Gå til innhold

Bernt Hulsker


Centimeteren

Anbefalte innlegg

Betasuppe skrev (11 minutter siden):

Han virker som en tulling i fylla, men den "krenka"-paragrafen er et juridisk minefelt.

Vil det funke å anmelde hvis du blir kalt potet på gata?

Nei, det fungerer ikke den veien, dessverre. Det er kun potetene som må veie sine ord med omhu. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Snuppe said:

Nei, det fungerer ikke den veien, dessverre. Det er kun potetene som må veie sine ord med omhu. 

Akkurat. Hadde vært artig om nordmenn organiserte seg og systematisk anmeldte hatefulle ytringer hver gang det ble hørt på skolen (der man er over den kriminelle lavalder), på gata osv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe skrev (Akkurat nå):

Akkurat. Hadde vært artig om nordmenn organiserte seg og systematisk anmeldte hatefulle ytringer hver gang det ble hørt på skolen (der man er over den kriminelle lavalder), på gata osv.

Da hadde vi ikke fått gjort noe annet. Krenkehysteriet har gått alt for langt. Woke dritt overalt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene sier at Hulsker blokkerer folk på grammen når de kommenterer under det nyeste innlegget hans. Da er det selvfølgelig ikke folk som skriver at de digger fyren og at de håper han vender tilbake til TV og radio. Han blokkerer folk som skriver at oppførselen han nå er dømt for ikke burde bagatelliseres, slik som flere brukere gjør under siste innlegg. 

Skal vi virkelig bagatellisere personer som har ytret rasistiske og antisemittistiske holdinger ved høy promille? Kan man plutselig få slike holdinger når promillen når taket, for deretter at holdingene forsvinner med synkende promille. Svaret er jo selvsagt nei.

Flere støttende kommentarer går på at «alle gjør feil».
Ja det er menneskelig å gjøre feil, men enkelte feiltrinn får mer alvorlige konsekvenser slik som rettslig dom. Synes også fyren bør utestenges fra offentlig TV og radio permanent. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se han ble trodd av retten på at det ikke var noen rasistisk hensikt. Sagt fra første stund at dette var forsøk på dårlig humor med å leke John Cleese osv og dratt det altfor langt. Dritings og dårlig forsøk på humor kombinert med en oppmerksomhetssyk og nærtakende dørvakt som ikke helt har skjønt greia. Håper å se Bernt i underholdningsbransjen igjen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snuppe said:

Da hadde vi ikke fått gjort noe annet. Krenkehysteriet har gått alt for langt. Woke dritt overalt.

Nettopp. Formålet er å knele hele systemet med anmeldelser :)

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jane Eyre skrev (1 minutt siden):

Ryktene sier at Hulsker blokkerer folk på grammen når de kommenterer under det nyeste innlegget hans. Da er det selvfølgelig ikke folk som skriver at de digger fyren og at de håper han vender tilbake til TV og radio. Han blokkerer folk som skriver at oppførselen han nå er dømt for ikke burde bagatelliseres, slik som flere brukere gjør under siste innlegg. 

Skal vi virkelig bagatellisere personer som har ytret rasistiske og antisemittistiske holdinger ved høy promille? Kan man plutselig få slike holdinger når promillen når taket, for deretter at holdingene forsvinner med synkende promille. Svaret er jo selvsagt nei.

Flere støttende kommentarer går på at «alle gjør feil».
Ja det er menneskelig å gjøre feil, men enkelte feiltrinn får mer alvorlige konsekvenser slik som rettslig dom. Synes også fyren bør utestenges fra offentlig TV og radio permanent. 

Du får nesten forholde deg til hva retten sier, at det ikke var noen rasistisk hensikt, og dette var det også flere som vitnet om. Han bagatelliserer ingenting og har vel fått merke konsekvensene mer enn noen andre vanlige folk ville gjort, i form av å ha mistet alt av jobb osv. Og han tar og godtar sin straff

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (1 time siden):

Da hadde vi ikke fått gjort noe annet. Krenkehysteriet har gått alt for langt. Woke dritt overalt.

Kaller du reaksjonen rettssystemet har i kjølevannet av oppførselen til Hulsker for krenkehysteri?

Han kalte dørvakten for «jævla neger». Fulgte deretter opp med kommentaren «hvorfor ber du en hvit mann om å gå?».

The grand final for kvelden var en nazihilsen. Dette er alvorlig oppførsel og det mener også rettssystemet vårt. 
 

Han skal få lov til å starte på gråe ark når dommen er ferdig sonet, som betyr at han ikke bør få lov til å vende tilbake til offentlig tv og radio aktivitet. 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (1 minutt siden):

Du får nesten forholde deg til hva retten sier, at det ikke var noen rasistisk hensikt, og dette var det også flere som vitnet om. Han bagatelliserer ingenting og har vel fått merke konsekvensene mer enn noen andre vanlige folk ville gjort, i form av å ha mistet alt av jobb osv. Og han tar og godtar sin straff

Spiller ingen rolle om hensikten var ment eller ikke, oppførselen hans var forkastelig. Jeg kjenner ingen som har ytret slike utsagn og vist nazihilsen selv med alvorlig høy promille. 
Bare Hulsker vet hva hensikten med handlingene hans var. 
Flott at han godtar straffen sin. Jeg håper han vurderer terapi. Er jo ikke greit hvis disse utsagnene og handlingene bare renner ut av ham, ukontrollert ved høy promille. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (1 time siden):

Nei, det fungerer ikke den veien, dessverre. Det er kun potetene som må veie sine ord med omhu. 

