Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

God helg i tråden :blomst2:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rumle skrev (På 25.4.2026 den 18.53):

God helg i tråden :blomst2:

God helg/ søndag til deg også rumlemoren min :klem: 

• Hjerte 1
Skrevet

Har vært på gamle trakter i dag. Det vil si i nærbutikken ved der jeg bodde før. Fikk hentemelding om en pakke der. Har ikke vært der siden desember 2024, så lenge siden. Var en av de faste ansatte, som var der. Pleide å være innom der nesten daglig før. Bodde der i så mange år, at folk der kjenner meg. De på nærbutikken her, har vel begynt å skjønne jeg skal hente pakker, når jeg viser snuten min der, da de alltid kommer fram med de der de trykker på når man skal hente pakker, når jeg kommer inn, men bortsett fra det, så er det ikke helt det samme. 

• Liker 1
Skrevet

Godt at det gikk greit med pakkehenting da. Kjøpte litt mat også, eller? 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (20 timer siden):

Godt at det gikk greit med pakkehenting da. Kjøpte litt mat også, eller? 

Nei, trengte ingenting da. 

Skrevet

Jeg og pappaen min har vært ute og fartet i dag. Han skulle klippe seg og ha nye sko til 17 mai. Fytti rakkern så dyre sko er i butikk kontra nettet :dåne: Hos frisøren var det litt ventetid. Var litt moro å se på forskjellige mennene bli klippet. Er ganske sikker på at jeg kjente igjen ene, som ble klippet, fra et eller annet sted, men :vetikke: Vi var på bakeri etterpå. Foccacia med kylling og ost til meg og egg og skinke baguette på ham :spise: Er sjelden jeg er på kjøpesenter. Tror ikke jeg har vært på dette, siden før jul :klo: 

• Liker 1
Skrevet

Høres trivelig ut. :) ...og en betaler for å kunne teste skoene før kjøp, da? Billige sko i flertall kan fort bli dyre sko
om de ikke passer helt og det vet jeg litt om. :sukk: 

Skrevet
Sola de skrev (På 29.4.2026 den 16.40):

Har vært på gamle trakter i dag. Det vil si i nærbutikken ved der jeg bodde før. Fikk hentemelding om en pakke der. Har ikke vært der siden desember 2024, så lenge siden. Var en av de faste ansatte, som var der. Pleide å være innom der nesten daglig før. Bodde der i så mange år, at folk der kjenner meg. De på nærbutikken her, har vel begynt å skjønne jeg skal hente pakker, når jeg viser snuten min der, da de alltid kommer fram med de der de trykker på når man skal hente pakker, når jeg kommer inn, men bortsett fra det, så er det ikke helt det samme. 

Mange her som kjenner meg igjen på diverse plasser med 🤪 bodd her i nesten 30 år.

Skrevet
Cid skrev (13 timer siden):

Mange her som kjenner meg igjen på diverse plasser med 🤪 bodd her i nesten 30 år.

Klart at de kjenner deg igjen; du er jo verdenskjendis i hele landet! :klappe: :klappe: :klappe: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Klart at de kjenner deg igjen; du er jo verdenskjendis i hele landet! :klappe: :klappe: :klappe: 

Samme som deg og mannen din Anton på Lønneberget 👱🏻‍♀️👨🏼🏡

Skrevet
Cid skrev (3 timer siden):

Samme som deg og vennen din Anton på Lønneberget 👱🏻‍♀️👨🏼🏡

Vel, vi er vel småkjendiser blant noen få i alle fall. ;);) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Vel, vi er vel småkjendiser blant noen få i alle fall. ;);) 

Har noen av dyrene sniffet seg fram til meg her med?

Skrevet

Mhm...men det har jeg ikke lov til å si...så det har jeg ikke sagt. :jolie: 

Skrevet

🚪🔑

• Liker 1
Skrevet

Lurt. :nikke:  Nå skal jeg se teve og spise is. Lurt det også. :fnise: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 30.4.2026 den 15.46):

Høres trivelig ut. :) ...og en betaler for å kunne teste skoene før kjøp, da? Billige sko i flertall kan fort bli dyre sko
om de ikke passer helt og det vet jeg litt om. :sukk: 

Jeg må kjøpe sko på nettet. Utvalget er heller snevert i min størrelse. Nå har jeg ikke gjort så mange bomkjøp etter jeg gikk opp i skostørrelse. Men :hoppe: jeg kan bruke årets vintersko, til neste år også :juhu: Så slipper å tenke på gnagsårproblematikken til høsten :sol: 

