Gå til innhold

Drømmen om å bli mamma 💗


Tessiekd

Anbefalte innlegg

Tessiekd skrev (1 time siden):

Ja helt sikkert 🤔 åssen går det med deg? ❤️

Kjenner på at dette er veldig nervepirrende dager 🙈 er så spent på om testene blir sterkere eller ikke! 

Her er testene mine fra igår og idag, som du ser er den svakere så det er hvertfall tegn på at sprøyta er ute ac kroppen nå 😊 nå er det bare å håpe at de stiger 😍

IMG_20220408_152513.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende, håper det er denne syklusen det skal klaffe for dere 😍 Lykke til! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (5 timer siden):

Kjenner på at dette er veldig nervepirrende dager 🙈 er så spent på om testene blir sterkere eller ikke! 

Her er testene mine fra igår og idag, som du ser er den svakere så det er hvertfall tegn på at sprøyta er ute ac kroppen nå 😊 nå er det bare å håpe at de stiger 😍

IMG_20220408_152513.jpg

Håper såå de testene stiger for dere 😍 såå spennende! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11dpo 

Fortsatt negativ test i dag tidlig 🥺

Begynner å miste håpet nå. I tilegg har jeg ekstremt ømme bryster og murringer I dag så nå kjennes det ut som TR er rett rundt hjørnet. 

Jeg fikk en sånn følelse i går at jeg var 99 prosent sikker på at jeg var gravid. Ikke pga symptomer eller noe, bare en følelse inni meg. Så at testen lyste negativ i dag stakk litt! Men er vell sånn som kan skje når man håper så inderlig 💔 

Det gjør så forferdelig vondt. Men nå blir jeg ikke å teste noe mer ihvertfall, så får vi se når TR dukker opp.

God helg og påske til dere alle 💛💐

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så leit 😔 det er jo enda litt tidlig, men skjønner at du begynner å miste håpet denne runden. Det gjør ekstra vondt når man har en god følelse på at det har klaffet 💔 eneste trøsten vår er at vi kan spise påskelam og drikke vin i påsken, selv om det hadde vært mye bedre å være gravid (ja, jeg har også gitt opp, negativ test her og 😔)

Håper du får koblet litt av fra prøvekjøret i påsken, god påske 💛💛🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at testen var negativ, det gjør så vondt❤️

Jeg håper du klarer å kose deg litt i påsken, gjøre litt hyggelige ting. Det har hjulpet meg veldig, også var det godt å ha en trist da før man går videre❤️

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD4 - PP10

Titter bare innom for å informere om at I dag testet jeg positivt!

Bare på feil test 😭 

IMG_20220417_155606.thumb.jpg.6993212f47920687790ef690a28f7990.jpg

Håper virkelig ikke dette vil klusse til denne månedens syklus! 😬🤞🏼 Erfaringer? 

Ellers har det vært en tung påske hvor jeg har grått ekstremt mye. I dag er den første dagen hvor jeg endelig føler meg litt lettere igjen og begynner å gjøre meg klar for neste runde 💛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (1 time siden):

CD4 - PP10

Titter bare innom for å informere om at I dag testet jeg positivt!

Bare på feil test 😭 

IMG_20220417_155606.thumb.jpg.6993212f47920687790ef690a28f7990.jpg

Håper virkelig ikke dette vil klusse til denne månedens syklus! 😬🤞🏼 Erfaringer? 

Ellers har det vært en tung påske hvor jeg har grått ekstremt mye. I dag er den første dagen hvor jeg endelig føler meg litt lettere igjen og begynner å gjøre meg klar for neste runde 💛

 

 

 

 

Å nei, så utrolig kjedelig! Håper du ikke blir så veldig dårlig.

Trist å høre at det har vært en tung tid, det er ikke alltid det er like lett å komme seg ovenpå igjen. Spesielt ikke når det har gått så lang tid med prøving og ingen ting skjer. Men det er fint å høre at du syntes ting er litt lettere nå❤️

Jeg håper og krysser fingrene for at det ikke vil blir problemer med syklusen 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14 - PP10 

Nå begynner vi endelig å føle oss i bedre form etter koronaen så I går ble det endelig litt aksjelegging igjen 🙈

Regner med eggløsning skjer innen 3-4 dager hvis den ikke blir noe forsinket pga covid. Krysser fingrene 🤞🏼🤞🏼

Ellers tikket det plutselig inn en melding på telefonen at vi har fått time tidligere til fertilitetsutredning i Porsgrunn. 19 Mai! 😬 Det er 2 måneder tidligere enn planlagt og vi hadde ikke satt oss på ringeliste en gang 🙈 jeg tenker at det må være en mening med det kanskje!? 

Så nå blir dette siste prøverunde før Porsgrunn venter 😬🤞🏼 jeg vet ikke hva jeg tenker eller føler. Litt lettet kanskje? Samtidig ekstremt nervøs! Jeg har jo virkelig håpt å slippe IVF, men gjør det selvfølgelig med glede hvis det er det som må til! ❤️ 

Men, en dag om gangen og nå får vi teste etter eggløsning først og kose oss med aksjer 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (På 27.4.2022 den 13.44):

CD14 - PP10 

Nå begynner vi endelig å føle oss i bedre form etter koronaen så I går ble det endelig litt aksjelegging igjen 🙈

Regner med eggløsning skjer innen 3-4 dager hvis den ikke blir noe forsinket pga covid. Krysser fingrene 🤞🏼🤞🏼

Ellers tikket det plutselig inn en melding på telefonen at vi har fått time tidligere til fertilitetsutredning i Porsgrunn. 19 Mai! 😬 Det er 2 måneder tidligere enn planlagt og vi hadde ikke satt oss på ringeliste en gang 🙈 jeg tenker at det må være en mening med det kanskje!? 

Så nå blir dette siste prøverunde før Porsgrunn venter 😬🤞🏼 jeg vet ikke hva jeg tenker eller føler. Litt lettet kanskje? Samtidig ekstremt nervøs! Jeg har jo virkelig håpt å slippe IVF, men gjør det selvfølgelig med glede hvis det er det som må til! ❤️ 

Men, en dag om gangen og nå får vi teste etter eggløsning først og kose oss med aksjer 🙈

Så bra formen endelig er bedre igjen, er utrolig slitsomt å gå rundt å hangle.

Oj, så spennende da! Kan godt forstå at du er skeptisk og nervøs. Det er jo tross alt veldig heftig prosess å gå igjennom, men jeg håper og krysser fingrene for at dette virkelig er meningen! Og at babyen din er rett rundt hjørnet ❤️

Kos dere masse med aksjer❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessiekd skrev (På 27.4.2022 den 13.44):

CD14 - PP10 

Nå begynner vi endelig å føle oss i bedre form etter koronaen så I går ble det endelig litt aksjelegging igjen 🙈

Regner med eggløsning skjer innen 3-4 dager hvis den ikke blir noe forsinket pga covid. Krysser fingrene 🤞🏼🤞🏼

Ellers tikket det plutselig inn en melding på telefonen at vi har fått time tidligere til fertilitetsutredning i Porsgrunn. 19 Mai! 😬 Det er 2 måneder tidligere enn planlagt og vi hadde ikke satt oss på ringeliste en gang 🙈 jeg tenker at det må være en mening med det kanskje!? 

Så nå blir dette siste prøverunde før Porsgrunn venter 😬🤞🏼 jeg vet ikke hva jeg tenker eller føler. Litt lettet kanskje? Samtidig ekstremt nervøs! Jeg har jo virkelig håpt å slippe IVF, men gjør det selvfølgelig med glede hvis det er det som må til! ❤️ 

Men, en dag om gangen og nå får vi teste etter eggløsning først og kose oss med aksjer 🙈

Så godt at dere er bedre etter coronaen, håper ikke eggløsning blir forsinka av den grunn! 😊 

Wææ, så bra!! Skjønner at det er litt skummelt, men det er bra å komme igang med prosessen og inn i systemet hvertfall ☺️

Håper det klaffer denne gangen så dere slipper ivf selvfølgelig 🙏 samtidig godt å ha det i bakhånd 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (På 7.2.2022 den 23.42):

Heeii! 

Har nå vært å snoket her inne i 1år ca mens vi har prøvd å bli gravid. Hadde virkelig ikke håpt det skulle ta så lang tid, men siden alle kvinnene i min familie har slitt med infertilitet, så regnet jeg egentlig med det. Nå kjenner jeg at jeg trenger å lufte min historie og mitt hode videre i prøvetiden ❤️ så da tenkte jeg at jeg også kunne prøve meg ut på en liten dagbok ☺️

 

Slutten av juli 2019, etter å ha vært hjemme 1 uke etter 4 uker på veien på bobiltur land og strand i hele Norge, står jeg ute å vasker bilen og kjenner plutselig på en ekstrem svimmelhet med hver bevegelse. Jeg er 4-5? dager over ikm, men hadde testet da den ikke kom, som viste negativ (aldri tatt en graviditetstest hele mitt liv, så jeg kastet den etter 20sek da jeg ikke viste man måtte vente litt på eventuelt svar😂) så jeg tenkte jeg måtte teste på nytt. Jeg har regelmessig mens så dette var merkelig. Denne gangen leste jeg bruksanvisningen! 🙈 og etter å ha lagt den fra meg i 1 min så lyste det opp to streker. Jeg var helt forskrekka, betyr dette virkelig at jeg er gravid?. Jeg ringte bestevenninna mi og hyl grein av lettelse da jeg faktisk har hatt en drøm om å bli mamma siden jeg var gaaanske ung, men alltid sagt og trodd at jeg ikke kan bli gravid. "Ser du, du kan bli gravid" så hun høyt og tydelig mens tårene mine trillet. Dette var ikke planlagt og meg og kjæresten var midt i diskusjon om å flytte sammen. Så jeg var litt stresset og han ble mildt sagt livredd 🙈 

Dessverre rakk jeg bare å nyte symptomene og graviditeten i 2 uker før det endte I SA. Jeg merket det på dagen, på sekundet at puff, så forsvant alle symptomene. Hjerte mitt sank, tårene trillet og en dag etter begynte blødningene. Akkurat da var jeg midt i forberedelser til babyshower som vi skulle holde for min kusine dagen etter, og på kvelden mens jeg holdt på med bleiekaken begynte "pressriene". Jeg har endo og sliter med EKSTREMT store mensensmerter til vanlig. Men dette tok kaka. Jeg ringte min mamma og hylgrein og hun måtte komme å hjelpe meg da jeg egentlig bare lå krøllet sammen på gulvet og byttet mellom og ligge der og sitte på do. Dagen etter var det klart for babyshower og jeg har aldri følt meg så, beklager - jævelig. Jeg måtte late som ingenting, smile og feire dette barnet, mens jeg løp på do hvert 10 min for å bytte mine trippelbind fordi jeg blødde så ekstremt mye og tørke tårer for barnet jeg akkurat nå mistet. 

Dagen etter dro jeg til legen, det ble gyn undersøkelse og blodprøver for å sjekke hcg og blodprosent da de var redd jeg hadde mistet alt for mye blod, men det var akkurat innenfor. Så skulle komme tilbake dagen etter for å ta nye prøver. Min SA varte i en god uke faktisk, noe jeg virkelig ikke var forberedt på. Trodde det lissom var over på 1 døgn. Men her kom det ut litt etter litt. Uten tvil en av de tyngste ukene jeg har hatt. 

Men, det var nå meg og samboer kjente på at vi ville flytte sammen og starte en familie. Og i løpet av 3 måneder hadde han flyttet inn til meg og prøvingen var i gang. Snart 1 og et halvt år senere venter vi fortsatt på en positiv test igjen 🥺 

Vi har vært hos gyn og sjekket oss og alt så bra ut hos oss begge. Utenom at jeg har endo! Så vi er nå henvist til Porsgrunn med oppstart i Mai. Gruer meg og håper egentlig så inderlig mye at vi klarer det på egenhånd. Samtidig som at jeg slapper litt mer av med at hvis ikke, så vil vi få hjelp ❤️

I dag er jeg 10/11 DPO men har enda en blenda test i hånda 🥺 så jeg har egentlig gitt opp håpet denne pp.

Eneste som gir meg bittelitt håp er at jeg i dag har kjent på en skikkelig stråle smerte i brystene som stråler ut i brystvortene som jeg ikke kan huske å ha kjent på før 🙈 vet ikke om det kan være et symptom en gang 🙈 samt har mensensmertene jeg har kjent på de siste to dagene (som er vanlig før min mens kommer) forsvunnet og ikke vært til stedet i dag 🤔 kan det være? 

Håpe håpe håpe! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Hmm  anbefaler deg å søke på YouTube "people with no kids"   med med Michael McIntyre😐😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumia skrev (42 minutter siden):

Hmm  anbefaler deg å søke på YouTube "people with no kids"   med med Michael McIntyre😐😅

Å hvorfor anbefaler du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ruskemor skrev (På 28.4.2022 den 14.55):

Så bra formen endelig er bedre igjen, er utrolig slitsomt å gå rundt å hangle.

Oj, så spennende da! Kan godt forstå at du er skeptisk og nervøs. Det er jo tross alt veldig heftig prosess å gå igjennom, men jeg håper og krysser fingrene for at dette virkelig er meningen! Og at babyen din er rett rundt hjørnet ❤️

Kos dere masse med aksjer❤️ 

Tusen takk ❤️ ja, det håper jeg også ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 28.4.2022 den 21.20):

Så godt at dere er bedre etter coronaen, håper ikke eggløsning blir forsinka av den grunn! 😊 

Wææ, så bra!! Skjønner at det er litt skummelt, men det er bra å komme igang med prosessen og inn i systemet hvertfall ☺️

Håper det klaffer denne gangen så dere slipper ivf selvfølgelig 🙏 samtidig godt å ha det i bakhånd 🥰

Jaa! Dette blir kjempe spennende 🤞🏼❤️ Åssen går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD18 - PP10

Screenshot_20220501_002832_premom_eh.com_ehpremomapp_edit_60735921065211.thumb.jpg.bd90dc1f411196a4d5bda445424c1234.jpg

Da ser det ut som EL endelig skjer i løpet av 24 timer 👌🏼 min LH topp kommer like fort som den drar igjen har jeg funnet ut av, så jeg kan like gjerne si at den nederste er positiv siden den vil bli det uansett om et par timer eller allerede har vært 😅

MEN! Da jeg skulle ta denne testen i kveld, så oppdaget jeg plutselig at det var litt blod i trusa 🤔 ferskt lyst blod og masse EL slim/utflod. Det har jeg aldri opplevd før. Har hørt at noen blør litt pga eggløsning, men da etter den har skjedd, ikke før? 🤔 Noen som har opplevd noe lignende? 

 

Endret av Tessiekd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at el er rett rundt hjørnet, dere får legge inn aksjer fremover 😎

Har aldri opplevd blødning rundt el, som jeg kan huske.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...