Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!


Ctrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ctrl skrev (2 timer siden):

Det sier seg jo selv når Farmen 2021 nærmest kun har handlet om Su og Rob, da hvordan disse to fremstår, er, oppfører seg, tenker og hva de sier, så dannes det mange meninger om nettopp disse. Og når de da begge fremstår som kontroversielle på hver sin måte og lager mye styr, drama og støy så kommer jo meningene våre utifra dette. Det må jo nesten det. Noe annet er uunngåelig. Pga denne overfokuseringen så går det ikke an å si eller skrive noe om Farmen 2021 uten at en eller de begge blir nevnt iløpet av samtalen/innlegget. 

Du har rett i at vi ikke kjenner de personlig. Men vi kan jo heller ikke anta at de ikke er slik når dette er kun det vi ser. Vi har også sett mye av det. Og at 2 deltakere på 2 uker velger å trekke seg eller sette seg selv som førstekjempe pga det psykososiale miljøet på gården med Su og Rob i spissen, så er det ingenting som tyder på at de er særlig god utover det vi ser heller. At de har en annen personlighet og er noe annet utenfor Farmen får bare være. Det har ingen relevans opp mot hvordan de fremstår i programmet.

For kan Rob være en fantastisk ektemann og far? Såklart, men inne på Farmen er han en sleip, egoistisk, utspekulert og lat fyr. Så da blir han jo dét for oss. Og det er for øvrig noe han selv velger helt ene og alene. Han kunne fremstilt seg selv som en god, sympatisk og arbeidsom kar hvis han ville, men når han ikke vil det selv så kan han jo aldri forvente at VI skal mene at han er det. Man får ta konsekvensene av vår egen oppførsel. Og det gjelder alle og hele tiden.

Jeg tror likevel det bor mye godt i Rob og at han kan bidra med både god stemning og underholdning både for oss seere og deltakerne framover. Su derimot mener jeg ikke dette om, og er sjeleglad for at hun er ute. 
Men nå tenker jeg at Rob og vi er tjent med at Rob inntar en birolle framover og lar andre inne på gården få litt TV-tid og får lov til å skinne litt. Det er på høy tid å bli kjent med andre deltakere, og da gi oss mulighet til å mene noe om deltakere og Farmen uten at Rob og Su blir nevnt. 

Nå er det jo kun Su som gjorde at en trakk seg og en ville bli førstekjempe. Det kan man ikke belaste Rob med. Ja, han er mye der inne og gjør ikke like mye som de andre. Kanskje dette tar seg opp nå fremover med tanke på at han har gått så mye ned. Strix vil alltid klippe og vise de deltakerne som lager show. Dette vil de nok ikke gå bort ifra med det første. Det trekker seere og skaper blest. Da forsvinner de som er stille der inne i bakgrunnen og får bare tv-tid når de blir valgt i tvekamp, er storbonde eller de kommer langt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Ctrl said:

Det sier seg jo selv når Farmen 2021 nærmest kun har handlet om Su og Rob, da hvordan disse to fremstår, er, oppfører seg, tenker og hva de sier, så dannes det mange meninger om nettopp disse. Og når de da begge fremstår som kontroversielle på hver sin måte og lager mye styr, drama og støy så kommer jo meningene våre utifra dette. Det må jo nesten det. Noe annet er uunngåelig. Pga denne overfokuseringen så går det ikke an å si eller skrive noe om Farmen 2021 uten at en eller de begge blir nevnt iløpet av samtalen/innlegget. 

Du har rett i at vi ikke kjenner de personlig. Men vi kan jo heller ikke anta at de ikke er slik når dette er kun det vi ser. Vi har også sett mye av det. Og at 2 deltakere på 2 uker velger å trekke seg eller sette seg selv som førstekjempe pga det psykososiale miljøet på gården med Su og Rob i spissen, så er det ingenting som tyder på at de er særlig god utover det vi ser heller. At de har en annen personlighet og er noe annet utenfor Farmen får bare være. Det har ingen relevans opp mot hvordan de fremstår i programmet.

For kan Rob være en fantastisk ektemann og far? Såklart, men inne på Farmen er han en sleip, egoistisk, utspekulert og lat fyr. Så da blir han jo dét for oss. Og det er for øvrig noe han selv velger helt ene og alene. Han kunne fremstilt seg selv som en god, sympatisk og arbeidsom kar hvis han ville, men når han ikke vil det selv så kan han jo aldri forvente at VI skal mene at han er det. Man får ta konsekvensene av vår egen oppførsel. Og det gjelder alle og hele tiden.

Jeg tror likevel det bor mye godt i Rob og at han kan bidra med både god stemning og underholdning både for oss seere og deltakerne framover. Su derimot mener jeg ikke dette om, og er sjeleglad for at hun er ute. 
Men nå tenker jeg at Rob og vi er tjent med at Rob inntar en birolle framover og lar andre inne på gården få litt TV-tid og får lov til å skinne litt. Det er på høy tid å bli kjent med andre deltakere, og da gi oss mulighet til å mene noe om deltakere og Farmen uten at Rob og Su blir nevnt. 

Selvfølgelig dere må jo få lov å mene noe om hvordan de fremstilles på tv.  Og vi kan alle ha ulike meninger om hva vi synes om disse personene i farmen. Men forstår det slik at de fleste reagerer på Su og Rob. Begge disse er utenlandske opprinnelig og det vil kanskje komme fram noen kulturelle ulikheter i form av måten de er på. 

 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Litt tabbe av God Morgen Norge, først kommer det frem at Rob har gått ned 27 kg, hvorpå programlederen utbryter at «det ligger vel i kortene at du har vært der en stund», så kroner han det med å avsløre den neste storbonden, ved å si at «Ja nå får vi jo se at Mama G blir storbonde. Åj, det skulle jeg kanskje ikke sagt». 

Rob og Grete fleipet og lo, Rob kalte henne Farmen-kona, og de kunne avsløre at de blir riktig så gode venner senere i sesongen, som igjen spoiler at de begge blir værende lenge. Burde ikke God Morgen Norge, som er styrt av TV2 på samme måte som Farmen, unngå slike blemmer? 

God Morgen Norge spoiler 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (18 minutter siden):
  Skjul innhold

Litt tabbe av God Morgen Norge, først kommer det frem at Rob har gått ned 27 kg, hvorpå programlederen utbryter at «det ligger vel i kortene at du har vært der en stund», så kroner han det med å avsløre den neste storbonden, ved å si at «Ja nå får vi jo se at Mama G blir storbonde. Åj, det skulle jeg kanskje ikke sagt». 

Rob og Grete fleipet og lo, Rob kalte henne Farmen-kona, og de kunne avsløre at de blir riktig så gode venner senere i sesongen, som igjen spoiler at de begge blir værende lenge. Burde ikke God Morgen Norge, som er styrt av TV2 på samme måte som Farmen, unngå slike blemmer? 

God Morgen Norge spoiler 

Uheldig av TV2, Rob og God morgen Norge, men du kan strengt tatt se episoden tidlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Episoden i dag handler ihvertfall ikke kun om Rob. 😜

Og ting ser ut til å ha blitt normalisert i klassisk Farmen-stil når det overtroiske setter sitt preg på tilværelsen. Aldri en sesong uten det. :) 

Om ikke annet gode vibber gjennom episoden, for å si det mildt. Hyggelig å se litt av de andre deltakerne som vi ikke har sett noe til hittil.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler det var en helt annen fred på gården i kveldens episode. 

Viser vel i praksis hvor mye enkeltindivider kan påvirke en hel gruppe :)

Var en trivelig episode, og god gammeldags overtro og spøkelser var jo bare gøy :) Enig at det bildet av de to sykehussøstrene var litt creepy ja :sjokkbla: Hvorfor må alle på gamle bilder se så alvorlige ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (10 timer siden):

Du tenker tydeligvis at bare mennesker som passer inn i det du definerer som norskt er bra nok, men nordmenn er også forskjellige. 

Nope. Så kjekt at du prøver å si hva jeg tenker da. Bra egenskap. 

Poenget mitt er at folk som har vokst opp i Somalia, og folk som har vokst opp i Norge, at det er såpass forskjellige land, klima, kultur, fattigdom/rikdom, krig/fred, at selvsagt vil det sette spor i en persons væremåte. Hallo?

 


 



 

Endret av Frankenstein
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (8 timer siden):

Rob er allerede oppei 5.0 nå

Det varer kun til neste storbonde. Han har selv sagt han vil jobbe mindre når det er en annen enn mama G som styrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (9 timer siden):

Føler det var en helt annen fred på gården i kveldens episode. 

Viser vel i praksis hvor mye enkeltindivider kan påvirke en hel gruppe :)

Var en trivelig episode, og god gammeldags overtro og spøkelser var jo bare gøy :) Enig at det bildet av de to sykehussøstrene var litt creepy ja :sjokkbla: Hvorfor må alle på gamle bilder se så alvorlige ut.

Enig, var mye koseligere episode som gikk i går. Er nå veldig usikker på hvem som blir valgt som førstekjempe.

Jeg lo skikkelig når Grete fikk det bildet i senga. 😅 Hun fortjente å bli skremt tilbake. Likte  den gode tonen alle hadde.

