Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (34 minutter siden):

Er kjekt å sitte på slike benker og titte på verden utfolde seg :nikke: Er det så varmt hos deg? 

Hvilken jord bruker du til inneplantene? Siste jorda jeg hadde på plantene som ble fulle av fluer, kjøpte jeg på nærbutikken. Vil trenge jord til stiklingene, men vil ikke ha flere fluer på besøk. Du er snill med plantene dine du :nikke:

Nei det er ikke spesialt varmt; seks pluss nå, men vinden er iskald og kjennes som en håndfull minusgrader. 
Forsøker å være påskeoptimist når det kommer til sol og gåtur. 

Jeg tar den jorden jeg kan få kjørt hjem først og fremst, for flueegg finnes over alt.  Uansett merke. Setter rundt eggeglass med eddik/zalo-blanding mellom plantene, men liker best en jaktøkt med støvsuger. Jeg dunker litt utenpå plastpottene og så kommer de kravlende opp og vil fly - rett i støvsugeren. Så setter jeg stram gladpack med strikk på enden av røret, så kommer de ikke ut igjen før jeg tømmer posen. Tror nok det blir nok en vår og sommer med jakt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (20 minutter siden):

Nei det er ikke spesialt varmt; seks pluss nå, men vinden er iskald og kjennes som en håndfull minusgrader. 
Forsøker å være påskeoptimist når det kommer til sol og gåtur. 

Jeg tar den jorden jeg kan få kjørt hjem først og fremst, for flueegg finnes over alt.  Uansett merke. Setter rundt eggeglass med eddik/zalo-blanding mellom plantene, men liker best en jaktøkt med støvsuger. Jeg dunker litt utenpå plastpottene og så kommer de kravlende opp og vil fly - rett i støvsugeren. Så setter jeg stram gladpack med strikk på enden av røret, så kommer de ikke ut igjen før jeg tømmer posen. Tror nok det blir nok en vår og sommer med jakt. 

Håper det snart går mot vår. Fine krokus osv :rodmer: Jeg så i en video om ei som hadde kokende vann i jorda, for å drepe larver og egg før hun sådde det hun skulle så. Men blir vel fort gjørmegris. Etter bananfluehelvetet det var her i vinter, så orker jeg ingen insekter på en stund. Holder det fluene vekk? Jeg syntes Zalo/ ketchup og litt vann i var mer effektivt enn zalo eddikmiksen. Eller jeg hadde ikke nese til å ha det i hus lenge nok til at det fikk virke. Det stank så veldig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke de gamle rådene funker i det hele tatt om sant skal sies. Støvsugere til folket! :fnise: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jeg syns ikke de gamle rådene funker i det hele tatt om sant skal sies. Støvsugere til folket! :fnise: 

Jeg har en gammel bosch gjemt i boden. Har kjøpt støvsugerposer til den, men har aldri kommet så langt til å grave den fram og få tatt den i bruk. Har en oppladbar "vaskekoststøvsuger" og den bruker jeg. Når den er oppladet :ler: Tømmes så fort! Skal vare så så mange minutter, men det gjør den ei. Er tid for å lade den opp igjen nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de må fylles så innsatsen blir maximal. :)  Jeg har en sånn en oppladbar støvsuger og den er grei på trange steder. Litt svakere enn vanlig støvsuger, men med lys i front nede på gulvet og det viser hvor mye støv det egentlig er på et sted som med vanlige øyne uten ekstra lys tror er støvfrie. Så feil kan en ta. Må tømmes ofte og huske å lades, men jeg er fornøyd. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med bestemor i dag. Kom til å snakke om grandtanten muttern ligner på. Jeg trodde hun var barnløs, men barna hennes bor visst samme sted som dem. Min mor har rundt 30 søskenbarn. 30 :sjokkert: Jeg har 3 stk. Synes det holder i massevis :ler: Skal jo pleie kontakt med dem, så godt det lar seg gjøre. Tremenninger har jeg ikke fullstendig telling på, men kjenner til 19 av dem. Min farmor sine søsken var voksne da hun ble født, så deres etterkommere aner jeg ikke hvem er. Eventuelle tremenninger vil vel være på mine foreldres alder :vetikke: Kunne vært kjekt å møtt alle en eller annen gang. Min farfars tante døde for en stund siden, og jeg ble tagget i noe greier på facebook. Var flere som ikke ante hvem jeg var. Blir vel gjerne slik med store slekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden):

Ja, de må fylles så innsatsen blir maximal. :)  Jeg har en sånn en oppladbar støvsuger og den er grei på trange steder. Litt svakere enn vanlig støvsuger, men med lys i front nede på gulvet og det viser hvor mye støv det egentlig er på et sted som med vanlige øyne uten ekstra lys tror er støvfrie. Så feil kan en ta. Må tømmes ofte og huske å lades, men jeg er fornøyd. 

