Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Har ødelagt laderen til støvsugeren min :raven: De der man stikker inn i veggen er bøyd og jeg får ikke til å få dem fra hverandre. Hadde tenkt å vente med å kjøpe støvsuger til jeg kom inn i nytt hjem, men dette går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, der hadde jeg glemt det igjen, men nå skal jeg finne frem eggekokermaskinen min og fikse 6 egg! :hoppe: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine hadde en slik eggkoker. De fikk den i bryllupsgave. Tror den ble brukt i hvertfall 25 år før den takket for seg. Den skulle pipe når den var ferdig med å koke eggene. Den bare fortsatte og fortsatte til vi kjente brennlukt. Da ble den kassert.

God morgen forresten eller er vel blitt formiddag nå. Jeg har vasket klær i flere timer. Sekkevis med klær. Vasker opp alt jeg har lagt i søppelsekker. Jeg trodde det skulle gå raskt å få solgt for de som eier leiligheten, men leiligheten er enda ikke solgt, og jeg har enda ikke blitt oppsagt, og har 3 måneders gjensidig oppsigelse, så mine nedpakkede sommerklær blir vasket og lagt der jeg har klær og vinterklærne blir vasket og pakket ned :nikke: Kvitter meg med en del klær også. Får oversikt over hva jeg har, hva jeg trenger osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fremdeles på med klesvask  :dåne: ble litt mye i dag. 4 søppelsekker fulle i tillegg til vanlige som blir vasket hver uke. Har fått sortert en god del. Det som er vasket og ikke skal brukes, legges i poser som knytes igjen og så opp i en søppelsekk :klo: jeg har en del oppbevaringsposer. kanskje jeg skal ha klærne i dem i stedet :nikke: Så vet jeg at det bare vil være å legge på plass i klesskapet når den tid kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok klær. Tenker jeg får bruke høstens innkjøp av klær til høsten og vinteren igjen.

Sommerklær har jeg så mye av, at vil nok ikke trenge nytt hverken i år eller til neste år. Fant 3 hvite linbluser. De er så like at måtte se på lappen i nakken på dem for å se om de faktisk var helt like, men en var fra H&M, en fra cellbes og en fra la redoute, så  er visst forskjellige lell :ler: Mener jeg har flere hvite linskjorter også. De ligger nok i den sekken jeg enda ikke har fått vasket. Har pleid å bevilge meg et nytt linplagg eller to hver sommer, men tror kanskje ikke i år. Har så mange. De holder seg liksom evig, så får ikke slitt dem ut heller. kjøpte noen linkjoler i fjor. Har tørket ene i tørketrommel nå, fordi den var alt for stor. Håper den krympet litt :nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag måtte jeg innom et sted jeg helst holder meg langt unna. Kan ikke fordra å være der. Da vi først flyttet hit, da jeg var ung, så gikk jeg på en skole der. Havnet i en klasse, som ble regnet for å være den verste som noen gang hadde vært på skolen, og det bar de andre elevene sin stolthet i å være :( Skjønner ikke hva de tenkte med å sette en ny elev fra andre siden av landet inn i den klassen. Måtte ende i helvete, noe det også gjorde. Møkkafolk og møkkasted. Forhåpentligvis lenge til neste gang jeg må dit.

 

Ble tvunget til å ta i bruk nye sko i dag. De jeg har brukt i vinter er ødelagte, så måtte innvie et nytt par. Unngikk gnagsår i dag, men må gå i dem i morgen også. Tar så lang tid å gå til et par nye sko. Veska mi, hvor ene glidelåsen etter den andre har røket på, var også moden for utskiftning, så tok i bruk en ny veske også i dag. Har ikke kjøpt vårjakker til denne vår og sommeren heller. Går fremdeles i vinterjakka, men om temperaturene fortsetter å stige, så blir det vel vårjakkevær snart :) Får bruke jakkene jeg brukte i fjor og året før der :nikke: Utenfor her, har krokus begynt å komme fram :) Kanskje vi går mot vår, om ikke været plutselig snur. Leste litt om det nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sola de said:

I dag måtte jeg innom et sted jeg helst holder meg langt unna. Kan ikke fordra å være der. Da vi først flyttet hit, da jeg var ung, så gikk jeg på en skole der. Havnet i en klasse, som ble regnet for å være den verste som noen gang hadde vært på skolen, og det bar de andre elevene sin stolthet i å være :( Skjønner ikke hva de tenkte med å sette en ny elev fra andre siden av landet inn i den klassen. Måtte ende i helvete, noe det også gjorde. Møkkafolk og møkkasted. Forhåpentligvis lenge til neste gang jeg må dit.

Trist å lese og helt enig i at du burde bitt satt i en annen klasse.  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 minutter siden):

Trist å lese og helt enig i at du burde bitt satt i en annen klasse.  