Det å se alvorlig ut på bilder var standarden før. De kunne ikke ta så mye bilder som vi kan i dag, så de fikk beskjed om å se alvorlig inn i kameraet. Du ser etterhvert som det blir flere som tar bilder, så letter det litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Rob har gått ned 27,5 kg sier han. Håper for Guds skyld at han slanka seg etter å komme hjem. Hvis ikke sitter han nok igjen til siste stund. 

Mama G har jeg sansen for. Hun har tålmodighet for alle. Kunne kanskje ha gitt noen råd av og til, i stedet for å bare lytte, men men. Som med Su. Når hun klikka, burde Mama G ha prøvd å roe henne ned og råde henne til å forandre framtoningen sin og forklare hvorfor hun er mislikt; at hun er ufin mot andre. Hadde kanskje ikke gått inn, men tror Su ville ha lyttet til den eldre kvinnen. Kanskje. Uansett er dama rolig, rettferdig og omtenksom. Da kalven kom i går?? 😍😭 Vakkert. 🥰

Ellers liker jeg Kåre, jeg. Veldig søt og snill. Og flink til å jobbe.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiisa skrev (10 minutter siden):

Så Rob har gått ned 27,5 kg sier han. Håper for Guds skyld at han slanka seg etter å komme hjem. Hvis ikke sitter han nok igjen til siste stund. 

Jeg håper han blir riktig lenge. Det er noe herlig unorsk over han, han skaper liv og røre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overhodet ikke overtroisk og interesserer meg ikke i det hele tatt for det overnaturlige, men jeg synes allikevel det bar kult med trommereisen til Heidi. Jeg hadde syntes det hadde vært fint å være med for avslappingens del. 

For de som ikke vet var det på 1600-1700 tallet aksjoner der samene ble fratatt trommene sine fordi prestene mente at de ble brukt til avgudsdyrkelse, så mye av trommekunsten hos urfolk i Norges er gått tapt. 

Ellers, jeg blir bare mer og mer glad i Kåre, han er min favoritt! Og så syntes jeg at Amalie og Heidi er veldig kjekke og positive. :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintage skrev (1 time siden):

Det er noe herlig unorsk over han, han skaper liv og røre. 

Støttes. Det var diskusjon om utlendinger har en tendens til å avvike i oppførsel - ja, ofte!

Rob er en av de. Men jeg syns han er en herlig type 😁 Rar, men jeg liker han.

Su var ufordragelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vintage skrev (1 time siden):

Jeg håper han blir riktig lenge. Det er noe herlig unorsk over han, han skaper liv og røre. 

Neeeeei😂 altså, joda, skaper liv og røre. Men han er så utrolig irriterende! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (1 time siden):

Jeg er overhodet ikke overtroisk og interesserer meg ikke i det hele tatt for det overnaturlige, men jeg synes allikevel det bar kult med trommereisen til Heidi. Jeg hadde syntes det hadde vært fint å være med for avslappingens del. 

For de som ikke vet var det på 1600-1700 tallet aksjoner der samene ble fratatt trommene sine fordi prestene mente at de ble brukt til avgudsdyrkelse, så mye av trommekunsten hos urfolk i Norges er gått tapt. 

Ellers, jeg blir bare mer og mer glad i Kåre, han er min favoritt! Og så syntes jeg at Amalie og Heidi er veldig kjekke og positive. :)

 

Enig! Og Kåre som sovna da. 😂

Amalie liker jeg. Unge-Heidi not so much.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiisa skrev (8 minutter siden):

Amalie liker jeg. Unge-Heidi not so much.

Hva har unge-Heidi gjort deg? 🧐

Hun er jo så søt! Snill, godhjertet, blid, trivelig og pen... 

Hun bidrar kanskje ikke med banebrytende underholdning, men fyller likevel en viktig plass der inne. Hennes uskyldighet og snillhet gjør henne godt likt og er liksom ikke en trussel mot noen, som igjen kan vise seg å være en taktisk genistrek. Selv om jeg ikke tror det er taktikk. Hun bare er slik. Og det er jo veldig sjarmerende da! :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (8 minutter siden):

Hva har unge-Heidi gjort deg? 🧐

Hun er jo så søt! Snill, godhjertet, blid, trivelig og pen... 

Hun bidrar kanskje ikke med banebrytende underholdning, men fyller likevel en viktig plass der inne. Hennes uskyldighet og snillhet gjør henne godt likt og er liksom ikke en trussel mot noen, som igjen kan vise seg å være en taktisk genistrek. Selv om jeg ikke tror det er taktikk. Hun bare er slik. Og det er jo veldig sjarmerende da! :) 

Nja… synes hun virker litt falsk, bare! Et eller annet ved henne som gir meg dårlige vibber. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...