Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (12 timer siden):

Tyder på at du har et vennlig, litt mysende menneske i nærheten. 

Kan "mye klær" være en del av DNA`et deres i familien kanskje? ;) 

Har hørt flere si, de synes den er så pen den planten, så skulle ikke forbause meg om noen av dem tror den er ekte, men om man ser oppi potta, så ser man bare plast, så skjønner likevel ikke helt, hvordan den som vannet har klart å gjøre det uten å skjønne at den er kunstig :fnise:

Må det være :ler: Lurer i grunn på om hva jeg anser som mye er mye, siden alle har så mye :vetikke:  Er det ikke noe som heter noe ala om man har flere enn 7 eiendeler, så er det eiendelene som eier deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :sol: Våknet brått i dag. Snudde meg i sengen og HIKK! Kjempehøyt. Hva? HIKK! HIKK! HIKK!!!! Satte meg opp. Å nei tenkte jeg. HIIIIKK! Over 20 minutter varte spetakkelet. 

I dag skal jeg først ut med søppel og så en tur på butikken. Jeg venter en levering i dag. Er spent på om de klarer å levere den, eller om de gjør som flere ganger før, sier ingen var hjemme  ( selv om de aldri var her) og jeg må på hentested for å hente den :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelevering er en gudegave. :)  Husker at jeg føyk av sted og inn i bil igjen så fort jeg oppdaget en hentelapp i postkassa og så var det KØ i lange baner i butikken, for pakken måtte hentes så fort som bare det. Samme hva!

Jeg betaler gladelig de ekstra pengene for at et snilt menneske skal gi meg den i hånden. Det har vært mange leveringssjåfører hos meg, men noen går igjen og har nesten blitt hei-hei-venner i forbifarten. Pakker med nøye utvalgte ting blir som friskt oksygen i hverdagen. Jeg liker muligheten. 

...samtidig drømmer jeg om et større sted å bo og med en asketisk livsstil. Det hadde helt klart vært bra med mindre eiendeler og mer skap til midlertidig bortsetting. Liker å ha det luftig, men kunne bytte på ting i omgivelsene og nyskape/bytte/lage meg nye rom innimellom. Tingene må jo stå et sted, men ute av syne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (35 minutter siden):

Hjemmelevering er en gudegave. :)  Husker at jeg føyk av sted og inn i bil igjen så fort jeg oppdaget en hentelapp i postkassa og så var det KØ i lange baner i butikken, for pakken måtte hentes så fort som bare det. Samme hva!

Jeg betaler gladelig de ekstra pengene for at et snilt menneske skal gi meg den i hånden. Det har vært mange leveringssjåfører hos meg, men noen går igjen og har nesten blitt hei-hei-venner i forbifarten. Pakker med nøye utvalgte ting blir som friskt oksygen i hverdagen. Jeg liker muligheten. 

...samtidig drømmer jeg om et større sted å bo og med en asketisk livsstil. Det hadde helt klart vært bra med mindre eiendeler og mer skap til midlertidig bortsetting. Liker å ha det luftig, men kunne bytte på ting i omgivelsene og nyskape/bytte/lage meg nye rom innimellom. Tingene må jo stå et sted, men ute av syne. :) 

Hadde vært greit, om de faktisk hadde klart å levere. Hos meg er det sånn 50/50 om de leverer eller får melding om at de har vært her og jeg ikke var hjemme, eller at noe så smått som et vanlig brev var for stort for postkassen, så må hentes :bond: Ene gangen ventet jeg levering av møbler. Jeg så Bring kjørte forbi her. Satt og ventet og ventet nede. Ringte opp sjåføren som hadde ringt meg om at han var på vei. Han svarte ikke. Satt en time til for sikkerhets skyld. Nei. Sto plutselig når jeg sporet levering at de hadde vært her, men jeg var ikke hjemme. De hadde ikke vært her. Ringte kundeservice neste morgen, men der var de alt annet enn serviceinnstilt. Sånn har det vært med flere leveringer. Sist var det noe hobbygreier som skulle leveres. Satt og ventet på leveringen, og igjen sto det at jeg ikke hadde vært hjemme, selv om jeg satt og ventet. Virker som om de ofte ikke gidder å levere, og bare drar rett på hentestedet. Venter et møbel for søskenet mitt i dag og regner med det blir samme greia som vanlig.

Har man plass nok til sine ting, så alt har sin plass, så ser det ikke ut som om man har så mange ting. Er når man ikke har noe sted å sette ting at det blir rotete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pakke levert, hentet og montert. Gikk bedre enn jeg fryktet. Har så langt i år ikke fått hjemleveringer hjemlevert, så jeg trodde jeg måtte hente på hentested. Var en ung gutt som kom med pakken.

