Gå til innhold

Hadde du beholdt barnet om du ble gravid under voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sirinna skrev (1 time siden):

Jeg vil gjerne vite i hvilket scenario man ikke har mulighet til å få tatt en angrepille i løpet av de påfølgende 5 dagene.

1. Man holdes til fange. 

2. Man sliter voldsomt og verken tenker eller oppfører seg rasjonelt de første dagene. 

3. Man er på et sted langt utenfor allfarvei og har ikke noe sted å kjøpe nødprevensjon innen de første dagene. 

4. Man er prisgitt voldtektsmannens hjelp eller sjåførtjenester for å komme seg rundt for å kunne få tak i nødprevensjon. 

5. Man er mindreårig og har kanskje verken penger eller transportmuligheter, eller mamma og onkel Rolf jobber på det eneste stedet det kan kjøpes. 

6. Man er skadet og kommer seg ikke ut. 

7. Man kaster opp for jevnlig til å kunne få tatt nødprevensjon som faktisk fungerer.

8. Man er genetisk disponert for blodpropp og kan ikke ta nødprevensjon. 

9. Man er rett og slett blakk. 

10. Man befinner seg i et land hvor nødprevensjon ikke er tillatt. 

 

Jeg vil også få påpeke at ikke alle steder fører alle merker nødprevensjon og at omkring halvparten av merkene som føres i Norge har 72 timer som frist, ikke 5 døgn. 

Anonymkode: ef953...dcf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt abort. Dels for barnets eget beste ("hvem er pappa?"), og dels for smart for arvelige og alvorlige psykiske lidelser. 

Mest sannsynlig hadde alt dette gått bra, men en celleklump/foster vet ikke noe om det eksisterer eller blir fjernet, så da er det "enkleste" utvei. 

Anonymkode: 6bca4...f89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

1. Man holdes til fange. 

2. Man sliter voldsomt og verken tenker eller oppfører seg rasjonelt de første dagene. 

3. Man er på et sted langt utenfor allfarvei og har ikke noe sted å kjøpe nødprevensjon innen de første dagene. 

4. Man er prisgitt voldtektsmannens hjelp eller sjåførtjenester for å komme seg rundt for å kunne få tak i nødprevensjon. 

5. Man er mindreårig og har kanskje verken penger eller transportmuligheter, eller mamma og onkel Rolf jobber på det eneste stedet det kan kjøpes. 

6. Man er skadet og kommer seg ikke ut. 

7. Man kaster opp for jevnlig til å kunne få tatt nødprevensjon som faktisk fungerer.

8. Man er genetisk disponert for blodpropp og kan ikke ta nødprevensjon. 

9. Man er rett og slett blakk. 

10. Man befinner seg i et land hvor nødprevensjon ikke er tillatt. 

 

Jeg vil også få påpeke at ikke alle steder fører alle merker nødprevensjon og at omkring halvparten av merkene som føres i Norge har 72 timer som frist, ikke 5 døgn. 

Anonymkode: ef953...dcf

Det var da voldsomt til scenarioer da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (2 minutter siden):

Det var da voldsomt til scenarioer da. 

Var det alt du hadde å si? Hvilke av disse mener du ikke kan være reelle?

Anonymkode: ef953...dcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det alt du hadde å si? Hvilke av disse mener du ikke kan være reelle?

Anonymkode: ef953...dcf

De aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (Akkurat nå):

De aller fleste.

Så hvis jeg forteller deg at jeg har vært i åtte av disse situasjonene etter et overgrep, mener du jeg lyver. Og hvis jeg attpåtil forteller deg at jeg vet om folk som har vært både i de samme situasjonene som meg og i de to siste, mener du jeg lyver enda mer. 

Du burde kanskje prøve å se deg litt rundt, så vil du få med deg at ikke alle lever samme liv som deg. 

Anonymkode: ef953...dcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (1 time siden):

Jeg vil gjerne vite i hvilket scenario man ikke har mulighet til å få tatt en angrepille i løpet av de påfølgende 5 dagene.

Angrepillens funksjon er å hindre graviditet ved å utsette eggløsning. Har du hatt eggløsning samme dag eller dagen før et samleie, så har ikke angrepillen noen virkning å du kan fortsatt bli gravid.

Anonymkode: 159ca...8e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok valgt abort, men det hadde absolutt ikke vært et enkelt valg. Det hadde vært litt han, men også litt meg i barnet og det hadde gjort det vanskelig.

