Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2022


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet.  

Er det noen som har deltatt i tråden for å finne kjærligheten fra 2000 og utover, år etter år, men aldri funnet den? 

Hvilke grep skal du ta? 

Anonymkode: 36af5...dac

jeg var sikkert med i alle.. ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 10.31):

Etter at det gikk slik det gikk med han jeg "var sammen med" tidligere i år, så har jeg begynt å tvile. Helt oppriktig tvile på at jeg skulle finne kjærligheten hadde jeg aldri innbilt meg at kunne skje. Nå har jeg blitt skuffet to ganger, og truffet flere menn som ikke er ærlige med seg selv om hva de har kapasitet til. Dermed har de jo ikke vært ærlige med meg heller. På dette tidspunktet har jeg begynt å tvile på om jeg har mer å gi en ny person. Jeg er emosjonelt utslitt av de siste opplevelsene. 

Jeg har skjønt at jeg må endre måten jeg angriper dating på. Nå har jeg 0 forventninger. Nå har jeg møtt en mann etter det ble slutt med eksen. Det stemte ikke. Vedkommende brukte også bare gamle bilder og så helt annerledes ut nå. Skuffelsen over at det ikke ble noe videre er nå helt fraværende pga at jeg hadde 0 forventninger. 

Anonymkode: fdd4f...93c

Ja det er vel sånn det blir så blir det vanskelig den dagen en møter en som en ser passer bra og som liker deg, men følelsene ikke vil komme fordi man venner seg på å ikke føle noe for å beskytte seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (På 20.8.2022 den 18.16):

Ja det er vel sånn det blir så blir det vanskelig den dagen en møter en som en ser passer bra og som liker deg, men følelsene ikke vil komme fordi man venner seg på å ikke føle noe for å beskytte seg selv. 

Tror det er mye i dette. Jeg kjenner veldig på det selv. Det er vanskelig å slippe følelsene løs fordi man forventer at det skal gå galt. Så istedet holder man igjen så godt man kan og prøver å ikke få eller vise følelser for tidlig. og når begge kanskje gjør dette så skal det jammen meg mye til for å få noe til å gro frem også... I tillegg er det "feil"  å være formye på også. Da er man needy og kan skremme bort den andre.🤪 Nei det er jammen ikke rart det er vanskelig å finne kjærligheten i dag. Jeg prøver å tenke at jeg må bare være meg selv, og så får mennene enten like det eller ikke like det. Om de ikke liker det så er de jo feil for meg. Men det gjør det egentlig ikke så mye mindre vondt hvis du da blir avvist av noen du liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr.Garcon skrev (På 18.8.2022 den 15.46):

Ja, da foretrekker jeg heller det. I utgangspunktet så føler jeg det er unaturlig at hun begynner å prate med meg i et sånt omfang at det er naturlig å møtes, hvis hun parallelt har en annen hun liker veldig godt. Runde av bli kjent prosessen med den første før man starter prosessen med en ny da. 

Nei, leste ikke det andre,men skjønner hva du mener og  det finnes selvfølgelig nyanser. Men generelt så tror jeg mange har kontakt med altfor mange samtidig og at det ødelegger egne muligheter.

Hvis dama har 2-3 hun snakker med og 2 hun akkurat rundet samtalene av med, mannen har 2-3 han snakker med og 2 han akkurat rundet samtalene av med, så er ingen av de -når det oppstår kontakt med den andre - åpen og nullstilt fra tidligere relasjoner. Jeg tror i alle fall det kun sår frø for en bruk og kast/kald/overfladisk holdning til den/de man møter.  I mange tilfeller er personen i tankene - allerede før daten er over -  hos Mr. Eller Mrs. Next.

Det er jo en haug av folk som har vært på 100 dater og fortsatt ikke har truffet en interessant mann/dame. Da er du enten jævlig sær eller så legger du lista jævlig lavt for hvem du drar på date med 😅

Så blir det selvfølgelig ekstremt mye verre hvis den du er på date med også sjonglerer sex med en haug av folk parallelt - hvis man påstår at man er ute etter noe seriøst. 