Cid skrev (23 timer siden):

Hjembyen din? Jeg kommer fra en annen kant av landet enn der jeg bor. Hjemme kjenner alle meg. Til og med folk jeg ikke aner hvem er, vet tydeligvis der, hvem jeg er :ler: 

• Liker 1
Skrevet
Sola de skrev (53 minutter siden):

Jeg må kjøpe sko på nettet. Utvalget er heller snevert i min størrelse. Nå har jeg ikke gjort så mange bomkjøp etter jeg gikk opp i skostørrelse. Men :hoppe: jeg kan bruke årets vintersko, til neste år også :juhu: Så slipper å tenke på gnagsårproblematikken til høsten :sol: 

Hjembyen din? Jeg kommer fra en annen kant av landet enn der jeg bor. Hjemme kjenner alle meg. Til og med folk jeg ikke aner hvem er, vet tydeligvis der, hvem jeg er :ler: 

Ja Ålesund, bodd jeg siden seint 90 tallet.

Skrevet

Barndomshjemmet til ei jente jeg ble kjent med i barnehagen, ligger ute til salgs. Gudene vet jeg har lekt mye der.  Både inne, som ute. Så rart det er å se igjen noens hjem over 30 år etter du sist så det. Ble en liten trip down memory lane. Kjøkkenet så helt likedan ut, som det gjorde den gang. Tror huset deres var ganske nybygd, da vi begynte i barnehagen. Kunne se det fra innkjørselen til vårt hus. Hun hadde to søsken, som både søskenet mitt og jeg pleide å leke mye med også.

Ser barndomshjemmet til ei jente jeg også pleide å leke med ligger ute for salg. Husker ikke huset der så mye. Mer hundene hennes :dåne: Når vi snakker om hunder. Hilste på en vakker tispe på butikken i dag :rodmer:

Hentet noen pakker. Av og til skulle jeg ønsket jeg hadde førerkort. Trenger det, sånn til vanlig overhodet ikke, men noen ganger hadde det vært praktisk. 

Skrevet

God fredag :sol: Været denne uken har vært alle årstider på en gang. Det har regnet, snødd, haglet og vært sol samtidig. Var frost også, en morgen :risterpåhodet: 

Kirsebærtreet utenfor her, var i fjor i full blomst allerede 24 april. I år er det kun kommet sånn halvveis i blomst :risterpåhodet: Har hørt det har vært kaldeste vinteren på 70 år i Alaska, så sikkert noe sånt på gang her til lands også. Ene onkelen min har ikke sett så store snømengder, som i år, siden han var barn der han bor.

Ute føler jeg det er for kaldt til å kun vårjakke på seg og alt for varmt til å ha boblejakke på seg.

Hentet en pakke i dag tidlig. Den ble bestilt 13 mars. Tok nesten to måneder å motta den. Har etterlyst den to ganger. Tror ikke jeg handler der igjen med det første. Nå har jeg to alternative kjoler til 17 mai. Begge i lin, hvite med blomster :ler: Jeg visste ikke at jeg fremdeles hadde den ene. Trodde den var gått med i dragsuget, sammen med alt, som ble kastet der jeg bodde før. Får se an vær og vind på 17 mai. Prognosene har vært veldig sprikende. Alt fra 20 grader til 7 grader og regn, så vi får bare se.

Bunad blir det ikke i år. Har ikke fått tak i sko eller fått fikset skjorta. Den er gulnet, så må få den hvit igjen. Fikk vekk en del av gulheten sist jeg forsøkte. Husker ikke hvordan jeg vasket den, men hang den til tørk ute i sola, og det hjalp en del. Får lese over kjerringråd, og forsøke alt sammen til den er blitt hvit igjen. 

I morgen skal superlaget mitt spille cupfinale :ball: Må finne fram alt supporterstashet mitt :ler: 

Skrevet
Sola de skrev (På 2.5.2026 den 15.01):

Av og til skulle jeg ønsket jeg hadde førerkort. Trenger det, sånn til vanlig overhodet ikke,
men noen ganger hadde det vært praktisk. 

Det er det vi kaller å kunne trenge din egen sjåfør som kunne tilkalles på oppdrag. ;) Billigere og enklere det.

Så masse artig du skriver i dag. Nesten som et kapittel i en opplevelsesbok. :nikke: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...