Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jeg vasket tøy tidlig i dag for å tørke det på snora etterpå...og da var det greit vær, men:  STYRTREGN! :kjefte: 

Å...helligdag til mandag? Det hadde jeg glemt. Eller visste ikke. Takk. Må i butikken litt da. 

:)   

Så kjedelig :bond: Håper du får tørket det inne. 

Her stenger matbutikkene klokken 16 i dag. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sol kom etter hvert og resten av det kan jeg nok tørke inne etter hvert. Jeg fikk handlet litt så jeg klarer meg. :) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (18 timer siden):

Sol kom etter hvert og resten av det kan jeg nok tørke inne etter hvert. Jeg fikk handlet litt så jeg klarer meg. :) 

:sol: Bedre med sol enn øsende pøsende regnvær når man driver med klesvask :nikke: I dag vasker jeg ull fra i vinter, kokevask samt noen plagg som har hengt for tett til tørk, så de har surnet. Skal vaske dem på 60 grader og henge dem foran varmeovnen til tørk, så da blir de nok bra igjen :nikke: 

Skrevet (endret)

Hva?? Ull? Kokvask og sure plagg! :fnise: ...fordi de har hengt for tett for lenge? 

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Hva?? Ull? Kokvask og sure plagg! :fnise: ...fordi de har hengt for tett for lenge? 

3 bukser, som jeg har hatt hengende på tørkestativet. I vinter gikk det fint å henge dem der til tørk. Varmt og tørt nok inne, men så kom våren og varmen av og ting tar litt lenger tid å tørke, og de hang for tett og luktet surt. Har vasket dem på 60 grader og den surnete duften gikk vekk. Henger nå til tørk, med viften blåsende mot seg. Håper de vil tørke snart.

Tørketrommelen må jeg bytte ut, så må henge alt til tørk innen jeg har funnet en ny. Den jeg har eier jeg ikke tålmodighet til lenger. Den stopper hele tiden med samme feilmelding. Fikk nok i vinter, da den brukte 7 timer på å tørke noe den ville tørket på en time til vanlig. Gjør alt hva feilmeldingen sier til ingen nytte. Har forsøkt å dra ut ledningen også, for å sette den inn igjen etter en stund, men den ble om mulig bare verre deretter. Lagde meg en tråd, hvor folk anbefalte Miele- maskiner, men pga dårlige erfaringer med eldre Mielemaskiner, så kommer ikke dem inn i mitt hjem og tiden har egentlig bare gått i fra meg. Har ikke satt meg noe mer inn i tørketromler. 

• Nyttig 1
Skrevet

Blir jo litt vanskelig å velge når du ikke kan prøvekjøre den før kjøp. :(  Lykke til med jakten.

Skrevet (endret)
Sola de skrev (1 time siden):

3 bukser, som jeg har hatt hengende på tørkestativet. I vinter gikk det fint å henge dem der til tørk. Varmt og tørt nok inne, men så kom våren og varmen av og ting tar litt lenger tid å tørke, og de hang for tett og luktet surt. Har vasket dem på 60 grader og den surnete duften gikk vekk. Henger nå til tørk, med viften blåsende mot seg. Håper de vil tørke snart.

Tørketrommelen må jeg bytte ut, så må henge alt til tørk innen jeg har funnet en ny. Den jeg har eier jeg ikke tålmodighet til lenger. Den stopper hele tiden med samme feilmelding. Fikk nok i vinter, da den brukte 7 timer på å tørke noe den ville tørket på en time til vanlig. Gjør alt hva feilmeldingen sier til ingen nytte. Har forsøkt å dra ut ledningen også, for å sette den inn igjen etter en stund, men den ble om mulig bare verre deretter. Lagde meg en tråd, hvor folk anbefalte Miele- maskiner, men pga dårlige erfaringer med eldre Mielemaskiner, så kommer ikke dem inn i mitt hjem og tiden har egentlig bare gått i fra meg. Har ikke satt meg noe mer inn i tørketromler. 

Føler jeg har nevnt dette før, men i tilfelle jeg ikke har; har du renset det andre filteret som oftest er helt nede, på fremsiden av maskinen? Jeg har av og til samme problemet nemlig, med at det plutselig tar vinter og vår å få tørket ferdig og da er det alltid på høy tid å sjekke det filteret :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet
Rumle skrev (40 minutter siden):

Føler jeg har nevnt dette før, men i tilfelle jeg ikke har; har du renset det andre filteret som oftest er helt nede, på fremsiden av maskinen? Jeg har av og til samme problemet nemlig, med at det plutselig tar vinter og vår å få tørket ferdig og da er det alltid på høy tid å sjekke det filteret :jepp:

Er det jeg får feilmelding på hele tiden. Det skal skylles rent. Tørker opp inni der også. Gullende rent, men får likevel opp den meldingen hele tiden. 

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (7 minutter siden):

Er det jeg får feilmelding på hele tiden. Det skal skylles rent. Tørker opp inni der også. Gullende rent, men får likevel opp den meldingen hele tiden. 

