Gå til innhold

Bernt Hulsker


Centimeteren

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg faktisk inn i KG på grunn av dette. Har ikke ord. Jeg felte tårer av å se på Vårt lille land. Han det seg ut i fylla. Det kunne skjedd hvem som helst. Å bli dømt for dette!!? Jeg tror virkelig ikke mannen er rasist. Han var full og dum , ja. Men herre min hatt dette begynner å bli farlig. Skal det så lite til? Jeg mener ikke det er "lite" men dette truer ytringsfriheten. Jeg har ingen mening om Hulsker som person da jeg ikke kjenner vedkommende, men skremmende at han faktisk fikk en dom. Jeg kan nok ikke sette meg inn i hvordan det er å være mørk, men for fader.. dørvakten kan heller ikke det. Han er fra Syria. Sist jeg sjekka er de ikke svarte der. Selv er jeg hvit og har opplevd å blitt kalt hvit hore, potet og svin av personer med en annerledes hudfarge enn meg. Jeg har blitt trakassert og spyttet på. Burde jeg også anmeldt? Antageligvis, men enkelte tror at rasisme kun går en vei. 

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cornflakes skrev (5 timer siden):

Hvis det er fare for at du seksuelt trakasserer, blir utagerende og kommer med rasistiske tilrop på byen er jeg enig med deg: sperr deg inne. 
 

Det er ulovlig, og uskyldige folk skal ikke utsettes for slik. Helt utrolig med denne bagatelliseringen! 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (44 minutter siden):

Hvis det er fare for at du seksuelt trakasserer, blir utagerende og kommer med rasistiske tilrop på byen er jeg enig med deg: sperr deg inne. 
 

Det er ulovlig, og uskyldige folk skal ikke utsettes for slik. Helt utrolig med denne bagatelliseringen! 

Jeg vet. Her unnskyldes det med ytringsfrihet og "fylla har skylda".

Det er ikke greit å være rasist og/eller komme med rasistiske tilrop. Skjønner man ikke det så må man seriøst begynne med en selvransakelse av egne holdninger mot andre. Å kalle folk "neger" er rasistisk, og du har ingen rett til å pårope deg et krav om bruk av ordet. 

Bernt kom med rasistiske tilrop, og fikk konsekvenser av det. 

Å være klåfingra og seksuelt trakassere ansatte når man er en profil som han, i en posisjon han er i, så kan det også få konsekvenser. 

Hva hvis det var deres egen 20 år gamle datter som ble seksuelt trakassert av en dritafull leder i 40-årene? INGEN godtar slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett programmet nå, dette var en flau opptreden av Hulsker.

Fremstår som en sutrete, middelaldrende hvit mann som ikke greier å skjønne at det han kaller «klengete» faktisk er sexistisk adferd. Og det at dørvakta er yngre og kanskje ikke «tar referansene» til John Cleese-sketsjene betyr ikke at det ikke er rasistisk å kalle ham neger.

Hadde litt sympati med Hulsker før jeg så dette intervjuet, not so much etterpå. Han virker ikke å forstå problemet i det hele tatt, mest opptatt av å underkommunisere hva som faktisk skjedde. Masse fokus på dette ene ordet, samtidig husker han liksom ikke å ha sagt at vakta ikke kan utvise en hvit mann. Hopper også over det at han har trakassert flere kvinner på utestedet. Kommer med noe vås om at han tror begge kjønn oppfører seg likt når det gjelder slike saker. Han kan jo tafse på Fritjof Wilborn neste gang da, hvis det er så nøytralt.

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som ble trakkasert burde gjort en konsekvensanalyse når han selv tjener penger på en virksomhet som har sin inntekt av å selge rusmidler til andre mennesker. Da kommer enkelte mennesker lett ut av balanse og kan komme med ufine kommentarer. Og dersom han er for svak til å tåle slikt så burde han finne seg noe annet å gjøre.

Et samfunn som tjener penger på alkoholsalg bør også tåle atferden til fulle folk. At noen må tåle en forbigående irritasjon fra fulle mennesker er noe man da må ta med i regningen. Man blir litt stresset av slike kommmentarer men ikke noe skade skjedd ut over det..