 

 

 

Helt enig med deg jeg. En av de bedre matchene jeg har fått på tinder sa rett ut "takk for matchen, men jeg har faktisk truffet en jeg ønsker å fokusere på og se om det kan bli noe. Det får jeg ikke til om jeg treffer flere samtidig". 

Vips ble han en av de mest attraktive jeg har sett der inne. Det er respekt altså. Jeg gjør akkurat det samme. Sletter matcher som er uaktuelle og holder kun dialog med en av gangen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med dialog med en av gangen er jo vanskelig da vertfall om man har mange match. Jeg har happen og har vell en 60-70 match liggende der akkurat nå. Sletter de fortløpende når man har pratet litt og funnet ut det ikke er interessant eller når vi har gått over til feks Snap. Du får jo konstant meldinger du svarer på og sånn fra en jentes perspektiv så vet ikke jeg om jeg er intressert kun ut fra bilde og litt info. Jeg vil gjerne prate ei stund og kjenne om det er en mental connection der også. Har absolutt hatt mange interessante samtaler både på telefon funksjonen og video funksjonen på happen og Snap men er fortsatt langt derfra til jeg er interessert i det andre mennesket.

Menn på den andre side virker jo helt betatt fra første samtale og tar mer og mer av i et helsikes tempo. Jeg trenger tid jeg men føler menn tar sånn av at det støter meg bort.

Så vet jeg absolutt selv at jeg er en liten einstøing som elsker alene tiden min og det er litt vanskelig å kombinere med dating. I tillegg er jeg mor og møter derfor kun folk når jeg har barnefri.

Tror det er stor forskjell på men og kvinner.

Ser noen menn i tråden tror man har sex med alle man dater. Det har jeg absolutt ikke i det hele tatt fordi jeg må være interessert mentalt først og bli kjent med hvem du et som person.

Hadde video samtale nettopp med en fyr og er jo omtrent så man vil gifte seg med meg etter en samtale 😂 jeg føler menn er utrolig overfladisk på det der. Ja du liker hva du ser men du kjenner meg jo ikke som person enda!

For meg blir det så ekstremt turn off uansett hvor pen du er når du klenger deg til meg som en sutteklut fra dag 1!

Tror menn må roe seg kraftig ned og ikke by på hele seg så fort. Blir så slitsomt å i det hele tatt forsøke seg på dating synes jeg. Jeg trenger nok mer space enn den vanlige jenta kanskje ikke vet jeg men føler ut som jeg og menn alltid er på vær vår planer. De har liksom planlagt pensjonist tilværelse med meg før jeg har rukket å finne ut om jeg i det hele tatt liker deg som et menneske 😑

Ikke stress sånn! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, -Missi- said:

Hadde video samtale nettopp med en fyr og er jo omtrent så man vil gifte seg med meg etter en samtale

Dette er i de fleste tilfeller en grad av skuespill. Det som er saken er at menn må vise enorm interesse fra første sekund for å komme noen vei, ellers blir de bare droppa. Denne fyren viser kanskje like mye interesse for alle damer, fordi det til en stor grad er nødvendig. 

Anonymkode: 697e7...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette er i de fleste tilfeller en grad av skuespill. Det som er saken er at menn må vise enorm interesse fra første sekund for å komme noen vei, ellers blir de bare droppa. Denne fyren viser kanskje like mye interesse for alle damer, fordi det til en stor grad er nødvendig. 

Anonymkode: 697e7...7be

Jeg skjønner ikke helt tankegangen der for om man er sånn vil man jo støte fra seg de som kanskje kunne likt deg uten dette " skuespillet" som kunne likt deg for det mennesket du egentlig er under alt dette " fjaset". Men min erfaring er at når jeg leter etter dybde og jatter med på sånt fjas så er det nettopp egentlig ingen dybde der.

Det er klart om fjaset ofte fører frem til det de egentlig søker som på kg kan fremstå som kun sex så fortsetter man jo.

Da må vi kvinner drive sånn å luke da mellom alt ugresset for å finne noe av verdi. Da blir det jo slik at de fleste ikke får en date men avsløres rimelig fort i løpet av et par samtaler. Det er all denne " lukingen " jeg blir så lei av.

Men jeg vet jo av erfaring at det finnes bra folk oppi alt dette for de har jeg funnet før😊 

Må bare få unna disse fjasefolka eller enda verre de som mener det på ekte🤣jeg vet jo kuren, for de som har verdi blir også med på de dype interessante spørsmålene.

Så er det enda noen mil fra det til å få følelser for noen, senke muren og slippe inn de rette i livet.

For meg skal kjærligheten føles fri, ikke tvunget eller eid så den rette vil nok gi meg tiden jeg trenger 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, -Missi- said:

Det er klart om fjaset ofte fører frem til det de egentlig søker som på kg kan fremstå som kun sex så fortsetter man jo.

Hvis de aldri kommer lenger enn til startstreken uten å vise mye interesse så er det jo innlysende at dette er veien å gå. Enten det er forhold eller sex som er målet.

Det er ikke sånn at dette alltid er årsaken til at menn viser voldsom interesse, men i veldig mange tilfeller er det slik. Om ikke alt er perfekt og mannen ytrer at han er veldig betatt blir det fort "værsågod neste".

Jeg tror man bare må godta at det er slik i dag, og heller ha det litt i bakhodet

Anonymkode: 697e7...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis de aldri kommer lenger enn til startstreken uten å vise mye interesse så er det jo innlysende at dette er veien å gå. Enten det er forhold eller sex som er målet.

Det er ikke sånn at dette alltid er årsaken til at menn viser voldsom interesse, men i veldig mange tilfeller er det slik. Om ikke alt er perfekt og mannen ytrer at han er veldig betatt blir det fort "værsågod neste".

Jeg tror man bare må godta at det er slik i dag, og heller ha det litt i bakhodet

Anonymkode: 697e7...7be

Ja jeg er nok ikke sånn typisk kvinne på flere områder blant annet dette.  Jeg er nok slik at det nivået av oppmerksomhet andre kanskje trives i blir for mye for meg og i stedet for å få meg på kroken så ender det med at jeg stikker av.

Men jeg er alltid åpen og ærlig og avslutter høflig. Ghoster aldri 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Missi- skrev (1 time siden):

Da må vi kvinner drive sånn å luke da mellom alt ugresset for å finne noe av verdi. Da blir det jo slik at de fleste ikke får en date men avsløres rimelig fort i løpet av et par samtaler. Det er all denne " lukingen " jeg blir så lei av.

 

Helt enig. Og et utall samtaler der jeg ettter et par meldinger lurer på hvorfor i all verden vedkommende tok kontakt, for det er virkelig null interesse å spore i samtalen (så ja, folk må faktisk vise litt interesse). Og når man har gjort denne lukingen så møtes man en gang for å finne ut om dette er noe å bygge videre på. Og i 90% av tilfellene så er det jo ikke det. Man er ikke fysisk tiltrukket av hverandre. Og derfor ser jeg ikke helt problemet med å møte noen selv om man chatter med andre også. For fram til man har møtt dem fysisk så har jeg ingen forutsetning for å tro/vite at det kan bli noe. Nå har jeg aldri så mange matcher om gangen som det du skriver, siden jeg stopper å sveipe straks jeg får en match eller to, og jeg gir også beskjeder ala det noen skrev tidligere, at  jeg alt har kontakt med noen og vil se hva som skjer der først, når jeg har kontakt med 2-3 stk (det er maks av hva jeg orker ha kontakt med). Og det er selvfølgelig uaktuelt for meg å ha kontakt med andre nå som jeg var på date på fredag og fant ut at han har jeg lyst til å møte igjen. (og nei vi har ikke hatt sex). Men jeg forventer jo ikke at ikke han skal ha kontakt med andre damer før vi evt har avtalt å fortsette å møtes heller. Og ja selvføglelig er det kjipt om det dukker opp noen han får mer interesse for enn meg. Men hvis det skjer så var han jo ikke riktig mann for meg uansett. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (På 20.8.2022 den 18.16):

Ja det er vel sånn det blir så blir det vanskelig den dagen en møter en som en ser passer bra og som liker deg, men følelsene ikke vil komme fordi man venner seg på å ikke føle noe for å beskytte seg selv. 

Det er det du nevner her jeg er redd for. At jeg da, den dagen det eventuelt dukker opp en mann som passer og som vil det samme, ikke klarer å få følelser eller ikke klarer å forstå at han er genuint interessert og setter pris på meg. Det er jo også veldig dumt. 

Akkurat nå har jeg gitt opp. Føler alle rundt meg finner noen og etablerer seg men det vil seg ikke for min del. Jeg prøver og prøver, men nå kjenner jeg at jeg har gitt opp. Jeg tror ikke jeg har mer å gi når jeg alltid ender opp skuffet. Trist, men sant.  

Anonymkode: fdd4f...93c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (7 timer siden):

Helt enig. Og et utall samtaler der jeg ettter et par meldinger lurer på hvorfor i all verden vedkommende tok kontakt, for det er virkelig null interesse å spore i samtalen (så ja, folk må faktisk vise litt interesse). Og når man har gjort denne lukingen så møtes man en gang for å finne ut om dette er noe å bygge videre på. Og i 90% av tilfellene så er det jo ikke det. Man er ikke fysisk tiltrukket av hverandre. Og derfor ser jeg ikke helt problemet med å møte noen selv om man chatter med andre også. For fram til man har møtt dem fysisk så har jeg ingen forutsetning for å tro/vite at det kan bli noe. Nå har jeg aldri så mange matcher om gangen som det du skriver, siden jeg stopper å sveipe straks jeg får en match eller to, og jeg gir også beskjeder ala det noen skrev tidligere, at  jeg alt har kontakt med noen og vil se hva som skjer der først, når jeg har kontakt med 2-3 stk (det er maks av hva jeg orker ha kontakt med). Og det er selvfølgelig uaktuelt for meg å ha kontakt med andre nå som jeg var på date på fredag og fant ut at han har jeg lyst til å møte igjen. (og nei vi har ikke hatt sex). Men jeg forventer jo ikke at ikke han skal ha kontakt med andre damer før vi evt har avtalt å fortsette å møtes heller. Og ja selvføglelig er det kjipt om det dukker opp noen han får mer interesse for enn meg. Men hvis det skjer så var han jo ikke riktig mann for meg uansett. 

 

Jeg er veldig enig med deg og sånn er jo dating verden nå og det vet jo de fleste som er i den.  De gangene jeg finner noen jeg er interessert i så er heller ikke jeg interessert i å prate med andre. Men er slik du sier stort sett møtes man en gang eller to og det var ikke det helt store likevel. 

Jeg er vell en evig optimist også for jeg har møtt de der skikkelig bra typene av og til de som man har rågod sex med og samtidig er som en morsom bestevenn.  Så jeg vet helt sikkert at jeg finner en sånn igjen😊 men da må man jo tåle å date alt mulig rart før man finner den personen da. Jeg har aldri vært redd for å gå på date heller og jeg tror ikke alle liker det,  at en jente er uredd sånn. 

Men jeg tenker vi er tøffe som er der ute jeg 💪😊er jo ikke sånn at drømmeprinsen kommer å banker på døra heller så man får bare kjøre på😊

Elsker den siste setninga di! Akkurat sånn er det. Heier på deg🤞😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Missi- skrev (På 23.8.2022 den 0.12):

Men jeg tenker vi er tøffe som er der ute jeg 💪😊er jo ikke sånn at drømmeprinsen kommer å banker på døra heller så man får bare kjøre på😊

 

Helt enig.😊 Premien er verdt møkkajobben.

Avtalt ny lunsjdate på tirsdag her, håper vi får gjennomført den. Mye som skjer for oss begge, så virkelig ikke lett å finne tid. Men vi har mye og god kontakt heldigvis.😊

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har lagt alt på hylla nå. Tok abort som nevnt før. Var hormonell som fy i starten, og når hormonene forsvant så kom sorgen. ❤️  Det gjør så forferdelig vondt. Jeg brøt all kontakt. Jeg orker ikke. Vi ses i tråden for 2023. :) 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (24 minutter siden):

Jeg har lagt alt på hylla nå. Tok abort som nevnt før. Var hormonell som fy i starten, og når hormonene forsvant så kom sorgen. ❤️  Det gjør så forferdelig vondt. Jeg brøt all kontakt. Jeg orker ikke. Vi ses i tråden for 2023. :) 

Klem fra her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia... er det ingen som er ute på dater'n lengre her? Er fortsatt 4 mnd'er isj igjen av 2022..åssen går det folkens? 

Finner dere noen? 

Jeg er ikke på noe datings akkurat. Jeg holder kontakten med nederlenderen min som er i full gang med å spare seg opp en oppstart sum og så komme seg hit og prøve å få seg jobb. Ja jeg venter i spenning på hva som vil skje. Enten går det bra eller så går det rett vest.. ikke godt å vite. 

Eneste jeg syns er skummelt er hvis jeg havner i saksa og må forsørge han og. Det har jeg jo ikke råd til som gjeldsordnings slave... men håper han vet hva han gjør. Han høres ut som han har bestemt seg men ja jeg tar ikke noe for gitt før jeg ser det sikkert at han kommer etterhvert. 

Men i mellomtiden så holder jeg meg i skinnet og ikke går på dates. Jeg hadde uansett ikke orket tanken på å bli kjent med noen nye på app. 

Jeg har blitt litt mer sosial av meg syns jeg så nå er jeg på quiz hver tirsdagskveld med gode kompiser blitt. Jeg er og blir en guttejente ser jeg... henger mest med mannfolk. 

Slik er ståa hos meg. Ikke så mye som skjer akkurat. Men livet er bra alikevel uten dette dating maset da. Blir mentalt sliten av det også. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå, det står på stedet hvil her. Slettet Tinder og Happn, ble bare deprimert av å ha det. Ble aldri noen matcher med de damene jeg gjerne ville bli kjent med. Jeg sveipet høyre på damer i min aldersgruppe, som hadde snille øyne og så hyggelige ut, og med litt felles interesser. Girls next door. "Instababes" og de som viste mer kropp enn ansikt ble sveipet bort.

Nå sitter jeg på gjerdet og vet ikke helt hva jeg skal finne på. Trives godt i eget selskap, forsåvidt, men jeg savner noen å dele spesielle øyeblikk med. Er absolutt ikke desperat slik som noen beskriver ovenfor. Men jeg jobber i et veldig mannsdominert yrke, og har få venner som gir mulighet for å treffe venners venner. Så jeg håper fortsatt på et meet cute 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venkman skrev (2 timer siden):

Åååå, det står på stedet hvil her. Slettet Tinder og Happn, ble bare deprimert av å ha det. Ble aldri noen matcher med de damene jeg gjerne ville bli kjent med. Jeg sveipet høyre på damer i min aldersgruppe, som hadde snille øyne og så hyggelige ut, og med litt felles interesser. Girls next door. "Instababes" og de som viste mer kropp enn ansikt ble sveipet bort.

Nå sitter jeg på gjerdet og vet ikke helt hva jeg skal finne på. Trives godt i eget selskap, forsåvidt, men jeg savner noen å dele spesielle øyeblikk med. Er absolutt ikke desperat slik som noen beskriver ovenfor. Men jeg jobber i et veldig mannsdominert yrke, og har få venner som gir mulighet for å treffe venners venner. Så jeg håper fortsatt på et meet cute 😅

Ja beste er å ikke styre så mye med dating opplegget en blir bare sliten av det. Finn heller på ting som gir deg gleder. Meld deg på en ny hobby eller finn på noe du syns er kult. Prøv noe nytt. En kan jo møte på folk over alt som en kan finne tonen med da... en trenger bare 1 person egentlig. Slapp av å nyt livet er mitt råd. Tia går så alt for fort. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver med en nå, som jeg har møtt på en gang før gjennom felles venner. Liker han godt så langt, så da gjennstår det å se om han liker meg også og om vi får til en date 🥰 Er håpefull, for første gang på mange år! 🤞🏻🤞🏻

Anonymkode: 32e23...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en i starten av august på Tinder, og det har vært veldig hyggelig og absolutt kjæreste-materiale. Men nå har vi ikke møttes på et par uker. Litt avstand mellom oss som gjør at vi ikke bare kan ta en svipptur, en har barn halvparten av tida, og vi har begge vært syke… jeg vil ikke gi opp, for han er så rett på så mange måter, men det begynner å tære litt på hvor gøy det er å snappe uke etter uke… 

Anonymkode: ed657...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...