Gå til innhold

Bernt Hulsker


Centimeteren

Anbefalte innlegg

«Jeg har også fått en del meldinger, og folk lurer på hvorfor jeg ikke har kommentert en sånn sak. Jeg synes det er vanskelig tema å prate om. Både på en podcast, og å forsvare hvorfor jeg ikke sabler og halshogger ham i offentligheten, sier Ramm.

– Det er vanskelig, og jeg vil si at, i og med at jeg ikke sier noe så putter folk meg i samme bås, at jeg havner i samme kategori, og det synes jeg er kjipt.»

Dette synes jeg er et interessant aspekt. Det sier litt om hvor sykt kjappe folk er til å dømme. Akkurat som om at vennene til BH automatisk støtter handlingene eller fungerer helt likt som BH, kun fordi de er kompiser. Det sier seg nesten selv at de synes disse handlingene er helt ute. De er oppegående mennesker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
Vetikka skrev (1 minutt siden):

«Jeg har også fått en del meldinger, og folk lurer på hvorfor jeg ikke har kommentert en sånn sak. Jeg synes det er vanskelig tema å prate om. Både på en podcast, og å forsvare hvorfor jeg ikke sabler og halshogger ham i offentligheten, sier Ramm.

– Det er vanskelig, og jeg vil si at, i og med at jeg ikke sier noe så putter folk meg i samme bås, at jeg havner i samme kategori, og det synes jeg er kjipt.»

Dette synes jeg er et interessant aspekt. Det sier litt om hvor sykt kjappe folk er til å dømme. Akkurat som om at vennene til BH automatisk støtter handlingene eller fungerer helt likt som BH, kun fordi de er kompiser. Det sier seg nesten selv at de synes disse handlingene er helt ute. De er oppegående mennesker. 

Akkurat samme taktikk som ble brukt tidligere i tråden her. Det er en helt syk kultur der ute. Hvor kommer all denne aggresjonen fra? Ingen ser ut til å engang gidde å tenke seg hvordan dette må oppleves. Skremmende greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (1 minutt siden):

Akkurat samme taktikk som ble brukt tidligere i tråden her. Det er en helt syk kultur der ute. Hvor kommer all denne aggresjonen fra? Ingen ser ut til å engang gidde å tenke seg hvordan dette må oppleves. Skremmende greier. 

Mhm. Jeg veeet. Jeg får lyst til å rive av meg håret av og til 🤯

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (43 minutter siden):

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/RrE0Ja/er-kanselleringskultur-et-demokratisk-problem
 

I denne faktaboksen beskrives kanselleringskultur som utfrysning, hva annet er det enn når folk presses til å ta avstand fra deg? 
 

Å benekte helt åpenbare sannheter, da fremstår det mer som desperat kverulering. 

Ramm har da ikke blitt presset til å ta avstand eller har valgt å ta avstand basert på at han er redd for å selv bli kansellert. Hvis du ikke kan hoste opp direkte sitat på at han ble presset eller han tok avstand fra handlingene basert på redsel for å bli kansellert, så er det nok en gang bare spekulasjoner fra din side. Ser ikke relevansen til denne Aftenposten artikkelen når vi faktisk diskuterer konkrete sitater og hendelser. 

Endret av Lill :)
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Ramm har da ikke blitt presset til å ta avstand eller har valgt å ta avstand basert på at han er redd for å selv bli kansellert. Hvis du ikke kan hoste opp direkte sitat på at han ble presset eller han tok avstand fra handlingene basert på redsel for å bli kansellert, så er det nok en gang bare spekulasjoner fra din side. Ser ikke relevansen til denne Aftenposten artikkelen når vi faktisk diskuterer konkrete sitater og hendelser. 

Det er heller ikke det CecilieX skriver. Hun har ikke nevnt med ett ord at Morten Ramm selv er redd for å bli kansellert, men at han har fått henvendelser som ber ham om å offentlig ta avstand til Hulsker og det synes Ramm er vanskelig. 

I artikkelen står det faktisk ordrett: «Han forteller at han har fått mange henvendelser fra personer som mener han burde gå ut offentlig og ta avstand til Hulsker.»

