Gå til innhold

Drømmen om å bli mamma 💗


Tessiekd

Anbefalte innlegg

Heeii! 

Har nå vært å snoket her inne i 1år ca mens vi har prøvd å bli gravid. Hadde virkelig ikke håpt det skulle ta så lang tid, men siden alle kvinnene i min familie har slitt med infertilitet, så regnet jeg egentlig med det. Nå kjenner jeg at jeg trenger å lufte min historie og mitt hode videre i prøvetiden ❤️ så da tenkte jeg at jeg også kunne prøve meg ut på en liten dagbok ☺️

 

Slutten av juli 2020, etter å ha vært hjemme 1 uke etter 4 uker på veien på bobiltur land og strand i hele Norge, står jeg ute å vasker bilen og kjenner plutselig på en ekstrem svimmelhet med hver bevegelse. Jeg er 4-5? dager over ikm, men hadde testet da den ikke kom, som viste negativ (aldri tatt en graviditetstest hele mitt liv, så jeg kastet den etter 20sek da jeg ikke viste man måtte vente litt på eventuelt svar😂) så jeg tenkte jeg måtte teste på nytt. Jeg har regelmessig mens så dette var merkelig. Denne gangen leste jeg bruksanvisningen! 🙈 og etter å ha lagt den fra meg i 1 min så lyste det opp to streker. Jeg var helt forskrekka, betyr dette virkelig at jeg er gravid?. Jeg ringte bestevenninna mi og hyl grein av lettelse da jeg faktisk har hatt en drøm om å bli mamma siden jeg var gaaanske ung, men alltid sagt og trodd at jeg ikke kan bli gravid. "Ser du, du kan bli gravid" så hun høyt og tydelig mens tårene mine trillet. Dette var ikke planlagt og meg og kjæresten var midt i diskusjon om å flytte sammen. Så jeg var litt stresset og han ble mildt sagt livredd 🙈 

Dessverre rakk jeg bare å nyte symptomene og graviditeten i 2 uker før det endte I SA. Jeg merket det på dagen, på sekundet at puff, så forsvant alle symptomene. Hjerte mitt sank, tårene trillet og en dag etter begynte blødningene. Akkurat da var jeg midt i forberedelser til babyshower som vi skulle holde for min kusine dagen etter, og på kvelden mens jeg holdt på med bleiekaken begynte "pressriene". Jeg har endo og sliter med EKSTREMT store mensensmerter til vanlig. Men dette tok kaka. Jeg ringte min mamma og hylgrein og hun måtte komme å hjelpe meg da jeg egentlig bare lå krøllet sammen på gulvet og byttet mellom og ligge der og sitte på do. Dagen etter var det klart for babyshower og jeg har aldri følt meg så, beklager - jævelig. Jeg måtte late som ingenting, smile og feire dette barnet, mens jeg løp på do hvert 10 min for å bytte mine trippelbind fordi jeg blødde så ekstremt mye og tørke tårer for barnet jeg akkurat nå mistet. 

Dagen etter dro jeg til legen, det ble gyn undersøkelse og blodprøver for å sjekke hcg og blodprosent da de var redd jeg hadde mistet alt for mye blod, men det var akkurat innenfor. Så skulle komme tilbake dagen etter for å ta nye prøver. Min SA varte i en god uke faktisk, noe jeg virkelig ikke var forberedt på. Trodde det lissom var over på 1 døgn. Men her kom det ut litt etter litt. Uten tvil en av de tyngste ukene jeg har hatt. 

Men, det var nå meg og samboer kjente på at vi ville flytte sammen og starte en familie. Og i løpet av 3 måneder hadde han flyttet inn til meg og prøvingen var i gang. Snart 1 og et halvt år senere venter vi fortsatt på en positiv test igjen 🥺 

Vi har vært hos gyn og sjekket oss og alt så bra ut hos oss begge. Utenom at jeg har endo! Så vi er nå henvist til Porsgrunn med oppstart i Mai. Gruer meg og håper egentlig så inderlig mye at vi klarer det på egenhånd. Samtidig som at jeg slapper litt mer av med at hvis ikke, så vil vi få hjelp ❤️

 

UPDATE:

19 mai - første time i Porsgrunn, fant ingenting galt hos meg, men nedsatt svømmere og kvalitet hos samboer. Litt merkelig siden den prøven var helt fin I januar. Bestemte da at vi skulle rett på IVF. Pga jeg hadde mensen akkurat da så klaffet det at vi får til et forsøk allerede før de stenger! Så det blir Kort protokoll og oppstart på Menopur når mensen kommer rundt 14 Juni ish! 

16 ish Juni - første dag med stimulering

Endret av Tessiekd
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny dag, ny tester! 

Føler meg skikkelig forvirret denne PP. Jeg hadde egentlig plan om å teste etter eggløsning, selv om jeg tidligere har kunne kjent ganske godt og tydelig når den har vært. Men de siste månedene har det vært mye murringer i flere dager. Selvfølgelig gikk jeg tom for eggløsningstester dagen før forventet EL i følge Flo appen og siste test var negativ. Så da antok jeg at EL ikke ville komme dagen etter (fredag) så vi tok en sjangs og la inn aksjer på lørdagen heller da vi ikke rakk og gjøre det på fredagen. Har ikke kjent nesten noen symptomer utenom akutt ømmebryst/nipler med sånn tingeling flølese noe jeg ikke pleier å få 🤔 Hadde mensensmerter ca 8-9dpo (i følge Flo) og ømmebryst kom akutt 10dpo og da sluttet mensensmertene. Nå har jeg kun en sånn press følelse og det kjenner mer ut som eggløsning er på vei, enn mensen fks. 

I følge Flo appen er jeg 12dpo I dag, men i følge en annen er jeg 10dpo. 

Tok denne testen i dag hvor jeg føler jeg ser en antydning til strek, men her kan det både være skyggestrek, kjemisk eller for tidlig å teste. Så jeg merker jeg blir skikkelig utålmodig og forvirret 🙈

Har som sagt prøvd I over 1 år nå og jeg har aldri fått verken skyggestreken eller antydning. Så håper virkelig at dette kanskje kan være noe 🤞🏼🤞🏼

Snapchat-1654537950.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (39 minutter siden):

Så spennende!!! Krysser fingrene for at dette er en babystrek 🤞🏻❤️

Jaa håper så masse! 🤞🏼😍 du ser streken du også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (13 minutter siden):

Jaa håper så masse! 🤞🏼😍 du ser streken du også? 

Ja, ser den 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (13 minutter siden):

Ja, ser den 😍

Åå! Håper såå mye! 🤞🏼😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny test tatt nå i kveld. Vanlig test (ikke tidlig) og på veldig utvannet urin. Føler fortsatt jeg kan skimte noe 🤔

Håper virkelig dette ikke er kjemisk! 🤞🏼❤️

IMG_20220208_181403.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her også! 🙋‍♀️ Jeg kan også skimte strek på bildene 😍 blir spennende å se hvordan testen(e) i morgen ser ut, jeg håper du har flere liggende?! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg måtte også inn i dagboka di og se på testene jeg leste om i dpo-tråden 🙈 så spennende! ser noe svakt og begynnende her 🤞☺️  krysser fingrene for at de blir sterkere!! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladlaksen skrev (35 minutter siden):

Hei her også! 🙋‍♀️ Jeg kan også skimte strek på bildene 😍 blir spennende å se hvordan testen(e) i morgen ser ut, jeg håper du har flere liggende?! 😄

Åå så gøy at du kan skimte de du au! 😍 Har en hel haug av tester liggende klar ja 😁 så er spent på i morgen om det er noe økning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (27 minutter siden):

Hei! Jeg måtte også inn i dagboka di og se på testene jeg leste om i dpo-tråden 🙈 så spennende! ser noe svakt og begynnende her 🤞☺️  krysser fingrene for at de blir sterkere!! 

Hei. Åå så koselig 🥰 og så gøy at du også kan skimte noe. Da er lissom ikke bare meg 🙈 tusen takk!! ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en tung dag.. 

Testene var helt blenda I dag 😭 så det må ha vært kjemisk, da jeg ikke kan tro jeg fikk plutselig skyggestrek på tre forskjellige typer. 

Å vite at det ihvertfall har blitt befruktet og prøvd å feste seg er både godt å vondt. Godt da det ikke har skjedd noen ting på over 1 år og jeg har stått igjen med så mange spørsmål om det i det hele tatt ble noe befruktning. Vondt at det ikke klarte å feste seg og at det sikkert er pga endo'en 😥 

Jeg vet samboer mener det godt - men når han sier "jaja, det går fint, da prøver vi igjen neste runde" så faller jeg bare så i kjelleren og føler meg så alene og at han ikke forstår. 

Nå vil jeg bare at mensen skal komme, så jeg kan bli ferdig med usikkerheten og få "slappet av" litt. 

❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så kjedelig! Det er bra som du sier at du har blitt befruktet. Skjønner godt at du føler deg alene. Tror ikke mennene alltid forstår hvor krevende det er å stå i denne prosessen ❤️ Snart er det din tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å lese at testene ikke viste noe idag 😔 helt enig med det du skriver om å føle seg alene. Jeg føler ikke hele prosessen påvirker samboer like mye som meg, selv om han også veldig gjerne ønsker å stifte familie. Håper den sitter neste pp! 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 9.2.2022 den 17.44):

Åå så kjedelig! Det er bra som du sier at du har blitt befruktet. Skjønner godt at du føler deg alene. Tror ikke mennene alltid forstår hvor krevende det er å stå i denne prosessen ❤️ Snart er det din tur!

Nei tror heller ikke det, samtidig som det er litt forstålig også. ❤️ Tusen takk! Leste at du hadde mistet😔 Føler så med deg! ❤️ Snart er det din tur også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elise93 skrev (På 9.2.2022 den 20.29):

Det var leit å lese at testene ikke viste noe idag 😔 helt enig med det du skriver om å føle seg alene. Jeg føler ikke hele prosessen påvirker samboer like mye som meg, selv om han også veldig gjerne ønsker å stifte familie. Håper den sitter neste pp! 🥰❤️

Ja, ikke sant! 🥺 Tusen takk ❤️ du er vell I dpo land om jeg husker riktig og kan vell snart teste? Krysser fingrene for deg 🤞🏼🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager over ikm og fortsatt ingen mensen, heller ingen spotting eller mensensmerter som jeg pleier å ha et par dager før. Testet I går kveld igjen og da var den ultra svake streken der igjen, så virker som MU ikke er beste tidspunkt å teste hos meg. Aldri hatt kjemisk før, så usikker på hvor lang tid det tar før mensen kommer 🤷🏼‍♀️ men får bare smøre meg med tålmodighet. Satt meg opp på å jobbe hele helgen, bare får å få tankene på noe annet og kjenner jeg gleder meg litt! ❤️

Også fyller jeg 30 år og har invitert til bursdagsfest neste helg, så det gleder vi oss til ☺️

Så er vi nok klare neste PP igjen 💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (10 timer siden):

2 dager over ikm og fortsatt ingen mensen, heller ingen spotting eller mensensmerter som jeg pleier å ha et par dager før. Testet I går kveld igjen og da var den ultra svake streken der igjen, så virker som MU ikke er beste tidspunkt å teste hos meg. Aldri hatt kjemisk før, så usikker på hvor lang tid det tar før mensen kommer 🤷🏼‍♀️ men får bare smøre meg med tålmodighet. Satt meg opp på å jobbe hele helgen, bare får å få tankene på noe annet og kjenner jeg gleder meg litt! ❤️

Også fyller jeg 30 år og har invitert til bursdagsfest neste helg, så det gleder vi oss til ☺️

Så er vi nok klare neste PP igjen 💪🏼

Har du testa på ettermiddagsurin også? Så frustrerende at ikke mensen er kommet enda.. 😔 Du får bare fortsette å teste i tilfelle den svake streken blir sterkere da 🤞 med mine kjemiske har mensen kommet dagen etter svak positiv test. 

Så gøy med feiring neste helg! 🥳 Det får nok tankene litt vekk fra prøving også! 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 minutt siden):

Har du testa på ettermiddagsurin også? Så frustrerende at ikke mensen er kommet enda.. 😔 Du får bare fortsette å teste i tilfelle den svake streken blir sterkere da 🤞 med mine kjemiske har mensen kommet dagen etter svak positiv test. 

Så gøy med feiring neste helg! 🥳 Det får nok tankene litt vekk fra prøving også! 🥰

Nei, bare på kvelden sånn 10tiden ish, og da kommer den ultra svake streken opp. Snart 3 dager over ikm nå og fortsatt ingen mensen eller tegn til den, men økt uflod 🤔 kjempe frustrerende!! 

Får bare smøre på med tålmodighet! Så tenker det blir en tur til legen på mandag hvis det fortsatt er negative/svake tester og ingen mensen 🤷🏼‍♀️

 

Jaa, skal bli godt og få kost seg litt igjen 🥰❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...