ganske stor utbetaling fra forsikringsselskapet. Siden mor her bekrefter at de hadde tipp topp forsikring, er det også naturlig å tro at hun får utbetalt en sum fra forsikringsselskapet hver mnd. Hvor har alle disse pengene blitt av siden M måtte låne penger fra foreldrene? 1 7
siesta Skrevet 18. juni #2037 Skrevet 18. juni (endret) quietone skrev (40 minutter siden): Siden diagnosen til M er såpass sjelden, fikk hun mest sannsynlig en ganske stor utbetaling fra forsikringsselskapet. Siden mor her bekrefter at de hadde tipp topp forsikring, er det også naturlig å tro at hun får utbetalt en sum fra forsikringsselskapet hver mnd. Hvor har alle disse pengene blitt av siden M måtte låne penger fra foreldrene? Ja det kan en lure på. Synes det er veldig rart. Og synes synd på feks hun som skriver i spleisen at hun er uføre og ikke har så mye men vil bidra litt. Det er rett så slett så kynisk. Endret 18. juni av siesta 2 1 10
Velinda Skrevet 18. juni #2038 Skrevet 18. juni Ser hun har grooma følgerene sine med nytt 3D ræl som de er så heldige å få kjøpe,bare gi meg litt penger til heste-spleisen først så kan du kjøpe disse fine lysestakene til 229,- 2 5
siesta Skrevet 18. juni #2039 Skrevet 18. juni Velinda skrev (27 minutter siden): Ser hun har grooma følgerene sine med nytt 3D ræl som de er så heldige å få kjøpe,bare gi meg litt penger til heste-spleisen først så kan du kjøpe disse fine lysestakene til 229,- Håper virkelig flere rapporter denne spleisen inn. 2 6
Zena33 Skrevet 18. juni #2040 Skrevet 18. juni quietone skrev (44 minutter siden): Siden diagnosen til M er såpass sjelden, fikk hun mest sannsynlig en ganske stor utbetaling fra forsikringsselskapet. Siden mor her bekrefter at de hadde tipp topp forsikring, er det også naturlig å tro at hun får utbetalt en sum fra forsikringsselskapet hver mnd. Hvor har alle disse pengene blitt av siden M måtte låne penger fra Når barn under 18 får store summer, f.eks. arv eller erstatning, så får ikke foreldrene disponere det på vegne av barnet, det var det fylkesmannen som gjorde inntil Mille ble myndig. Man kan søke om å få bruke noe av midlene, og som Nina skriver så har de blant søkt og fått innvilget midler til hest. Men fylkesmannen har neppe gått med på at det ikke skal være penger igjen av erstatningen når Mille blir myndig, det er jo nettopp det fylkesmannen skal passe på. I tillegg har hun jo en helt grei inntekt nå som ung ufør, selv om hun må betale hjemme. Så om hun så stod helt uten forsikring (hvilket ikke jeg tror på), så burde hun allikevel fint kunne klare en utgift på 4.000-7.000 for avlivning og destruksjon. Enten fra erstatningen eller fra sin egen inntekt. Ung ufør har lav skattesats, så de fleste har netto utbetalt mellom 24.000-25.000 i mnd. Får bare en enorm vond bismak av hele spleisen og økonomien til Mille. Jeg håper jenta har mer penger på bok enn det som kommer frem via Nina. 4 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå