Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!


Ctrl

Anbefalte innlegg

LadyGrey skrev (2 timer siden):

Su: "Jeg har gatekapital og spirituell styrke"

Noen som kan forklare meg hva gatekapital er?! 🙈😅

Også bedre kjent som «livets harde skole» 😅😅 Funnet på sin egen vri av kjent sosiologiske teori. «Sminke på en gris osv..» 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 hours ago, Fireflies said:

Jeg tror nok Su er en personlighet som kræsjer med visse personligheter. Det er flott at hun er stolt og selvsikker, men hun er også nedlatende ovenfor andre (spesielt ovenfor Tina).

Forstår godt at Tina trakk seg, men kommer til å savne henne.

Jeg tror ikke at hun er så selvsikker som det sies at hun er. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rob, nærtagen much?😂 Veldig glad for at Kåre ikke endte opp som førstekjempe!🥺 Han trengst der inne, i tillegg til at han virker som en så himla bra fyr💗🤩 

Håper Su må ta med seg den bedritne attituden sin ut av gården på søndag..😑

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (10 timer siden):

Synd og si men Su trigger absolutt alle fordommer jeg har mot Somaliske personer, hva er det med den kulturen?

Synes ikke Su er representativ for de Somaliske kvinnene jeg har møtt i det hele tatt! Synd at sånne som henne slipper til på TV, hun bidrar bare til å bygge opp under fordommer og rasisme. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Su er på mange måter litt utypisk for det jeg  hvertfall forbinder med somaliske kvinner- hun viser håret sitt, hun går i bukser osv. syns det er flott at hun viser det kan være et mangfold og hun kunne brukt stemmen sin på en så mye mer positiv måte- og så kræsjer hun bare alt og virker bare så usympatisk. Og hun «slipper ikke unna» med at Tv2 filmet sånn og sånn, hun har sagt alt for mye til at den går. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, EtFo said:

Synes ikke Su er representativ for de Somaliske kvinnene jeg har møtt i det hele tatt! Synd at sånne som henne slipper til på TV, hun bidrar bare til å bygge opp under fordommer og rasisme. 

 

2 hours ago, Zenhouse said:

Su er på mange måter litt utypisk for det jeg  hvertfall forbinder med somaliske kvinner- hun viser håret sitt, hun går i bukser osv. syns det er flott at hun viser det kan være et mangfold og hun kunne brukt stemmen sin på en så mye mer positiv måte- og så kræsjer hun bare alt og virker bare så usympatisk. Og hun «slipper ikke unna» med at Tv2 filmet sånn og sånn, hun har sagt alt for mye til at den går. 

Hun representerer jo bare seg selv, hun har ikke ansvar for å representere alle somaliske kvinner.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EtFo skrev (2 timer siden):

Synes ikke Su er representativ for de Somaliske kvinnene jeg har møtt i det hele tatt! Synd at sånne som henne slipper til på TV, hun bidrar bare til å bygge opp under fordommer og rasisme. 

Nja, Somalia er et kollektivistisk samfunn der begreper som ære og skam står sterkt, en skulle nærmest tenkt at begrepet "det må en landsby til for å oppdra et barn" kommer derfra, når de da kommer til en individualistisk kultur, som den norske blir bla annet barneoppdragelse lett for grenseløst, da du ikke har storfamilien og landsbyen til å oppdra barna. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (6 timer siden):

Jeg tror ikke at hun er så selvsikker som det sies at hun er. 

Kan til en grad se det selv. Selvsikker mennesker må som oftest ikke trykke andre ned.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp binga Farmen hittil i år! 

Elsker Kåre, han er fantastisk! Liker Heidi/Mama G, hun er kul og virker veldig omgjengelig. Og utrolig trist at Mo gikk ut for han likte jeg. Skulle vært Herman eller Rob som gikk ut, de er så late. Orker ikke mafiaopplegget deres, det er ikke morsomt. Syntes det blir kjedeligere med allianser.

 Det er flere som har vært litt anonyme nå i starten men jobber godt, og episodene har fokusert mye på Rob syntes jeg. 

Jeg ser det er veldig mye hat mot Su, jeg ser ikke helt den, syntes hun gjerne kan få en sjanse til å vise hva hun kan. Hun er nok ikke en jeg heier mest på, men jeg har ikke så store problemer med at folk skryter av seg selv og kaller seg queen, jeg jobber på ungdomsskole så det er jeg vant til 😆 Det er litt barnslig og syntes Tina også er barnslig som lot seg provosere åpent og at det ble en stor greie. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (21 timer siden):

Får håpe at Grete kan slå divaen i alle grener. Vil ha henne ut!! 

su vinner heldigvis lett over henne, men hvis hun går ut , som jeg ikke tror, så blir det Rob en uke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cas12 skrev (3 timer siden):

su vinner heldigvis lett over henne, men hvis hun går ut , som jeg ikke tror, så blir det Rob en uke til

Su klarer knapt å sage over en planke.