Jeg synes også den oppladbare suger dårligere. Går ikke så greit å få støvsuget sofaen med den. Å! Du har en sånn fancy en? Det har jeg veldig lyst på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøpte først lillebroren av denne, men den lot seg ikke lade første gang jeg trengte det, jeg testet og testet og hadde den med i butikk og de koblet til el-verktøy og målte = død...gikk på garanti, så jeg la til litt penger og tok storebroren. :)  Du kan ønske deg til jul, eller bevilge deg som påskegave...st.hans-gave eller noe. ;)  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg kjøpte først lillebroren av denne, men den lot seg ikke lade første gang jeg trengte det, jeg testet og testet og hadde den med i butikk og de koblet til el-verktøy og målte = død...gikk på garanti, så jeg la til litt penger og tok storebroren. :)  Du kan ønske deg til jul, eller bevilge deg som påskegave...st.hans-gave eller noe. ;)  

Jeg skal kjøpe ny når jeg flytter inn i nytt hjem. Liker å skifte ut ting da. Har lyst på en sånn med lys. Synes de er veldig pene jeg :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nytt hjem dukke opp snart! :nikke: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

God morgen :tannverk:Jeg har ikke tannpine, bare føler meg mørbanket, så var nærmeste smiley jeg fant til å beskrive det.

Må en tur på butikken. Er så mange dager til den åpner igjen. Trenger brødvarer, salat, iste og litt mer godterier :arwen:

Endret av Sola de
byttet om på bokstaver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på butikken en tur og deretter spist frokost. Ble rundstykke med italiensk salat, fenalår og kokt skinke :spise: Så på youtuben noen lage pannekake i ildfast form. Det så, så godt ut, at kjøpte en pose med pannekakerøre, bacon, ferske blåbær og brunost :spise: Tror det må bli enten kveldsmat i dag eller middag i morgen. Blir vel helst det siste. Er ikke så glad i å spise så alt for mye etter visse klokkeslett på kvelden.

Nå har jeg offisielt tatt helg, så ingen planer for resten av dagen i dag :juhu: Beina mine jubler :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og god hvile. :)  Jeg er litt mørbanket i solidaritet med deg og setter meg her og healer. God bedring. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Gratulerer og god hvile. :)  Jeg er litt mørbanket i solidaritet med deg og setter meg her og healer. God bedring. 

Tusen takk. Håper bihulene dine er bedre blitt :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt på meg å lage i stand et selskap til neste år :dåne: Jeg tenkte sånn kanskje 10 stk. Blir 50 stk :dåne:Må bli koldtbord da :klo: Må booke sted også. Har noe i tankene, så må undersøke om der er ledig. Gapte nok over mer enn jeg hadde tenkt der 😕 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Jeg har tatt på meg å lage i stand et selskap til neste år :dåne: Jeg tenkte sånn kanskje 10 stk. Blir 50 stk :dåne:Må bli koldtbord da :klo: Må booke sted også. Har noe i tankene, så må undersøke om der er ledig. Gapte nok over mer enn jeg hadde tenkt der 😕 

Oi, kanskje du kan få en annen med på jobben?

Håper alle får en fin påske :blomst:

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (1 minutt siden):

Oi, kanskje du kan få en annen med på jobben?

Håper alle får en fin påske :blomst:

 

Ja, har tenkt å delegere litt oppgaver. Må nesten det, når det kommer så mange.

God påske, rumlemor :klem: Har du planer for påsken? Her blir det stille og rolig håper jeg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Ja, har tenkt å delegere litt oppgaver. Må nesten det, når det kommer så mange.

God påske, rumlemor :klem: Har du planer for påsken? Her blir det stille og rolig håper jeg.

Det er bra :jepp:

Håper på det samme her :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Det er bra :jepp:

Håper på det samme her :nikke:

Håper det blir så :nikke:

Ser du på påskekrim? Jeg har sett på Shetland på nrk1. Har ikke sett det før, men begynte på mandag rett inn i sesong 7. Synes det er spennende. Skal se på sesong 13 av Vera som begynner i morgen på nrk1  også :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Håper det blir så :nikke:

Ser du på påskekrim? Jeg har sett på Shetland på nrk1. Har ikke sett det før, men begynte på mandag rett inn i sesong 7. Synes det er spennende. Skal se på sesong 13 av Vera som begynner i morgen på nrk1  også :)

Er de bra?

Pleier det, men har ikke kommet i gang denne gangen. Har lyst å se den som heter Blue lights

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...