Gå til innhold

Hadde du beholdt barnet om du ble gravid under voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hadde ikke jeg, grunn barnet ville hele tiden minet meg på det grusomme. Og tenk om barnet hadde lignet voldtektsmannen. Jeg vet barnet er helt uskyldig, men jeg hadde ikke klart det.

Anonymkode: 7c978...2d5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hadde jeg. Jeg er ikke i mot at andre tar abort, men jeg er i mot å ta det selv, og hadde ikke klart det.

Anonymkode: 75c13...398

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde mest sannsynlig beholdt barnet. Det er et liv og det er minst 50% meg! Hadde aldri tatt liv av mitt eget barn (eller noen andres). Hadde nok klart å ikke dra med meg den voldtekten inn i forholdet til og følelsene mine til mitt barn. Det er så mangt som kan få deg til å minnes en voldtekt, barnet mitt hadde vært det siste jeg hadde slitt med.

Anonymkode: 64570...518

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det, for jeg hadde nok ikke klart å abortere det bort. Men det kan hende det hadde blitt adopsjon, for man må jo vite at man er i rett posisjon til å klare et barn også, skal man ha barn. 

Anonymkode: 20ff8...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt abort, det hadde nok vært det beste for meg og aller heslt for barnet.

Anonymkode: 07a19...dfa

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville tatt abort (først såkalt angrepille, det ville ikke voldt meg noen kvaler). Dersom det likevel ble graviditet av det, hadde jeg tatt abort ASAP. 

Hadde jeg blitt uplanlagt gravid i et fast forhold (der vi egentlig hadde fått det antall barn vi ønsket), ville jeg antakelig beholdt. 

Anonymkode: a1496...c31

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Hadde ikke taklet å skulle samarbeide med vldtektsmannen om samvær, delt omsorg osv. Det hadde blitt for tøft, i tillegg til alt det andre 

Anonymkode: 69615...84e

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde glatt tatt abort. Noe annet er barnemishandling. 

"Mamma, hvor og hvem er far?" 

"Pappa voldtok meg og slik er du til, ikke er du til av kjærlighet og ønske, men av vold og tvang."

 

Hva i helvete er det dere tenker med som vil beholde barnet? Skammelig egoisme!

Anonymkode: acf64...090

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i Norge adopterer bort. Men det gjelder mest de som fortrenger overgrepet, og tro meg, det er forbausende mange. Det er vanskelig å forstå Men en vanlig forsvarsmekanismer. Det gjelder og de som har blitt nedtonet, som ikke har noe minne, og beslutter at det ikke skjedde for egen helse skyld (selv om dette er å lure seg selv). Når man ser barnet blir voldtekten virkelig og mange får panikk. 

Anonymkode: 86b5f...969

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja hadde glatt tatt abort. Noe annet er barnemishandling. 

"Mamma, hvor og hvem er far?" 

"Pappa voldtok meg og slik er du til, ikke er du til av kjærlighet og ønske, men av vold og tvang."

 

Hva i helvete er det dere tenker med som vil beholde barnet? Skammelig egoisme!

Anonymkode: acf64...090

what the..?

Hva feiler deg??

Anonymkode: 07a19...dfa

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flere i Norge adopterer bort. Men det gjelder mest de som fortrenger overgrepet, og tro meg, det er forbausende mange. Det er vanskelig å forstå Men en vanlig forsvarsmekanismer. Det gjelder og de som har blitt nedtonet, som ikke har noe minne, og beslutter at det ikke skjedde for egen helse skyld (selv om dette er å lure seg selv). Når man ser barnet blir voldtekten virkelig og mange får panikk. 

Anonymkode: 86b5f...969

*neddopet. Ikke nedtonet

Anonymkode: 86b5f...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja hadde glatt tatt abort. Noe annet er barnemishandling. 

"Mamma, hvor og hvem er far?" 

"Pappa voldtok meg og slik er du til, ikke er du til av kjærlighet og ønske, men av vold og tvang."

 

Hva i helvete er det dere tenker med som vil beholde barnet? Skammelig egoisme!

Anonymkode: acf64...090

Altså,thank God for at du ikke jobber i barnevernet (håper jeg). Du har jo ikke den fjerneste anelse om hva barnemishandling er! 

Anonymkode: 64570...518

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

what the..?

Hva feiler deg??

Anonymkode: 07a19...dfa

Kom heller med argumenter enn skittkasting.

Anonymkode: acf64...090

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kom heller med argumenter enn skittkasting.

Anonymkode: acf64...090

Tenk å være så blotta for selvinnsikt..

Anonymkode: 07a19...dfa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvem jeg hadde blitt voldtatt av. Hadde det vært en overfallsvoldtekt på gata av en Somalier, hadde jeg 100% sikkert tatt abort.

Anonymkode: 8045d...b73

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, aldri. Det hadde vært meget spesielt om noen ønsket å beholde et barn i unnfangelse under vold og voldtekt. 

Anonymkode: 0590d...fcb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde tatt abort. Men vanskelig å vite hva jeg hadde følt.

Anonymkode: b0abf...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far vil ha rett til samvær også etter voldtekt, med mindre retten dømmer noe annet, i så fall er også adopsjon utelukket. Så ja, jeg ville tatt abort. Jeg ville ikke risikert at jeg beholdt voldtektsmannen i livet mitt fordi han har samvær, jeg ville ikke risikert at voldtektsmannen fikk omsorg for et barn jeg ville adoptere bort. 

Anonymkode: 4cf0c...70f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn fra en som voldtok å overgrep meg flere ganger, jeg elsker barnet masse, men barnet er helt lik i utseende som faren, men han har en egen personlighet så jeg klarer fint å skille barnet fra mannen, men må si at på de mest vanskeligste dagene når traumene står på så må jeg jobbe med meg selv, men ville aldri være foruten sønnen min. 

Anonymkode: a7ea0...ea1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...