Gå til innhold

Bernt Hulsker


Centimeteren

Anbefalte innlegg

Nooni skrev (2 timer siden):

Ingen sier at dette ikke er en bid deal. Som jeg skrev over, dette HAR fått konsekvenser for BH. Hva mer ønsker du?

Har prøvd å etterlyse det så mange ganger i løpet av denne tråden at jeg har kommet ut av telling.. 🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vetikka skrev (4 minutter siden):

Har prøvd å etterlyse det så mange ganger i løpet av denne tråden at jeg har kommet ut av telling.. 🙄

Jeg vet. Jeg har lest dine og @CecilieXsine svar og tenkt: Tålmodigheten deres har visst ingen grenser. Jeg ser dere forklarer, gjentar, forklarer igjen ... Jeg tenker at man ikke alltid kan nå gjennom. Det er ikke alle som er mottakelige for nyanser eller revurderinger av egne meninger/holdninger. Da er det bare å avslutte. Det er også en kunst :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Nooni skrev (54 minutter siden):

Jeg vet. Jeg har lest dine og @CecilieXsine svar og tenkt: Tålmodigheten deres har visst ingen grenser. Jeg ser dere forklarer, gjentar, forklarer igjen ... Jeg tenker at man ikke alltid kan nå gjennom. Det er ikke alle som er mottakelige for nyanser eller revurderinger av egne meninger/holdninger. Da er det bare å avslutte. Det er også en kunst :) 

En kunst jeg behersker dårlig☺️
 

For min del handler det om flere ting knyttet til det offentlige ordskiftet. Det ene handler om at det ikke skal se ut som det er konsensus om en mening, når det ikke er det. En type flertallsmisforståelse om du vil. Det vil gi retning til hvor vinden blåser. Om flertallet synes å være unisont vil de som opplever seg i mindretall ofte tie og da får man en forsterkende effekt.

Det andre handler om debattklimaet. Det er som Morten Ramm sier og som vi så eksempler på her i tråden. Skal det være slik at stygge hersketeknikker og press gjør at motstemmer tier, fordi man rett og slett ikke orker å stå i det ubehaget det er å tillegges meninger som man ikke har. En slik debatt-teknikk er en form for utmattelsestaktikk som ikke man kan lykkes med. 
 

Begge disse tingene er så viktige at jeg ikke kan tillate meg å gi opp. 
 

Så handler det jo også om hvilket samfunn vi vil leve i, om det skal være greit med offentlig gapestokk og hvordan vi behandler folk som gjør dumme ting. 
 

Endret av CecilieX
Ryddet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (57 minutter siden):

Jeg vet. Jeg har lest dine og @CecilieXsine svar og tenkt: Tålmodigheten deres har visst ingen grenser. Jeg ser dere forklarer, gjentar, forklarer igjen ... Jeg tenker at man ikke alltid kan nå gjennom. Det er ikke alle som er mottakelige for nyanser eller revurderinger av egne meninger/holdninger. Da er det bare å avslutte. Det er også en kunst :) 

Ja, jeg har innsett at å prøve å påvirke enkelte i denne tråden til å ha et mer åpent sinn er omtrent en like umulig oppgave som å prøve å overbevise noen russere om at det er krig i Ukraina. 

Uansett har det vært et interessant tidsfordriv mens jeg har ligget hjemme med influensa. 

Her er det mange som ikke vil ta innover seg, at jo, særdeles skarpe meningsytringer både her og på facebook er en medvirkende faktor i cancel culture. Det går ikke an å kansellere noen til å bli en bedre versjon av seg selv, like lite som at det går an å «bare ta seg sammen» for å bli frisk fra en psykisk lidelse eller fatshame noen ned i vekt. I ytterste konsekvens tar noen livet sitt av utfrysing og hetsing, men før den tid kan man også bli så alvorlig preget av sterk sosial angst at man ikke tør å vise seg offentlig i frykt for hva som vil skje. Vi er bare mennesker. Mennesker er skjøre. 