Om det heller skulle stått «ta avstand til Hulskers handlinger» vites ei, men ja, det er helt klart forskjell på å gå ut offentlig og ta avstand fra kompisens handlinger og det å ta avstand fra ham privat. Men nå er det engang slik at hovedpersonen selv har gått ut med en beklagelse hvor han faktisk tar masse selvkritikk, så jeg skjønner ikke hvorfor folk skal drive å kontakte vennene hans med oppfordringer… 

..også synes jeg de som skal mene så utrolig sterkt og bastant om dette, bør lese Hulsker beklagelse én gang til: 

3AC6E0A4-E014-4771-B7C9-FA921AE60C96.jpeg

0700C862-38EB-4213-B1F4-F31EE26AB310.jpeg

70AA8D14-2990-4E74-8D6C-DCC146B1B2D1.jpeg

715C6F7B-4F45-44F8-ABCB-F846A54C5165.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikka skrev (6 timer siden):

Det er heller ikke det CecilieX skriver. Hun har ikke nevnt med ett ord at Morten Ramm selv er redd for å bli kansellert, men at han har fått henvendelser som ber ham om å offentlig ta avstand til Hulsker og det synes Ramm er vanskelig. 

I artikkelen står det faktisk ordrett: «Han forteller at han har fått mange henvendelser fra personer som mener han burde gå ut offentlig og ta avstand til Hulsker.»

Om det heller skulle stått «ta avstand til Hulskers handlinger» vites ei, men ja, det er helt klart forskjell på å gå ut offentlig og ta avstand fra kompisens handlinger og det å ta avstand fra ham privat. Men nå er det engang slik at hovedpersonen selv har gått ut med en beklagelse hvor han faktisk tar masse selvkritikk, så jeg skjønner ikke hvorfor folk skal drive å kontakte vennene hans med oppfordringer… 

..også synes jeg de som skal mene så utrolig sterkt og bastant om dette, bør lese Hulsker beklagelse én gang til: 

3AC6E0A4-E014-4771-B7C9-FA921AE60C96.jpeg

0700C862-38EB-4213-B1F4-F31EE26AB310.jpeg

70AA8D14-2990-4E74-8D6C-DCC146B1B2D1.jpeg

715C6F7B-4F45-44F8-ABCB-F846A54C5165.jpeg


Mange har lest den før, nesten copy & paste fra forrige offentlige unnskyldning: https://www.tv2.no/a/12805019/

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hummingbird2 skrev (15 minutter siden):


Mange har lest den før, nesten copy & paste fra forrige offentlige unnskyldning: https://www.tv2.no/a/12805019/

Som sagt dette handler om bla holdninger.. Overraskende å lese at noen er så overivrige til å komme med unnskyldninger og bortforklaringer. 
Nissen har en tendens til å følge med på lasset. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (3 timer siden):


Mange har lest den før, nesten copy & paste fra forrige offentlige unnskyldning: https://www.tv2.no/a/12805019/

 

AnnePåLande skrev (2 timer siden):

Som sagt dette handler om bla holdninger.. Overraskende å lese at noen er så overivrige til å komme med unnskyldninger og bortforklaringer. 
Nissen har en tendens til å følge med på lasset. 

Tenker det er ryddig av VG å sette vilkår om at man må oppsøke hjelp. Særlig med tanke på at det er en historikk der som dere nevner. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 timer siden):

 

Tenker det er ryddig av VG å sette vilkår om at man må oppsøke hjelp. Særlig med tanke på at det er en historikk der som dere nevner. 

Er enig i det. Tenker også at folk reagerer negativt da BH har en forhistorie. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (1 minutt siden):

Fordi. 

Det er da ikke noe svar.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (19 timer siden):

Det er akkurat dette som er skremmende, dette handler om å isolere Hulsker slik at han ender opp alene. Snakk om å ønske noen vondt. 

Jeg siterer bare for å understreke. Veldig godt poeng CecilieX. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver har uttrykt at de ser alvorlig på saken og har sanksjonert. Avtaler BH har hatt har blitt kansellert. BH har vært ute offentlig og beklaget, og uttrykt at han har vanskelig for å se seg selv i speilet. Offer har anmeldt og politiet vurderer saken, sannsynligvis kommer det en reaksjon. 

