Gå til innhold

Hadde du beholdt barnet om du ble gravid under voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Jeg vil ikke ha det som starten for oppveksten for mitt barn. Eller barnets søsken, for den saks skyld. Jeg hadde ikke klart å bære frem det barnet, som ville vært en påminnelse hele tiden om noe vondt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

got2go skrev (1 minutt siden):

Nei. Vil ikke ha et barn med 50% dna fra en overgriper.

Jeg skjønner det. Og at man ikke vil bli påmint han og så sånn. Men samtidig er det ikke bare gener som gjør en overgriper til en overgriper, det er også oppvekst og miljø. Et barn er jo helt uskyldig fram til det gjør noe galt i livet, samme hvilke gener det har. 

Anonymkode: 20ff8...ad5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner det. Og at man ikke vil bli påmint han og så sånn. Men samtidig er det ikke bare gener som gjør en overgriper til en overgriper, det er også oppvekst og miljø. Et barn er jo helt uskyldig fram til det gjør noe galt i livet, samme hvilke gener det har. 

Anonymkode: 20ff8...ad5

Jo, men likevel. Men uanset så er valg av far til ens barn ganske så viktig å da! Vi lever i et land med fri abort, og da bør en benytte seg av det når omstendighetene taler for det. Syns jeg. 

Et barn fortjener å vokse opp elsket og ønsket. Hva med voldtektsfyrens foreldre? Altså besteforeldre og slekt til barnet? Skal baby forholde seg til en dysfunksjonell situasjon hvor far er vokltektsmann? Nei faen heller. Få heller barn med noen en vil ha barn med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (1 minutt siden):

Jo, men likevel. Men uanset så er valg av far til ens barn ganske så viktig å da! Vi lever i et land med fri abort, og da bør en benytte seg av det når omstendighetene taler for det. Syns jeg. 

Et barn fortjener å vokse opp elsket og ønsket. Hva med voldtektsfyrens foreldre? Altså besteforeldre og slekt til barnet? Skal baby forholde seg til en dysfunksjonell situasjon hvor far er vokltektsmann? Nei faen heller. Få heller barn med noen en vil ha barn med.

Akkurat der er jeg uenig. Jeg synes ikke man bør benytte seg av abort, men at folk skal få gjøre det som de mener er riktig. Jeg ville følt at når jeg først var gravid, så var det gjort. Jeg føler på at abort er drap, og umoralsk. Så jeg kunne nok ikke gjennomført dette. Den som har skylden i at fosteret barnet eksisterer, er voldtektsmannen. Så synes jeg heller ikke man skal måtte forholde seg til en voldtektsmann som far, han burde ikke ha rett til å treffe ungen. Noen sier her i tråden at han kan ha rett til det, noe jeg synes blir feil og burde endres... 

Anonymkode: 20ff8...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er barn selv av en overgriper og ønsker ikke det samme for mitt barn.

Anonymkode: 60e29...5b7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt hadde jeg tatt abort, noe annet er jo grusomt egoistisk og forferdelig for barnet.

«Mamma, hvem er pappa?»

«vil jeg ikke si.»

«Vet ikke.»

«Donor.»

«du ble til ved voldtekt, vennen :)«

«....Ehhhh, naboen.»

Nei, hva skal man svare. Lyve eller sannheten? Skal man lyve så tenker jeg at det beste for barnet er å aldri bli født i utgangspunktet.

Anonymkode: aa360...370

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ikke før jeg står i situasjonen og både voldtekten og graviditeten er et faktum. Det er lett å si ja, når jeg ikke vet hvem han er, hvordan han er, hvordan han ser ut (for ja, utsende spiller en rolle), helse og adferds historikken hans etc. Er han psykopat av en rusmisbruker med alvorlige psykiske lidelser som ser urstygg ut, så er det flere uheldige arvelige trekk jeg ikke ønsker på mitt eget barn. 

Anonymkode: f5f63...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt hadde jeg tatt abort, noe annet er jo grusomt egoistisk og forferdelig for barnet.

«Mamma, hvem er pappa?»

«vil jeg ikke si.»

«Vet ikke.»

«Donor.»

«du ble til ved voldtekt, vennen :)«

«....Ehhhh, naboen.»

Nei, hva skal man svare. Lyve eller sannheten? Skal man lyve så tenker jeg at det beste for barnet er å aldri bli født i utgangspunktet.

Anonymkode: aa360...370

Men det er jo ikke kvinnen som er grusomt egoistisk, fordi om hun kanskje ikke vil gjøre det hun ser på som drap. Voldtekstsmannen er egoistisk og så mye mer. Jeg synes det blir veldig feil å gi en kvinne skyld på den måten, fordi hun ikke ønsker å gjennomføre en abort. De som har blitt voldtatt trenger ikke å presses til abort, ved å bli kalt egoistiske hvis de ikke gjør det. 