 

Endret av Janne R. E.
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (3 timer siden):

Sett programmet nå, dette var en flau opptreden av Hulsker.

Fremstår som en sutrete, middelaldrende hvit mann som ikke greier å skjønne at det han kaller «klengete» faktisk er sexistisk adferd. Og det at dørvakta er yngre og kanskje ikke «tar referansene» til John Cleese-sketsjene betyr ikke at det ikke er rasistisk å kalle ham neger.

Hadde litt sympati med Hulsker før jeg så dette intervjuet, not so much etterpå. Han virker ikke å forstå problemet i det hele tatt, mest opptatt av å underkommunisere hva som faktisk skjedde. Masse fokus på dette ene ordet, samtidig husker han liksom ikke å ha sagt at vakta ikke kan utvise en hvit mann. Hopper også over det at han har trakassert flere kvinner på utestedet. Kommer med noe vås om at han tror begge kjønn oppfører seg likt når det gjelder slike saker. Han kan jo tafse på Fritjof Wilborn neste gang da, hvis det er så nøytralt.

Begge kjønn oppfører seg ikke helt likt men kvinner har sine måter å trakkasere på. Fnising, hvisking og tisking, baktalelser, sladder m.m.

Dessuten handlet Hulsker i affekt etter å ha blitt dradd opp etter jakkekragen, noe som i seg selv er en undertrykkende handling fra dørvaktens side. Han kunne bedt ham om å forlate stedet istedenfor å være fysisk.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinneliv

Her har vi nok en mann som ble litt for høy på seg selv. Synes straffen er hinsides, mtp at han unnskyldte med en gang. 
 

Synd at han ikke tålte populæriteten. Jeg har egentlig likt han, men synes han var ekstremt usjarmerende opp Rampestreken på kompani L. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (13 minutter siden):

Begge kjønn oppfører seg ikke helt likt men kvinner har sine måter å trakkasere på. Fnising, hvisking og tisking, baktalelser, sladder m.m.

Dessuten handlet Hulsker i affekt etter å ha blitt dradd opp etter jakkekragen, noe som i seg selv er en undertrykkende handling fra dørvaktens side. Han kunne bedt ham om å forlate stedet istedenfor å være fysisk.

Du mener at Hulsker ikke ble anmodet om å forlate stedet muntlig først? 
At kvinner skulle sladre noe særlig mer enn menn får du meg ikke til å tro, er nok individuelle ulikheter hos begge kjønn her. Nå var det heller ikke bakvaskelser eller fnising som var Hulskers modus denne kvelden. 
Hadde Hulsker oppført seg som folk denne kvelden ville han heller ikke blitt anmeldt. Synes vi har lov til å forvente av godt voksne menn at de tåler ei fyllekule uten verken å egle seg inn på damer eller slenge rundt seg med rasistiske «morsomheter.» 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (8 timer siden):

Du mener at Hulsker ikke ble anmodet om å forlate stedet muntlig først? 
At kvinner skulle sladre noe særlig mer enn menn får du meg ikke til å tro, er nok individuelle ulikheter hos begge kjønn her. Nå var det heller ikke bakvaskelser eller fnising som var Hulskers modus denne kvelden. 
Hadde Hulsker oppført seg som folk denne kvelden ville han heller ikke blitt anmeldt. Synes vi har lov til å forvente av godt voksne menn at de tåler ei fyllekule uten verken å egle seg inn på damer eller slenge rundt seg med rasistiske «morsomheter.» 

 

Tydelig at du ikke forstår forskjell på overlagt rasisme og å slenge dritt i fylla. Det finnes tusenvis av eksmpler på folk som har uttalt "jeg skal drepe deg" når de blir forbanna men det betyr ikke at de menet det bokstavelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (1 time siden):

Tydelig at du ikke forstår forskjell på overlagt rasisme og å slenge dritt i fylla. Det finnes tusenvis av eksmpler på folk som har uttalt "jeg skal drepe deg" når de blir forbanna men det betyr ikke at de menet det bokstavelig.

Hva slags folk omgås dere som bagatelliserer dette? Folk som seksuelt trakasserer damer, gjør Nazihilsen og kaller folk N-ordet. Eller «jeg skal drepe deg» som du skriver. 
 