Vi husker alle oppstandelsen etter vokalisten i Plumbo kom med en fleip om «mokkamann» da de skulle ta imot pris for låten «møkkamann» av Madcon. Nå var det en svært mild greie ift denne saken, og allikevel gikk folk helt av skaftet og det fikk store personlige konsekvenser for Lars Erik Blokkhus. Fy f***, sier jeg bare.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som blir utsatt for uakseptable handlinger er også mennesker, de er også skjøre. Det er blitt skrevet at dørvakta har fått psykiske problemer i etterkant. Også er det B.H sin rett til å være en offentlig person som skal ha fokus i denne saken? Det er rimelig spesielt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (1 minutt siden):

Mennesker som blir utsatt for uakseptable handlinger er også mennesker, de er også skjøre. Det er blitt skrevet at dørvakta har fått psykiske problemer i etterkant. Også er det B.H sin rett til å være en offentlig person som skal ha fokus i denne saken? Det er rimelig spesielt.

Det er jo Hulsker som er den offentlige personen, derfor er det han tråden handler om. Og da handler diskusjonen om temaer knyttet til ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (18 minutter siden):

Mennesker som blir utsatt for uakseptable handlinger er også mennesker, de er også skjøre. Det er blitt skrevet at dørvakta har fått psykiske problemer i etterkant. Også er det B.H sin rett til å være en offentlig person som skal ha fokus i denne saken? Det er rimelig spesielt.

Fullstendig klar over det. Tror du det hjelper dørvakta at folk er stygge mot Hulsker? Tror du det hjelper psyken hans? 

Det som er spesielt her er å ikke klare å se dette i et større perspektiv, særlig når man får det servert i kryddermål hele veien. 

Endret av Vetikka
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen på den mottagende enden av slike handlinger som Hulsker har gjort. Hva signaliserer vi til de, dersom rasisme og seksuell trakassering ikke skal ha noen andre konsekvenser enn de strafferettslige? 

Det må være ganske jævlig å være den som er utsatt for slike ting om omverdenen bare trekker på skuldrene og sier at vi må da være overbærende med han stakkars fyren som bare dreit seg ut på fylla. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vetikka said:

Fullstendig klar over det. Tror du det hjelper dørvakta at folk er stygge mot Hulsker? Tror du det hjelper psyken hans? 

Det som er spesielt her er å ikke klare å se dette i et større perspektiv, særlig når man får det servert i kryddermål hele veien. 

Jeg tror faktisk det hjelper ganske mye å se at de fleste tar avstand. Hvis alle rundt hadde sagt at det er ok siden han har sagt unnskyld tror jeg det hadde vært ganske sårende. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muffin man
Gliffy skrev (1 minutt siden):

Det er jo noen på den mottagende enden av slike handlinger som Hulsker har gjort. Hva signaliserer vi til de, dersom rasisme og seksuell trakassering ikke skal ha noen andre konsekvenser enn de strafferettslige? 

Det må være ganske jævlig å være den som er utsatt for slike ting om omverdenen bare trekker på skuldrene og sier at vi må da være overbærende med han stakkars fyren som bare dreit seg ut på fylla. 

Ut i fra at han er sykemeldt så sier det seg selv at ikke Hulsker har det så greit om dagen. Han lider nok under disse konsekvensene og føler på presset rundt at hele Norge har fått med seg at han har dummet seg ut. Han føler sikkert også på det at karrieren hans kan være over..

Det virker som enkelte godter seg med å se en mann som har innrømmet sine feil bli sparket når han ligger nede. Retten vil verne om de han har trakassert og Hulsker må møte disse konsekvensene.

Håper han klarer å bygge seg opp igjen. Jeg klarer ikke å finne glede i å se en person falle. Hulsker har aldri slått meg som en rasist. Som fotballspiller var han utagerende. For hans egen del håper jeg han tar tak i dette problemet og roer ned drikkinga slik at ikke noe sånt skjer igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (2 minutter siden):

Jeg tror faktisk det hjelper ganske mye å se at de fleste tar avstand. Hvis alle rundt hadde sagt at det er ok siden han har sagt unnskyld tror jeg det hadde vært ganske sårende.