Ringte søskenet mitt og det kom etter få strakser og da det dro, gikk jeg i dusjen og da jeg kom ut av dusjen hadde jeg allerede fått bilde av ferdigmontert hylle. Det gikk kjapt :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeheldig. Skulle ønske jeg hadde sånne i nærheten.  :sukk: 
Godmorgen uansett. Hører sterke vårfugllyder på utsiden i dag. 
Tror jeg må lete etter Aslan i dag. :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (47 minutter siden):

Du er kjempeheldig. Skulle ønske jeg hadde sånne i nærheten.  :sukk: 
Godmorgen uansett. Hører sterke vårfugllyder på utsiden i dag. 
Tror jeg må lete etter Aslan i dag. :) 

Bor du langt unna ditt/ dine søsken?

God morgen :klem3:

Aslan? Aslan2005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

              Ja. :rodmer: Beste i hele verden.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmere temperaturer kom jaggu raskt :svett: Ser det er 13 grader ute. Jeg ikledde meg tykkeste vinterjakken og skjerf da jeg skulle på behandling. Merket jeg var klam da jeg kom inn der, men da jeg skulle hjem :dåne: Sååååååååååååå varmt. Ble gjennomvåt inni jakka og hjalp fint lite at jeg skulle hente pakke. Var noen Bergs potter jeg hadde bestilt til avleggerne mine. Tenkte jeg skulle gjøre ting riktig når jeg skal ha disse i potter. Er hull i pottene og skål med, men jeg hadde ikke tenkt over hvor tunge de ville være i egenvekt :dåne: For Sola pingle, ble de litt for tunge :ler: Jeg trillet handlevognen med pottene hjem og gikk tilbake til butikken med handlevogna. Kom meg så vidt hjem igjen. Ble litt for mye gåing i dag. Da jeg kom hjem skulle jeg få pottene ut av eskene sine. Om jeg ikke var svett fra før. Linblusen min kunne jeg vri. Den henger til tørk på badet. Nå har jeg ikledd meg singlet og pyjamasbukse. Blir antrekk for resten av denne dagen. Er supersliten :ler: Hvordan er det mulig? Har jo ikke gjort noe særlig som skulle tilsi det :risterpåhodet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sola de said:

Varmere temperaturer kom jaggu raskt :svett: 

Enig. Merket det samme selv. Jeg hadde skrudd på ovnene da det var kaldt, men merket for første gang i år at det ble alt for varmt inne med ovnene på "full styrke". 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Enig. Merket det samme selv. Jeg hadde skrudd på ovnene da det var kaldt, men merket for første gang i år at det ble alt for varmt inne med ovnene på "full styrke". 

:nikke: Merket det samme natt til i går. Var såååååå veldig varmt på soverommet. Alt for varmt til å ha varme på, men likevel kanskje for kjølig til å ikke ha noe på :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hentemelding. Sporet pakken, og der sto det at den skulle sendes tilbake i dag. Må være tull i systemet deres, men jeg våget ikke vente til i morgen med å hente, i tilfelle den ble sendt tilbake. Var lamper.

I fjor vår ble jeg lei av lampene jeg har hatt siste 10-12 årene, så fant ut jeg skulle bytte dem ut. Kjøpte da to bordlamper samt byttet skjerm på gulvlampen min, som var lik skjermen jeg valgte til lampefotene. Kjøpte også en annen lampe som matchet disse. Dette var til stuen. I høst fant jeg en vegglampe jeg likte godt. Kjøpte den da. Nå kjøpte jeg matchende lampe til å ha over spisebordet og enda en av de lampene som matchet de i stuen. Vil trenge belysning til soverom, men det får jeg vente med til jeg kommer inn i nytt hjem og får se hva som vil være behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :regn:

I dag har jeg vært ute med søppel og en tur på butikken. Ble baguette med kalkunfilet og italiensk salat til frokost :spise: 

Hadde tenkt å handle på en annen butikk, men det regnet, så gikk heller på nærbutikken. Er veldig lei maten der. ( lite utvalg) Får dra i morgen å handle annet sted. Ble liksom bare melk, brødmat for dagen og ingredienser til middagen som ble kjøpt. Hvilket blir strimlet kyllingfilet, salat, tacolefse og hjemmelaget dressing. Hmmm. Var ikke helt gjennomtenkt det der. Kalkunfilet til frokost og kylling til middag. Blir til å være stappmett hele dagen da.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en dag. Kom meg til en butikk litt avsted for å hente pakker og handle litt. Skulle ta taxi hjem. Vanligvis ikke noe problem. Går kjapt før bil er der. Ikke i dag. Måtte vente 20 minutter på taxi. Det regner ute. Var vel forklaringen, men når man sliter med å stå og å gå, så blir det alt for lenge. Taxisjåføren så vel hvordan jeg gikk, for han ville hjelpe meg opp med alt, men sa det gikk greit. Er heis her heldigvis. Alle virker faktisk så behjelpelig for tiden synes jeg. Da jeg skulle hente blomsterpottene her om dagen, sa butikksjefen at han kunne få en av de ansatte til å bære dem til meg. Jeg sa jeg kunne ta dem selv i handlevognen da, men burde nok da sagt ja, men synes det er hyggelige behjelpelige folk rundt omkring for tiden :sol:

Jeg mottok noen knotter til å ha på skapdører eller skuffer. De er veldig pene :rodmer: I en annen pakke var det håndklær. Jeg oppdaget plutselig at jeg hadde svært få av 50x90cm størrelsen, så var en god del slike, samt matchende badehåndklær til dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at mine favorittfarger begynner å bli slitt. Jeg har brukt dem lenge og eplegrønt har vært en oppfriskende farge på håndklær, så det er vel en best før-tid for så mangt. Må kaste noen i vår. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jeg har lagt merke til at mine favorittfarger begynner å bli slitt. Jeg har brukt dem lenge og eplegrønt har vært en oppfriskende farge på håndklær, så det er vel en best før-tid for så mangt. Må kaste noen i vår. 

Jeg bruker å tørke mine i tørketrommel, så de har nok av den grunn fått lenger levetid enn de har pleid å få om jeg ikke hadde hatt tørketrommel. Før i tiden, bodde jeg et sted, hvor sikringene gikk hver gang jeg satte på tørketrommel, og da måtte jeg la dem lufttørke og de var så harde og nesten så man skrapte opp kroppen sin når man skulle tørke seg med dem. Da fikk de kortere levetid i mitt hjem, da de ikke var noe behagelige å tørke seg med.

Eplegrønt er pent :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tørker i trommel veldig få ganger om vinteren og ja, det er som velduftende sandpapir.
Jeg skal bruke trommel neste gang og kjenne på følelsen av myk luksus. :rodmer: 
Jeg kjøpte slike duftende tørketrommelark som jeg skal forsøke ved neste tørk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (14 timer siden):

Jeg tørker i trommel veldig få ganger om vinteren og ja, det er som velduftende sandpapir.
Jeg skal bruke trommel neste gang og kjenne på følelsen av myk luksus. :rodmer: 
Jeg kjøpte slike duftende tørketrommelark som jeg skal forsøke ved neste tørk. 

Har sett slike tørketrommelark på youtuben. Blir like duftende som skyllemiddel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et ærend på et kjøpesenter, hvor det også er Cutters. Har vært der noen ganger før, og 2 ganger nå har jeg møtt på sureste menneskene i verden. Forrige gang var den en illsint fyr som var frisør. Jeg hadde sittet og ventet lenge. Var ikke noen andre der enn meg. Han brølte til meg at det ER IKKE DIN TUR NÅ! når kunden foran meg var ferdig. Excuse moi tenkte jeg. Hva i helvete er det for en holdning. Jeg var i ferd med ta tingene mine å gå, for ikke søren om han fikk klippe meg, men kom en som har klippet meg før inn, og jeg fikk komme til han. I dag var jeg ikke kommet inn døren en gang før en dame jaget meg ut igjen. Datasystemet deres var nede, så hun skulle ikke ha kunder. Nei vel, men er finere måter å si det på. Var lite serviceinnstilt. Greit man blir stresset, men om man takler det så dårlig, så bør man finne seg en mindre stressende jobb. Gikk inn på google anmeldelser og ser flere har negative opplevelser på den salongen. Går ikke dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sola de said:

Jeg hadde et ærend på et kjøpesenter, hvor det også er Cutters. Har vært der noen ganger før, og 2 ganger nå har jeg møtt på sureste menneskene i verden. Forrige gang var den en illsint fyr som var frisør. Jeg hadde sittet og ventet lenge. Var ikke noen andre der enn meg. Han brølte til meg at det ER IKKE DIN TUR NÅ! når kunden foran meg var ferdig. Excuse moi tenkte jeg. Hva i helvete er det for en holdning. Jeg var i ferd med ta tingene mine å gå, for ikke søren om han fikk klippe meg, men kom en som har klippet meg før inn, og jeg fikk komme til han. I dag var jeg ikke kommet inn døren en gang før en dame jaget meg ut igjen. Datasystemet deres var nede, så hun skulle ikke ha kunder. Nei vel, men er finere måter å si det på. Var lite serviceinnstilt. Greit man blir stresset, men om man takler det så dårlig, så bør man finne seg en mindre stressende jobb. Gikk inn på google anmeldelser og ser flere har negative opplevelser på den salongen. Går ikke dit igjen.

Forferdelig kundeservice. Enig med deg i at ikke alle egner seg i jobber hvor man har stress og kunder. 

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...