missprincess Skrevet tirsdag kl. 21:44 #1981 Skrevet tirsdag kl. 21:44 Zena33 skrev (31 minutter siden): Jeg har hatt hest i 40 år, det vil si flere hester. I tillegg har datteren min hatt flere hester, fra hun var barn. Nå vet jeg ikke nøyaktig dødsårsak til hesten til Nina/Mille, men dette er mest trolig noe en forsikring dekker da det var så akutt. Så hadde de hatt forsikringen i orden så hadde de fått igjen bruksverdien på hesten og fått dekket kostnadene i forbindelse med død hest (transport til destruksjon). Så her avkler jo hun seg selv med at de ikke engang har forsikret hesten, noe jeg aldri har vært borti i eget eller andres hestehold før. Og på toppen av det hele skal følgerne betale for ny hest, totalt motbydelig. Mener hesten fikk kolikk , og veterinæren var der to ganger å fikk ut luft men plutselig falt hesten om og var død . Var iallefall det som ble sagt 4
Zena33 Skrevet tirsdag kl. 21:56 #1982 Skrevet tirsdag kl. 21:56 missprincess skrev (9 minutter siden): Mener hesten fikk kolikk , og veterinæren var der to ganger å fikk ut luft men plutselig falt hesten om og var død . Var iallefall det som ble sagt Kolikk er definitivt dekket av forsikring, både behandling og bruksverdi v/død. Var det jeg mistenkte også, stort sett årsaken ved plutselig død. Det og tarmslyng, som også dekkes forsikringsmessig. 4 7
NiceOrNothing Skrevet tirsdag kl. 22:09 #1983 Skrevet tirsdag kl. 22:09 missprincess skrev (På 15.6.2026 den 11.59): Synes der er forkastelig at de utnytter folk på denne måten når de kan kjøpe den hesten selv. Alt av det de shopper er dyre ting uansett hva det er. Så de har råd og vel så det til å kjøpe hest til datteren og slutte å snylte på andre folk Kan banne på at de som vipser / hjelper dem har en mye mer edruelig ( billigere ) livsstil enn dem selv . Støtt heller blå kors/redd barna etc . Støtte rikfolk er jo helt bortkastet . 3 12
Maia3 Skrevet tirsdag kl. 22:12 #1984 Skrevet tirsdag kl. 22:12 (endret) Zena33 skrev (18 timer siden): Jeg har hatt hest i 40 år, det vil si flere hester. I tillegg har datteren min hatt flere hester, fra hun var barn. Nå vet jeg ikke nøyaktig dødsårsak til hesten til Nina/Mille, men dette er mest trolig noe en forsikring dekker da det var så akutt. Så hadde de hatt forsikringen i orden så hadde de fått igjen bruksverdien på hesten og fått dekket kostnadene i forbindelse med død hest (transport til destruksjon). Så her avkler jo hun seg selv med at de ikke engang har forsikret hesten, noe jeg aldri har vært borti i eget eller andres hestehold før. Og på toppen av det hele skal følgerne betale for ny hest, totalt motbydelig. Var ikke hesten forsikret? Horribelt galskap! !! HVORDAN går det an å være så lite oppegående at de ikke hadde ordnet med sånt ? Gå tiggerunde : DET syns de er akseptabelt !! Jeg blir mildt sagt rasende 🤬 Gjør ikke folk en bakgrunnssjekk før de deltar på en spleis ? Endret onsdag kl. 15:46 av Maia3 2 12
siesta Skrevet tirsdag kl. 22:16 #1985 Skrevet tirsdag kl. 22:16 Maia3 skrev (3 minutter siden): Det er jo helt tydelig at hesten ikke var forsikret. Horribelt galskap! !! HVORDAN går det an å være så lite oppegående at de ikke hadde ordnet med sånt ? Gå tiggerunde for at de selv er idi....DET syns de er akseptabelt !! Jeg blir mildt sagt rasende 🤬 Gjør ikke folk en bakgrunnssjekk før de deltar på en spleis ? Det verste er om dette stemmer... De holder tilbake viktig info. 1 7
DivaBit Skrevet tirsdag kl. 22:26 #1986 Skrevet tirsdag kl. 22:26 siesta skrev (4 minutter siden): Det verste er om dette stemmer... De holder tilbake viktig info. Hun har sikkert blitt spurt om det av flere følgere også, men hun nevner aldri forsikring med et ord. Helt bevisst, for da blir ikke sympatien like så stor. Hest koster en del å forsikre, men har du ikke råd til det så har du ikke råd til hest heller. Og du bør så absolutt ikke få andre til å betale for deg etterpå, når du ikke klarte å ta det ansvaret selv. 2 11
HerKommerMummi Skrevet tirsdag kl. 22:36 #1987 Skrevet tirsdag kl. 22:36 Hvor gammel var Sol? Har hatt hest selv og mener jeg valgte bort erstatning ved død, for å få billigere forsikring.
