Gå til innhold

Hadde du beholdt barnet om du ble gravid under voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det spørs hvem jeg hadde blitt voldtatt av. Hadde det vært en overfallsvoldtekt på gata av en Somalier, hadde jeg 100% sikkert tatt abort.

Anonymkode: 8045d...b73

Om du hadde blitt voldtatt av en hvit mann da? Hadde du beholdt da eller🙄😶?  du vet at det finnes voldtekts menn som er både lyse og mørke I huden ikke sant? Om du hadde tatt abort bare Fordi voldtektsmannen var mørk I huden, så vitner det til rassisme..

Anonymkode: f18cd...00c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det hadde ikke jeg, grunn barnet ville hele tiden minet meg på det grusomme. Og tenk om barnet hadde lignet voldtektsmannen. Jeg vet barnet er helt uskyldig, men jeg hadde ikke klart det.

Anonymkode: 7c978...2d5

Nei, pga regler om samvær og slikt så hadde jeg tatt abort. Jeg hadde måtte samarbeide med en voldtektsmann. Jeg hadde måtte sende barnet til en voldtektsmann. Nei takk. I blant er abort nødvendig. 

Anonymkode: e2a29...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt abort. Jeg hatet kroppen min etter det jeg ble utsatt for, hadde ikke klart tanken på å bære fram en del av han som gjorde dette mot meg.

Anonymkode: be27a...712

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde blitt voldtatt av en mann som var lys I huden så hadde jeg tatt abort ja.

Anonymkode: 24caf...94d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Men det er jo ikke kvinnen som er grusomt egoistisk, fordi om hun kanskje ikke vil gjøre det hun ser på som drap. Voldtekstsmannen er egoistisk og så mye mer. Jeg synes det blir veldig feil å gi en kvinne skyld på den måten, fordi hun ikke ønsker å gjennomføre en abort. De som har blitt voldtatt trenger ikke å presses til abort, ved å bli kalt egoistiske hvis de ikke gjør det. 

Anonymkode: 20ff8...ad5

Jo, kvinnen er utrolig egoistisk. Han som voldtok er motbydelig, grusom, egoistisk og forferdelig, men hun er like egoistisk. Å beholde et barn fordi hun ikke klarer å ta det vekk når man faktisk vet at det er for det beste for alle at det blir tatt bort, er egoistisk. 

Anonymkode: aa360...370

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Om jeg hadde blitt voldtatt av en mann som var lys I huden så hadde jeg tatt abort ja.

Anonymkode: 24caf...94d

hvorfor har hudfargen noe relevans her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen sier her i tråden at han kan ha rett til det, noe jeg synes blir feil og burde endres... 

Jeg aksepterer argumentene dine, men hva mener du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det hadde ikke jeg, grunn barnet ville hele tiden minet meg på det grusomme. Og tenk om barnet hadde lignet voldtektsmannen. Jeg vet barnet er helt uskyldig, men jeg hadde ikke klart det.

Anonymkode: 7c978...2d5

I prinsippet hadde jeg beholdt, men har aldri vært i situasjonen.

Ville jeg fordømt noen som gjorde det? Nei, det er ikke mitt lodd å dømme ei heller å bestemme over en annen kvinnes kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Om jeg hadde blitt voldtatt av en mann som var lys I huden så hadde jeg tatt abort ja.

Anonymkode: 24caf...94d

Hvorfor denne rasistiske holdningen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Om du hadde blitt voldtatt av en hvit mann da? Hadde du beholdt da eller🙄😶?  du vet at det finnes voldtekts menn som er både lyse og mørke I huden ikke sant? Om du hadde tatt abort bare Fordi voldtektsmannen var mørk I huden, så vitner det til rassisme..

Anonymkode: f18cd...00c

Det hadde vært mer sannsynlig ja. Vanskeligere for meg å connect’e med en brun baby, når jeg selv er kritthvit. Har ingenting med rasisme å gjøre.

Anonymkode: 8045d...b73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart abort av den enkle grunn at jeg kunne i verste fall ha blitt pålagt å sende barnet på samvær. Jeg lar ikke barna mine være sammen med voldsmenn uten tilsyn i fem minutt en gang så da sier det seg selv.

Men nå er vel jeg kanskje ikke i målgruppa for denne diskusjonen fordi jeg på grunn av alder tror jeg hadde tatt abort om jeg ble gravid nå uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Merkelig nok tenker du på dette sem en gladhistorie, mens det i virkeligheten i beste fall er en historie om voldtekt, skam, sosial tvang og et ulykkelig ekteskap. I verste fall var det enda mye verre. 

 

Anonymkode: ef953...dcf

Utrolig trist. Synd hun ikke hadde «baller» til å gå fra han. Tviler på at det var et godt ekteskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Tror jeg er sterk psykisk og hadde klart å elsket barnet uansett. Samtidig er det umulig å si hvordan man reagerer på et slikt overgrep. Jeg skjønner veldig godt at man velger å ta abort under slike omstendigheter. 

Anonymkode: fd585...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke. Jeg fikk veldig tidlig morsinstinkt med de barna jeg har, kan ikke se for meg at jeg skulle vurdert å avbryte svangerskapet. Men etter en voldtekt ville jeg kanskje følt annerledes?

Tanken på å sende barnet på samvær, og på den måten introdusere en voldtektsmann for de barna jeg allerede har ganske avskrekkende...

Anonymkode: 356a3...732

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt abort, men det hadde jeg gjort uansett om jeg ble gravid.

Anonymkode: 3fac0...3fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om jeg hadde klart å ta abort om barnet var friskt men jeg vet jo ikke, tror ikke det ville vært et problem for meg å oppdra et barn som var et resultat av en voldtekt for å være helt ærlig. Problemet for meg ville jo oppstått om det var fare for at denne voldtektsmannen skulle ha samvær og slikt så jeg hadde nok tenkt meg om å endt opp med abort. Men var det garantert at voldtektsmannen ikke hadde kontakt eller døde så ville det nok ikke vært et problem.

Men man vet jo aldri, har aldri opplevd voldtekt eller noe som helst seksuell vold så kan jo ikke vite før en er i den situasjonen. Man kan ikke velge noe feil i en slik setting uansett, man må bare gjøre det som er rett for en selv der og da.

Og en annen ting er at jeg har fått de barna jeg skulle ha, eller barnet, trenger ikke flere for jeg er så fornøyd med han jeg har.  Selv om jeg elsket babytiden så gidder jeg ikke å begynne på ny nå når jeg nærmer meg 40 og har et relativt stort barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...