Så kjedelig! :(

Skrevet

Skulle opp klokken 7 i dag. 4 våknet jeg. Klokken 5 vasket jeg håret og nå halv sju, så sitter jeg ferdig tørket i stolen min og halvsover :gjesp: Kunne heller fått sove, slik jeg skulle. 

• Hjerte 1
Skrevet

Et av barndomshjemmene til en venninne er til salgs. Er såååå rart å se det slik det ser ut nå. Ser det for meg slik det var, mens de bodde der. Virker som, så mange av barndomshjemmene til folk jeg kjenner selges for tiden. Rare er at jeg tenkte på dette huset i natt. Har ikke tenkt å kjøpe det. Tror det spøker der :redd: Men moro å se igjen :nikke: 

Skrevet

Det er det.  Jeg sjekker også stadig boliger og minner strømmer på. . .og folk har visst en del penger etter hvert. :sukk: 

Skrevet (endret)
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Det er det.  Jeg sjekker også stadig boliger og minner strømmer på. . .og folk har visst en del penger etter hvert. :sukk: 

Ja. Selv om mange av husene var relativt nye den gang, så bar de vel preg av at ofte var det kun far i huset, som jobbet og mor stelte hjemme. Møbler kjøpt inn, husker jeg var der i alle år. Ikke sånn, som nå hvor ting blir ødelagt etter kort tid. Vi hadde til sammen 5 katter, da jeg var liten. Vi hadde 2 gråmønstret sofaer. De var i så tykt stoff. Ull eller hva det var. Var ikke merker på dem en gang, selv om jeg så kattene kvesse klørne sine på den største av dem, til stadighet. De var i så god stand, da foreldrene mine kjøpte ny, at en ungdomsklubb fikk dem. Sofaen deretter :ler: Den var hull i blitt innen jeg flyttet hjemmefra uten et liv med katter i seg. Tror mange ventet til barna ble store før de byttet ut møblene sine. Mindre slitasje, herjinger osv. Ikke minst, om mor i hjemmet også kom i jobb, etter å være ferdig med å passe barn, så fikk man jo bedre råd også. Mora mi jobbet deltid fram til vi begynte på ungdomsskolen. Så var det egentlig i alle hjem der jeg vokste opp. Nå begynner jo barn i barnehagen, mens de enda er babyer. Skjønner folk ikke har råd til å kun ha en inntekt over tid, men så er det. 

Endret av Sola de
  • Liker 1
Skrevet

Har vært og hentet pakker, samt handlet. Fikk noen singleter i posten. Jeg oppdaget at noen sommeroverdeler jeg har kjøpt, er gjennomsiktig, så fant det best å ha singlet under, så jeg ikke blir uanstendig kledd, eller uanstendig og uanstendig. Hvertfall, så jeg selv føler meg mer komfortabel :nikke: 

Skrevet

Ei lettkledd Sol setter nok mange pris på...  :lur: "Det er jo helt naturlig", kommenterer noen jeg passerte i din bok. 

Skrevet

God helg til deg også. :farvel: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (9 timer siden):

Ei lettkledd Sol setter nok mange pris på...  :lur: "Det er jo helt naturlig", kommenterer noen jeg passerte i din bok. 

Et syn alle og enhver fint kan være foruten.

Rumle skrev (8 timer siden):

God helg :blomst2:

God helg :klem:

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

God helg til deg også. :farvel: 

God helg :klem:

• Hjerte 1
Skrevet

God lørdag :sol: 

Var og hentet en pakke på butikken, som er nest nærmest her jeg bor. Liker den ikke. Vet ikke helt hva det er, men :nei: Drar heller, alle andre steder å handle, før jeg drar dit liksom. 

I går sklei jeg i dusjen. Var sååååå mørbanket i beina mine i hele går. Er bedre i dag, men merker beina mine ikke liker å ha sko på seg i dag, så er nok forslått. Ene foten gikk i spagaten og traff veggen. Den andre, hadde seg noen piruettiske vridninger. Har dusjmatte, men hadde akkurat tatt denne av for å tørke opp vannet på gulvet da det skjedde :bond: 

Har fått meg nytt frokostservise, eller er fortsettelse eller i samme serie, som jeg har fra før. Har fra før Florytale fra Magnor i bluebird. Nå kjøpte jeg like mange frokosttallerkener i puffin også :rodmer: Tror jeg skal kjøpe meg et nytt middagservise til hverdagsbruk også etter hvert, men har ikke enda helt satt meg inn i hva jeg vil ha. Bruker nå Porsgrunds Marius, men de er nok så moden for utskiftning. De har jo vært i daglig brukt i hvert fall 5 år nå om ikke lenger :klo: Noe sånt. Liker ikke mønster på annet enn kanten rundt tallerken, jeg skal spise middag på, av den grunn at mønsteret raskt blir stygt om noen skjærer for hardt i tallerkenen, så får se om jeg finner noen jeg liker et eller annet sted. 

Skrevet

Googlet frokostserviset ditt, veldig søtt!

Skal kjøpe et par gymsokker til deg jeg, som du kan bruke i dusjen så du slipper å gli igjen. :dusje:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...