Sola de Skrevet 13. mai Forfatter #8981 Skrevet 13. mai I dag er prosjekt tømme fryseren begynt. I stedet for å handle, så blir det mat fra fryseren frem til lørdag. Fant noen brødskiver, som ligger til tining. Det får bli brødmat for i kveld og i morgen. Middagen ble ovnsstekt laksefilet, med wokblanding, mandelpotet, rømme og tyttebærsyltetøy En kroneis har jeg også spist Fryseren min er storfornøyd, med alt som kommer ut av den. 1
Hoppetaujenta Skrevet 13. mai #8982 Skrevet 13. mai En virkelig målrettet innsats som får meg til å tro at den blir tom og fin om ikke så veldig lenge = lykke til!
Sola de Skrevet 14. mai Forfatter #8983 Skrevet 14. mai Hoppetaujenta skrev (18 timer siden): En virkelig målrettet innsats som får meg til å tro at den blir tom og fin om ikke så veldig lenge = lykke til! Er lov å håpe. I dag ble det ostesnitzel og pommes frites til middag. Melkesjokoladeispinne til dessert 1
Hoppetaujenta Skrevet 14. mai #8984 Skrevet 14. mai Jeg har det slik at om jeg kjøper en pakke med pinneis, så er det hele borte i løpet av dagen/kvelden. Jeg liker nemlig is skjønner du. Skal handle i morgen. Jupp!
Sola de Skrevet 14. mai Forfatter #8985 Skrevet 14. mai Hoppetaujenta skrev (42 minutter siden): Jeg har det slik at om jeg kjøper en pakke med pinneis, så er det hele borte i løpet av dagen/kvelden. Jeg liker nemlig is skjønner du. Skal handle i morgen. Jupp! Du er jo selveste frøken Iskrem Jeg har litt is i fryseren nå. Noen gullpinner, dyreparken i Kristiansand- is, kroneis, melkesjokoladeispinner og en boks med mandelkrokanis Blir ofte liggende en stund hos meg, men nå skal fryseren tømmes, så da blir det dessert hver dag fremover 🍦 1
Sola de Skrevet 16. mai Forfatter #8987 Skrevet 16. mai God morgen Fikk gjort skikkelig dypdykk i fryseren i går. Hadde middagsgjester. Ble fisk. Torsk og laks. Bacon, wokgrønnsaker og noen gullpinner. I dag blir det grandiosa mozarella på meg til middag. Nå har største skuffen blitt halvert i innhold. Øverste og nederste er fortsatt urørte, men er en ribbe liggende i den nederste, som tar opp meste plassen der. I morgen blir det snitter, så da får frysermiddagene vente til neste uke. Mandag blir det lettsaltet torsk. Julepølse på tirsdag og karbonader på onsdag tror jeg 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. mai #8988 Skrevet 16. mai For en herlig meny det er på den restauranten! 😋Bestiller et bord for en ved hvert måltid, takk.
Sola de Skrevet 17. mai Forfatter #8990 Skrevet 17. mai Rumle skrev (4 timer siden): Gratulerer med dagen 🇧🇻 Gratulerer med dagen 1 1
Sola de Skrevet 17. mai Forfatter #8991 Skrevet 17. mai Har sittet med nesa i lokalavisa der jeg kommer fra. Sett på bilder fra rundt omkring i kommunen. Det jeg la meg merke i, var lengden på bunadskjørtene, på samme bunad som jeg har. Mitt har Bestemor fikset, så det er ikke for langt til meg lenger, men hvor langt skal det egentlig være, lurer jeg på. Ser noen sine bunader er like lang, som min, mens andre er en god del kortere. Synes egentlig det ser bedre ut. Nesten, som jeg lurer på, om de legger inn rom for at barnet/ jenta skal vokse litt til når de tar mål til bunaden. Jeg var ferdig utvokst for lengst, da jeg tok mål til min, så min har alltid nesten sopet i bakken. Har måttet ha skjørtet alt for langt opp i livet for å unngå det Heldigvis fikset på Dagens antrekk ble en blomstret linkjole jeg fant oppi en plastkasse. Tror jeg kjøpte den i 2021 Hadde en fin cardigan til. Nå har jeg 3 nesten like kjoler Eneste forskjellen er lengden på dem, men sommerklær, sliter jeg ikke ut, så har dem i maaaange år. Nesten, så jeg knapt tør å kjøpe meg sommerklær av den grunn. Bruker jo fremdeles vårjakkene jeg kjøpte for mange år siden. Vinterjakkene mine er moden for søppelet etter en lang vinter hvert år, mens vår og sommerjakkene mine ser like fine ut. 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 18. mai #8992 Skrevet 18. mai (endret) Jeg tror at Sola som går langsomt og naturlig dvelende på cat walken i sine plagg, det hadde blitt et flott syn. Endret 18. mai av Hoppetaujenta
Sola de Skrevet 19. mai Forfatter #8993 Skrevet 19. mai Hoppetaujenta skrev (18 timer siden): Jeg tror at Sola som går langsomt og naturlig dvelende på cat walken i sine plagg, det hadde blitt et flott syn. Har vel samme høyden, som dem på catwalken, men det er vel også alt 1
Sola de Skrevet 19. mai Forfatter #8994 Skrevet 19. mai I dag har det vært en dag, hvor jeg har hatt næropplevelser med naturen, selv om jeg bare har bedrevet klesvask innendørs. Er noen fugler, som er så små. Miniatyrspurv, om jeg skal gi dem noe navn. I hele dag, har de en etter en hatt seg flyveturer inn i vinduene her. Utenfor har jeg et massivt tre i full blomst, så må være at de tror treet er vinduene eller noe. Det blåser, så treet har begynt å miste en del blomsterblader. Innkjørselen her er ganske romantisk, om man kan si det slik akkurat nå Ser ut som det snør blomsterblader. Har fått vasket 17 mai antrekket og kokevask samt noen nyervervelser. Vasker nye klær før bruk. Synes alltid det dufter så fabrikk av dem. Greit å få av løsfarge og hva nå enn slags midler de har brukt i produksjonen av plaggene.
