Gå til innhold

Drømmen om å bli mamma 💗


Tessiekd

Anbefalte innlegg

Tessiekd skrev (På 28.4.2022 den 22.14):

Å hvorfor anbefaler du det? 

Det er morsom video, og kan anbefales  som forberedelse til å ha barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tessiekd skrev (På 1.5.2022 den 0.40):

CD18 - PP10

Screenshot_20220501_002832_premom_eh.com_ehpremomapp_edit_60735921065211.thumb.jpg.bd90dc1f411196a4d5bda445424c1234.jpg

Da ser det ut som EL endelig skjer i løpet av 24 timer 👌🏼 min LH topp kommer like fort som den drar igjen har jeg funnet ut av, så jeg kan like gjerne si at den nederste er positiv siden den vil bli det uansett om et par timer eller allerede har vært 😅

MEN! Da jeg skulle ta denne testen i kveld, så oppdaget jeg plutselig at det var litt blod i trusa 🤔 ferskt lyst blod og masse EL slim/utflod. Det har jeg aldri opplevd før. Har hørt at noen blør litt pga eggløsning, men da etter den har skjedd, ikke før? 🤔 Noen som har opplevd noe lignende? 

 

Jippi!! Kos dere med aksjelegging 🤩 jeg har kun opplevd blødning ved positiv EL-test når jeg ikke hadde EL, det var da hormoner som kødda pga PCOS. Men vet at man kan ha det under eggløsning pga blod/væske som løsner sammen med egget ellernoe. Det er nok helt vanlig! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (På 1.5.2022 den 0.19):

Jaa! Dette blir kjempe spennende 🤞🏼❤️ Åssen går det med deg? 

Her planlegges det ivf oppstart om en ukes tid når (hvis) mensen kommer! Veldig spennende, grugleder meg til å starte. Men gleder meg mest, er bare glad for at vi får gjort noe for å oppnå drømmen vår 🥰❤️ en liten del av meg håper jeg blir gravid så jeg slipper det da. Hadde faktisk EL av meg selv, noe jeg ikke hadde trodd siden jeg ikke har tatt noen hormontabletter. Så et lite håp er det jo! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 2.5.2022 den 21.20):

Her planlegges det ivf oppstart om en ukes tid når (hvis) mensen kommer! Veldig spennende, grugleder meg til å starte. Men gleder meg mest, er bare glad for at vi får gjort noe for å oppnå drømmen vår 🥰❤️ en liten del av meg håper jeg blir gravid så jeg slipper det da. Hadde faktisk EL av meg selv, noe jeg ikke hadde trodd siden jeg ikke har tatt noen hormontabletter. Så et lite håp er det jo! 🥰

Oii så spennende for dere!! 🥰 Gleder meg til å følge deg videre og høre hvordan det går! Er også så spent på timen vår om 2 uker om det blir oppstart med en gang eller om vi kanskje bare blir å prøve ut medisiner igjennom sommeren først 🤷🏼‍♀️ hvilken klinikk er du hos? 

 

Åå så bra at eggløsningen kom uansett! Da kan det jo plutselig skje noe 😍 uansett hva så krysser jeg fingrene for at drømmen er rett rundt hjørnet hos dere 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4DPO! 

Har dessverre ingen håp denne runden 😟 Her ble det kun lagt inn aksjer 5 dager før eggløsning, da livet kom i veien og ødela planene litt 😭 i tilegg så kom EL senere enn forventet. Jeg kjenner jeg er helt knust pga det! Jeg hadde så høye forventninger da jeg fikk litt blod i EL slimet og det kunne bety at jeg var ultra fruktbar. Men så kom det ting i veien da 😟 årh! Jeg får så klump i magen når jeg tenker på alt dette. Jeg føler meg så tom innvendig samtidig som jeg bærer på en så stor sorg. 

Jeg lengter så etter dette barnet 💔 å jeg føler ofte at ingen forstår 🥺 men men.

Nå får vi  bare forberede oss til Porsgrunn om 2 uker og krysse fingrene for at veien snart blir lysere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (7 timer siden):

4DPO! 

Har dessverre ingen håp denne runden 😟 Her ble det kun lagt inn aksjer 5 dager før eggløsning, da livet kom i veien og ødela planene litt 😭 i tilegg så kom EL senere enn forventet. Jeg kjenner jeg er helt knust pga det! Jeg hadde så høye forventninger da jeg fikk litt blod i EL slimet og det kunne bety at jeg var ultra fruktbar. Men så kom det ting i veien da 😟 årh! Jeg får så klump i magen når jeg tenker på alt dette. Jeg føler meg så tom innvendig samtidig som jeg bærer på en så stor sorg. 

Jeg lengter så etter dette barnet 💔 å jeg føler ofte at ingen forstår 🥺 men men.

Nå får vi  bare forberede oss til Porsgrunn om 2 uker og krysse fingrene for at veien snart blir lysere ❤️

❤️

Det blir liksom som et ekstra slag i magen når livet kommer i veien, og man ikke får lagt inn aksjer når man bør. Selvom man har forståelse for det, så blir det et ekstra slag. Hvorfor må det være så vanskelig... Hvorfor kan ikke det å lage barn være super lett.... I teorien er det jo enkelt, men hvorfor må det i praksis være så mange ting som skal klaffer... 

Det er så vondt å sitte alene med den sorgen, den blir så alt oppslukende. Hele prosessen blir så alt oppslukende. 

Jeg håper de to ukene går fort, og at det ikke vil være så lenge til dere får hjelp på et eller annet hvis❤️

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er litt håp alikevel denne pp? Men greit å ikke ha for høye forhåpninger denne runden, så kjedelig 🥲 Klem 💕

Jeg så vi har IKM omtrent likt denne runden

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (På 5.5.2022 den 1.30):

4DPO! 

Har dessverre ingen håp denne runden 😟 Her ble det kun lagt inn aksjer 5 dager før eggløsning, da livet kom i veien og ødela planene litt 😭 i tilegg så kom EL senere enn forventet. Jeg kjenner jeg er helt knust pga det! Jeg hadde så høye forventninger da jeg fikk litt blod i EL slimet og det kunne bety at jeg var ultra fruktbar. Men så kom det ting i veien da 😟 årh! Jeg får så klump i magen når jeg tenker på alt dette. Jeg føler meg så tom innvendig samtidig som jeg bærer på en så stor sorg. 

Jeg lengter så etter dette barnet 💔 å jeg føler ofte at ingen forstår 🥺 men men.

Nå får vi  bare forberede oss til Porsgrunn om 2 uker og krysse fingrene for at veien snart blir lysere ❤️

Så dumt 🥺 livet altså. Skal alltid komme i veien på de mest ubeleilige tidspunktene. Uff, jeg forstår deg veldig godt og kjenner på den samme sorgen. Den ligger der og gnager uansett hvor hyggelig jeg har det med andre ting som ikke har noe med barn å gjøre engang. Denne syklusen hvor jeg faktisk hadde EL av meg selv uten medisiner hadde jeg nettopp tatt biopsi og blødde osv. Vi fikk til å legge inn noe aksjer men det var nok for sent. Så jeg vet hvordan det føles 😢Håper dere får god hjelp i Porsgrunn 🙏❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Elise93 skrev (12 timer siden):

Hvordan går det med deg @Tessiekd? ❤️ Så at mensen kom 😢 har du hatt time hos Porsgrunn enda? 🥰❤️

Heei! Takk som spør 🥰

 

Vi kom akkurat hjem fra Porsgrunn nå etter første time og møte i dag og vi er mildt sagt mållløse! 😅 Vi gikk inn å ante egentlig ikke helt hva vi gikk til. Forventet og prøve ut et par medisiner kanskje først og hvis ikke det funket, starte med ivf til høsten. Men så viste sædprøven hans nedsatt kvalitet (noe som sjokkerte oss begge da prøven var helt normal i januar). Så da ville de gå rett på Ivf med oppstart allerede ved neste menstruasjon hvis vi ønsket 🙈

