Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

SVK skrev (1 minutt siden):

Forferdelig kundeservice. Enig med deg i at ikke alle egner seg i jobber hvor man har både stress og kunder. 

Man må kunne håndtere å sjonglere flere baller samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Sola de said:

Man må kunne håndtere å sjonglere flere baller samtidig.

Enig. Han frisøren minnet litt om Soup Nazi fra Seinfeld om du har sett han:

 

Endret av SVK
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (4 minutter siden):

Enig. Han frisøren minnet litt om Soup Nazi fra Seinfeld om du har sett han:

 

Jøye meg :ler: Har ikke sett Seinfeld før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Har sett slike tørketrommelark på youtuben. Blir like duftende som skyllemiddel?

Ja. :)  Første gang jeg hadde med slike å gjøre var de tatt med fra amerika og spesielt til meg, for jeg hadde bedt om en slik "junaitengave". En stor nyhet for meg den gangen, men ja...jeg har lett etter dem siden og håpt at de skulle komme til norge. Nå er de her. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (9 timer siden):

Ja. :)  Første gang jeg hadde med slike å gjøre var de tatt med fra amerika og spesielt til meg, for jeg hadde bedt om en slik "junaitengave". En stor nyhet for meg den gangen, men ja...jeg har lett etter dem siden og håpt at de skulle komme til norge. Nå er de her. 

Er i amerikanske videoer jeg har sett de der også. Hvem er det som fører dem her?

Rumle skrev (1 time siden):

God helg i tråden :blomst2:

God helg til deg og rumlemor :klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (7 timer siden):

Er i amerikanske videoer jeg har sett de der også. Hvem er det som fører dem her?

God helg til deg og rumlemor :klem3:

Har sett dem flere plasser på nett, bl.a. "Power"...https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/tilbehoer-til-vask-og-toerk/vaskemiddel/aeg-soft-care-duftende-toerkeark-30-stk/p-556448/?q=tørkeark 
...men jeg kom over "Tumble Dryer Sheets " på en Dollarstorebutikk. Der hadde de MYE billig kjekt-å-ha-greier til hjemmet. :nigo:

God helg til deg også...selv om du antagelig sover nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Har sett dem flere plasser på nett, bl.a. "Power"...https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/tilbehoer-til-vask-og-toerk/vaskemiddel/aeg-soft-care-duftende-toerkeark-30-stk/p-556448/?q=tørkeark 
...men jeg kom over "Tumble Dryer Sheets " på en Dollarstorebutikk. Der hadde de MYE billig kjekt-å-ha-greier til hjemmet. :nigo:

God helg til deg også...selv om du antagelig sover nå.  

Der har jeg ikke vært. Tror ikke jeg bor i nærheten av en slik :vetikke: Ikke at jeg føler jeg må ha noe der, men kjekt med nye butikker :nikke:

God helg :klem3:Det gjorde jeg nok. Var oppe 03.24 i går, så fikk sove over 9 timer i dag :danser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få sovet ut og hvis helsen tillater det, så får en en friskere/utsovet følelse noen timer av dagen i alle fall. Sånn som meg. Våken i natt igjen og på morgenkvisten fikk jeg noen timer. Det gjorde godt. :)  Natt til i går var det "fest-dunkdunk-musikk" utover natta for første gang denne sesongen. Hadde glemt at det var russestart og rulling og party og alle dumme ting på èn gang, men slik er det. Jeg tror ikke det blir en fornuftigere russegjeng i år heller. De er helt sikre på at nå er de voksne, så nå kan de kjøre gassen i bånn og sette i gang med alt som viser at de ikke er voksne. De bare vet det ikke ennå. Glad for at jeg ikke har avkom i kategorien. 

Det må tas tak i dette med å feire som kaniner før de har bestått eksamen. :opplyser: 
                                                                                     God lørdag til deg og dem som stikker innom her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (56 minutter siden):

Godt å få sovet ut og hvis helsen tillater det, så får en en friskere/utsovet følelse noen timer av dagen i alle fall. Sånn som meg. Våken i natt igjen og på morgenkvisten fikk jeg noen timer. Det gjorde godt. :)  Natt til i går var det "fest-dunkdunk-musikk" utover natta for første gang denne sesongen. Hadde glemt at det var russestart og rulling og party og alle dumme ting på èn gang, men slik er det. Jeg tror ikke det blir en fornuftigere russegjeng i år heller. De er helt sikre på at nå er de voksne, så nå kan de kjøre gassen i bånn og sette i gang med alt som viser at de ikke er voksne. De bare vet det ikke ennå. Glad for at jeg ikke har avkom i kategorien. 