Og når hun kunne heve seg så sykt, og skryte hemningsløst av egne sage ferdigheter når hun med nød og neppe klarte å sage over en liten planke.  Ja da tror jeg jammen santen ikke hun er så flink som hun sier hun er i alt. Tydelig at den jenta skryter hemningsløst langt utover sine egne evner og forutsetninger. Og tydeligvis ikke makter å se egne begrensninger. Men nå er det vel ikke annet å vente når man har null i selvinnsikt. 

Tror oppriktig Su ikke har sjanse i noen av grenene. Fordi mentalt virker hun lite oppegående, visste jo ikke engang hva det betydde å være seig. For ikke å snakke om manerer og oppførsel, der er vi jo på barnehagestadiet. Sorry, men den jenta virker hjelpesløs, og skriker etter bekreftelse og oppmerksomhet med den ufyselige oppførselen hun viser. 
 

Hu lager vel et helvete inne på Torpet og.

Men har merket meg at du  forsvare og hedre Su i alle poster her. Det er jo litt interessant, kan jo lure hva agendaen din er. Tydelig at du ikke ser det alle andre ser, når de ser Su på farmen :P 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88
Trotwood skrev (4 timer siden):

Nettopp binga Farmen hittil i år! 

Elsker Kåre, han er fantastisk! Liker Heidi/Mama G, hun er kul og virker veldig omgjengelig. Og utrolig trist at Mo gikk ut for han likte jeg. Skulle vært Herman eller Rob som gikk ut, de er så late. Orker ikke mafiaopplegget deres, det er ikke morsomt. Syntes det blir kjedeligere med allianser.

 Det er flere som har vært litt anonyme nå i starten men jobber godt, og episodene har fokusert mye på Rob syntes jeg. 

Jeg ser det er veldig mye hat mot Su, jeg ser ikke helt den, syntes hun gjerne kan få en sjanse til å vise hva hun kan. Hun er nok ikke en jeg heier mest på, men jeg har ikke så store problemer med at folk skryter av seg selv og kaller seg queen, jeg jobber på ungdomsskole så det er jeg vant til 😆 Det er litt barnslig og syntes Tina også er barnslig som lot seg provosere åpent og at det ble en stor greie. 

Forskjell på 14 åringer som ofte holder på å finne seg selv og er usikre, fremfor voksne folk som har bikket 30 år. Det at voksne folk sitter åpenlyst å  skryter av seg selv, er bare flaut i seg selv. Men Su er direkte fæl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Frøken88 said:

Forskjell på 14 åringer som ofte holder på å finne seg selv og er usikre, fremfor voksne folk som har bikket 30 år. Det at voksne folk sitter åpenlyst å  skryter av seg selv, er bare flaut i seg selv. Men Su er direkte fæl. 

Neida, det er nok av voksne som også er sånn, disse 14åringene har jo foreldre 😆

Og attituden til Su har ihvertfall ingenting med etnisitet å gjøre som jeg ser noen insinuerer, skrytete folk finnes overalt :) Hadde dere reagert like mye om det var en norsk, godt voksen mann, tro?  Jeg kjenner ikke Su personlig og syntes ikke det er blitt vist nok av henne til at jeg har noe negativ oppfatning av henne, selv om jeg absolutt heller ikke har henne som noe favoritt. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trotwood skrev (8 timer siden):

Neida, det er nok av voksne som også er sånn, disse 14åringene har jo foreldre 😆

Og attituden til Su har ihvertfall ingenting med etnisitet å gjøre som jeg ser noen insinuerer, skrytete folk finnes overalt :) Hadde dere reagert like mye om det var en norsk, godt voksen mann, tro?  Jeg kjenner ikke Su personlig og syntes ikke det er blitt vist nok av henne til at jeg har noe negativ oppfatning av henne, selv om jeg absolutt heller ikke har henne som noe favoritt. 

 

Ja det hadde jeg!

Det er ingenting med Su sin etnisitet eller bakgrunn jeg reagerer på. 

Det er ene og alene den stygge oppførsel og motbydelige holdningen jeg reagerer på. Den nedverdige måten hun behandler andre på, som er særdeles ufin.

Den oppførselen og holdningen hun viser er uakseptabel fra et voksent menneske. Uavhengig av kjønn eller etnisitet, blir feil av deg å dra inn rasisme eller kjønnskortet her.

 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Ja det hadde jeg!

Det er ingenting med Su sin etnisitet eller bakgrunn jeg reagerer på. 

Det er ene og alene den stygge oppførsel og motbydelige holdningen jeg reagerer på. Den nedverdige måten hun behandler andre på, som er sårdeles ufin.

