Gå til innhold

Bernt Hulsker


Centimeteren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hummingbird2 skrev (På 5.5.2022 den 8.07):


Mange har lest den før, nesten copy & paste fra forrige offentlige unnskyldning: https://www.tv2.no/a/12805019/

 

AnnePåLande skrev (På 5.5.2022 den 8.21):

Som sagt dette handler om bla holdninger.. Overraskende å lese at noen er så overivrige til å komme med unnskyldninger og bortforklaringer. 
Nissen har en tendens til å følge med på lasset. 

Tydeligvis en fyr som blir både aggressiv og voldelig i møte med alkohol. Kanskje avstå fra å drikke eller drikke så mye at man ikke klarer å oppføre seg som folk. 

Ingen her i forumet var der, og vi kan ikke en gang begynne å tenke oss hvordan det var for dørvakta å oppleve det han gjorde i møte med Hulsker. Hulsker har ødelagt for seg selv og må ta konsekvensen av det. Dette handler som @AnnePåLande sier om holdninger, og tydeligvis har dette en tendens til å sive ut når Hulsker får for mye å drikke. Han fortjener den straffen han får med å bli kansellert fra diverse ting. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (3 timer siden):

 Ingen her i forumet var der, og vi kan ikke en gang begynne å tenke oss hvordan det var for dørvakta å oppleve det han gjorde i møte med Hulsker. Hulsker har ødelagt for seg selv og må ta konsekvensen av det. Dette handler som @AnnePåLande sier om holdninger, og tydeligvis har dette en tendens til å sive ut når Hulsker får for mye å drikke. Han fortjener den straffen han får med å bli kansellert fra diverse ting. 

Enig, og det er det de fleste her inne har skrevet - at de synes de konsekvensene dette har fått har vært fortjent. Hverken mer eller mindre. Ikke at man ønsker ham alt vondt eller håper at familien hans tar avstand fra ham eller at må bo alene på gata uten penger til evig tid. Det er det ingen (eller iallefall veldig få) som mener, og de snakker uansett ikke på vegne av alle. Selv om enkeltpersoner tar helt av ser jeg ikke dette «kollektive hatet og aggresjonen» mot Bernt Hulsker som noen snakker om. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det noen ikke ser ut til å ofre en tanke engang er at forskjellen på å bli ydmyket foran arbeidsplassen og det å bli ydmyket foran hele Norge, fordi han er en offentlig person som har gjort feilgrep, er størrelsesordenen, varigheten og konsekvensene av ydmykelsen. Forskjellen der er så massiv! Enkelte støtter at de sosiale sanksjonene skal være et nesten, og for noen, umenneskelig press å stå i. Jeg blir dårlig av å tenke på at noen stiller seg bak noe sånt, helt bevisst. Og da kan vi snakke om høyst urovekkende reelle holdninger ute blant opinionen. 

Kall en spade for en spade; noen av ytringene her og generelt i samfunnet, samt summen av konsekvenser han gjennomgår nå er kanselleringskultur. Det er inhumant. Punktum.

Jeg synes fortsatt synd på dørvakten for det han måtte gjennomgå den kvelden. Jeg synes fortsatt det er viktig at rasisme er et tema i samfunnsdebatten og at man aktivt bekjemper det til enhver tid. Jeg synes fortsatt ikke seksuell trakassering er greit. Jeg synes fortsatt aggressivitet og vold er helt bak mål. 

Endret av Vetikka
Glemte et vesentlig ord som gir setningen mening
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (20 minutter siden):

Enig, og det er det de fleste her inne har skrevet - at de synes de konsekvensene dette har fått har vært fortjent. Hverken mer eller mindre. Ikke at man ønsker ham alt vondt eller håper at familien hans tar avstand fra ham eller at må bo alene på gata uten penger til evig tid. Det er det ingen (eller iallefall veldig få) som mener, og de snakker uansett ikke på vegne av alle. Selv om enkeltpersoner tar helt av ser jeg ikke dette «kollektive hatet og aggresjonen» mot Bernt Hulsker som noen snakker om. 

Du ser ikke det, nei. Men du er heller ikke Hulsker og den som er skyteskive. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (44 minutter siden):

Enig, og det er det de fleste her inne har skrevet - at de synes de konsekvensene dette har fått har vært fortjent. Hverken mer eller mindre. Ikke at man ønsker ham alt vondt eller håper at familien hans tar avstand fra ham eller at må bo alene på gata uten penger til evig tid. Det er det ingen (eller iallefall veldig få) som mener, og de snakker uansett ikke på vegne av alle. Selv om enkeltpersoner tar helt av ser jeg ikke dette «kollektive hatet og aggresjonen» mot Bernt Hulsker som noen snakker om. 

Det kollektivet hatet og aggresjonen er konstruert i hodene til de som åpenbart ikke klarer å skille person fra sak. Lei av at legitim kritikk kalles hat, samme gjelder legitime sanksjoner for alvorlige handlinger. Den svart/hvitt tenkingen om at hvis man mener at sanksjonene bør stå til handlingene så er det samme som å mene at Hulsker er  «ond». Det handler vel om strengt tatt om at å sende signaler om at slike handlinger bør ikke godtas på noen som helst måte. Som både kollegaer og arbeidsgiver har gjort i denne saken. 

Endret av Lill :)
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, Vetikka said:

Ja, det var nok både sårende og temmelig ydmykende å bli utsatt for det, spesielt med tilskuere. Sier ikke noe på det. Men dette var en situasjon hvor kollegaene til Hulsker adresserte den uakseptable oppførselen direkte der og da. Hulsker kom tilbake igjen ikke lenge etterpå for å be om unnskyldning til dørvakta. Signaliserer ikke det ganske greit at den umiddelbare reaksjonen er støtte til dørvakta? 

Men det blir så utrolig feil når «alle andre» som ikke var der, og ikke har noe med dette å gjøre, skal drive å hevne seg verbalt på Hulsker. Dette er en sak mellom de involverte. Konsekvenser og evt. straff taler for seg selv. 

Jeg syns ikke det er tilstrekkelig med tanke på at dette er ute i offentligheten nå. Hvordan hadde det tatt seg ut om VG, TV2 og andre oppdragsgivere var klar over at han har gjort disse veldig rasistiske handlingene + seksuell trakassering , men lot han fortsette som før fordi han har sagt unnskyld? 

Det er jo dette metoo handlet om også, at typisk menn i maktposisjoner gikk over grensa gang på gang, og det verste som kunme skje var at de fikk litt tilsnakk, aldri noe større konsekvenser. 

Når det er sagt så har jeg ikke noe behov for å utale meg ytterligere om hans person, jeg syns bare det er på sin plass at han blir tatt av skjermen. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetikka skrev (2 timer siden):

Det noen ikke ser ut til å ofre en tanke engang er at forskjellen på å bli ydmyket foran arbeidsplassen og det å bli ydmyket foran hele Norge, fordi han er en offentlig person som har gjort feilgrep, er størrelsesordenen, varigheten og konsekvensene av ydmykelsen. Forskjellen der er så massiv! Enkelte støtter at de sosiale sanksjonene skal være et nesten, og for noen, umenneskelig press å stå i. Jeg blir dårlig av å tenke på at noen stiller seg bak noe sånt, helt bevisst. Og da kan vi snakke om høyst urovekkende reelle holdninger ute blant opinionen. 

Kall en spade for en spade; noen av ytringene her og generelt i samfunnet, samt summen av konsekvenser han gjennomgår nå er kanselleringskultur. Det er inhumant. Punktum.

Jeg synes fortsatt synd på dørvakten for det han måtte gjennomgå den kvelden. Jeg synes fortsatt det er viktig at rasisme er et tema i samfunnsdebatten og at man aktivt bekjemper det til enhver tid. Jeg synes fortsatt ikke seksuell trakassering er greit. Jeg synes fortsatt aggressivitet og vold er helt bak mål. 

