Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Tror kanskje jeg blir kvitt gamle spisebordet mitt. Søskenet mitt snakket om å skaffe seg nytt spisebord. Du kan få mitt sa jeg. Det er på glid til å ta det over, men det mener det må males i alle andre farger enn hva det er :ler: Så lenge jeg blir kvitt det :juhu: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et mørkt ingatorp slagbord. Er noen merker på det etter mandelkvern osv men ellers er det i ålreit stand.

Jeg har to ingolf stoler jeg ikke bruker, så kanskje jeg blir kvitt dem og i samme slengen, men vet søskenet mitt ikke liker de stolene, så spørs. Det snakket om at det ville ha en helt annen stil på spisestuestoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (33 minutter siden):

Jeg liker ikke overskumle ting, så venter til jeg har hørt dommen før jeg våger se :ler:

Den er grei. :) Håper du blir kvitt møbler i flertall. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (44 minutter siden):

Den er grei. :) Håper du blir kvitt møbler i flertall. 

:nikke: Prøver å tenke over hva annet jeg kan bli kvitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Er bare 1 grad ute nå. Heller kaldt enn hvordan det pleier å være midt på dagen. Er blå himmel ute, så solen varmer vel opp verden i løpet av dagen vil jeg tro.

Må få handlet inn litt mer til påske i dag. Må se over hva jeg har og kjøpe tilbehør til det :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må handle litt i morgen og lage liste i dag. God handledag til deg. Måtte du bli inspirert. :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Tror jeg må handle litt i morgen og lage liste i dag. God handledag til deg. Måtte du bli inspirert. :) 

Må lage meg en liste jeg også. Fant ingenting på nærbutikken. Om de hadde lite varer på lørdag, så var det nesten tomt i dag. Kom en trailer full av varer, da jeg sto og pakket ned varene mine. La merke til at egg var på en palle. Håper de har flere igjen av dem i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt Mudin i utslagskummen og oppvaskkummen på kjøkkenet. Brukte en hel flaske. All tiden jeg har bodd her, så har utslagskummen vært halvtett. Har hatt avløpsåpner i den flere ganger før uten at den har blitt annet enn halvtett. Var nok hele flasken med Mudin som skulle til for å få den åpen. Nå er den så åpen som den aldri har vært. Jeg forhørte meg med de som bodde i tilsvarende leilighet, på andre siden av gangen, da jeg flyttet inn her, om de hadde samme problemet på kjøkkenet med halvtette vasken, og det hadde de, så jeg antok at det var bare slik det var. Er mye tull med rørene i bygningen her, så virket logisk😕Nå er det i hvertfall åpent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok ha vært en rørlegger som kunne gjøre grovarbeid og åpne helt. Jeg kjøpte en slik stakefjær, men syns den var vanskelig å bruke, så det ble en del flasker med div. lovlig "rensevann" som skal stå i en stund før det skylles. Har kjøpt inn så jeg har nå og har lovet meg selv å smårense en gang pr. mnd. 

Har lett etter det de kaller for "englehår" som en bruker for å få delene til å bli helt tette igjen hvis delene må skrus opp, men det selges ikke smått av det og jeg har ikke bruk for en større og dyrere pakke. Får oppsøke en rørlegger når jeg husker det og spørre pent om å få kjøpte litt. Jeg burde ha åpnet og vasket de delene som kan åpnes under vaskene og er meningen at en selv skal kunne åpne. Og lukke tett igjen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA-HA! Jeg valgte lettvintmåten og herved er førpåskebestillingen på døra... levert. :hoppe: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Burde nok ha vært en rørlegger som kunne gjøre grovarbeid og åpne helt. Jeg kjøpte en slik stakefjær, men syns den var vanskelig å bruke, så det ble en del flasker med div. lovlig "rensevann" som skal stå i en stund før det skylles. Har kjøpt inn så jeg har nå og har lovet meg selv å smårense en gang pr. mnd. 