Gliffy skrev (7 minutter siden):

Det er jo noen på den mottagende enden av slike handlinger som Hulsker har gjort. Hva signaliserer vi til de, dersom rasisme og seksuell trakassering ikke skal ha noen andre konsekvenser enn de strafferettslige? 

Det må være ganske jævlig å være den som er utsatt for slike ting om omverdenen bare trekker på skuldrene og sier at vi må da være overbærende med han stakkars fyren som bare dreit seg ut på fylla. 

Ja, det var nok både sårende og temmelig ydmykende å bli utsatt for det, spesielt med tilskuere. Sier ikke noe på det. Men dette var en situasjon hvor kollegaene til Hulsker adresserte den uakseptable oppførselen direkte der og da. Hulsker kom tilbake igjen ikke lenge etterpå for å be om unnskyldning til dørvakta. Signaliserer ikke det ganske greit at den umiddelbare reaksjonen er støtte til dørvakta? 

Men det blir så utrolig feil når «alle andre» som ikke var der, og ikke har noe med dette å gjøre, skal drive å hevne seg verbalt på Hulsker. Dette er en sak mellom de involverte. Konsekvenser og evt. straff taler for seg selv. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikka skrev (1 time siden):

Det går ikke an å kansellere noen til å bli en bedre versjon av seg selv, like lite som at det går an å «bare ta seg sammen» for å bli frisk fra en psykisk lidelse eller fatshame noen ned i vekt. I ytterste konsekvens tar noen livet sitt av utfrysing og hetsing, men før den tid kan man også bli så alvorlig preget av sterk sosial angst at man ikke tør å vise seg offentlig i frykt for hva som vil skje. Vi er bare mennesker. Mennesker er skjøre. 

 

Jeg skulle ønske dette var en gjengs forståelse i Rampelys-forumet. Jeg synes det er fascinerende hvordan Bernt Hulsker blir utvist en menneskelighet som er etterlyst lenge for andre kjendiser i dette forumet uten samme gehør - av samme personer.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (11 minutter siden):

Jeg skulle ønske dette var en gjengs forståelse i Rampelys-forumet. Jeg synes det er fascinerende hvordan Bernt Hulsker blir utvist en menneskelighet som er etterlyst lenge for andre kjendiser i dette forumet uten samme gehør - av samme personer.

 

Veldig trist, dessverre ikke sjokkerende at folk er dobbeltmoralske og utviser selektiv aksept utifra hvem de liker. 

Generelt bør man holde kjeft dersom man ikke har noe pent å si. Det gjelder også på internett. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Jotun said:

Ro deg ned. Så dramatisk du er,  og så dramatisk du gjør denne kvelden der. BH er en hyggelig fyr som er veldig godt likt. 

Unnskyld meg, men hva i alle dager? JEG gjør da ikke denne kvelden noe mer dramatisk enn det den tydeligvis har vært?  Det er bokstavelig talt det som står i nyhetssakene som omhandler saken. Du får ta det opp med de hvis du er så uenig. Jeg trenger ikke «roe meg ned» og jeg er ikke «dramatisk». Og at «BH er en hyggelig fyr som er godt likt». Eh, okey! Vet ikke helt hvorfor det er relevant. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Nudeldama skrev (7 timer siden):

Jeg skulle ønske dette var en gjengs forståelse i Rampelys-forumet. Jeg synes det er fascinerende hvordan Bernt Hulsker blir utvist en menneskelighet som er etterlyst lenge for andre kjendiser i dette forumet uten samme gehør - av samme personer.

 

Jeg vet du sikter til blant annet meg og til det kan jeg si at jeg skiller veldig greit mellom kritikk av person og kritikkverdige forhold ved yrkesutøvelsen herunder påvirkningen som influencere har på sitt publikum. 
 