Anonymkode: 20ff8...ad5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville tatt abort så fort som mulig og startet med traumebehandling slik at jeg forhåpentligvis ble frisk nok til å kunne leve et godt liv videre. 

Anonymkode: 52936...b9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beholdt etter at min x ignorerte at jeg sa nei og prøvde og dytte han vekk etter at det var slutt, jeg ble ikke hysterisk og skrek så tror ikke han i øyeblikket oppfattet helt at jeg ikke var med på det, dette var før det virkelig ble fokus på samtykke i mediene, ikke at det er noen unnskyldning. Tok selvfølgelig angrepille, men de gjør ikke mye på dag 4, ble litt satt ut så tok noen dager å summe meg. Vurderte aldri abort, da graviditetstesten var positiv tenkte jeg bare: Ok, jeg skal bli mamma. Elsker sønnen min over alt på jord, og har ikke angret en dag. 
Om jeg hadde gjort det samme ved en fysisk voldelig voldtekt av en fremmed, eller en som jeg ikke hadde historikken med kan jeg ikke si sikkert før jeg står i det, men tror jeg hadde beholdt da og, og fokusert på at barnet var mitt ikke overgriper sitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt abort, men jeg hadde også tatt abort dersom jeg ble gravid av frivillig sex. Vil ikke ha barn.

Anonymkode: cb219...7e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg lett tatt abort, men har ikke alltid tenkt slik.

Jeg vil ha barn når det passer meg, med den som har lyst på barn sammen med meg. En Jeg Ønsker å ha i livet mitt. 

En celleklump føler ingenting og vet ikke hva eksistens er. Abortgrensen kunne like gjerne vært 20 uker uten abortnemda.

Og for de som mener noe annet sier jeg; kudos til deg, det er ett tøft valg. Men la meg få ha mine rettigheter, så skal jeg heller bidra for å gjøre livet ditt og ditt fremtidige barn sitt lettere ved å stemme på partier som prioriterer psykisk og fysisk helse, gjør det lettere å ha barn og gjør konsekvensene for voldtekt større for voltekspersonen - uten at det går utover meg og min mulighet til å velge mitt liv. 

Anonymkode: 0d945...0ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvsagt hadde jeg tatt abort, noe annet er jo grusomt egoistisk og forferdelig for barnet.

«Mamma, hvem er pappa?»

«vil jeg ikke si.»

«Vet ikke.»

«Donor.»

«du ble til ved voldtekt, vennen :)«

«....Ehhhh, naboen.»

Nei, hva skal man svare. Lyve eller sannheten? Skal man lyve så tenker jeg at det beste for barnet er å aldri bli født i utgangspunktet.

Anonymkode: aa360...370

Min mor påstod først at hun ikke visste men traumene av overgrepet preget henne mer og mer jo eldre jeg ble og til slutt fikk hun så massivt sammenbrudd etterfulgt av flere år på psykiatriske avdelinger at hun valgte å være ærlig om at jeg var resultatet av en voldtekt.

Anonymkode: 60e29...5b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det spørs hvem jeg hadde blitt voldtatt av. Hadde det vært en overfallsvoldtekt på gata av en Somalier, hadde jeg 100% sikkert tatt abort.

Anonymkode: 8045d...b73

Fordi du hadde fått en svart baby? 

Anonymkode: dbef2...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skogsalv

TS ! Hva er din intensjon med dette innlegget ? Jeg savner personlig vinkling .  Om det KUN er et tema kastet ut,så roter du i mange menneskers hjørner.  

Hvorfor spør du ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke. Har verken blitt voldtatt eller noen gang vært gravid, så skal være forsiktig med å mene det ene eller det andre tror jeg. 

Anonymkode: 5e541...c7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det hadde ikke jeg, grunn barnet ville hele tiden minet meg på det grusomme. Og tenk om barnet hadde lignet voldtektsmannen. Jeg vet barnet er helt uskyldig, men jeg hadde ikke klart det.

Anonymkode: 7c978...2d5

hadde vært utrolig vanskelig for meg å skulle tatt meg av et barn som var resultat av dette og hva i all verden skulle jeg sagt den dagen barnet hadde begynt å grave i hvem faren var... Nei. Jeg hadde ikke beholdt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg hadde mest sannsynlig beholdt barnet. Det er et liv og det er minst 50% meg! Hadde aldri tatt liv av mitt eget barn (eller noen andres). Hadde nok klart å ikke dra med meg den voldtekten inn i forholdet til og følelsene mine til mitt barn. Det er så mangt som kan få deg til å minnes en voldtekt, barnet mitt hadde vært det siste jeg hadde slitt med.

Anonymkode: 64570...518

men hva når barnet ønsker å finne sin far da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...