Angel75 Skrevet tirsdag kl. 22:47 #1988 Skrevet tirsdag kl. 22:47 HerKommerMummi skrev (10 minutter siden): Hvor gammel var Sol? Har hatt hest selv og mener jeg valgte bort erstatning ved død, for å få billigere forsikring. 22 om jeg ikke husker feil
Zena33 Skrevet tirsdag kl. 22:56 #1989 Skrevet tirsdag kl. 22:56 HerKommerMummi skrev (9 minutter siden): Hvor gammel var Sol? Har hatt hest selv og mener jeg valgte bort erstatning ved død, for å få billigere forsikring. Kan skjønne at man velger bort eller selv setter ned bruksverdien med billigere dyr som hund og katt, men det er et valg de færreste med hest tar. Det koster ikke så mye mer og det er verdt hver en krone da plutselige ting kan skje med hest som innebærer død. Islandshest ligger prismessig høyt, og da må du forsikre deg godt. Bruksverdien på en vanlig turhest som Sol starter ikke å gå nedover før i 20-års alder, men da gradvis. Så hun hadde fått igjen så og si alt de ga for henne om hun var forsikret når hun såvidt var passert 20 år. 10
siesta Skrevet tirsdag kl. 22:59 #1990 Skrevet tirsdag kl. 22:59 Zena33 skrev (2 minutter siden): Kan skjønne at man velger bort eller selv setter ned bruksverdien med billigere dyr som hund og katt, men det er et valg de færreste med hest tar. Det koster ikke så mye mer og det er verdt hver en krone da plutselige ting kan skje med hest som innebærer død. Islandshest ligger prismessig høyt, og da må du forsikre deg godt. Bruksverdien på en vanlig turhest som Sol starter ikke å gå nedover før i 20-års alder, men da gradvis. Så hun hadde fått igjen så og si alt de ga for henne om hun var forsikret når hun såvidt var passert 20 år. Ser noen har blitt fly forbanna på spleisen. Blir spennende å se om han svarer . Har jo svart alle som ikke er anonyme. 8
missprincess Skrevet tirsdag kl. 23:00 #1991 Skrevet tirsdag kl. 23:00 Zena33 skrev (1 time siden): Skal oppdatere dere på om det blir svar eller blokkering 😅 Zena33 Spurte du på snap eller på hennes fb sider? 2
Zena33 Skrevet tirsdag kl. 23:06 #1992 Skrevet tirsdag kl. 23:06 siesta skrev (Akkurat nå): Ser noen har blitt fly forbanna på spleisen. Blir spennende å se om han svarer . Har jo svart alle som ikke er anonyme. Det var meg, fikk akkurat svar fra han nå. Ikke et ord tilbake om forsikringen som jeg påpekte… Og han har kuttet ut Forbanna i aliaset mitt når han svarer 😂 Kostet meg 7,-, hvor 5 gikk til de. Vel verdt det, greit at det ikke bare blir fylt opp med hjerter der 😂 10
Zena33 Skrevet tirsdag kl. 23:09 #1993 Skrevet tirsdag kl. 23:09 missprincess skrev (6 minutter siden): Zena33 Spurte du på snap eller på hennes fb sider? Snap. Har hun reklamert for Spleis på Facebook også? Tror aldri jeg har sett Facebooken hennes jeg. 3
siesta Skrevet tirsdag kl. 23:38 #1994 Skrevet tirsdag kl. 23:38 Zena33 skrev (28 minutter siden): Snap. Har hun reklamert for Spleis på Facebook også? Tror aldri jeg har sett Facebooken hennes jeg. Begge har reklamert på sine fb sider. Ikke så mye respons der . 3