Det må tas tak i dette med å feire som kaniner før de har bestått eksamen. :opplyser: 
                                                                                     God lørdag til deg og dem som stikker innom her. 

Jeg var så trøtt i hele går. Satt og halvsov i sofaen hele dagen. Ble i grunn mer våken etter kveldsmat, men sovnet med en gang jeg la meg.

Det er så irriterende :bond: Hørte en russebuss i går jeg og, men den kjørte heldigvis forbi. God lørdag :sol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på nærbutikken og handlet. Kjøpte inn 12 liter melk blant annet og trillet handlevognen hjem. Er så tungt å bære med seg poser, så fikk handlet inn nok melk for en stund. Drikker laktosefri melk, så den går ikke ut av dato før i juni. Jeg fant en ribbe i fryseren, som gikk ut av dato i september i fjor. Er den spiselig? Den har ligget der hvertfall halvannet år. :S Jeg trengte plassen den opptok til frossenpizzaer, så har tatt den opp. Den tiner nå. Hadde den vært innenfor datoen, så ville jeg spist den, men blir litt skeptisk :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijj...tolv liter melk ga meg bakoverfrisyre et øyeblikk, men det hadde jo sin forklaring. 
Det fortjenes en lørdagsopplysningsgave: alt må ikke handles over disk, som du jo vet. 
https://www.dollarstore.no/       :lur: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Oijj...tolv liter melk ga meg bakoverfrisyre et øyeblikk, men det hadde jo sin forklaring. 
Det fortjenes en lørdagsopplysningsgave: alt må ikke handles over disk, som du jo vet. 
https://www.dollarstore.no/       :lur: 

Nei, men nå hentes, og det er blitt litt problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja...jaja, men kan jo sjekke ut siden om en kjeder seg en dag? :lur:  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Jeg har hatt herrebesøk i drømmene mine i natt :risterpåhodet: Vil være meg frabedt slikt :ler: Bedre med andre drømmer :ler:

Frokost spist. Ble brødskive med italiensk salat og mårpølse. Slik magen rumler, skulle man tro den ikke hadde fått mat på hundre år.

Klesvask i dag. Har så alt for mye mer som skulle vært vasket, enn hva jeg vil få tid til. Vet ikke helt hva jeg skal begynne med. Er så enorme mengder med alt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en tråd om butikker hvor varene blir lagt i poser for en :dåne: Har hendt idrettslag og slikt har stått ved enden av kassen og lagt i posene før man får kommet dit selv. Alltid blir alt smadret i posene når det er slik. Jeg foretrekker å legge i posene mine selv :ler: Vi har vel alle våre egne måter vil jeg tro å ha system når man skal bære varer. Blir fort rot når andre skal være behjelpelig med nedpakkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sola de skrev (29 minutter siden):

a. God morgen. Jeg har hatt herrebesøk i drømmene mine i natt :risterpåhodet: Vil være meg frabedt slikt :ler: Bedre med andre drømmer :ler:

b. Frokost spist. Ble brødskive med italiensk salat og mårpølse. Slik magen rumler, skulle man tro den ikke hadde fått mat på hundre år.

c. Klesvask i dag. Har så alt for mye mer som skulle vært vasket, enn hva jeg vil få tid til. Vet ikke helt hva jeg skal begynne med. Er så enorme mengder med alt.

a. Andre drømmer? :klo:                     Kvinnebesøk? :lur: 

b. Jeg skal ha frokost straks og magen min vurderer kokt egg. :nigo: 

c. Hos meg er det voldsom vind og dessuten søndag; ingenting kan henges på snor. Tror det er anbefalt å ta inn løse ting eller binde det fast, for her er det kjempeSTORM minst. :(  Lykke til med dagens gjerning og måtte vaskepulveret være rikelig. 

