Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!


Ctrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heartland skrev (8 timer siden):

Kan det være at valget til Grethe ikke er for å beskytte Kåre, men for å beskytte seg selv? Kanskje tenker hun følgende: 

Hvis Kåre ryker, blir Thorvald storbonde. Thorvald og Grethe er i allianse. Thorvald velger derfor guttekamp for å beskytte Grethe, og hun er da trygg en uke til. 

Hvis Mama G eller Lille-Heidi ryker ut, velger de hverandre som storbonde, og Grethe blir førstekjempe umiddelbart. 

Dette blir jo bare tankespinn, men jeg klarer ikke å forstå argumentet for å velge Kåre som førstekjempe. Mulig han er utsatt uansett, men det er jo ikke 100% sikkert at han hadde blitt andrekjempe? Når hun velger han som førstekjempe må han i kamp uansett, og får i tillegg ikke velge gren!? Og som Ctrl skriver er det uansett bedre å være andrekjempe, slik at man får velge gren. 

Selvsagt kun for seg selv, hun bare spiller og for alt jeg vet, kan hun og rob ha inngått en avtale nå, de snakket mye sammen denne uka.

håper og tror Kåre velger Herman, tror det kan være litt farlig og velge Rob, fordi han er visst hvor god han faktisk er i både øksekast og saging, så han kan evt bare velge det, tror ikke han velger Simon eller Thorvald

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (11 timer siden):

Blir de 4 i finalen? Har aldri sett farmen før. Har kun sett denne sesongen :) 

Det et to i finalen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Maydis8 said:

Det et to i finalen....

Takk for informasjon  :) .

Dette blir så spennende. Det er så kjekt å diskutere farmen her inne med dere alle. Veldig gøy!. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir oppriktig provosert av valget til Grethe. Hvis hun absolutt skulle ta en av sine hjelpere som førstekjempe burde det vært Herman. Ikke gode, snille Kåre som har stilt opp og støttet henne hele veien. Hun kaster han rett og slett under bussen med det elendige grunnlaget sitt for valget! Det sier jo seg selv at man har større sjanse for å vinne dersom man selv kan velge hva man skal kjempe i.

Men Kåre var et trygt valg. Nå slipper hun at førstekjempen skal sabotere for henne, og hun sikrer kanskje sin egen ræv dersom han ryker ut og får velge neste storbonde.

Håper bare Kåre velger Herman som andrekjempe, som han har en fair sjanse til å slå. Velger han Gunnar er sjansen stor for tautrekking, og da tviler jeg på at Kåre kommer seirende ut.

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (1 minutt siden):

Kjenner jeg blir oppriktig provosert av valget til Grethe. Hvis hun absolutt skulle ta en av sine hjelpere som førstekjempe burde det vært Herman. Ikke gode, snille Kåre som har stilt opp og støttet henne hele veien. Hun kaster han rett og slett under bussen med det elendige grunnlaget sitt for valget! Det sier jo seg selv at man har større sjanse for å vinne dersom man selv kan velge hva man skal kjempe i.

Men Kåre var et trygt valg. Nå slipper hun at førstekjempen skal sabotere for henne, og hun sikrer kanskje sin egen ræv dersom han ryker ut og får velge neste storbonde.

Håper bare Kåre velger Herman som andrekjempe, som han har en fair sjanse til å slå. Velger han Gunnar er sjansen stor for tautrekking, og da tviler jeg på at Kåre kommer seirende ut.

 

 

Da velger Herman Grethe til storbonde igjen... de har jo en avtale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maydis8 skrev (1 minutt siden):

Da velger Herman Grethe til storbonde igjen... de har jo en avtale...

Sant, men Grethe kan jo uansett ikke vite hvem som faktisk ryker ut på søndag, selv om hun har valgt førstekjempen. Hadde Herman vært førstekjempe, ville han nok uansett valgt Kåre som andrekjempe. Og da ville situasjonen vært ganske lik, men likevel svært annerledes.

Det å sende en i sin egen allianse ut i tvekamp som førstekjempe sender jo et dårlig signal ut til resten av alliansen hun er del av. Hvem kan stole på henne nå?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ skuffa over Grethe og førstekjempevalget hennes. Kåre fortjener absolutt å være der. Men ja, det var nok fordi han ikke kommer til å hevne seg på noen måte; verken sabotere eller prøve å få henne ut senere. 

Jeg heide på Grethe, men nå håper jeg Kåre vinner på søndag - at Kåre blir storbonde - at han velger Grethe som førstekjempe - og at hun ryker. Dét hadde jeg likt. 😃 

Trasig hvis Kåre ryker uten å få prøve seg som storbonde.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (11 timer siden):

Kan det være at valget til Grethe ikke er for å beskytte Kåre, men for å beskytte seg selv? Kanskje tenker hun følgende: 

Hvis Kåre ryker, blir Thorvald storbonde. Thorvald og Grethe er i allianse. Thorvald velger derfor guttekamp for å beskytte Grethe, og hun er da trygg en uke til. 

