Gå til innhold

Hadde du beholdt barnet om du ble gravid under voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fordi den nødvendigvis ikke vi ha en virkning?

Du svarer at du vil ta en angrepille, men den vil nødvendigvis ikke forhindre graviditet. Så hva hadde du gjort da?

Anonymkode: 159ca...8e0

Beholdt.

Anonymkode: 1437b...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jullen skrev (15 timer siden):

‘Det man ikke vet har man ikke vondt av’ er det jo noe som heter.

Jeg tipper de fleste hadde følt det bedre å vokse opp i god tro om man var et resultat av hjelp fra en donor…fremfor en voldtekt.

Jeg er uenig i hvordan man ofte bruker det uttrykket. Noen tenker det er greit å holde skjult utroskap av samme grunn, der er ikke jeg. Jeg synes sannheten har en verdi i seg selv, og at det er utrolig frustrerende at man kan risikere å bli så sterkt løyet for. Det kan være en vond ting å vite at man er et resultat av voldtekt, men det er sannheten og den setter jeg rett og slett høyt.

Anonymkode: 20ff8...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er uenig i hvordan man ofte bruker det uttrykket. Noen tenker det er greit å holde skjult utroskap av samme grunn, der er ikke jeg. Jeg synes sannheten har en verdi i seg selv, og at det er utrolig frustrerende at man kan risikere å bli så sterkt løyet for. Det kan være en vond ting å vite at man er et resultat av voldtekt, men det er sannheten og den setter jeg rett og slett høyt.

Anonymkode: 20ff8...ad5

Beste svaret syntes jeg …! Løgn kommer alltid for dagen uansett..!! 
kan tilogmed skje når man selv er blitt gammel og foreldre er død. Ærlighet varer lengst ..

Anonymkode: ce6f8...7a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 17.23):

Hvordan kom du i kontakt med voldtektsmannen flere ganger?

Anonymkode: ae987...807

Jeg var svært ung å med ikke tilstedeværende foreldre å vandt til den slags behandling, så rettferdiggjorde jeg handlingene til denne mannen, jeg sliter i dag med store traumer men jeg elsker barnet å har valgt dette, far har og samvær så jeg må forholde meg til han, man må nesten bare distansere seg fra hva som skjedde å gå videre uten å fokusere på hva som var. 

Anonymkode: a7ea0...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det finnes nok ikke noe riktig eller galt svar på det. Det må være det riktige svaret for deg.

Jeg valgte å føde etter at jeg ble voldtatt av to menn på en fest som nittenåring. Allerede mens jeg ble voldtatt så slo tanken meg om hva jeg skulle gjøre hvis jeg endte opp gravid. Jeg angrer ikke på det, men du må være forberedt på at du vil tenke på voldtekten hver gang du ser barnet, spesielt i starten. Jeg gjorde det mye selv, spesielt fordi barnet lignet så åpenbart mye mer på faren enn meg (mørkhudet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er trebarnsmor og vet hva det vil si å få/ha et barn. Er også mot abort, egentlig. Derfor hadde jeg tatt angrepille for sikkerhets skyld hvis jeg hadde blitt voldtatt. Om det ikke hadde eksistert, og jeg ble gravid, hadde jeg tatt abort. Det er ikke barnets skyld at det blir til, og det fortjener en mor som kan elske det helt uforbeholdent. Det hadde jeg ikke greid. Heller ikke å adoptere bort et barn jeg hadde båret fram, og vite at det var der ute i verden et sted💔

Anonymkode: 91a92...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden hadde jeg ikke gjort det, men ser annerledes på det i dag. Kommer aldri til å ta abort selv, da jeg er veldig imot det. Hva andre gjør, blir deres ansvar.

Anonymkode: 17d34...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke det. Jeg vil at et barn skal være et resultat av et forhold mellom meg og en mann jeg elsker, og ville ikke bragt et barn inn i verden under noen andre omstendigheter. 

Anonymkode: 22092...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 11.10):

Ja, jeg hadde mest sannsynlig beholdt barnet. Det er et liv og det er minst 50% meg! Hadde aldri tatt liv av mitt eget barn (eller noen andres). Hadde nok klart å ikke dra med meg den voldtekten inn i forholdet til og følelsene mine til mitt barn. Det er så mangt som kan få deg til å minnes en voldtekt, barnet mitt hadde vært det siste jeg hadde slitt med.

Anonymkode: 64570...518

Hvis vokdtektsmannen hadde krevd samvær? Jeg ble voldtatt og gravid og tok abort selvom det var veldig tøft og jeg aldri ville gjort det ellers. Noen år etter voldtok han en annen som ble gravid og valgte og beholde. Hun blir aldri kvitt han. Barnet som har blitt tenåring skjønner mer og mer. Vet ikke om kjærlighet til eget barn alltid er nok, de ( mor og barn ) har det ikke lett. 

Anonymkode: 1da54...ec1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis vokdtektsmannen hadde krevd samvær? Jeg ble voldtatt og gravid og tok abort selvom det var veldig tøft og jeg aldri ville gjort det ellers. Noen år etter voldtok han en annen som ble gravid og valgte og beholde. Hun blir aldri kvitt han. Barnet som har blitt tenåring skjønner mer og mer. Vet ikke om kjærlighet til eget barn alltid er nok, de ( mor og barn ) har det ikke lett. 

Anonymkode: 1da54...ec1

er så borti natta at en voldtektsmann skal kunne ha samvær med barnet som ble til pga voldtekten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 time siden):

er så borti natta at en voldtektsmann skal kunne ha samvær med barnet som ble til pga voldtekten. 

Tror en rettsak kan fikse dette.  Vi bor i Norge. 

Anonymkode: 709e0...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg aldri gjort. Ikke pga barnet - jeg tror nok jeg hadde blitt glad i barnet osv - men man må da også samarbeide med barnefar. Der går grensen for meg. Jeg har en venninne i denne situasjonen, og selv om far faktisk er dømt for forholdet har han fortsatt rett på samvær og mor må kommunisere og samarbeide med han. Det hadde jeg aldri klart. 

Anonymkode: 6e420...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tror en rettsak kan fikse dette.  Vi bor i Norge. 

Anonymkode: 709e0...bbd

hva om voldtektsanmeldelsen ble henlagt? Er det så lett da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei det hadde jeg aldri gjort. Ikke pga barnet - jeg tror nok jeg hadde blitt glad i barnet osv - men man må da også samarbeide med barnefar. Der går grensen for meg. Jeg har en venninne i denne situasjonen, og selv om far faktisk er dømt for forholdet har han fortsatt rett på samvær og mor må kommunisere og samarbeide med han. Det hadde jeg aldri klart. 

Anonymkode: 6e420...643

helt grusomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...