Hans handlinger HAR fått konsekvenser. Hvorfor dette behovet for å påføre han enda mer? Hva slags behov fyller det hos dere? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
Nooni skrev (12 minutter siden):

Arbeidsgiver har uttrykt at de ser alvorlig på saken og har sanksjonert. Avtaler BH har hatt har blitt kansellert. BH har vært ute offentlig og beklaget, og uttrykt at han har vanskelig for å se seg selv i speilet. Offer har anmeldt og politiet vurderer saken, sannsynligvis kommer det en reaksjon. 

Hans handlinger HAR fått konsekvenser. Hvorfor dette behovet for å påføre han enda mer? Hva slags behov fyller det hos dere? 

I forarbeidet til Straffeloven er de opptatt av nettopp dette. I kapittelet om «Straffens formål og virkning» står følgende: 

At handlingene blir gjenstand for strafforfølgning, og at den eller de skyldige ilegges straff, har en viktig mentalhygienisk virkning. Hos de fleste som er blitt utsatt for en direkte krenkelse mot person eller eiendeler, oppstår det et ønske om å ville ta igjen. Selv om kriminaliseringen og strafforfølgningen kan sies å ha en forankring i gjengjeldelsen, har den likevel et fremadskuende formål: Den skal legge forholdene til rette for et samfunn preget av åpenhet og trygghet og fri fra unyansert og uønsket privat rettshåndheving.

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Odelstinget/2004-2005/inno-200405-072/5/


Dette tar opp nettopp det som handler om at vi som lekfolk, inkludert de som er offer skal overlate straffen til domstolen.   Det er altså ikke slik at folk som dermed søker å påføre enda flere konsekvenser har noen rett til det. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (På 4.5.2022 den 17.07):

Hvordan kan en sykdom forklare rasisme, vold og seksuell trakassering? Hvilken sykdom? Vi vet jo ikke hvordan syk han er. Hvis han har en nyresykdom forklarer liksom ikke det oppførselen hans. 

Ro deg ned. Så dramatisk du er,  og så dramatisk du gjør denne kvelden der. BH er en hyggelig fyr som er veldig godt likt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun skrev (28 minutter siden):

Ro deg ned. Så dramatisk du er,  og så dramatisk du gjør denne kvelden der. BH er en hyggelig fyr som er veldig godt likt. 

Ja, seksuell trakassering, vold og rasisme er jo ingen big deal 🙄 Bare sånt «hyggelige fyrer som er godt likt» gjør på jobbfester det. No big deal liksom 🙈

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hummingbird2 skrev (6 minutter siden):

Ja, seksuell trakassering, vold og rasisme er jo ingen big deal 🙄 Bare sånt «hyggelige fyrer som er godt likt» gjør på jobbfester det. No big deal liksom 🙈

Ingen sier at dette ikke er en bid deal. Som jeg skrev over, dette HAR fått konsekvenser for BH. Hva mer ønsker du?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (Akkurat nå):

Ingen sier at dette ikke er en bid deal. Som jeg skrev over, dette HAR fått konsekvenser for BH. Hva mer ønsker du?

Nå var det ikke deg jeg siterte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (1 minutt siden):

Nå var det ikke deg jeg siterte. 

Det vet jeg, men jeg svarte deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (28 minutter siden):

Ja, seksuell trakassering, vold og rasisme er jo ingen big deal 🙄 Bare sånt «hyggelige fyrer som er godt likt» gjør på jobbfester det. No big deal liksom 🙈

Ja, faktisk nettopp. Det er helt vilt som enkelte her inne dramatiserer. Han har vel fått sin straff nå vel? Drive å analysere BH for å være rasist, voldelig og trakatisere kvinner liksom? Beklager, dette er en ålreit fyr som det klikka litt for. Og han skjønner det ikke helt selv.

Det er faktisk latterlig  at enkelte her inne ikke bare aksepterer det. Take a chil pill. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...