Anonymkode: 51bca...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er verst? Ta abort eller få barn med en overgriper som krever samværsrett? Og som du må forholde deg til resten av livet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Angrepillens funksjon er å hindre graviditet ved å utsette eggløsning. Har du hatt eggløsning samme dag eller dagen før et samleie, så har ikke angrepillen noen virkning å du kan fortsatt bli gravid.

Anonymkode: 159ca...8e0

Jeg vet ikke helt hvorfor du forteller meg noe som nesten er som allmennkunnskap å regne?


Igjen… du kan fremdeles TA en angrepille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så hvis jeg forteller deg at jeg har vært i åtte av disse situasjonene etter et overgrep, mener du jeg lyver. Og hvis jeg attpåtil forteller deg at jeg vet om folk som har vært både i de samme situasjonene som meg og i de to siste, mener du jeg lyver enda mer. 

Du burde kanskje prøve å se deg litt rundt, så vil du få med deg at ikke alle lever samme liv som deg. 

Anonymkode: ef953...dcf

Du vet ingenting overhode om mitt liv, så bare pust med magen og ta det helt med ro. 

Spørsmålet var dessuten om vi som leser her ville beholdt eller ei, jeg svarte - for meg selv - at jeg ville tatt en angrepille. Videre setter du i gang en tirade om scenarioer hvor man omtrent er bortført av aliens etter voldtekten og naturligvis ikke har tilgang på en angrepille, hvor dum er ikke jeg liksom, som bare «antar» at alle har tilgang til en løsning som er godt opplyst om og som dessuten er tilgjengelig på hvert gatehjørne så og si. 
 

Nei dette blir for dumt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (8 minutter siden):

Du vet ingenting overhode om mitt liv, så bare pust med magen og ta det helt med ro. 

Spørsmålet var dessuten om vi som leser her ville beholdt eller ei, jeg svarte - for meg selv - at jeg ville tatt en angrepille. Videre setter du i gang en tirade om scenarioer hvor man omtrent er bortført av aliens etter voldtekten og naturligvis ikke har tilgang på en angrepille, hvor dum er ikke jeg liksom, som bare «antar» at alle har tilgang til en løsning som er godt opplyst om og som dessuten er tilgjengelig på hvert gatehjørne så og si. 
 

Nei dette blir for dumt. 

Du valgte å hoppe over at du spesifikt stilte meg spørsmålet "Hvorfor skulle jeg ikke hatt mulighet til det?" etter at jeg påpekte at det ikke er sikkert du ville hatt mulighet til å ta en angrepille. Og at det var først etter dette jeg satte i gang med "tiraden" min. 

Du får få en ny tirade av meg, da, siden du velger å anse sjansen for å ikke greie å handle rasjonelt de første dagene etter en voldtekt, være genetisk disponert for blodpropp, være mindreårig uten bil, være bosatt (eller på hyttetur) på et skikkelig avsidesliggende sted, bli voldtatt på ferie i et katolsk land eller å ha en fullstendig skrapa bankkonto for å være omtrent like usannsynlig som å bli bortført av aliens etter en voldtekt.

DET ER IKKE BORTFØRINGER BEGÅTT AV ALIENS VI SNAKKER OM I DENNE TRÅDEN; DET ER VOLDTEKTER BEGÅTT AV MANNLIGE JORDBOERE OG I FORLENGELSEN AV DET, OGSÅ EVENTUELLE BORTFØRELSER ELLER ANDRE TYPER FRIHETSBERØVELSE UTFØRT I FORBINDELSE MED DISSE VOLTEKTEKTENE. 

IKKE ALLE NORDMENN BOR I NÆRHETEN AV ET GATEHJØRNE. 

Sammenligningen din med bortføringer begått av aliens etter voldtekter (også etter, da, skjønte du ikke at jeg mente i forbindelse med voldtekten/voldtektene?) er utrolig nedlatende. Jeg skjønner at du av en eller annen grunn finner det utrolig provoserende at jeg ikke har hatt mulighet til å ta noen angrepille i forbindelse med voldtektene jeg har opplevd og at det var meg du prøvde å være nedlatende mot, men du rammet og tråkket på så utrolig mange andre voldtektsofre også, deriblant barn/ungdommer. 

Ja, dette blir for dumt. Det er nok det eneste vi kan enes om. 