Hoppetaujenta Skrevet 19. mai #8995 Skrevet 19. mai Enig i førvasking av ALT. Jeg gjør også det og har et nytt sengesett på tørk i stua. Fabrikklukt kan være veldig sterkt.
Sola de Skrevet 20. mai Forfatter #8996 Skrevet 20. mai Hoppetaujenta skrev (14 timer siden): Enig i førvasking av ALT. Jeg gjør også det og har et nytt sengesett på tørk i stua. Fabrikklukt kan være veldig sterkt. Har du noen gang sett hvor mye skum det blir av især bomull, som vaskes første gang. Der jeg bodde før, så rant vann fra vaskemaskinene i en rennestein før det rant i sluket. Var mer enn en gang man skulle trodd man hadde tømt en hel zaloflaske oppi der.
Hoppetaujenta Skrevet 20. mai #8997 Skrevet 20. mai Nei, ser ikke slikt, men farge er det nok av i enkelte plagg og dermed blir de deretter blassere i fargen ganske fort. Jeg fatter ikke hvorfor det er helt umulig å lage vaskepulver som er tilsatt f.eks. sort farge, så en kunne vedlikeholde det for hver vask. Jeg bare sier det som forbruker, asså.
Sola de Skrevet 22. mai Forfatter #8998 Skrevet 22. mai Satt og trykket meg gjennom radiokanalene på tv. Kom til en kanal med dancehits. Der var en sang jeg ikke har hørt siden tiden hvor første hunden min døde. Aner ikke hvem, som sang, eller hva sangen heter, men fikk meg til å tenke på henne. Fikk aldri sagt farvel til henne. Var i Oslo, da hun døde. Hørte tanten min snakket på telefonen og jeg skjønte hva som hadde skjedd. Hun var som en lillesøster for meg og søskenet mitt. Perfekte hunden å vokse opp sammen med. Like vill og gæren hun, som oss. Fineste lille gullet Hun og siste katten vi hadde var bestevenner. Hunden var ofte før vi fikk den katten plaget av innbilte svangerskap. Når kattungen kom i hus, midt i en slik periode, så hadde hun endelig fått sin baby. Hun hadde ikke flere innbilte svangerskap etter det. Savner dem begge to 3
Sola de Skrevet 23. mai Forfatter #8999 Skrevet 23. mai God morgen Det regner bøtter og spann i dag. Tror man til og med kunne dusjet i regnet, om man ville. Så intenst regn og med vind i tillegg Måtte hente en pakke, samt hadde glemt av helligdag på mandag, så måtte handle litt. Det regnet rett ned på vei til busstoppet. Da jeg gikk av bussen, så fikk jeg regn pisket sidelengs på meg. Kom meg inn på butikken. Fikk handlet og så skulle jeg hjem igjen. Nå kom regnet fra motsatt side og innen jeg kom meg hjem var jeg gjennomvåt blitt. Dagens regntøy er ikke like tett, som det en gang i tiden var. Greit, de i gamle dager brukte stoffer, som i dag er forbudt, men man holdt seg i det minste tørr.
Hoppetaujenta Skrevet 23. mai #9000 Skrevet 23. mai Jeg vasket tøy tidlig i dag for å tørke det på snora etterpå...og da var det greit vær, men: STYRTREGN! Å...helligdag til mandag? Det hadde jeg glemt. Eller visste ikke. Takk. Må i butikken litt da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå