Gå til innhold

Drømmen om å bli mamma 💗


Tessiekd

Anbefalte innlegg

CD19 - 2DPO

PP9 - jeg gikk igjennom kalenderen i går i Flo appen og etter ordentlig telling har jeg gått ned til PP9 i stedet for 15, det er 15 måneder siden vi hadde vår første PP, men så har det vært noen måneder her og der hvor vi ikke har truffet EL, fks kun hatt sex en gang 5 dager før eller en dag etter EL. Jeg testet ikke etter EL i starten da jeg stolte helt og fult på appen og ser nå at vi har bommet noen ganger, så med skikkelig prøving er vi nå heller på PP9. Faktisk så syns jeg det hjalp litt. Det gir lissom litt mer mening at det kanskje ikke har truffet helt enda, da jeg nå ser hvor mye feil vi kanskje gjorde i starten 😂 En ting er sikkert når det tar litt lang tid å bli gravid, man lærer ekstremt mye!! 👏🏼 Egentlig litt sykt hvor lite man lærer om dette på skolen fks? 

Anyway! Har hatt skikkelig press og murring/smerter nederst i magen i dag og mest på venstre side hvor egget slapp. Så vondt at jeg ikke klarer å stå oppreist og må krype sammen 🥺 Er litt som eggløsningsmerter, bare værre og litt som UVI smerter også. Usikker på hva det kan være, men mistenker jo at det har noe med endometriosen å gjøre. Håper bare det gir seg snart! 🤞🏼 

Endret av Tessiekd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tessiekd skrev (20 minutter siden):

CD19 - 2DPO

PP9 - jeg gikk igjennom kalenderen i går i Flo appen og etter ordentlig telling har jeg gått ned til PP9 i stedet for 15, det er 15 måneder siden vi hadde vår første PP, men så har det vært noen måneder her og der hvor vi ikke har truffet EL, fks kun hatt sex en gang 5 dager før eller en dag etter EL. Jeg testet ikke etter EL i starten da jeg stolte helt og fult på appen og ser nå at vi har bommet noen ganger, så med skikkelig prøving er vi nå heller på PP9. Faktisk så syns jeg det hjalp litt. Det gir lissom litt mer mening at det kanskje ikke har truffet helt enda, da jeg nå ser hvor mye feil vi kanskje gjorde i starten 😂 En ting er sikkert når det tar litt lang tid å bli gravid, man lærer ekstremt mye!! 👏🏼 Egentlig litt sykt hvor lite man lærer om dette på skolen fks? 

Anyway! Har hatt skikkelig press og murring/smerter nederst i magen i dag og mest på venstre side hvor egget slapp. Så vondt at jeg ikke klarer å stå oppreist og må krype sammen 🥺 Er litt som eggløsningsmerter, bare værre og litt som UVI smerter også. Usikker på hva det kan være, men mistenker jo at det har noe med endometriosen å gjøre. Håper bare det gir seg snart! 🤞🏼 

Jeg er helt enig med deg, syntes det er rart man ikke lærer om sånt på skolen. Men det eneste man lærer er, jenter har mensen, gutter tar på kondom, man får barn av å ha sex uten kondom. 

Det skaper utrolig mye uvitenhet, usikkerhet og unødvendig frustrasjon.

Håper det pp9 blir siste pp🤞 

Det hørtes ikke godt ut, krysser fingrene for at det går over veldig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (På 1.4.2022 den 20.58):

Jeg er helt enig med deg, syntes det er rart man ikke lærer om sånt på skolen. Men det eneste man lærer er, jenter har mensen, gutter tar på kondom, man får barn av å ha sex uten kondom. 

Det skaper utrolig mye uvitenhet, usikkerhet og unødvendig frustrasjon.

Håper det pp9 blir siste pp🤞 

Det hørtes ikke godt ut, krysser fingrene for at det går over veldig snart.

Jaa sant!!! Man lærer jo faktisk at: har man sex uten beskyttelse, ja så blir man gravid. And that's it 😐 

Tusen takk ❤️ håper også det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5DPO 

Dagene går såååå sakte selvom jeg holder på med ting fra morgen til kveld!! Så utrolig irriterende altså 🙈

Jeg har jo et veldig stort håp om at det skal klaffe denne måneden så jeg merker jeg er ekstra forsiktig og redd for at den minste ting kan ødelegge sjangsen 😬 overtenker vær minste ting om det kan gjør noe skade på en måte. Samtidig så vet jeg jo at det ikke skal ha noe å si, men så sitter den tanken "hva hvis" og herjer. Flere som kan bli litt slik? 🥺

Bare 3 dager igjen til jeg kan ta første test, men håper jo så klart at jeg kan klare å vente litt lengre 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (På 31.3.2022 den 18.00):

 

 

Endret av Tessiekd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (6 timer siden):

5DPO 

Dagene går såååå sakte selvom jeg holder på med ting fra morgen til kveld!! Så utrolig irriterende altså 🙈

Jeg har jo et veldig stort håp om at det skal klaffe denne måneden så jeg merker jeg er ekstra forsiktig og redd for at den minste ting kan ødelegge sjangsen 😬 overtenker vær minste ting om det kan gjør noe skade på en måte. Samtidig så vet jeg jo at det ikke skal ha noe å si, men så sitter den tanken "hva hvis" og herjer. Flere som kan bli litt slik? 🥺

Bare 3 dager igjen til jeg kan ta første test, men håper jo så klart at jeg kan klare å vente litt lengre 🤞🏼🤞🏼

Jeg skjønner godt tankene dine 😊 jeg har det litt på samme måte denne PP. Skal holde meg unna alkohol hvertfall, men har som regel pleid å ta meg noen glass, har tenkt at det ikke skader 🙈 men så tenker man jo hva hvis som du sier.. 

Tiden går sakte her også! Men nå er det ikke lenge til du kan teste, snart bare 2 dager! 🙈🙈🤞🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7DPO 

Skulle egentlig ta første test i morgen, men så fant æ ut av at æ bare har 2 stk tester igjen 🙈 så jeg skal holde meg til 9dpo med første og 12 dpo med siste! Altså det kløør I fingrene jeg er så utålmodig nå 😅

Ikke hatt noe spess med symptomer enda og det er jo fortsatt tidlig så! Men hadde plutselig noen stikk på venstre side i går som jeg aldri har kjent før 🤔 klarer ikke beskrive helt hvordan det kjentes ut heller, men det kan jo være alt mulig 😅

Ellers har jeg begynnende ømme pupper, men det er au helt normalt for meg på denne tiden. Kunne ønske jeg var en av de som fikk implantasjonsblødning, da får man lissom et lite tegn 😇 Men jeg får bare vente å se. Håper bare såå det klaffet denne måneden. Jeg er så klar og har vært så klar i mange mange år nå 😭❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at det vil feste seg en spire🤞

Blir veldig spennende med testingen! Eller personlig syntes jeg det er mest skummelt for å være ærlig😅

Sender masse gode tanker om streker og plusstegn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (6 timer siden):

Jeg krysser fingrene for at det vil feste seg en spire🤞

Blir veldig spennende med testingen! Eller personlig syntes jeg det er mest skummelt for å være ærlig😅

Sender masse gode tanker om streker og plusstegn

Tusen takk ☺️ 

Ja kjenner jeg syns det er ekstra skummelt å teste denne gangen, men samtidig er æ så klar for å vite på en måte 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 4.4.2022 den 18.09):

Jeg skjønner godt tankene dine 😊 jeg har det litt på samme måte denne PP. Skal holde meg unna alkohol hvertfall, men har som regel pleid å ta meg noen glass, har tenkt at det ikke skader 🙈 men så tenker man jo hva hvis som du sier.. 

Tiden går sakte her også! Men nå er det ikke lenge til du kan teste, snart bare 2 dager! 🙈🙈🤞🤞

Åssen har det gått med deg? 😍 Ikke lenge igjen til testing nå!! 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (35 minutter siden):

Tusen takk ☺️ 

Ja kjenner jeg syns det er ekstra skummelt å teste denne gangen, men samtidig er æ så klar for å vite på en måte 🙈

 

Det er godt å få svar da❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8DPO

Falt for fristelsen, klarte ikke å vente lengre og tok en test på morgenen i dag - selvfølgelig negativ og heelt blenda. 😭 

Jaja, får smøre meg med mer tålmodighet da og vente et par dager til 🙈 Har heller ikke noe spess med symptomer utenom de vanlige små murringene og bitte litt ømme bryster. 

🤷🏼‍♀️🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, men det er jo fremdeles tidlig så det trenger ikke bety noe at testen er blenda på dpo 8🤞🤞

Krysser fingrene og håper testen viser strek neste gang du tester🤞🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt veldig tidlig, tror de færreste får positiv test 8 dpo! Krysser alt jeg har 🤞❤️ har så vidt begynt med testing jeg også, men mest for å sjekke når sprøyta er ute av kroppen☺️ svak strek idag så er litt igjen av den. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir nevnt over, er det fortsatt veldig tidlig. Krysser fingrene for deg 🤞🏻🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har rett 🥰🤞🏼🤞🏼

 

9DPO og dagens tester var også negative. Kom en merkelig prikk strek eller noe på den ene testen, så den æ nok defekt? 🤔 

IMG_20220408_105410.thumb.jpg.d41d4311e5566fbda7ee761cd679197e.jpg

 

IMG_20220408_104412.thumb.jpg.7ff26f55a7dc5d6946cabe23182c89ba.jpg

Endret av Tessiekd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm.. Ikke opplevd en sånn prikk før, kanskje fargestoffet som er på feil sted ellernoe? 🤔 Ser litt defekt ut. Krysser fingrene for 2 streker snart! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (2 timer siden):

Det er fortsatt håp! Krysser fingrene for deg ❤️

Håper det 🥰 tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Hmm.. Ikke opplevd en sånn prikk før, kanskje fargestoffet som er på feil sted ellernoe? 🤔 Ser litt defekt ut. Krysser fingrene for 2 streker snart! 🤞

Ja helt sikkert 🤔 åssen går det med deg? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...