Den oppførselen og holdningen hun viser er uakseptabel fra et voksent menneske. Uavhengig av kjønn eller etnisitet, blir feil av deg å dra inn rasisme eller kjønnskortet her.

 

Kjenner du henne personlig? Vi har sett så lite av henne på TV så synes ikke det er nok til å uttale seg så kraftig som du gjør. 

Jeg drar ikke inn noe som helst, det er det andre tidligere her i tråden som har gjort  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (8 timer siden):

Kjenner du henne personlig? Vi har sett så lite av henne på TV så synes ikke det er nok til å uttale seg så kraftig som du gjør. 

Jeg drar ikke inn noe som helst, det er det andre tidligere her i tråden som har gjort  

Hun har både sagt og gjort de tingene som er kommet frem på TV.

Da kan jeg uttale meg slik jeg gjør. Blir for dumt å skylde på uheldig klipping. Eller at hun «ikke er sånn i virkeligheten». Viss hun virkelig ikke var sånn i virkeligheten, hvorfor er hun sånn da, foran kamera? Blir for dumt, kamera filmer deltagerne 24/7, så da får man et rimelig godt inntrykk av hvordan deltagerne er som person. Da gidder jeg ikke å forsvare en jente som har mobbet en annen deltager ut av programmet, og som bare fortsetter å snakke nedsettende og behandle de andre rundt seg som dritt. Nei, en sånn person ønsker jeg IKKE å forsvare.

De tingene hun har sagt som «styrke er ikke for alle», måten hun rakker ned på alle, opphøyer seg selv. Viser null selvinnsikt, går i offerrollen i alle settinger (som er vist) så fort noen sier eller gjør noe mot henne. Jo, det er nok til at jeg kan uttale meg slik jeg gjør.

Det gir et ganske tydelig bilde av hvordan hun er. Folk flest regulerer seg når de er foran et kamera, for å vise seg fra sin beste side. Når Su kan gjøre, si og mene alt det hun gjør foran kamera, så er man iværtfall ikke mildere utenfor kamera, som danner et veldig dårlig bilde og inntrykk av personligheten hos Su.

Velger man å delta i et reality program, så burde man være voksen nok til at man tenker på hvordan man oppfører og ter seg, og hvilke side man velger å vise av seg selv.

 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der mafiagreiene med de eggene.....å heeeeeerregud så dumt. Dør litt inni meg.  Det er flere etnisk norske også som har "gatekapital"/gått livets harde skole og som har opplevd fæle og brutale ting i livene sine. Trenger ikke være helt idiot fordet!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (10 timer siden):

Su klarer knapt å sage over en planke.

Og når hun kunne heve seg så sykt, og skryte hemningsløst av egne sage ferdigheter når hun med nød og neppe klarte å sage over en liten planke.  Ja da tror jeg jammen santen ikke hun er så flink som hun sier hun er i alt. Tydelig at den jenta skryter hemningsløst langt utover sine egne evner og forutsetninger. Og tydeligvis ikke makter å se egne begrensninger. Men nå er det vel ikke annet å vente når man har null i selvinnsikt. 

Tror oppriktig Su ikke har sjanse i noen av grenene. Fordi mentalt virker hun lite oppegående, visste jo ikke engang hva det betydde å være seig. For ikke å snakke om manerer og oppførsel, der er vi jo på barnehagestadiet. Sorry, men den jenta virker hjelpesløs, og skriker etter bekreftelse og oppmerksomhet med den ufyselige oppførselen hun viser. 
 

Hu lager vel et helvete inne på Torpet og.

Men har merket meg at du  forsvare og hedre Su i alle poster her. Det er jo litt interessant, kan jo lure hva agendaen din er. Tydelig at du ikke ser det alle andre ser, når de ser Su på farmen :P 

vi får se :) jeg tror de fleste blir irritert etter søndagen, og hvis hu går ut, får i alle fall Rob bli en uke til... Jeg håper verken Rob eller Su vinner,men hvorfor dømme folk man kun ser på tven, hadde man kjent de personlig så greit nok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (13 timer siden):

Neida, det er nok av voksne som også er sånn, disse 14åringene har jo foreldre 😆

Og attituden til Su har ihvertfall ingenting med etnisitet å gjøre som jeg ser noen insinuerer, skrytete folk finnes overalt :) Hadde dere reagert like mye om det var en norsk, godt voksen mann, tro?  Jeg kjenner ikke Su personlig og syntes ikke det er blitt vist nok av henne til at jeg har noe negativ oppfatning av henne, selv om jeg absolutt heller ikke har henne som noe favoritt. 

 

Om folk hadde reagert om det var en norsk voksen mann? I alle sesongene er det noen som får kjørt seg fordi de er spesielle - helt uavhengig av kjønn eller etnisitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...