Dette er virkelig ikke normalt! Jeg kjenner ikke om ett eneste menneske som ville ytret noe sånt, selv på «grisefylla». Og hadde jeg opplevd det hadde jeg tatt sterkt avstand! 
 

Føler at å forsvare slikt med fylla har skylda er 2022 versjonen av «Hun burde ikke hatt så kort kjole». 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (1 time siden):

Tydelig at du ikke forstår forskjell på overlagt rasisme og å slenge dritt i fylla. Det finnes tusenvis av eksmpler på folk som har uttalt "jeg skal drepe deg" når de blir forbanna men det betyr ikke at de menet det bokstavelig.

Å true med vold og drap er ikke en normal reaksjon. Hadde noen sagt "jeg skal drepe deg" når de er forbanna så hadde jeg glatt meldt bekymring til politi, helse og anmeldt forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (2 timer siden):

Tydelig at du ikke forstår forskjell på overlagt rasisme og å slenge dritt i fylla. Det finnes tusenvis av eksmpler på folk som har uttalt "jeg skal drepe deg" når de blir forbanna men det betyr ikke at de menet det bokstavelig.

Jeg forstår iallefall at drittslenging i fylla og rasisme lar seg kombinere- jeg tror Hulskers opptreden er et eksempel på det.

Det finnes også mange eksempler på folk som har uttrykt ønske om å kverke noen, for så å gå ut og gjøre nettopp det.

Tror heller ikke at vi skal overvurdere promillens effekt på Hulskers personlighet, mener å huske at han var Tippeligaens desidert minst trivelige spiller i en årrekke, var sikkert ikke dritings hele tiden på kamp han heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (3 timer siden):

Hva slags folk omgås dere som bagatelliserer dette? Folk som seksuelt trakasserer damer, gjør Nazihilsen og kaller folk N-ordet. Eller «jeg skal drepe deg» som du skriver. 
 

Dette er virkelig ikke normalt! Jeg kjenner ikke om ett eneste menneske som ville ytret noe sånt, selv på «grisefylla». Og hadde jeg opplevd det hadde jeg tatt sterkt avstand! 
 

Føler at å forsvare slikt med fylla har skylda er 2022 versjonen av «Hun burde ikke hatt så kort kjole». 

Min mor sa faktisk de ordene til meg mange ganger og det til tross for at hun ikke rørte alkohol i det hele tatt. Hun sa også ofte at vi burde vert skamslått. Seksuell trakkasering, vold, trusler, hånlige og nedlatende kommentarer fra henne var daglig kost hjemme hos oss, så dette er nok ikke bare noe mannfolk driver med.

Når vi hadde folk på besøk oppførte hun seg imidlertid helt annerledes og fremstillte seg selv som verdens snilleste menneske. Trodde du forøvrig at det kun er menn som har en såkalt psykopatisk personlighet? Den "diagnosen" er nok likt fordelt blandt begge kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janne R. E. skrev (5 timer siden):

Min mor sa faktisk de ordene til meg mange ganger og det til tross for at hun ikke rørte alkohol i det hele tatt. Hun sa også ofte at vi burde vert skamslått. Seksuell trakkasering, vold, trusler, hånlige og nedlatende kommentarer fra henne var daglig kost hjemme hos oss, så dette er nok ikke bare noe mannfolk driver med.

Når vi hadde folk på besøk oppførte hun seg imidlertid helt annerledes og fremstillte seg selv som verdens snilleste menneske. Trodde du forøvrig at det kun er menn som har en såkalt psykopatisk personlighet? Den "diagnosen" er nok likt fordelt blandt begge kjønn.

 

Janne R. E. skrev (4 timer siden):

Her er et eksempel på et mye verre overgrep mot en kvinne enn det Hulsker gjorde men kjenner jeg dem som skal etterforske denne saken rett så blir den nok ganske sikkert henlagt av spesialenheten.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politimann-kastet-ung-kvinne-i-bakken-hva-var-det-som-skjedde-na/15250918/

Det var da voldsomt til whataboutism

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (5 timer siden):

Min mor sa faktisk de ordene til meg mange ganger og det til tross for at hun ikke rørte alkohol i det hele tatt. Hun sa også ofte at vi burde vert skamslått. Seksuell trakkasering, vold, trusler, hånlige og nedlatende kommentarer fra henne var daglig kost hjemme hos oss, så dette er nok ikke bare noe mannfolk driver med.