Zena33 Skrevet tirsdag kl. 23:45 #1995 Skrevet tirsdag kl. 23:45 Da har trollet svart meg 😂 Nå mener hun at hun hadde forsikring, da holder hun i så fall tilbake opplysninger om at de fikk igjen penger for Sol og regelrett lyver om at de måtte dekke omkostninger med dødsfallet (transport). Men det styggeste er at hun bruker Mille og hennes spesielle behov som et middel for å stilne kritikk, dama har virkelig ingen grenser! 26
JojoMoyes Skrevet tirsdag kl. 23:48 #1996 Skrevet tirsdag kl. 23:48 Zena33 skrev (2 minutter siden): Da har trollet svart meg 😂 Nå mener hun at hun hadde forsikring, da holder hun i så fall tilbake opplysninger om at de fikk igjen penger for Sol og regelrett lyver om at de måtte dekke omkostninger med dødsfallet (transport). Men det styggeste er at hun bruker Mille og hennes spesielle behov som et middel for å stilne kritikk, dama har virkelig ingen grenser! Enda en gang STÅENDE applaus 👏👏👏 utrolig bra skrevet!! 6 11
siesta Skrevet tirsdag kl. 23:49 #1997 Skrevet tirsdag kl. 23:49 JojoMoyes skrev (Akkurat nå): Enda en gang STÅENDE applaus 👏👏👏 utrolig bra skrevet!! Blir jo bare verre. Stakkars Mille som blir brukt på denne måten. 2 5
HerKommerMummi Skrevet tirsdag kl. 23:52 #1998 Skrevet tirsdag kl. 23:52 Zena33 skrev (54 minutter siden): Kan skjønne at man velger bort eller selv setter ned bruksverdien med billigere dyr som hund og katt, men det er et valg de færreste med hest tar. Det koster ikke så mye mer og det er verdt hver en krone da plutselige ting kan skje med hest som innebærer død. Islandshest ligger prismessig høyt, og da må du forsikre deg godt. Bruksverdien på en vanlig turhest som Sol starter ikke å gå nedover før i 20-års alder, men da gradvis. Så hun hadde fått igjen så og si alt de ga for henne om hun var forsikret når hun såvidt var passert 20 år. Ja, det er jo et viktig poeng at Islandshester holder høy verdi til tross for alder. Jeg hadde en traver som kostet meg 20.000. Så det blir jo noe annet... 1
siesta Skrevet tirsdag kl. 23:56 #1999 Skrevet tirsdag kl. 23:56 Zena33 skrev (10 minutter siden): Da har trollet svart meg 😂 Nå mener hun at hun hadde forsikring, da holder hun i så fall tilbake opplysninger om at de fikk igjen penger for Sol og regelrett lyver om at de måtte dekke omkostninger med dødsfallet (transport). Men det styggeste er at hun bruker Mille og hennes spesielle behov som et middel for å stilne kritikk, dama har virkelig ingen grenser! Å så bruker hun stakkars M til å få folk til å holde kjeft. Det er så ille .. 1 9
Maia3 Skrevet onsdag kl. 00:01 #2000 Skrevet onsdag kl. 00:01 siesta skrev (3 minutter siden): Å så bruker hun stakkars M til å få folk til å holde kjeft. Det er så ille .. Må være mye som mangler i øverste etasje på denne damen. Ser en til som er rasende på spleisen 2 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå