Gå til innhold

Bernt Hulsker


Centimeteren

Anbefalte innlegg

Jane Eyre skrev (1 minutt siden):

Men han ba også om unnskylding i 2010 og godtok forelegget den gangen også. Dette er et mønster, og ikke bare et feilsteg.

Oi da, det har ikke jeg fått med meg. Det er jo ikke bra. Da var det nok på sin plass med reaksjonen han har fått.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jane Eyre skrev (Akkurat nå):

Men han ba også om unnskylding i 2010 og godtok forelegget den gangen også. Dette er et mønster, og ikke bare et feilsteg.

Mønsteret er vel da at han har problemer med fylla og dørvakter som vil kaste ham ut. Vet ikke fargen på første dørvakt men nummer to er jo hvit i huden og ingen n…. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane Eyre skrev (50 minutter siden):

Spiller ingen rolle om hensikten var ment eller ikke, oppførselen hans var forkastelig. Jeg kjenner ingen som har ytret slike utsagn og vist nazihilsen selv med alvorlig høy promille. 
Bare Hulsker vet hva hensikten med handlingene hans var. 
Flott at han godtar straffen sin. Jeg håper han vurderer terapi. Er jo ikke greit hvis disse utsagnene og handlingene bare renner ut av ham, ukontrollert ved høy promille. 

Nei, det er ikke bare Hulsker som vet hensikten, det er også andre som har vitnet om at han gjorde nazihilsen osv som en del av forsøk på humor. Har du overhode sett John Cleese og de gamle sketsjene som han refererte til?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (15 minutter siden):

Nei, det er ikke bare Hulsker som vet hensikten, det er også andre som har vitnet om at han gjorde nazihilsen osv som en del av forsøk på humor. Har du overhode sett John Cleese og de gamle sketsjene som han refererte til?

Sidestiller ikke Hulsker med Cleese altså.. Rettsvesenet vårt så heller ikke humor i oppførselen hans. Det var vel svært få som så humoren i den forrige opptredenen hans heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (23 minutter siden):

Nei, det er ikke bare Hulsker som vet hensikten, det er også andre som har vitnet om at han gjorde nazihilsen osv som en del av forsøk på humor. Har du overhode sett John Cleese og de gamle sketsjene som han refererte til?

Er nok ikke alle som har fått med seg John Cleece og de hysteriske sketsjene den gang da … JC har forresten kansellert seg selv for nazihilsen før andre gjorde det 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Jane Eyre said:

Å kalle noen potet er vel ikke like alvorlig som å kalle noen for «jævla neger» og gi nazihilsen som avsluttende opptreden? 
Jeg håper fyren får tilbud om utredning og terapi slik at han kan forebygge slike opptredener i fremtiden ☺️

Jo jeg opplever ordet potet som VELDIG støtende mot etniske norske og føler veldig på det... 

Føler du kanskje at vi skal tåle mer, fordi vi er ... bedre? Er andre etniske grupper mer skjøre enn oss (dermed svakere)?

Det er jo noe som heter "the soft bigotry of low expectations"...

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (12 timer siden):

Mye som er både negativt og positivt for en på samme tid.

Jada. Jeg drikker øl selv i perioder, og liker det. Men fy søren så mye negative effekter alkohol har. Mulig jeg blir mer påvirket av de enn andre. Er derfor jeg holder meg unna alkohol mer og mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe skrev (3 timer siden):

Jo jeg opplever ordet potet som VELDIG støtende mot etniske norske og føler veldig på det... 

Føler du kanskje at vi skal tåle mer, fordi vi er ... bedre? Er andre etniske grupper mer skjøre enn oss (dermed svakere)?

Det er jo noe som heter "the soft bigotry of low expectations"...

Selvfølgelig er det sikkert kjempe sårende og støtende å få potet kommentaren kastet etter seg, men fra et samfunnsperspektiv, har «poteten» større sjanse for å klare seg bra karrieremessig og sosioøkonomisk enn «den jævla negeren». Det finnes også en rasismeparagrafen som tilsier at sistnevnte kommentar anses å være mer alvorlig. 
 

Ditt sistnevnte avsnitt - håpet er at dette skal bli annerledes for våre nye landsmenn, hvis teorien eller påstanden som egentlig gjelder svarte amerikanere gjelder for personer med minoritetsbakgrunn her i Norge. 
 

Etniske nordmenn har mange fordeler over nordmenn med minoritetsbakgrunn. Førstnevnte har ofte en arv som gir enorme økonomiske fordeler over den andre gruppen. Det er bare en av mange fordeler. 
 

Har du ofte blitt kalt potet? Slitt med vonde følelser kommentaren gir deg? Blitt utestengt fra arbeidslivet fordi du er en potet? Hatt lavere sosioøkomisk status fordi begge foreldrene dine var poteter? 

Endret av Jane Eyre
Feilstaving
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Jane Eyre said:

Selvfølgelig er det sikkert kjempe sårende og støtende å få potet kommentaren kastet etter seg, men fra et samfunnsperspektiv, har «poteten» større sjanse for å klare seg bra karrieremessig og sosioøkonomisk enn «den jævla negeren». Det finnes også en rasismeparagrafen som tilsier at sistnevnte kommentar anses å være mer alvorlig. 
 

Ditt sistnevnte avsnitt - håpet er at dette skal bli annerledes for våre nye landsmenn, hvis teorien eller påstanden som egentlig gjelder svarte amerikanere gjelder for personer med minoritetsbakgrunn her i Norge. 
 

Etniske nordmenn har mange fordeler over nordmenn med minoritetsbakgrunn. Førstnevnte har ofte en arv som gir enorme økonomiske fordeler over den andre gruppen. Det er bare en av mange fordeler. 
 

Har du ofte blitt kalt potet? Slitt med vonde følelser kommentaren gir deg? Blitt utestengt fra arbeidslivet fordi du er en potet? Hatt lavere sosioøkomisk status fordi begge foreldrene dine var poteter? 

Du bekrefter herved "the soft bigotry of low expectations". jeg er opptatt av å behandle folk likt. Det gir folk verdighet

Endret av Betasuppe
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe skrev (53 minutter siden):

Du bekrefter herved "the soft bigotry of low expectations". jeg er opptatt av å behandle folk likt. Det gir folk verdighet

Men folk har ikke like forutsetninger.

Å føle seg verdig er å ikke bli utsatt for rasisme, også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (9 timer siden):

bortkasta penger og ressurser på dette føleriet. kall han jævla hviting tilbake og bli ferdig med det. snowflake wokes

Jeg er glad folk sier ifra, er "snowflakes" og ikke tolererer drittsekk oppførsel. For hva vil skje med samfunnet vårt om idioter ikke får konsekvenser? Om alle kan kalle hverandre for det ene og andre? Om vi skal gå rundt og rope neger og hylle Hitler? Da ville du ikke likt deg her i Norge. 

Underlig at du som kvinne sier dette, pipa hadde vel fått en annen lyd om han hadde trakassert deg mens du var dritings ut på byen, eller edru for den saks skyld.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Jane Eyre said:

Men folk har ikke like forutsetninger.

Å føle seg verdig er å ikke bli utsatt for rasisme, også. 

Det gjelder alle, nordmenn som andre. 

Det du sier at mørkhudede er mer skjøre enn hvite.

Endret av Betasuppe
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lysestake skrev (13 timer siden):

Jeg er glad folk sier ifra, er "snowflakes" og ikke tolererer drittsekk oppførsel. For hva vil skje med samfunnet vårt om idioter ikke får konsekvenser? Om alle kan kalle hverandre for det ene og andre? Om vi skal gå rundt og rope neger og hylle Hitler? Da ville du ikke likt deg her i Norge. 

Underlig at du som kvinne sier dette, pipa hadde vel fått en annen lyd om han hadde trakassert deg mens du var dritings ut på byen, eller edru for den saks skyld.

jeg har jobbet i bar i mange år så har god erfaring med dritt fra fulle menn.. men livet blir ekstremt slitsomt om en ikke skal tåle drittsekker uten å ta de til retten for noen ord som krenker.

dette er bortkastede ressurser på et ekstremt overbelastet politi og rettsvesen. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ænema skrev (4 minutter siden):

jeg har jobbet i bar i mange år så har god erfaring med dritt fra fulle menn.. men livet blir ekstremt slitsomt om en ikke skal tåle drittsekker uten å ta de til retten for noen ord som krenker.

dette er bortkastede ressurser på et ekstremt overbelastet politi og rettsvesen. 

Hva du personlig velger å tolerere er ditt problem og din rett. Dørvakten ønsker ikke å bli utsatt for rasistiske ytringer og anmelder forholdet, slik han har rett til. At du mener det er bortkastede ressurser er din mening. Rettsvesenet deler heldigvis ikke samme mening som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (10 minutter siden):

Hva du personlig velger å tolerere er ditt problem og din rett. Dørvakten ønsker ikke å bli utsatt for rasistiske ytringer og anmelder forholdet, slik han har rett til. At du mener det er bortkastede ressurser er din mening. Rettsvesenet deler heldigvis ikke samme mening som deg. 

 

:cry3:❄️

Endret av Ænema
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ænema skrev (24 minutter siden):

jeg har jobbet i bar i mange år så har god erfaring med dritt fra fulle menn.. men livet blir ekstremt slitsomt om en ikke skal tåle drittsekker uten å ta de til retten for noen ord som krenker.

dette er bortkastede ressurser på et ekstremt overbelastet politi og rettsvesen. 

Du må gjerne finne deg i drittsekk oppførsel, men det betyr ikke at alle andre må gjøre det samme. 

Endret av Lill :)
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (På 14.10.2022 den 8.15):

Altså han har lagt seg helt flat, mange som har sagt dumme ting i fylla.

Jeg forsvarer ikke det han har sagt, men hvor mange unge jenter på norske skoler blir kalt horer uten at dette får noe som helst konsekvenser? Jeg forstår ikke hvorfor ordene han har benyttet er verre enn ord som f. eks. hore.

Jenter som blir kalt hore på skolen burde jo anmelde! Da får det konsekvenser i en eller annen form. Elever har et lovverk som skal beskytte de mot slikt. 
 

Forøvrig noe av det dummeste jeg hører er slike argumenter. Hulsker ble anmeldt og har fått sin straff. Blir andre utsatt må de også anmelde. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (2 timer siden):

jeg har jobbet i bar i mange år så har god erfaring med dritt fra fulle menn.. men livet blir ekstremt slitsomt om en ikke skal tåle drittsekker uten å ta de til retten for noen ord som krenker.

dette er bortkastede ressurser på et ekstremt overbelastet politi og rettsvesen. 

Du kan kalle det for bortkastede ressurser, men det er et eksempel for andre, se på det som forebyggende arbeid. Når andre som deler samme syn som han ser at det han har gjort får reaksjoner, så vil de mest sannsynlig oppføre seg.

At du tåler dritt slengt din vei av fulle menn er OK, men heldigvis er det mange av oss som har null toleranse for dette.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe skrev (På 15.10.2022 den 11.37):

Det gjelder alle, nordmenn som andre. 

Det du sier at mørkhudede er mer skjøre enn hvite.

Det er din tolkning. Jeg sier at du må gjerne definere hva du mener er hatske kommentaren vs. kommmetarer man bør tåle, men rettsvesenet definerer uttalelsene og handlingene til Hulsker som så alvorlige at det resulterte i en domfellelse.

Endret av Jane Eyre
Feilstaving
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...