Det er også en vesens forskjell mellom måten Hulsker har håndtert dette på og influencerne som er mest kritisert her inne. De fortsette jo sin kritikkverdige praksis år etter år og da fortsetter kritikken også. I et samfunnsmessig perspektiv er det problematisk at folk bruker plattformen sin til å påvirke folk med perfeksjonspress og kroppspress. 
 

Ingen her har forsvart Hulsker sine handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nudeldama skrev (7 timer siden):

Jeg skulle ønske dette var en gjengs forståelse i Rampelys-forumet. Jeg synes det er fascinerende hvordan Bernt Hulsker blir utvist en menneskelighet som er etterlyst lenge for andre kjendiser i dette forumet uten samme gehør - av samme personer.

 

Rart det der.. Særlig når Hulsker har en forhistorie som ikke setter ham i et godt lys. Rasisme, vold og seksuell trakassering blir bortforklart. Hulsker skal nærmest fredes og atferden skal ikke snakkes om.. 

Denne Instagramposten hvor han legger seg flat har vi lest før. Nissen følger som sagt med på lasset. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (35 minutter siden):

 Ingen her har forsvart Hulsker sine handlinger. 

Jo, flere har gjort det hvis du blar deg bakover. Flere har også kritisert dørvakten og latterliggjort han. Akkurat som om det er han som har noe som helst skyld.

Jeg har likt Hulsker kjempegodt selv jeg! Vært fast lytter og seer. Men det går fader meg en grense. Og den har han tråkket så langt over at jeg håper hans neste jobb blir langt unna en skjerm. Det er totalt uakseptabelt det han har gjort! 
 

Betyr det at man ønsker han noe vondt? Njet. Men han trenger ikke være i rampelyset lenger med slik oppførsel og slike holdninger. 
 

Jeg skjønner heller ikke at flere av dere kaller det en heksejakt. På KG er vi en håndfull som kritiserer oppførselen. Media har vært usedvanlig snille med han. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Hummingbird2 skrev (3 minutter siden):

Jo, flere har gjort det hvis du blar deg bakover. Flere har også kritisert dørvakten og latterliggjort han. Akkurat som om det er han som har noe som helst skyld.

Jeg har likt Hulsker kjempegodt selv jeg! Vært fast lytter og seer. Men det går fader meg en grense. Og den har han tråkket så langt over at jeg håper hans neste jobb blir langt unna en skjerm. Det er totalt uakseptabelt det han har gjort! 
 

Betyr det at man ønsker han noe vondt? Njet. Men han trenger ikke være i rampelyset lenger med slik oppførsel og slike holdninger. 
 

Jeg skjønner heller ikke at flere av dere kaller det en heksejakt. På KG er vi en håndfull som kritiserer oppførselen. Media har vært usedvanlig snille med han. 

Det handler ikke om å like eller ikke like, jeg har ikke noe forhold til ham. Vet hvem han er men programmene han deltar i appellerer ikke til meg. Synes det er platt og umorsom humor. 
 

Det er ikke media sin håndtering jeg er kritisk til, de har en VVP plakat å forholde seg til og har et redaktøransvar som gjør at de er finner en grei balanse. 
 

Det er hvordan folk her på KG og i andre fora ter seg som jeg problematiserer. Det mest symptomatiske er det Morten Ramm forteller om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (29 minutter siden):

Det handler ikke om å like eller ikke like, jeg har ikke noe forhold til ham. Vet hvem han er men programmene han deltar i appellerer ikke til meg. Synes det er platt og umorsom humor. 
 

Det er ikke media sin håndtering jeg er kritisk til, de har en VVP plakat å forholde seg til og har et redaktøransvar som gjør at de er finner en grei balanse. 
 

Det er hvordan folk her på KG og i andre fora ter seg som jeg problematiserer. Det mest symptomatiske er det Morten Ramm forteller om. 

Mhm.. her er et par eksempler på nettopp dét fra kommentarfelt på Facebook:

 

AED4DB71-159E-436B-B144-64711F08DF72.jpeg

D82BAB2C-7FAC-4A3A-A256-E2B353D944E1.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...