Gå til innhold

Bernt Hulsker


Centimeteren

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (58 minutter siden):

Er du  seriøs? Du er klar over at Hulsker er 45 år og har ansvar for egen oppførsel? Man trenger ikke å drikke med begge hender selv om man har tilgang til alkohol. Selv med et alkoholproblem. 

Det er bareiernes ansvar å stanse servering til berusede personer. Han skulle blitt nektet alkoholservering før han ble dritings.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallepalle2 skrev (56 minutter siden):

Det er ikke mange som unnskylder han. 

Nei, det er du ikke. Hvem unnskylder den personen du linket til?

jeg linket til den personen for å fortelle at langt alvorligere overgrepsaker ofte blir henlagt. Det kommer helt an på hvem som utfører dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden. Han har lagt seg langflat. Skal denne feilen definere han som menneske? Gjort er gjort. Han har tatt ansvar. Hva mere kan han gjøre? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (35 minutter siden):

Det er bareiernes ansvar å stanse servering til berusede personer. Han skulle blitt nektet alkoholservering før han ble dritings.

Var det ikke derfor han ble kastet ut? Fordi han var for full.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (1 time siden):

Det er bareiernes ansvar å stanse servering til berusede personer. Han skulle blitt nektet alkoholservering før han ble dritings.

Så hvis jeg er på et utested, drikker meg full og f.eks slår til noen, så er det bareiers ansvar?!

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 time siden):

Så hvis jeg er på et utested, drikker meg full og f.eks slår til noen, så er det bareiers ansvar?!

Reglene er slik at de ikke skal fortsette å servere berusete mennesker og dersom de gjør det så må de også regne med at enkelte av dem kan bli sleivete i kjeften og komme med ukvemsord. Så her mener jeg at dørvakten som har sin inntekt av at folk blir servert alkohol har en dobbelmoralsk holdning.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janne R. E. skrev (2 timer siden):

jeg linket til den personen for å fortelle at langt alvorligere overgrepsaker ofte blir henlagt. Det kommer helt an på hvem som utfører dem.

Nei, du spurte hvorfor ‘dere forsvarer denne personen’. Hvem har forsvart den personen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (6 minutter siden):

Nei, du spurte hvorfor ‘dere forsvarer denne personen’. Hvem har forsvart den personen?

Jeg har søkt gjennom innleggene mine og finner ikke at jeg har brukt ordet "forsvarer" i en slik sammenheng. Hvilket innlegg henviser du til?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (46 minutter siden):

Reglene er slik at de ikke skal fortsette å servere berusete mennesker og dersom de gjør det så må de også regne med at enkelte av dem kan bli sleivete i kjeften og komme med ukvemsord. Så her mener jeg at dørvakten som har sin inntekt av at folk blir servert alkohol har en dobbelmoralsk holdning.

 

Nei de må ikke regne med det. Det er faktisk en juridisk avgjørelse på det også, så der tar du feil. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (9 minutter siden):

Nei de må ikke regne med det. Det er faktisk en juridisk avgjørelse på det også, så der tar du feil. 

Hvilken avgjørelse sikter du til da? Det ville vert rart om alle bare kunne drikke seg dritings. Det var ihverfall ikke slik i min tid når jeg gikk på byen. Da fikk folk ofte beskjed om å ta seg en luftetur og muligens komme inn igjen dersom de var noenlunde skikket når de kom tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krimini skrev (På 7.11.2022 den 4.47):

Jeg meldte meg faktisk inn i KG på grunn av dette. Har ikke ord. Jeg felte tårer av å se på Vårt lille land. Han det seg ut i fylla. Det kunne skjedd hvem som helst. Å bli dømt for dette!!? Jeg tror virkelig ikke mannen er rasist. Han var full og dum , ja. Men herre min hatt dette begynner å bli farlig. Skal det så lite til? Jeg mener ikke det er "lite" men dette truer ytringsfriheten. Jeg har ingen mening om Hulsker som person da jeg ikke kjenner vedkommende, men skremmende at han faktisk fikk en dom. Jeg kan nok ikke sette meg inn i hvordan det er å være mørk, men for fader.. dørvakten kan heller ikke det. Han er fra Syria. Sist jeg sjekka er de ikke svarte der. Selv er jeg hvit og har opplevd å blitt kalt hvit hore, potet og svin av personer med en annerledes hudfarge enn meg. Jeg har blitt trakassert og spyttet på. Burde jeg også anmeldt? Antageligvis, men enkelte tror at rasisme kun går en vei. 

Jeg er så enig med deg! 
Blir helt sjokkert av de enorme konsekvensene dette har gitt Bernt. Greit at dette var mer enn bare litt fyllerør, og det har skjedd ved tidligere anledninger også, men hva gir du meg? Voldtektsmenn får mindre straff enn dette, og slipper offentlig ydmykelse. Det er så skremmende hvordan samfunnet våres har blitt. Du kan slå ned og rane et menneske på gata, ødelegge liv, og det vil få mindre konsekvenser enn Bernt har fått. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflakes skrev (På 7.11.2022 den 1.25):

Han har verken drept, voldtatt, vært voldelig, eller truet noen. Jeg skjønner ingenting! han var flåsete i fylla som 90% av befolkningen har opplevd å bli i fylla en gang eller 10. Dette minner meg om gapestokk, brenning på bål og steining som i gamle dager. Jeg blir vettskremt! Syns jævlig synd på han skal jeg være ærlig. 