Har lett etter det de kaller for "englehår" som en bruker for å få delene til å bli helt tette igjen hvis delene må skrus opp, men det selges ikke smått av det og jeg har ikke bruk for en større og dyrere pakke. Får oppsøke en rørlegger når jeg husker det og spørre pent om å få kjøpte litt. Jeg burde ha åpnet og vasket de delene som kan åpnes under vaskene og er meningen at en selv skal kunne åpne. Og lukke tett igjen. 

Mener jeg har en slik :klo: Hvertfall hatt. Bodde for 20+ år siden kort tid i en leilighet som det ikke gikk an å bruke dusjen uten oversvømmelse på badet. Måtte stake da, men hjalp ikke, så jeg flyttet.

Der jeg bodde før jeg flyttet inn i bygningen her, brukte jeg alltid plumbo. I andre leiligheten her, så forsteinet det seg, så kunne ikke bruke det der. En rørlegger nevnte et kaustisk middel de solgte blant annet på europris, som skulle være bra, men husker ikke hva det het. Har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hatt rørlegger innom både her og der. Mye tull med rørene i bygningen her. Så ble jeg anbefalt Mudin en gang dusjen var tett i andre leiligheten. Lot det da virke over natten, og sluket ble aldri tett igjen der. Har siden kun brukt Mudin. Eneste som fungerer :nikke:

Er det en sånn? assetstream.aspx?assetId=31656&mediaformhttps://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/vann-og-sanitar/vvs-installasjon/vvs-tetting/gjengetetningssett-450553/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI3O_frK2PhQMVAgCiAx3N1QFQEAQYCCABEgKEofD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

HA-HA! Jeg valgte lettvintmåten og herved er førpåskebestillingen på døra... levert. :hoppe: 

Hva har du bestilt?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (17 minutter siden):

Er det en sånn? assetstream.aspx?assetId=31656&mediaform

 

Hva har du bestilt?

Ååå...det kan det se ut til at det er. Jula altså...det skal jeg huske. Takk, snille Sola.  :D 

Bare litt basisvarer...og litt påske...ehh...."gule velsmakende ulovligheter". :rodmer: Jeg er på sunnhetsvogna og skal ikke røre noe sånn frem til st.hans...men nå har jeg vært syk en lang stund og syns at jeg fortjente noe. Blomsterbukett inkludert. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Ååå...det kan det se ut til at det er. Jula altså...det skal jeg huske. Takk, snille Sola.  :D 

Bare litt basisvarer...og litt påske...ehh...."gule velsmakende ulovligheter". :rodmer: Jeg er på sunnhetsvogna og skal ikke røre noe sånn frem til st.hans...men nå har jeg vært syk en lang stund og syns at jeg fortjente noe. Blomsterbukett inkludert. 

Jula, ja.

Er du syk? :( Håper du snart er på bedringens vei :klem: Blomsterbukett fortjener du :nikke: Kos deg med gule ulovlighetene :arwen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (2 minutter siden):

Jula, ja.

Er du syk? :( Håper du snart er på bedringens vei :klem: Blomsterbukett fortjener du :nikke: Kos deg med gule ulovlighetene :arwen:

Takk, det skal jeg gjøre. Bihuletrøbbel bare. Er på vei bort nå heldigvis. :fryse:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Takk, det skal jeg gjøre. Bihuletrøbbel bare. Er på vei bort nå heldigvis. :fryse:

Takk og lov for det :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :sol:

Tror vi er kommet til den tiden av året, hvor det blir for varmt å ha sentralvarmen på her. Har sovet mer uten  dyna på, enn på meg i natt. Er svært varm på beina i dag av en eller annen grunn.

Jeg så på instagram i går noen som har lagt mynter på gulvet i hjemmet sitt. Må bli svært dyrt til slutt. Greit nok så vil jeg anta det var penny som ble brukt, men når det brukes i en hel etasje, så må det bli litt :vetikke: Så ut som de hadde resin over, men de hadde hund, så vil tro de kanskje brukte noe annet :klo: Hadde ikke lyd på videoen, så fikk ikke helt det med meg.