Sola de skrev (19 minutter siden):

Leste i en tråd om butikker hvor varene blir lagt i poser for en :dåne: Har hendt idrettslag og slikt har stått ved enden av kassen og lagt i posene før man får kommet dit selv. Alltid blir alt smadret i posene når det er slik. Jeg foretrekker å legge i posene mine selv :ler: Vi har vel alle våre egne måter vil jeg tro å ha system når man skal bære varer. Blir fort rot når andre skal være behjelpelig med nedpakkingen.

Akkurat om meg det. Visse ting skal sammen, noe skal underst og andre MÅ øverst og jeg stapper aldri posen så full at hanken blir strukket tyve cm lang. DET er for tungt! Det skulle ha vært et kurs for posestappere, så de kunne bli posekomponister heller; alt skal legges vakkert der de skal ligge og vi får varene med et høflig bukk og vennlig tale. I england har de sikkert slik på butlerskolen, men frem til de kommer hit vil jeg gjøre det selv. :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

a. Andre drømmer? :klo:                     Kvinnebesøk? :lur: 

b. Jeg skal ha frokost straks og magen min vurderer kokt egg. :nigo: 

c. Hos meg er det voldsom vind og dessuten søndag; ingenting kan henges på snor. Tror det er anbefalt å ta inn løse ting eller binde det fast, for her er det kjempeSTORM minst. :(  Lykke til med dagens gjerning og måtte vaskepulveret være rikelig. 

Akkurat om meg det. Visse ting skal sammen, noe skal underst og andre MÅ øverst og jeg stapper aldri posen så full at hanken blir strukket tyve cm lang. DET er for tungt! Det skulle ha vært et kurs for posestappere, så de kunne bli posekomponister heller; alt skal legges vakkert der de skal ligge og vi får varene med et høflig bukk og vennlig tale. I england har de sikkert slik på butlerskolen, men frem til de kommer hit vil jeg gjøre det selv. :opplyser: 

Ja, om søte hunder, katter, bygging av hus og slikt. Mye heller enn sengevalser :ler: Nei, ikke om damebesøk heller, foretrekker menn jeg.

Kokt egg er veldig godt. Med kaviar på. Eller med tomat og majones :spise:

Håper været ikke blir for ille.

jeg pleier å ha poteter, gulrot og andre tunge relativt uknuselige ting i bunn. Når andre skal legge i posene, så tar de tingene etter hvert som de kommer ned på båndet og wienerbrød og annet havner under melk og potet f.eks :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er klesvask i gang 😕 Vet ikke helt hvordan jeg skal få vasket meg igjennom alt som må vaskes i dag. Mennesket som vasket før meg, kom for sent med nøkkel også, så kort tid ble enda kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (22 minutter siden):

Ja, om søte hunder, katter, bygging av hus og slikt. Mye heller enn sengevalser :ler: Nei, ikke om damebesøk heller, foretrekker menn jeg.

Kokt egg er veldig godt. Med kaviar på. Eller med tomat og majones :spise:

Håper været ikke blir for ille.

jeg pleier å ha poteter, gulrot og andre tunge relativt uknuselige ting i bunn. Når andre skal legge i posene, så tar de tingene etter hvert som de kommer ned på båndet og wienerbrød og annet havner under melk og potet f.eks :bond:

Lille Ordet smilte nå og sa at det skulle besøke tante Sola når det ble stort Ord! :nigo: 

Mhm...det ble egg og jeg har fått alle vitaminene i meg for i dag. C-vitaminer fra rød paprika fullendte det hele. :nikke: 

Begynner å roe seg med vindkast. Sol har dukket opp, så jeg tror det blir bra etter hvert. 

Ja, jeg har også lagt merke til slik hulter-til-bulter-plassering = sleng det oppi der det er plass, uten tanker om at det finnes ting man IKKE gjør med varer. Jeg har klaget til "ODA" noen ganger, for jeg bestiller blomsterbukettstilker og de MÅ på toppen av kassa og kan ikke ha spisse plastpakker og tunge ting over seg. Blomster skal ikke i bunnen! :kjefte: 

Skal snart bestille blomster igjen og håper de har bedret seg. 🌹

Sola de skrev (21 minutter siden):

Da er klesvask i gang 😕 Vet ikke helt hvordan jeg skal få vasket meg igjennom alt som må vaskes i dag. Mennesket som vasket før meg, kom for sent med nøkkel også, så kort tid ble enda kortere.

    Blir du morsk når mennesket kommer med for sen nøkkel? :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...