Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 5.4.2026 den 1.35):

Altså, jeg liker flere dager i fredet stillhet og skulle gjerne ha satt disse dagene på repeat x7. :hjerte:

:dåne: Det hadde jeg ikke orket! :dåne: Klarte ikke vente lenger. Måtte sette på en maskin med kokevask i dag. Skittentøyskurven var så full blitt at det, som havnet på toppen falt ned på gulvet. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kan ikke fornekte seg selv, flinke Sola vår. En husmoderlig stjerne vi alle kan følge. :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

En kan ikke fornekte seg selv, flinke Sola vår. En husmoderlig stjerne vi alle kan følge. :nikke: 

Hahaha! Hadde det bare vært så vel :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Ble oppvarmet kalkunfilet til middag i dag. Er enda mer igjen, men å varme det opp igjen. Må jo bli supertørt. Blir jo så raskt mett av slik mat. Skal være glad når butikkene åpner igjen, så jeg får handlet inn middagsretter til å ha i fryseren. 

• Liker 1
Skrevet
Sola de skrev (3 timer siden):

Hahaha! Hadde det bare vært så vel :ler: 

Det er så vel og vi ser det godt her ute fra. ;) 

Skrevet

Har vært hos tannlegen.  Null hull :nigo:

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (22 timer siden):

Du vunner jo hver gang i det lotteriet der du... :sukk: Ehh... Jeg mener Gratulerer.

Skrevet
Sola de skrev (23 timer siden):

Så fint! :hoppe:

God helg! :blomst2:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Du vunner jo hver gang i det lotteriet der du... :sukk: Ehh... Jeg mener Gratulerer.

Er bare glad for at jeg slapp den utgiften. Er jo svindyrt bare å gå til årskontroll. Skulle vært slik at man betalte selv for årskontroll, men alt utover det, om man har hull eller annet gæli, så gikk det på frikortet. 

Rumle skrev (22 minutter siden):

Så fint! :hoppe:

God helg! :blomst2:

Ja :hoppe:  God helg :klem: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ryddet i noen plastkasser forleden dag. Fant intet mindre enn 3 kjoler i dem. Ene er en hvit og blomstrete linkjole. Tenkte å ha den på meg til 17 mai. Forsøker å erindre om jeg har passende cardigan til den eller ei :klo: Får se hva jeg finner i "sommerklær"- kommoden min. Mener jeg skal ha noen. Har ikke helt funnet noen passende vår/ sommersko enda. Jeg har noen par med Skecherssko, jeg ikke har helt gått til enda, så får begynne å gå dem til snart. Enn så lenge, så går fremdeles i fjellsko ute. Misunner dem, som kan ta på seg hvilke som helst sko, og gå i dem uten å få hælene ødelagt av kjøttsår. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så overimponert!  Jeg fikk pakke levert. Har bestilt et møbel. Egentlig skulle det bare bli levert ved hovedinngangen, men sjåføren tilbød seg å bære det helt inn for meg, siden det var så tungt :lillesky:Sola liker hjelpsomme høflige menn med manerer :ler: Hører alltid ut, som en gammel dame når jeg sier slikt, men det hjalp meg veldig. Hadde allerede fått spørsmål fra mine sine, hvordan jeg skulle få det inn, siden jeg ikke har sjanse i havet til å klare å bære det. Har noen trappetrinn jeg hadde måttet klart å få det opp :dåne: Såååååå takknemlig! :nikke: 

• Liker 2
Skrevet

Bra at det av og til er gode overraskelser som gir en et løft...bokstavelig talt. ;) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 16.4.2026 den 21.53):

Bra at det av og til er gode overraskelser som gir en et løft...bokstavelig talt. ;) 

Ja, jeg ble overrasket over at det fremdeles finnes slike mennesker igjen i verden :sol: 

• Liker 1
Skrevet

God lørdag til deg. 🍓:) 

Skrevet

God lillelørdag til deg, hoppeloppen min. Er ikke så ofte innom dagboken for tiden, så går litt tid mellom hvert besøk :ler: 

Nå er heten begynt å komme. Eller er vel å dra det litt langt, men varmere vær, er det. Med bjørkepollen :forkjølet: Var forleden dag ute. Ikledd boblejakke, skjerf  :svett: og fjellskoene jeg har gått i, siden i høst. Blir vel sikkert høst og vinter igjen, før jeg klarer å gå til et par andre sko 😕 Får fortsette å gå til fjorsommerens skopar. Ble egentlig bare med prøvingen av dem i fjor.

Har sett litt over klær. Har kvittet meg med to fulle poser. Blir ikke brukt, så like greit å kvitte seg med. Har laget meg en liten regel. For hvert nye plagg inn, må noen gamle plagg vike. Da tar jeg ikke opp noe mer plass :ler: Vurderte å kjøpe meg en vårjakke, da de jeg har brukt siste årene er moden for utskiftning, men tror de jeg har, har en sesong til i seg, så får blir neste års problem :nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Hihi...det er verdens fineste regler å leve etter om det virker. :fnise:  Glad for at du får tiden til å gå med noe annet enn denne adressen. Jeg er innom og myser etter deg og regner med at du har det greit. 

Skrevet

I dag har jeg vært og handlet på Rema. Taxi fram og tilbake. Likevel ble det billigere enn å handle på Meny. 500 kr billigere ble samme varene på i sum. Når man trekker fra pris for taxi, og legger på pris for levering og emballasje, så blir Rema billigere likevel. Skal sies, jeg handler andre ting på Rema, enn hva jeg stort sett pleier å handle på matleveringen. Er ting jeg liker på Rema, som Meny ikke har og vice versa. Er ting Rema, og Coop extra er mye billigere på, enn Meny. Kaffe, noen fjordlandmiddager og ketchup f.eks. 

Merker godt det er bjørkepollen i lufta. Både hals, nese og øyne er svært misfornøyde med tilværelsen sin for tiden. 

Har satt på en maskin med hvitvask. Satte den på 90 grader. Har fått noen flekker på noen av plaggene, så håper skikkelig vask får bukt på det. Klarer alltid å søle blåbær, ketchup, makrell i tomat, på hvite plagg :bond: 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (18 timer siden):

Hihi...det er verdens fineste regler å leve etter om det virker. :fnise:  Glad for at du får tiden til å gå med noe annet enn denne adressen. Jeg er innom og myser etter deg og regner med at du har det greit. 

Før pleide jeg å ta vare på slike plagg. Ble " til kun bruk hjemme"- klær, men om jeg skal ta vare på alle slike plagg, som er full av flekker, som ikke går bort i vask til tross for flekkfjerner, zalo og alt annet på seg, så kvitter jeg meg heller med plagget nå enn å ta vare på det. 

Surrer vel innom forumet i løpet av dagen, men tror jeg leser mer enn jeg skriver tidvis :nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Ønsker deg alt godt uansett hvor du befinner deg og hva du nå holder på med. :nikke: Jeg skal logge av og være fornuftig. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Ønsker deg alt godt uansett hvor du befinner deg og hva du nå holder på med. :nikke: Jeg skal logge av og være fornuftig. 

Samme ønsker jeg deg :nikke: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...