Var også noe annet jeg leste eller så, samma det. Om ligne på slekt langt tilbake i tid. Så et bilde av oldefar med søsken og foreldre. Man kunne trodd søsteren hans var min mor. Helt lik. Er flere slike i familien vår. Sikkert i fleste familier vil jeg tro. Ligner du på noen i din familie?

I dag skal jeg en tur på butikken. Flere random ting jeg må ha. Sukker, bøtte og tannkrem blant annet :nikke:

Menyen for påsken er klar. Blir kyllingfiletbiter, salat, tacolefse og hjemmelaget dressing i dag. I morgen blir det løvstek, salat, pommes frites og hjemmelaget dressing. Salt lammekjøtt, kålrotstappe, mandelpotet på torsdag. Tynne skiver av svin med fløtegratinerte poteter, stekt sopp på fredag. Får finne ut på lørdag hva som blir meny resten av påsken.

Får komme meg ut med søppel og på butikken deretter. Må ut med ripsbærbuskene. Kan være jeg venter til i morgen med det. De er tunge, og litt usikker på om jeg klarer å bære dem ut i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hihi...du lider nok av "hot legs, mama"... :lur:  Håper du får slappet litt av i selve påska da? Familiegreier og besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Hihi...du lider nok av "hot legs, mama"... :lur:  Håper du får slappet litt av i selve påska da? Familiegreier og besøk?

Ikke noe mer besøk enn vanlig. Kanskje litt mindre. Søskenet mitt skiftet jobb, så det har flyttet 1 mil nærmere den, så antar det blir opptatt med å komme skikkelig i orden nå mens det er fridager. Har du planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjemme i min hule. :D  Blir det sol en dag (ser ikke ut til det herfra) så skal jeg rusle litt i nærområdet og finne "utsiktspunktet" og sitte på benk der, men ellers blir det småpusling i heimen. Jeg har mye å gå igjennom jeg også. Stadig vekk kan der makuleres papirer og pappkartonger river jeg opp før jeg kaster dem, så tar det mindre plass...liker jeg å tro. Skal rydde bort resten av vintertøyet; en er i en rar overgangstid nå, men jeg tar sjansen og tar de tykkeste plagg og yttertøy til side. Åjadda, nok å gjøre. Planter står for vent til å ompottes og stiklinger skal tas. De eldste plantene blir lange og slengete og trenger å få starte på nytt igjen nå. Der minnet jeg meg på at jeg må kjøpe ny jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (51 minutter siden):

Jeg skal være hjemme i min hule. :D  Blir det sol en dag (ser ikke ut til det herfra) så skal jeg rusle litt i nærområdet og finne "utsiktspunktet" og sitte på benk der, men ellers blir det småpusling i heimen. Jeg har mye å gå igjennom jeg også. Stadig vekk kan der makuleres papirer og pappkartonger river jeg opp før jeg kaster dem, så tar det mindre plass...liker jeg å tro. Skal rydde bort resten av vintertøyet; en er i en rar overgangstid nå, men jeg tar sjansen og tar de tykkeste plagg og yttertøy til side. Åjadda, nok å gjøre. Planter står for vent til å ompottes og stiklinger skal tas. De eldste plantene blir lange og slengete og trenger å få starte på nytt igjen nå. Der minnet jeg meg på at jeg må kjøpe ny jord.

Sol ja.. Snakket med min mor. Hun bor ca 40 minutter med buss herfra og der snødde det. Jeg så den retningen, men kunne ikke se noe. Så en halvtime etterpå. Det kom snøfnugg på min balkong :dåne: Snø! :dåne: Trodde vi var i ferd med å gå mot varmere tider :snurt:

Er kjekt å sitte på slike benker og titte på verden utfolde seg :nikke: Er det så varmt hos deg? Jeg går enda med tykkeste jakke, ullue og skjerf.

Hvilken jord bruker du til inneplantene? Siste jorda jeg hadde på plantene som ble fulle av fluer, kjøpte jeg på nærbutikken. Vil trenge jord til stiklingene, men vil ikke ha flere fluer på besøk. Du er snill med plantene dine du :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...