Til det uthevede: da stilles det kanskje et litt annet krav til deg også. Du har et større ansvar, mener jeg. Det burde BH ha tenkt på. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Lill :) skrev (På 1.7.2022 den 17.15):

Ser at B.H har erkjent de faktiske forholdene, respekt til han for det. 

Kjempe respekt🙄 Hva med å ikke behandle andre mennesker sånn i utgangspunktet 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (20 timer siden):

Kjempe respekt🙄 Hva med å ikke behandle andre mennesker sånn i utgangspunktet 

Det er en annen siden av saken, men han erkjenner forholdene og går i terapi. Han jobber med seg selv for at dette ikke skal skje på nytt. Det krever mot.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Despicable Me skrev (13 timer siden):

Det er en annen siden av saken, men han erkjenner forholdene og går i terapi. Han jobber med seg selv for at dette ikke skal skje på nytt. Det krever mot.

Han har jo ikke annen mulighet enn å erkjenne. Det var jo mange vitner. Terapi for å ikke være drittsekk?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Despicable Me skrev (På 4.7.2022 den 20.16):

Det er en annen siden av saken, men han erkjenner forholdene og går i terapi. Han jobber med seg selv for at dette ikke skal skje på nytt. Det krever mot.

Tør påstå det ikke handler om mot, men heller at han ikke hadde noe annet valg: https://www.tv2.no/a/14764240/

«På seminaret fortalte Sønstelie også at VG er innstilt på å følge opp og hjelpe Hulsker. Samtidig har de som arbeidsgiver stilt som vilkår at han går til en form for hjelp, får TV 2 opplyst at Sønstelie sa.»

Mot hadde vært om han tok tak i problemene sine  i 2010 etter denne hendelsen: 

https://www.vg.no/sport/fotball/i/npMqJ/start-stjerne-boetelagt-for-vold-mot-doervakt

https://www.nettavisen.no/sport/hulsker-er-ferdig-i-start/s/12-95-2984551

Hvor mange andre hendelser har det vært siste 12 årene som ikke har nådd pressen lurer jeg på. Det er jo et mønster her:

«Hulsker var svært beruset og slo en dørvakt på utestedet. Han ble arrestert av politiet, og måtte tilbringe natten i fyllearresten.»

Endret av Hummingbird2
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (På 5.7.2022 den 9.26):

Han har jo ikke annen mulighet enn å erkjenne. Det var jo mange vitner. Terapi for å ikke være drittsekk?

Kunne kommet med en hel haug unnskyldninger, men han tar tak i sine problemer. 

Man sparker ikke en som ligger nede.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Despicable Me skrev (14 minutter siden):

Kunne kommet med en hel haug unnskyldninger, men han tar tak i sine problemer. 

Man sparker ikke en som ligger nede.

Noen ganger går det så langt at folk får nok av drittsekkoppførselen til kjendiser. BH sin oppførsel er godt kjent. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Despicable Me skrev (6 timer siden):

Kunne kommet med en hel haug unnskyldninger, men han tar tak i sine problemer. 

Man sparker ikke en som ligger nede.

Så utrolig enig 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (På 6.7.2022 den 11.05):

Noen ganger går det så langt at folk får nok av drittsekkoppførselen til kjendiser. BH sin oppførsel er godt kjent. 

Jepp, hans oppførsel er godt kjent positivt. Hvorfor tror du han har blitt invitert for å være med i alt som finnes av media i Norge? Dette er en godt likt kar. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun skrev (25 minutter siden):

Jepp, hans oppførsel er godt kjent positivt. Hvorfor tror du han har blitt invitert for å være med i alt som finnes av media i Norge? Dette er en godt likt kar. 

Oppførselen hans har nå ført til at han er blitt anmeldt. Dette er ikke første gangen han har utvist drittsekkoppførsel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...