Anonymkode: ef953...dcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du valgte å hoppe over at du spesifikt stilte meg spørsmålet "Hvorfor skulle jeg ikke hatt mulighet til det?" etter at jeg påpekte at det ikke er sikkert du ville hatt mulighet til å ta en angrepille. Og at det var først etter dette jeg satte i gang med "tiraden" min. 

Du får få en ny tirade av meg, da, siden du velger å anse sjansen for å ikke greie å handle rasjonelt de første dagene etter en voldtekt, være genetisk disponert for blodpropp, være mindreårig uten bil, være bosatt (eller på hyttetur) på et skikkelig avsidesliggende sted, bli voldtatt på ferie i et katolsk land eller å ha en fullstendig skrapa bankkonto for å være omtrent like usannsynlig som å bli bortført av aliens etter en voldtekt.

DET ER IKKE BORTFØRINGER BEGÅTT AV ALIENS VI SNAKKER OM I DENNE TRÅDEN; DET ER VOLDTEKTER BEGÅTT AV MANNLIGE JORDBOERE OG I FORLENGELSEN AV DET, OGSÅ EVENTUELLE BORTFØRELSER ELLER ANDRE TYPER FRIHETSBERØVELSE UTFØRT I FORBINDELSE MED DISSE VOLTEKTEKTENE. 

IKKE ALLE NORDMENN BOR I NÆRHETEN AV ET GATEHJØRNE. 

Sammenligningen din med bortføringer begått av aliens etter voldtekter (også etter, da, skjønte du ikke at jeg mente i forbindelse med voldtekten/voldtektene?) er utrolig nedlatende. Jeg skjønner at du av en eller annen grunn finner det utrolig provoserende at jeg ikke har hatt mulighet til å ta noen angrepille i forbindelse med voldtektene jeg har opplevd og at det var meg du prøvde å være nedlatende mot, men du rammet og tråkket på så utrolig mange andre voldtektsofre også, deriblant barn/ungdommer. 

Ja, dette blir for dumt. Det er nok det eneste vi kan enes om. 

Anonymkode: ef953...dcf

Bevares. Det var da voldsomt. Jeg skjønner at dette enorme sinnet du viser her egentlig handler om noe helt annet, så jeg velger å runde av denne lille samtalen vår med å si at jeg oppriktig er lei meg for det du forteller at du har gått igjennom. Og jeg mente aldri å være nedlatende mot deg eller noen andre her i tråden.

Endret av Sirinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Flere i Norge adopterer bort. Men det gjelder mest de som fortrenger overgrepet, og tro meg, det er forbausende mange. Det er vanskelig å forstå Men en vanlig forsvarsmekanismer. Det gjelder og de som har blitt nedtonet, som ikke har noe minne, og beslutter at det ikke skjedde for egen helse skyld (selv om dette er å lure seg selv). Når man ser barnet blir voldtekten virkelig og mange får panikk. 

Anonymkode: 86b5f...969

Dette stemmer ikke helt. Det skal SVÆRT mye til for at det gjennomføres adopsjon innad i Norge, for da må begge foreldrene gi opp for foreldreansvaret. Selvom det er utført en voldtekt, har ikke mor ene- og alene ansvaret og retten ovenfor det som skal skje med barnet. Det gjøres fint fosterhjemsplasseringer uten at foreldreansvaret gis opp, men adopsjon- nei. Der skal også foreldreansvaret gis opp, og det må være samtykket fra begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja det hadde jeg. Barnet er uansett uskyldig. Hadde eventuelt adoptert det bort dersom jeg ikke hadde klart å forholde meg til det på riktig måte.

Anonymkode: 51640...1f3

Er ikke sånn det funker altså, bare å «adoptere» bort barnet. Må være samtykke fra far om å gi opp foreldreansvaret, og det er ikke nødvendigvis enkelt.

Anonymkode: ab6e3...d25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på hvor du er blitt voldtatt og av hvem?

hvis din egen pappa eller onkel har voldtatt så mener jeg det kanskje ikke kan føles bra ut uansett hvor uskyldig og søt  barnet er ..

hvis jeg ble (for å ta et eksempel ) voldtatt i syden av en vilt fremmed og dro tilbake til mitt eget land og aldri trengte å se den mannen igjen sÅ kanskje jeg hadde beholdt barnet ?

tror dette er noe man ikke vet før man står i den situasjonen.

kanskje noen som faktisk har opplevd dette kan skrive inn ? Hadde vært veldig lærerikt og interessant å høre selv om det er en trist situasjon <\3 

Anonymkode: ce6f8...7a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...