Hvis Mama G eller Lille-Heidi ryker ut, velger de hverandre som storbonde, og Grethe blir førstekjempe umiddelbart. 

Dette blir jo bare tankespinn, men jeg klarer ikke å forstå argumentet for å velge Kåre som førstekjempe. Mulig han er utsatt uansett, men det er jo ikke 100% sikkert at han hadde blitt andrekjempe? Når hun velger han som førstekjempe må han i kamp uansett, og får i tillegg ikke velge gren!? Og som Ctrl skriver er det uansett bedre å være andrekjempe, slik at man får velge gren. 

Er Grethe oh Thorvald i allianse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (51 minutter siden):

Når har det blitt sagt? Trodde Grethe hadde to andre allianser, har hun tre? 😊

Får håpe for hennes del da at alle gode ting er tre 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å miste litt sansen for Grethe. Måtte le av henne i går når hun snakket til "oss" og kameraet, "Det er ingen her som  vil at andre skal ha det ubehagelig" eller et eller annet sånt, i forbindelse med at hun pratet ut med Heidi. I samme episode blir vi vitne til at samme dama slenger rundt seg med hersketeknikker i et forsøk på å nettopp få folk til å kjenne litt på ubehaget.

Fnisingen mellom Grethe og Rob hver gang de pratet sammen var også bare flaut å se på. 
"Hahaha, nå lurer de vel på hva vi snakker om ja, tihihihi, ja nå er de sikkert kjempenysgjerrige, tihihihi"

Get the fuck over yourself.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rob virker nesten til å ha fulgt en spesifikk bruksanvisning for hvordan man lager mest mulig drama og spiller på farmen, er som om han prøver å være som alle andre farmen verstinger samtidig 😅 Jeg håper han ikke vinner slik han kan dukke opp i en fremtidig torpet 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (5 timer siden):

Da velger Herman Grethe til storbonde igjen... de har jo en avtale...

selvom de har en avtale tror jeg ikke herman holder den + at grete vil ikke være storbonde igjen. Tror det blir en av heidi ene som blir storboden da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (5 timer siden):

Kjenner jeg blir oppriktig provosert av valget til Grethe. Hvis hun absolutt skulle ta en av sine hjelpere som førstekjempe burde det vært Herman. Ikke gode, snille Kåre som har stilt opp og støttet henne hele veien. Hun kaster han rett og slett under bussen med det elendige grunnlaget sitt for valget! Det sier jo seg selv at man har større sjanse for å vinne dersom man selv kan velge hva man skal kjempe i.

Men Kåre var et trygt valg. Nå slipper hun at førstekjempen skal sabotere for henne, og hun sikrer kanskje sin egen ræv dersom han ryker ut og får velge neste storbonde.

Håper bare Kåre velger Herman som andrekjempe, som han har en fair sjanse til å slå. Velger han Gunnar er sjansen stor for tautrekking, og da tviler jeg på at Kåre kommer seirende ut.

 

Jeg tror Kåre skjønner at hans beste sjanse er å velge Herman som andrekjempe. Blir overrasket om han velger annerledes. Selv om Herman får velge grenen de skal kjempe i, så kan jeg ikke se at han kan slå Kåre - med mindre Herman har griseflaks i øksekasting. Dersom Herman taper, så velger han mest sannsynlig Mama G eller Heide Young som ny storbonde, og da skal vi ikke se bort fra at Rob blir førstekjempe. Tror ikke det blir jentekamp. Skal bli interessant å se hvem som "spiller spillet" best i ukene framover. :popcorn:

Endret av NordicViking
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17.11 skrev (1 time siden):

 

Fnisingen mellom Grethe og Rob hver gang de pratet sammen var også bare flaut å se på. 
"Hahaha, nå lurer de vel på hva vi snakker om ja, tihihihi, ja nå er de sikkert kjempenysgjerrige, tihihihi"

Get the fuck over yourself.

Jammen hun er jo helt åpen på at hun spiller et spill! Hun ville gjøre de andre usikre når hun tisket med Rob. Hun ville gjøre den alliansen usikker og det greide hun til fulle. Rob er jo med på spillet, og de er begge åpne på at de spiller for seg selv,  og ikke er ute etter å skaffe seg venner.  

Jeg synes hun er så flink,  for hun har greid å splitte den andre alliansen,  så de har nå kvittet seg med Rob. 

Hvis Kåre velger Herman, kommer Kåre tilbake. Herman velger da enten Mama G eller Heidi som storbonde.  De vil velge en mann som førstekjempe.  Grethe er dermed safe. Hvis Kåre mot formodning skulle tape,  blir Thorvald storbonde. Grethe er også da safe. Hun spiller genialt ! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (14 minutter siden):

Grethe og Rob var på GMN og der ble det røpet at de to kom langt. Så jeg tipper en av de vinner Farmen.

Det har de vel ikke lov å gjøre?

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...