Når vi hadde folk på besøk oppførte hun seg imidlertid helt annerledes og fremstillte seg selv som verdens snilleste menneske. Trodde du forøvrig at det kun er menn som har en såkalt psykopatisk personlighet? Den "diagnosen" er nok likt fordelt blandt begge kjønn.

Unnskyld språkbruket, men du er ikke riktig nagla. Bare fordi du ble utsatt for vold i hjemmet så betyr det ikke at du er den eneste som er utsatt for vold, og at alle andre må takle det fordi du taklet det. INGEN har sagt at det er kun menn som sier det. Både personen du siterer og jeg sier "mennesker" og "personer". Ingen nevner kjønn. Vold og seksuelle trakasseringer kommer i grader, men det betyr ikke at det ene ikke er vold fordi det finnes verre ting. Er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at han har gjort noe helt idiotisk, og har fått konsekvenser så det synger etter. De konsekvensene vil jeg tro er en heftig lærepenge for han, og når det er gjort opp, sonet, bot betalt, så skal han få en ny sjanse.

Alkohol bør han ha lært at han skal holde seg unna, eller holde seg til 2-3 enheter. En voksen mann kan ikke bevisst sette seg i en situasjon der han mister all selvkontroll igjen. Klarer han dette så er han tilgitt i min bok, jeg er ikke fan av evig gapestokk og pisk. Men jeg har forståelse at det er delte meninger her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulsker har gjort en stor blemme. Men ærlig talt, han kontaktet utestedet umiddelbart, ba om å få si unnskyld personlig til dørvakten face to face og generelt la seg flat umiddelbart. Han dreit seg ut i fylla, og valgte "shock value"-komedie som falt på steingrunn.

Hvis man har sett litt av Hulsker så vet man at han holder på sånn, og er ikke seriøst en rasist fordi han refererer gamle humorsketsjer. Nå må folk skjerpe seg og gi en kar en ny sjanse. Han har fått sin straff, og den er helt ute av proposjoner. Nå er det tid for å gi ham en hånd.

 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at han har gjort noe helt idiotisk, og har fått konsekvenser så det synger etter. De konsekvensene vil jeg tro er en heftig lærepenge for han, og når det er gjort opp, sonet, bot betalt, så skal han få en ny sjanse.

Alkohol bør han ha lært at han skal holde seg unna, eller holde seg til 2-3 enheter. En voksen mann kan ikke bevisst sette seg i en situasjon der han mister all selvkontroll igjen. Klarer han dette så er han tilgitt i min bok, jeg er ikke fan av evig gapestokk og pisk. Men jeg har forståelse at det er delte meninger her.

Er jo vanligvis enig i det du skriver her, men det er jo ikke så mange år siden forrige gang Hulsker utøvde vold mot dørvakt i fylla. Ser derfor ikke ut til at lærepengene har særlig effekt. Burde vel droppet utelivet med disse tilbøyelighetene.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpaceDementia skrev (2 timer siden):

Hulsker har gjort en stor blemme. Men ærlig talt, han kontaktet utestedet umiddelbart, ba om å få si unnskyld personlig til dørvakten face to face og generelt la seg flat umiddelbart. Han dreit seg ut i fylla, og valgte "shock value"-komedie som falt på steingrunn.

Hvis man har sett litt av Hulsker så vet man at han holder på sånn, og er ikke seriøst en rasist fordi han refererer gamle humorsketsjer. Nå må folk skjerpe seg og gi en kar en ny sjanse. Han har fått sin straff, og den er helt ute av proposjoner. Nå er det tid for å gi ham en hånd.

 

 

Han har gjort tilsvarende ting tidligere og fått reaksjoner uten at det har hjulpet. 
De som har opplevd ham tidligere vet vel også at han blir en ekkel klåfinger og ufin mot damer i fylla. Jeg synes vel han har nådd en alder der tiden for unnskyldninger og endeløse bortforklaringer og bagatellisering er over. Disse «sketsjene» tror jeg både gjester og ansatte ved utestedene greier seg uten.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...