Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!


Ctrl

Anbefalte innlegg

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt hva som dere reagerer på med Su. Hvilke oppførsel? Jeg har ikke klart å få med meg at hun har sagt eller oppført seg galt. 

Les bakover i tråden du. Nok av eksempler der. Jeg mener enhver frisk oppegående person, med selv et snev av sosiale antenner vil klare å se problemet med Su. Vil klare å se hvor spydig, frekk, nedlatende og hovmodig Su har vært ovenfor de andre deltagerne.

Herregud, hun mobbet jo en annen deltager ut av programmet, og du sier at du ikke klarer å se hva som er galt med Su? Javel, da tror jeg vi stopper diskusjonen der. Da er det ikke verdt å forklare det for deg.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (16 timer siden):

Det var skikkelig utklassing og veldig fortjent på alle måter at Grethe vant. Så håper jeg for Su sin del at hun bare spilte en rolle eller noe der inne. Det går vel ikke an å oppføre seg slik i det virkelige liv.

Jeg håper og tror at hun er en helt annen ute. Jeg liker egentlig det eplekjekke ved henne, hadde det bare stoppet der… 
Nå som flere biter i puslespillet har kommet på plass, er det lettere å få et bilde av Su. Hun har hatt traumatiske tøffe år i sin barndom med følgeskader som ptsd. I tillegg årelang mobbing her i Norge. Jeg synes egentlig mest synd på henne. Alt skrytet hennes fremstår mest som terapeutisk «selvtillit» der hun blir terpet på av sine behandlere om hvor sterk hun egentlig er. Og det er nok riktig fremgangsmåte å bygge opp selvtillit. Men de underliggende årsakene kan ingen behandle bort. Det er et så utrolig stort spenn mellom det hun sier og oppførselen hennes.  At hun ble andrekjempe og tok det med «fatning» stemmer ikke med bråsinnet etterpå der hun sparket døra hardt igjen. 
Det kan være at denne gruppedynamikken i Farmen får alle såre følelser opp igjen og «mobb eller bli mobba» våkner til liv. Å ta igjen med 10 ganger styrke og være stor i kjeften vitner mest om fortvilet overlevelse der slagene går i alle kanter i løse lufta. Jeg mener at castingen til deltakelse gjorde en dårlig jobb med å ta henne inn. Hun var altfor sårbar til noe slikt. Uansett klipping skulle hun vært beskyttet mot seg selv. Etterspillene starter ikke før nå som sendingene har begynt og hun blir kjendis. Håper det ikke renner inn med hat-mail eller at hun leser om seg selv her i kg. Jeg har jo også bidratt selv nå…

Endret av Carmen67
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller virkelig ikke alt hatet mot Su... Det har da virkelig ikke blitt vist så mye negativt om henne. Jeg er uenig i at hun mobbet ut Tina, Tina klarte å lage drama helt på egenhånd. 

Men Rob, han er ufyselig 😕

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Les bakover i tråden du. Nok av eksempler der. Jeg mener enhver frisk oppegående person, med selv et snev av sosiale antenner vil klare å se problemet med Su. Vil klare å se hvor spydig, frekk, nedlatende og hovmodig Su har vært ovenfor de andre deltagerne.

Herregud, hun mobbet jo en annen deltager ut av programmet, og du sier at du ikke klarer å se hva som er galt med Su? Javel, da tror jeg vi stopper diskusjonen der. Da er det ikke verdt å forklare det for deg.

Jeg synes ikke Tina var hyggelig mot Su heller da Su ga henne en unnskyldning. Det er så korte tvklipp. Og nei jeg har ikke helt klart å få med meg at hun er vemmelig. Mulig jeg har oversett noe av det hun har sagt eller gjort i programmet. For jeg ser bare sånn lett på hele programmet.  

Jeg skal lese meg tilbake i tråden for å finne ut hva folk reagerer på. 