Så første forsøk blir i Juni allerede 😬😁 

Vi er super spente, men må lande litt nå etter denne dagen kjenner jeg 🙈

Men åh, jeg kjenner det skal bli litt deilig å legge vekk tankene, testingen og tempinga nå og skal virkelig slappe ordentlig av før oppstart i juni! Blir jo en eggløsning I mellom der, men den orker æ virkelig ikke å tracke eller tenke på en gang 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ så spennende!! 😍😍🙈🙈 Tenk i juni allerede! Det blir kjempespennende og jeg håper virkelig den sitter med ivf! 🤞Så overraskende at kvaliteten hadde forandret seg sånn fra januar 😳 min samboer har ikke tatt prøve på over et år, får meg til å lure på om han også bør ta ny 😅 men har vel ikke så mye å si nå som vi har starta med ivf. Veldig spent på deres vegne 😄❤️ du må oppdatere her når (hvis!!👶) dere starter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

ÅÅÅ så spennende!! 😍😍🙈🙈 Tenk i juni allerede! Det blir kjempespennende og jeg håper virkelig den sitter med ivf! 🤞Så overraskende at kvaliteten hadde forandret seg sånn fra januar 😳 min samboer har ikke tatt prøve på over et år, får meg til å lure på om han også bør ta ny 😅 men har vel ikke så mye å si nå som vi har starta med ivf. Veldig spent på deres vegne 😄❤️ du må oppdatere her når (hvis!!👶) dere starter! 

Jaa helt sykt å fort det gikk egentlig 🙈 

Ja, legen syns det var veldig merkelig selv, men sa at det kunne av og til svinge litt - og når vi kom hjem så kom vi jo på at vi hadde covid for 4 ish uker siden og at kanskje det kan være grunnen? 🤔 Uansett så er vi klare for ivf, glade for å endelig være i gang og er veldig spente 🥰 Håper, håper håper 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruskemor skrev (1 time siden):

Oj! Så spennende! Masse lykke til❤️

Tusen takk 🥰❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå tenkte jeg det var på tide med ei lita update ☺️

Siden vi var i Porsgrunn og det ble bestemt at vi nå skulle begynne med ivf og første forsøk allerede ved neste mens så har jeg lagt testingen og alt på hylla. Nå vet jeg at vi får hjelp så denne måneden skulle jeg har frii! 

Og gud å godt det har vært. Det har selvfølgelig hengt og slengt i bakhodet og trangen etter å teste etter eggløsning har meldt seg en au av ganger! Men jeg står i mot 🤣 

Kjenner på meg at eggløsning er rett rundt hjørnet men det er nesten litt spennende også å ikke vite 🙈

Vi holder oss jo ikke unna sex heller, så det er jo mulighet for at det kan klaffe på egenhånd denne måneden, så vi får bare vente å se 🤞🏼 Håper bare æ kanskje vil få vite det da litt før æ henter ut alle medisine til flere tusen kroner 🤣 må jo hente de ut noen dager i forveien så det er klart lissom. 

Ååå så må jeg bare nevne: jeg var ute å shoppet litt i uka og kom da over den store sjiraff bamsen som H&M selger. Mi kusine venter en gutt så jeg tenkte at det kunne være en av babyshower gavene. Men når jeg kom hjem og stilte den opp for mannen i stua falt han pladask for den 🤣 så nå er det blitt vår IVF maskot ved navn Hope 🥰

Åh, vi er så klare for å få dette til snart ❤️❤️

 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende tider i vente 😍❤️ Ååå, så koselig med en maskot! Både jeg og Hope heier masse på dere! 💓

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elise93 skrev (16 timer siden):

Veldig spennende tider i vente 😍❤️ Ååå, så koselig med en maskot! Både jeg og Hope heier masse på dere! 💓

Åå tusen takk fine du 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (9 timer siden):

Så spennende med oppstart nå denne mnd!! Krysser fingre og tær for dere 🤩

Jaa vi er såå spente 😍

Tusen takk!! 🌞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med oppstart, tenk om det er i juni 2022 det skjer?! ❤️❤️ Krysser fingrene for dere 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...