En annen skole var snakk om. Jeg gikk siste året på ungdomsskolen der. Hadde jeg hatt flere år, så hadde jeg blitt flyttet til en annen skole. Vi flyttet etter det året og jeg begynte på videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sååååååååååååååååååååååååååååå veldig lyst på en gul linskjorte :ler: Jeg trenger den ikke, men har bare lyst på en :nikke: Jeg har flere grønne, beige, blå og hvite, men ingen gule :rodmer: Vil ha, vil ha, vil ha! :hoppe: :hoppe: :hoppe:Hadde jeg ikke hatt massiv klesvask av sommertøy på søndag, så hadde jeg bestilt en, men jeg trenger den ikke 😕 Bare vil ha en :sjenert:

 

Å! :mynona:Sendte bilde av den til mamma og hun sa hun skal kjøpe en til meg :lillesky:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :fryse: Har kastet av meg dyna en eller annen gang i løpet av natten, så våknet iskald med sola skinnende i fjeset mitt. Må få gjort noe med den sola. 

Fikk svar på noen bilder tatt før påske. Trengte noen dager for meg selv til å bearbeide resultatene. Visste det ville bli ille, men er verre enn hva jeg var forberedt på, så har ikke helt visst hvem, hva hvor egentlig. Får ta en ting av gangen. Vil ta lang tid. 

I dag skal jeg snart forsøke meg på å gå på butikken en tur. Er stort sett, så langt jeg klarer å gå for tiden :risterpåhodet:

Håper dere har bedre tider hos dere :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (43 minutter siden):

God morgen :fryse: Har kastet av meg dyna en eller annen gang i løpet av natten, så våknet iskald med sola skinnende i fjeset mitt. Må få gjort noe med den sola. 

Fikk svar på noen bilder tatt før påske. Trengte noen dager for meg selv til å bearbeide resultatene. Visste det ville bli ille, men er verre enn hva jeg var forberedt på, så har ikke helt visst hvem, hva hvor egentlig. Får ta en ting av gangen. Vil ta lang tid. 

I dag skal jeg snart forsøke meg på å gå på butikken en tur. Er stort sett, så langt jeg klarer å gå for tiden :risterpåhodet:

Håper dere har bedre tider hos dere :nikke:

God bedring. :klem3: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

God bedring. :klem3: 

Tusen takk  :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 2.4.2024 den 19.38):

Å! :mynona:Sendte bilde av den til mamma og hun sa hun skal kjøpe en til meg :lillesky:

Din lille søte snik... :fnise:     ...men håper at den vil leve opp til forventningene.
Rett snitt, farge og godfølelse når du har den på. :nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (18 timer siden):

Din lille søte snik... :fnise:     ...men håper at den vil leve opp til forventningene.
Rett snitt, farge og godfølelse når du har den på. :nikke: 

Den er sååååå pen! Jeg har ikke mottatt den enda, da jeg ikke har vært hos muttern, men skal møte henne om noen uker, så får den vel da :nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en morgen. Tror jeg må ta denne i en spoiler, så ingen mister matlysten sin, om de spiser mens de leser

Spoiler

Bakdelen med å ha en mage som slår kollbøtte, er forstoppelse. Jeg skriver ikke diare eller oppkast, kun slår kollbøtte til vanlig. Uansett, så gikk toalettet tett. Så tett at jeg tenkte jeg måtte ringe etter rørlegger. Forsøkte å tre en pose på armen for å skvise løs, men ble bare om mulig enda mer tett. Kom på at jeg har en pumpe i en av bodene mine. Oppe er boden tettpakket som et tetrisspill, så å lete der :dåne: Gikk i kjellerboden først. Så den ikke først. Flyttet litt på ting og der var den. Tok den med meg opp. Fant stakebånd også, så har visst det. Fikk åpnet toalettet. :dåne: Så mye styr på morgenen :risterpåhodet:

Snakket med søskenet mitt i går. Det hadde ryddet opp i klærne sine i forbindelse med flytting og nå holdt det på å legge 15 (!) søppelsekker med klær på plass :sjokkert: Jeg trodde jeg hadde masse klær når jeg hadde 5 sekker med sommerklær, men inkludert jakker, vinterklær, kjoler osv, så har jeg kanskje 9 eller10 sekker til sammen. Hvordan i alle dager kan søskenet mitt, som alltid ønsker seg klær, da det mener det ikke har klær, ha 15 sekker :dåne:Vet i alle fall hvem som ikke får klær til jul i år. :risterpåhodet:

Nå er det klesvask som står på programmet her. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesvask ferdig for denne gang. Måtte henge en del klær til tørk her oppe 😕 Er heldigvis såpass varmt og blåser ute, så får ut fukten fra klærne.

Har frossenpizza i ovnen. Får bli dagens middag.

Ser på Paris Roubaix på tv 🚲Alltid spennende å se på :nikke: Har sett noen søledammer her og der, men ser ikke ut til å regne i år heldigvis.

Leser i avisa at det ikke skal komme mer snø nå. Så går jeg inn på storm og ser det er meldt snø om to uker. Vi får se. Synes det var lovlig sent å komme snø her, men men.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ved heisen står en kunstig plante. Noen har vannet den :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (26 minutter siden):

:fnise: Ved heisen står en kunstig plante. Noen har vannet den :ler: :ler:

Tyder på at du har et vennlig, litt mysende menneske i nærheten. 

Kan "mye klær" være en del av DNA`et deres i familien kanskje? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...