Å kalle noen potet er vel ikke like alvorlig som å kalle noen for «jævla neger» og gi nazihilsen som avsluttende opptreden? 
Jeg håper fyren får tilbud om utredning og terapi slik at han kan forebygge slike opptredener i fremtiden ☺️

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (5 timer siden):

Altså han har lagt seg helt flat, mange som har sagt dumme ting i fylla.

Jeg forsvarer ikke det han har sagt, men hvor mange unge jenter på norske skoler blir kalt horer uten at dette får noe som helst konsekvenser? Jeg forstår ikke hvorfor ordene han har benyttet er verre enn ord som f. eks. hore.

Uff, du synes altså ikke at rasistiske og antisemittistiske holdinger er mer alvorlig å ytre enn å kalle noen for hore? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane Eyre skrev (31 minutter siden):

Kaller du reaksjonen rettssystemet har i kjølevannet av oppførselen til Hulsker for krenkehysteri?

Han kalte dørvakten for «jævla neger». Fulgte deretter opp med kommentaren «hvorfor ber du en hvit mann om å gå?».

The grand final for kvelden var en nazihilsen. Dette er alvorlig oppførsel og det mener også rettssystemet vårt. 
 

Han skal få lov til å starte på gråe ark når dommen er ferdig sonet, som betyr at han ikke bør få lov til å vende tilbake til offentlig tv og radio aktivitet. 

Som sagt jeg forsvarer ikke hva han gjorde. Du må tone ned wokeheten litt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane Eyre skrev (13 minutter siden):

Uff, du synes altså ikke at rasistiske og antisemittistiske holdinger er mer alvorlig å ytre enn å kalle noen for hore? 

Nei, jeg likestiller dette. Like krenkende og sårende for de som blir utsatt for slike uttrykk.  

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppe skrev (4 minutter siden):

Som sagt jeg forsvarer ikke hva han gjorde. Du må tone ned wokeheten litt.

Nei du skriver at samfunnets reaksjon på handlingene hans er «hysteriske». Det er lett å tolke at du ikke synes handlingene hans er alvorlige, eller har jeg misforstått? 
Jeg er ikke woke, ei heller rettsvesenet vårt. Du har lov til å ytre meningene dine på dette forumet, men jeg tviler på at dine meninger får særlig innflytelse på andre utover enkelte sårbare mennesker i dette kommentarfeltet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg likestiller dette. Like krenkende og sårende for de som blir utsatt for slike uttrykk.  

Glad rettssystemet vårt ikke likestiller dette ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bortkasta penger og ressurser på dette føleriet. kall han jævla hviting tilbake og bli ferdig med det. snowflake wokes

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jane Eyre skrev (Akkurat nå):

Glad rettssystemet vårt ikke likestiller dette ☺️

Bedre om alle tenkte seg om før de lirer av seg krenkende ord. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane Eyre skrev (3 minutter siden):

Nei du skriver at samfunnets reaksjon på handlingene hans er «hysteriske». Det er lett å tolke at du ikke synes handlingene hans er alvorlige, eller har jeg misforstått? 
Jeg er ikke woke, ei heller rettsvesenet vårt. Du har lov til å ytre meningene dine på dette forumet, men jeg tviler på at dine meninger får særlig innflytelse på andre utover enkelte sårbare mennesker i dette kommentarfeltet. 

Det er alvorlig og skulle aldri skjedd. Jeg liker bare ikke hvordan media blåser opp slike saker etter at han har lagt seg flat og bedt om unnskyldning. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (3 minutter siden):

Bedre om alle tenkte seg om før de lirer av seg krenkende ord. 😊

Selvsagt.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller håne (forhåne) noen, eller fremme hat, forfølgelse eller forakt (ringeakt) overfor noen på grunn av deres

  • hudfarge, nasjonal eller etniske opprinnelse
  • religion eller livssyn
  • seksuelle orientering
  • kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk
  • nedsatte funksjonsevne

Diskriminerende eller hatefulle ytringer vil kunne rammes av straffeloven § 185. Som ytring regnes også bruk av symboler.

Den som fremsetter en slik ytring kan straffes med bot eller fengsel inntil 3 år.
 

Det er ikke karslig å kalle noen for hore, men jeg tror ikke det går inn under denne paragrafen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (Akkurat nå):

Det er alvorlig og skulle aldri skjedd. Jeg liker bare ikke hvordan media blåser opp slike saker etter at han har lagt seg flat og bedt om unnskyldning. 

Men han ba også om unnskylding i 2010 og godtok forelegget den gangen også. Dette er et mønster, og ikke bare et feilsteg.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...