Gå til innhold

Bernt Hulsker


Centimeteren

Anbefalte innlegg

Mannen har et stort alkoholproblem. Det er svært få som innrømmer å ha det. Det går veldig langt, antakelig så langt som det nå gikk med Bernt Hulsker, før han kan innse at han trenger hjelp til å komme seg ut av misbruket. Det må han få, og det kan ta tid. Oppførselen hans får han ta straffen for. Alt misbruk gir konsekvenser.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifyousayso skrev (På 18.4.2022 den 15.41):

Det bildet der er fra serien, og de er ikke sammen i dag. 

Var serien kun skuespill?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonobilis

Noen som har sett eller hørt noe til Bernt siden "hendelsen"? Mannen har jo forduftet helt. Rømt til vestlandet? Lagt inn på institusjon? Forventer å se han på Lindmo til høsten. "Den tunge tiden"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonobilis skrev (På 12.7.2022 den 12.23):

Noen som har sett eller hørt noe til Bernt siden "hendelsen"? Mannen har jo forduftet helt. Rømt til vestlandet? Lagt inn på institusjon? Forventer å se han på Lindmo til høsten. "Den tunge tiden"....

Han må få tid på seg til å komme til hektene igjen. Livet har falt i grus angående jobber etc. Får håpe han kommer seg over denne voldsomme kneika. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonobilis
On 7/14/2022 at 8:50 PM, Justlooking said:

Han må få tid på seg til å komme til hektene igjen. Livet har falt i grus angående jobber etc. Får håpe han kommer seg over denne voldsomme kneika. 

Jeg så han på bar i Oslo i helga, dypt nede i ølglasset, så ja, han trenger nok tid til å komme seg til hektene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
Anonobilis skrev (10 timer siden):

Jeg så han på bar i Oslo i helga, dypt nede i ølglasset, så ja, han trenger nok tid til å komme seg til hektene igjen.

Det er vel ikke ulovlig å drikke øl på bar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonobilis
27 minutter siden, jentekvinne said:

Det er vel ikke ulovlig å drikke øl på bar. 

Nei, å drikke øl på bar er hele konseptet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonobilis skrev (På 18.7.2022 den 13.02):

Jeg så han på bar i Oslo i helga, dypt nede i ølglasset, så ja, han trenger nok tid til å komme seg til hektene igjen.

Han bør vel heller slutte å drikke. Oppsøke hjelp. 

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
ATLAS6 skrev (10 timer siden):

Jeg vet ikke så mye om han fyren, men jeg tror ikke på at det ikke er et rasistisk fiber i kroppen hans. Det er nok noen rasistiske fibre der, ellers ville man aldri funnet på å kalle noen neger, eller å si "hvordan kan du kaste ut en hvit mann". Uansett hvor drita man er, det kommer fra et eller annet sted...

  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/21/2022 at 4:29 PM, Licorne said:

Ikke fortell meg at jeg skal «slappe av», vær så snill. 

Ellers kan jeg dømme han så mye jeg vil uten at han er dømt i et rettssak. Han er ikke kastet i fengsel her, han får kritikk, reaksjoner og opplever konsekvenser av sin egen oppførsel. Spar meg med dette «han er uskyldig inntil det motsatte er bevist». Han gikk selv ut og fortalte om oppførselen sin her, og han erkjenner det i mediesakene. Da kan «vi» dømme det så mye vi vil.

Men nå skal han i fengsel .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg synes litt synd på han og.

Ja, man må ta konsekvensene av sine handlinger, og han blir trolig dømt for noe i rettsaken. Uansett utfallet av rettsaken, så har han fått masse konsekvenser; han har mistet jobben sin, omdømmet og trolig en del venner.

Han har mistet mye, og jeg kjenner at jeg syntes synd på han siden alle vender ryggen til.

Han må jobbe med sine holdninger til andre typer mennesker, det er det ingen tvil om.

Men at han er ett fullt ræva menneske tror jeg ikke helt på.

  • Liker 25
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han dreit seg ganske kraftig ut i fylla, men han har bedt om unnskyldning og viser tydelig anger. Han har mistet mange jobb-tilbud, og sikkert også noen venner på grunn av det han sa. I tillegg er det jo ganske åpenbart at han har et alkoholproblem - noe han har slitt med tidligere også, som han helt klart burde ta tak i og få hjelp for. Spørsmålet er bare hvor langt og hvor lenge skal man trykke ned en person som åpenbart trenger hjelp med seg selv? Aktor ber om 24 dagers betinget fengsel med en prøvetid på to år og en bot på 15 000kr, han burde ta -straffen-, ingen tvil om det, men synes det er drøyt å melke det noe mer utover det. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, Alyanna said:

Men nå skal han i fengsel .. 

Han skal jo ikke det. Aktor har bedt om betinget fengsel, så han må ikke i fengsel selv om han blir dømt. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke dere kalle en spade for en spade? Du trakasserer ikke kvinner, kaller folk for neger og gjør nazihilsen for så å skylde på fylla. For en ufyselig fyr. Det er liksom ikke bare en ting han gjorde, men flere ting samtidig. Blir du en idiot i fylla så må du holde deg unna alkohol.

Dette er ikke en fyr du vil møte når du er ute på byen og koser deg med venner.

Endret av lysestake
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk omtrent det i straff som en som kjører en del for fort. Betinget fengsel med to års prøvetid og en bot. Ikke en voldsom straff altså, heller ganske liten. Det vil si at de ikke fant det han gjorde så veldig alvorlig. Det verste er nok alle jobbene han mistet på flere steder og sikkert også noen venner. Det sistnevnte er nok verst for de fleste. Altså muligheter for jobber og tap av eventuelle venner ….

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Missmischief skrev (På 6.10.2022 den 10.05):

Ja, han dreit seg ganske kraftig ut i fylla, men han har bedt om unnskyldning og viser tydelig anger. Han har mistet mange jobb-tilbud, og sikkert også noen venner på grunn av det han sa. I tillegg er det jo ganske åpenbart at han har et alkoholproblem - noe han har slitt med tidligere også, som han helt klart burde ta tak i og få hjelp for. Spørsmålet er bare hvor langt og hvor lenge skal man trykke ned en person som åpenbart trenger hjelp med seg selv? Aktor ber om 24 dagers betinget fengsel med en prøvetid på to år og en bot på 15 000kr, han burde ta -straffen-, ingen tvil om det, men synes det er drøyt å melke det noe mer utover det. 

Skulle vært samfunnstjeneste pluss bot. Betinget fengsel spiller neppe noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (5 minutter siden):

Skulle vært samfunnstjeneste pluss bot. Betinget fengsel spiller neppe noen rolle.

Betinget fengsel spiller en rolle, han må holde seg skjerpet de to årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (4 timer siden):

Betinget fengsel spiller en rolle, han må holde seg skjerpet de to årene.

Ja, og man vet aldri med Bernt Hulsker, men i utgangspunktet er dette en meningsløs straff.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (4 minutter siden):

Ja, og man vet aldri med Bernt Hulsker, men i utgangspunktet er dette en meningsløs straff.

Det er jo ikke det. Han må holde seg i skinnet i to år som andre som får tilsvarende straff, og det er vanligvis noe de lærer av og skjerper seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...