Jeg mener ikke at det er greit å fly rundt å kalle folk for rasistiske ord eller å tafse på folk som ikke har bedt om det, men æææærlig talt.... fengselsdom, bot, dokumentar, mistet jobben og et ekstremt hatefullt publikum. Også er han liksom såå syk og trenger psykisk helsehjelp fordi han var teit på fylla? Jeeses. Jeg vet ikke om jeg tør å leve lenger, får bare sperre seg inne. 

Enig!! Føler det på akkurat samme måte. 
Det er så skremmende at folk og alt av media synes dette er ok. Altså, hva er det som skjer! Jeg har dessverre en grusom hendelse i livet, og det som er nest verst med det, er å vite at personen som er skyld i det lever et tipp topp liv. Den personen var ikke nærheten av like ille straff som Bernt har fått. Det er ikke riktig!

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe skrev (På 18.10.2022 den 11.11):

Det er veldig lett. Fjerne hatparagrafen.

Loven dekker allerede sjikane, trakkasering osv.

En dag vil du forsnakke deg og, og bli dømt for det, for de kommer stadig til å utvide definisjonen av hva som er religion, minoritet og legning. 

BH kunne sikkert blitt dømt etter paragrafen om sjikane, så i denne saken har hatparagrafen trolig lite å si. Jeg er enig i at lovverket er for strengt. Nazister bør ha rett til å organisere seg uten å frykte PST. Allikevel er hverdagsmobbing av svarte og homoseksuelle ansett som så stygt, unorsk og usivilisert at det blir for vanskelig å godta. Minner om at Brasil har inntil sju års fengsel for rasisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janne R. E. skrev (16 timer siden):

Reglene er slik at de ikke skal fortsette å servere berusete mennesker og dersom de gjør det så må de også regne med at enkelte av dem kan bli sleivete i kjeften og komme med ukvemsord. Så her mener jeg at dørvakten som har sin inntekt av at folk blir servert alkohol har en dobbelmoralsk holdning.

 

Voksene mennesker må ta ansvar for seg selv. Ja, han skulle vært nektet mer servering, men straffen må Bernt selv ta. Alkurat som alle andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (26 minutter siden):

Voksene mennesker må ta ansvar for seg selv. Ja, han skulle vært nektet mer servering, men straffen må Bernt selv ta. Alkurat som alle andre.

Alle andre må ikke ta sin straff selv om det er såpass alvorlig at det handler om uaktsomme drap. Er man offentlig ansatt så blir straffen satt til en foretaksbot på ca. kr. 50 000.- mens gjerningspersonene slipper fri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (På 8.11.2022 den 15.03):

Whataboutism,???  Utrolig hvor mange nymotens jalla-begrep som ser dagens lys for tiden. Meget umodent å dra en slik form for avsporing inn her.

Hulsker har fått sin straff og sannsynligvis har han lært av det så da blir denne heksejakten eller verbale lynsjingen meningsløs.

De som ønsker en bedre verden uten nedlatende ytringer bør begynne med seg selv.

Hva får deg til å være så sikker på at han nok har lært av dette? 

Han har blitt straffet for lignende før uten å lære, og han har nok gjort mer enn akkurat de tilfellene han har blitt straffet for. Så ikke lært av å ikke bli straffet heller. 

Jeg skal ikke påstå at han ikke har lært. Er bare forundret over at folk som ikke kjenner ham går ut fra at han har lært, når historikken er motsatt. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Embla82 skrev (43 minutter siden):

Hva får deg til å være så sikker på at han nok har lært av dette? 

Han har blitt straffet for lignende før uten å lære, og han har nok gjort mer enn akkurat de tilfellene han har blitt straffet for. Så ikke lært av å ikke bli straffet heller. 

Jeg skal ikke påstå at han ikke har lært. Er bare forundret over at folk som ikke kjenner ham går ut fra at han har lært, når historikken er motsatt. 

For tidligere forseelser fikk han nok en del bøter men denne gangen mistet han også jobbene han hadde, så dersom han ikke har lært nå så er det vel lite håp for ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har han gjort, eller hva har skjedd? 🥴

Er det han fra tv2 som voldtok en kollega? 

Endret av kraftwerk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (38 minutter siden):

Hva har han gjort, eller hva har skjedd? 🥴

Er det han fra tv2 som voldtok en kollega? 

Han slengte med kjeften i fylla og kalte en person for neger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (2 timer siden):

Hva har han gjort, eller hva har skjedd? 🥴

Er det han fra tv2 som voldtok en kollega? 

Tullingen drev og hilste med nazihilsener, spøy ut rasisme og sextrakasserte damer. Tidligere har han vært voldelig mot andre dørvakter, og han er kjent for å oppføre seg som en idiot i fylla. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...