Okey. . Helt greit. Forstår at du har en veldig sterk mening om at Su ikke er en hyggelig person. Men jeg har fortsatt ikke klart å få med meg det samme. Så jeg sitter ikke her å dømmer henne. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Torpet så kunne jeg se den kvinnen av Su de andre likte på Farmen (Rob, Herman, Grete og Mama G). Hun var hyggelig og kom godt overens. Kanskje litt mye for noen, men man kan ikke være alt for alle og sånn er det. (Nå var hun også der kun et døgn).

Men på Farmen var det de stikkene til Tina, kommentaren når hun trakk seg og omtolkningen av alt Grete sa eller gjorde som kom frem som gjorde at jeg ikke heiet på henne.

Jeg håper hun er mer som den hun viste på Torpet, enn hun er av den hun viste på Farmen.

Uansett er det veldig greit for meg å se at hun trakk seg fra Torpet, for jeg vet ikke om jeg hadde orket å følge med på det med henne videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Su trakk seg, hun har jo tydelig store psykiske problemer. Stiller heller spørsmål hvorfor Tv2 lot henne delta i noe som kunne gjøre henne enda sykere, trodde det var med psykologer som tok del i prosessen.

Selvtillit har ingenting med den oppførselen hennes å gjøre, det er heller det motsatte. Samt mange andre traumer som har skapt denne personligheten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ingenting på at Su er blitt mobbet: hun ER en mobber.
Og når man hører hvordan hun overreagerer på hver minste ting, og kaller det «hat» og at andre er idioter fordi de ikke tar imot dritt fra henne, da tror jeg det er nok at noen sier henne litt imot, så dramatiserer hun det nok til at hun er mobbet. Hun har den styggeste, mest ondskapsfulle personligheta jeg noensinne har sett på reality!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Frankenstein said:

Nyyydelig, Grethe!
I kveld er jeg stolt av å være norsk.

Su pissen min, og vell hjem! 

 

6 hours ago, Luckie said:

Bra Su er ute. Da mangler det bare den motbydelige bergenseren/amerikaneren. To så motbydelige utlendinger🤮 Selvtillit meg i ræva. 

...jeg blir flau av folk klarer å lire av seg sånt. Jeg liker heller ikke Rob og Su var ikke min favoritt, men det har absolutt ingenting med nasjonalitet eller herkomst å gjøre! Hvorfor blande inn det? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (22 minutter siden):

Les bakover i tråden du. Nok av eksempler der. Jeg mener enhver frisk oppegående person, med selv et snev av sosiale antenner vil klare å se problemet med Su. Vil klare å se hvor spydig, frekk, nedlatende og hovmodig Su har vært ovenfor de andre deltagerne.

Herregud, hun mobbet jo en annen deltager ut av programmet, og du sier at du ikke klarer å se hva som er galt med Su? Javel, da tror jeg vi stopper diskusjonen der. Da er det ikke verdt å forklare det for deg.

Mobbet?!!!! Er du helt på bærtur???? Tina og vemmelige Grethe var mobberne, ikke minst laget tina mest drama ut av seg sjæl. Hu virker ikke helt god i hodet så hu måttejo trekke seg til slutt. Synes Su er kjempehyggelig, hun roser kvibnene der oppe helt hlyt opp i sky noe som absolutt ikke kommer godt med til enkelte som er mer vant til å følge janteloven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (3 minutter siden):

 

...jeg blir flau av folk klarer å lire av seg sånt. Jeg liker heller ikke Rob og Su var ikke min favoritt, men det har absolutt ingenting med nasjonalitet eller herkomst å gjøre! Hvorfor blande inn det? 

Fordi det har med nasjonalitet å gjøre🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/27/2021 at 12:57 AM, Dude1996 said:

Synes Herman er litt kul jeg, haha. Han er jo bare seg selv og spiller på det :) Det er også veldig positivt at han ikke er stygg mot folk og heller ikke er den som er mest brautende. Virker som en ganske slækk type. 

 

Jeg liker veldig godt Herman. Synes han er morsom og søt.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love for equality skrev (6 minutter siden):

Mobbet?!!!! Er du helt på bærtur???? Tina og vemmelige Grethe var mobberne, ikke minst laget tina mest drama ut av seg sjæl. Hu virker ikke helt god i hodet så hu måttejo trekke seg til slutt. Synes Su er kjempehyggelig, hun roser kvibnene der oppe helt hlyt opp i sky noe som absolutt ikke kommer godt med til enkelte som er mer vant til å følge janteloven. 

Su, er det deg?  

Hvis det var noen som mobbet inne på denne gården, så var det ene og alene Su. Altså, alle som har øyne og ører klarer å se/høre det. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckie skrev (4 minutter siden):

Fordi det har med nasjonalitet å gjøre🤷‍♀️

Hm, har det egentlig det?  Jeg er uenig med deg her, da man finner brautende mennesker i alle land og etnisiteter, så vidt meg bekjent.  En amerikansk bergenser er ikke sånn sett unik. Det er alltid mennesker som tar større plass enn andre, og det kan like gjerne være nordmenn, dansker, svensker, arabere, afrikanere osvosv. Det handler vel mer om hvordan man er som person, tenker jeg, og ikke nødvendigvis nasjonalitet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Luckie said:

Fordi det har med nasjonalitet å gjøre🤷‍♀️

Nå er du fordomsfull og har diskriminerende holdninger. Su og Rob er ikke "typisk norsk-somalier" og "typisk amerikansk-bergensere", de representerer kun seg selv. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Heavy Rain said:

Til dere som hater Su; Hun har bare et veldig stort konkurranseinstinkt og er stolt av seg selv.. Dette tåles ikke. Det er jo de andre som har angrepet henne for personligheten hennes bare fordi hun har vært seg selv. Grethe og Tina har snakket dritt om henne til de andre deltagerne. Hun har følt seg angrepet og baksnakket, klart det blir aggresjon da.

Slik ser jeg det og.  Men det er bare småklipp og umulig å vurdere Su og de andre der inne utifra det . Men hvis jeg skal vurdere etter hva jeg fikk med meg fra tv så var det baksnakking om Su blant deltakere. Baksnakking er heller ikke noe greit. Ingen liker å bli baksnakket. Hvem hadde synes det var greit? Men forstår jo at folk kan bli frustrerte hvis de har ulike væremåter og er med i et tvpogram. 

Heldigvis: dette er kun et underholdningsprogram med korte klipp. Vi vet ikke mer om disse personene. Alle kan ha uheldige korte uttalelser i løpet av en dag. Vi er ingen feilfri og kan alle uttale oss litt feilaktig.  Tvpogrammet finner vel de mest uheldige og interessante uttalelsene. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Luckie said:

Fordi det har med nasjonalitet å gjøre🤷‍♀️

Du mener at de oppfører seg slik fordi de er henholdsvis fra Somalia og Amerika? 

Ja ok, det er jo rasisme i praksis det. Får du ikke en litt flau smak i munnen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppførselen til Rob og Su har vel ingenting med nasjonalitet å gjøre🙄 Har vært mange ufyselige nordmenn på farmen også, og de oppfører seg ikke dårlig FORDI de er norske, men fordi de har en shitty personlighet! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (30 minutter siden):

Oppførselen til Rob og Su har vel ingenting med nasjonalitet å gjøre🙄 Har vært mange ufyselige nordmenn på farmen også, og de oppfører seg ikke dårlig FORDI de er norske, men fordi de har en shitty personlighet! 

Dette.

 Må innrømme at jeg syns Rob er litt festlig da:nigo: Men at han kan irritere på seg gråstein, den ser jeg!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Turkis Sau said:

Dette.

 Må innrømme at jeg syns Rob er litt festlig da:nigo: Men at han kan irritere på seg gråstein, den ser jeg!

Haha, enig. Jeg hadde ikke taklet å være rundt han i virkeligheten, men han lager et drama på gården som jeg kan sette pris på. Han er bra tv på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd Su tapte, men heldigvis blir heidi mest sannsynlig storbonde, så da er Rob trygg en uke til ( hvis det ikke blir guttekamp da ),men tror kanskje heidi velger jentekamp, hvis det blir henne da, er jo ikke 100 % sikkert.

Heia heidi , mama g og thorvald :) men liker alle der inne forløpig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...