Gå til innhold

Drømmen om å bli mamma 💗


Tessiekd

Anbefalte innlegg

Så utrolig kjedelig!! Det kan jo kanskje være en kjemisk graviditet også? Mine tester så slik ut da jeg hadde det. Krysser fingrene for at det går neste PP 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Myml1 skrev (2 timer siden):

Legger dere kun inn aksjer etter positiv eggløsningstest? Det kan være lurt å heller ha regelmessig sex annenhver dag-hver 3.dag å ikke være så opphengt i å teste hele tiden. Typisk for de som stresser lenge å ikke bli gravid før de slapper av eller «gir opp» :) håper det klaffer snart 🙏🏻

Nei selvfølgelig gjør vi ikke det? Vi har prøvd i 15 måneder. Hvis du leser så skjedde det denne gangen pga jeg var skikkelig syk I dagene før. 

Jeg setter pris på hva nå enn du prøver på. Men ellers takk. 

Jeg vet veldig godt selv at det hadde vært godt å ikke vært så hengt opp i å teste og at jeg gjerne skulle slappet av. Men så lett er det faktisk ikke OG det er akkurat det jeg skriver her. 

Folk blir gravide om de stresser eller ikke. Så slike kommentarer kan du holde for deg selv, også burde du følge fertilitetscoach på Instagram så du kan lære deg litt hva man IKKE sier til noen som er ufrivillig barnløs og sliter med å bli gravid. 

Endret av Tessiekd
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Så utrolig kjedelig!! Det kan jo kanskje være en kjemisk graviditet også? Mine tester så slik ut da jeg hadde det. Krysser fingrene for at det går neste PP 🥰

Mulig, men tror egentlig ikke det siden streken ikke har så mye farge i seg, og det hadde den forrige pp når jeg hadde kjemisk. Får bare vente å se, men føles ut som TR er rett rundt hjørnet. Tusen takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (22 timer siden):

Skal vell være 11dpo I dag og siden babyplan bare fortsatt viser skyggestreker, så melder jeg meg ut med testinga og venter heller på TR.

Skal ihvertfall ikke bruke babyplan sine tester mer fremover! 👎🏼

Vi for krysse fingrene for at neste PP er vår tur 🤞🏼❤️ og da skal jeg prøve hardt for å ikke teste før jeg er senest 12dpo 🙈

PSX_20220312_112855.jpg

Så kjedelig.. Har bare babyplan liggende her selv, kanskje jeg må kjøpe noen andre tester. Lykke til i neste pp 🥰🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD10 - forventet EL om 5 dager. 

Har nok litt høyere ønske at det klaffer denne PP for da kan vi fortelle det til min mamma på bursdagen hennes i slutten av april. Noen som hadde vært den beste bursdagsgaven ever ☺️

Så vi skal virkelig legge inn så mye aksjer som overhode mulig 🙈

Begynner nok å teste etter EL om et par dager, også skal jeg prøve å bare la ting gå sin gang, jeg er forberedt på at det ikke går, men ønske er selvfølgelig litt høyere så vi får bare krysse fingrene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16 - 

begynner å lure på om jeg hadde eggløsning på dag 10 eller 11 denne perioden 😰 har testet etter EL siden dag 11 da eggløsningen har vært rundt dag 14/15 i en goood stund nå, men har bare fått negative tester. Fikk kraftige smerter på venstre side på onsdagen (cd10) og tenkte om det kunne være, men slo det fort vekk siden jeg har endo og kan ha slike smerter av og på, men nå begynner jeg og lure om det faktisk var eggløsningen. Det er såå typisk da vi "sparte" oss til de fertile dagene fom dag 12, så nå har vi kanskje mistet sjangsen denne gangen ☹️ 

Men men. Vi får se om eggløsningen er sen, eller om mensen kommer litt tidligere. Så får vi bare prøve igjen neste måned 💛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessiekd skrev (12 timer siden):

CD16 - 

begynner å lure på om jeg hadde eggløsning på dag 10 eller 11 denne perioden 😰 har testet etter EL siden dag 11 da eggløsningen har vært rundt dag 14/15 i en goood stund nå, men har bare fått negative tester. Fikk kraftige smerter på venstre side på onsdagen (cd10) og tenkte om det kunne være, men slo det fort vekk siden jeg har endo og kan ha slike smerter av og på, men nå begynner jeg og lure om det faktisk var eggløsningen. Det er såå typisk da vi "sparte" oss til de fertile dagene fom dag 12, så nå har vi kanskje mistet sjangsen denne gangen ☹️ 

Men men. Vi får se om eggløsningen er sen, eller om mensen kommer litt tidligere. Så får vi bare prøve igjen neste måned 💛

 

Håper bare eggløsningen er sen for deres skyld! 🥰❤️ Cd10 er jo veldig tidlig å få EL, mest sannsynlig er den heller litt sen enn altfor tidlig 🤞 ville fortsatt å teste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 minutter siden):

Håper bare eggløsningen er sen for deres skyld! 🥰❤️ Cd10 er jo veldig tidlig å få EL, mest sannsynlig er den heller litt sen enn altfor tidlig 🤞 ville fortsatt å teste! 

Jada! Jeg var nok litt sjap å trykke på tålmodighetsknappen 😅 i dag var plutselig testen ganske sterk så den blir nok positiv I løpet av dagen og eggløsning I morgen 😁 Haha! Jeg blir helt flau av meg selv å utålmodig jeg kan bli 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (5 minutter siden):

Jada! Jeg var nok litt sjap å trykke på tålmodighetsknappen 😅 i dag var plutselig testen ganske sterk så den blir nok positiv I løpet av dagen og eggløsning I morgen 😁 Haha! Jeg blir helt flau av meg selv å utålmodig jeg kan bli 🙈 

 

Jippiiii! ❤️😍 Da har vi EL nesten samtidig, jeg har det torsdag om alt går som planlagt på ultralyd timen idag 🥰 krysser fingrene! 🤞🤞 Kos dere med aksjelegging ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (3 minutter siden):

Jippiiii! ❤️😍 Da har vi EL nesten samtidig, jeg har det torsdag om alt går som planlagt på ultralyd timen idag 🥰 krysser fingrene! 🤞🤞 Kos dere med aksjelegging ❤️

Ååå så spennende og så gøy at vi er ca likt 😍 masse lykke til på UL! Håper såå vi begge sitter med hver våres positive test om 2 ish uker! 🤞🏼🤞🏼❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettelse!! Aldri har jeg fått så tydelig positiv EL test 😅 teststreken kom på sekundet og var sterk lenge før kontrollstreken begynte å vise seg. 

IMG_20220329_214657.thumb.jpg.6da7d9f57274bab348dce1316d7b1fa7.jpg 

Til og med mannen jubla 😂 han har virkelig begynt å engasjere seg og det føles utrolig godt! Kanskje pga kusina mi venter sitt andre barn og vi var nettopp i gender reveal party og når vi kom hjem så sa at han følte seg litt trist siden vi enda ikke hadde klart å bli gravid ❤️ da følte jeg meg endelig ikke så alene lengre på en måte. 

I starten var han veldig på det å ikke stresse og bare ta det som det kommer. Så jeg holdt testing og slik utenfor, men da vi ikke har så mye regelmessig sex, merket han jo når eggløsningen var 🙈 og det tror jeg stresset han litt I starten og da kunne det plutselig ende at vi bare hadde sex en gang rett før eggløsning. Så kanskje ikke så rart det ikke klaffet da. For hver gang blir han mer og mer og mer engasjert nå og er såå godt å endelig være to om det, på en måte ☺️

Så nå blir det aksjelegging og vi krysser fingrene 🤞🏼😁❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (6 timer siden):

Lettelse!! Aldri har jeg fått så tydelig positiv EL test 😅 teststreken kom på sekundet og var sterk lenge før kontrollstreken begynte å vise seg. 

IMG_20220329_214657.thumb.jpg.6da7d9f57274bab348dce1316d7b1fa7.jpg 

Til og med mannen jubla 😂 han har virkelig begynt å engasjere seg og det føles utrolig godt! Kanskje pga kusina mi venter sitt andre barn og vi var nettopp i gender reveal party og når vi kom hjem så sa at han følte seg litt trist siden vi enda ikke hadde klart å bli gravid ❤️ da følte jeg meg endelig ikke så alene lengre på en måte. 

I starten var han veldig på det å ikke stresse og bare ta det som det kommer. Så jeg holdt testing og slik utenfor, men da vi ikke har så mye regelmessig sex, merket han jo når eggløsningen var 🙈 og det tror jeg stresset han litt I starten og da kunne det plutselig ende at vi bare hadde sex en gang rett før eggløsning. Så kanskje ikke så rart det ikke klaffet da. For hver gang blir han mer og mer og mer engasjert nå og er såå godt å endelig være to om det, på en måte ☺️

Så nå blir det aksjelegging og vi krysser fingrene 🤞🏼😁❤️

Woho, kjempefin test!! 😍 Så godt at mannen er mer engasjert, det hjelper nok på aksjeleggingen 😏❤️ absolutt større sjanse med mer aksjer innabords! pluss at man ikke føler seg "alene" som du skriver. Lykke til 🤞 full aksjelegging her også disse dagene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin test!! 😍👏🏻 Så bra at mannen har begynt å engasjere seg litt mer. Det betyr mye. Lykke til med aksjerlegging ❤️

Endret av Prøver2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (6 timer siden):

Woho, kjempefin test!! 😍 Så godt at mannen er mer engasjert, det hjelper nok på aksjeleggingen 😏❤️ absolutt større sjanse med mer aksjer innabords! pluss at man ikke føler seg "alene" som du skriver. Lykke til 🤞 full aksjelegging her også disse dagene 😂

Ja det hjelper på alle fronter ☺️ våknet til skikkelig EL-smerter I dag og de holder på enda. Så ingen tvil om at den er i gang nå 😁 har hele tiden hatt stor håp for akkurat denne perioden og nå føles det enda bedre nå som testen også var så tydelig og alt tilsier at jeg faktisk har eggløsning 😍 

Kos dere med aksjelegging!! 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (6 timer siden):

Fin test!! 😍👏🏻 Så bra at mannen har begynt å engasjere seg litt mer. Det betyr mye. Lykke til med aksjerlegging ❤️

Ja det betyr kjempe masse ☺️ føles bedre på alle måter! Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med tydelige tegn på EL, og positiv el-test! Kos dere med aksjelegging 😍 så godt at mannen er mer med nå og engasjert. Er ikke godt å føle seg alene om det i en slik prosess. Krysser fingrene for at det er denne pp'en det klaffer 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angeleye skrev (1 time siden):

Så gøy med tydelige tegn på EL, og positiv el-test! Kos dere med aksjelegging 😍 så godt at mannen er mer med nå og engasjert. Er ikke godt å føle seg alene om det i en slik prosess. Krysser fingrene for at det er denne pp'en det klaffer 🤞

Tusen takk 🥰 ja er kjempe godt! Jaa håper virkelig det 🤞🏼😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD18 - 1DPO

Ingen ide lengre hvilken PP vi er i da det har vært mye kluss de siste månedene. Men vi er ihvertfall på det andre året og la oss håpe dette er vårt år ☺️

Dette kommer til å bli to lange uker kjenner jeg 🙈 så motivert og god følelse som jeg har nå det lenge siden jeg har hatt. Tror mørketida og vinteren tok litt på og gjorde prøvingen litt ekstra tøff. Vi var demotiverte og hadde begge en "gir opp" innstilling, som gjorde at vi heller ikke prøvde like hardt. 

Men nå føler vi oss klare igjen, motiverte, positive og med håp at dette skal vi klare ❤️ vi SKAL klare det! Og hvis vi ikke klarer det selv innen høsten så begynner vi da med ivf I Porsgrunn. 

Vi får ta en prøveperiode av gangen, slappe av, nyte sommeren og kose oss ☺️

Men guud, jeg håper sååå det går denne gangen, jeg kjenner det så på kroppen at jeg har skikkelig stor tro! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Endret av Tessiekd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Jeg har trua 😍😍 håper og tror at dere sitter med positiv test innen sommeren er slutt. Mener å ha lest et sted at flere blir gravide på våren/sommeren også 🥰 vet ikke helt hvorfor, kanskje man er mere våryr eller får mer d-vitamin (som er viktig for fertiliteten hos begge kjønn). Men det lover uansett godt! 

Håper de neste to ukene går fort for oss begge, selv om jeg tror de kommer til å gå saaakte 😂

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Woho! Jeg har trua 😍😍 håper og tror at dere sitter med positiv test innen sommeren er slutt. Mener å ha lest et sted at flere blir gravide på våren/sommeren også 🥰 vet ikke helt hvorfor, kanskje man er mere våryr eller får mer d-vitamin (som er viktig for fertiliteten hos begge kjønn). Men det lover uansett godt! 

Håper de neste to ukene går fort for oss begge, selv om jeg tror de kommer til å gå saaakte 😂

Så godt flere har troa 🥰 jaa! Stemmer det. Har noe med melatoninen husker jeg å ha lest et sted. Sist gang jeg ble gravid var jo i juni 2020. Så håper virkelig det skjer ila sommeren 😁

Ja tror også det kommer til å gå ganske sakte 🙈 vi får bare smøre oss med tålmodighet 🤞🏼🤞🏼❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...