Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!

Ctrl

Anbefalte innlegg

Fireflies skrev (2 minutter siden):

Får titte når insta er oppe å går igjen. Men dumt hvis de har lagt ut før finalen var spilt inn. Da vet man jo at vedkomne ryker ut.

De som ryker i ukene før finalen må jo fortsette livet sitt i 2021. Det innebærer å gå på jobb, butikken, foreldremøter osv - da vil jo folk i samme området tenke sitt. Tror ikke vi kan forvente at det er helt vanntett det her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maydis8 skrev (1 minutt siden):

De som ryker i ukene før finalen må jo fortsette livet sitt i 2021. Det innebærer å gå på jobb, butikken, foreldremøter osv - da vil jo folk i samme området tenke sitt. Tror ikke vi kan forvente at det er helt vanntett det her. 

Joda, men det er forskjell på å gå på butikken og det å aktivt bruke sosiale medier når ein skal sitte på ein gård utan kontakt med omverdenen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (3 minutter siden):

Nå har han an jo delt fra sin story sier du. Det er en forskell fra å dra på arbeid eller rusle rundt i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (6 minutter siden):

Nå har han an jo delt fra sin story sier du. Det er en forskell fra å dra på arbeid eller rusle rundt i nabolaget.

Tror ikke det er en regel om noe annet enn at de kan dele når det er ferdig innspilt. Husker som sagt ikke når det var helt konkret, ikke får man sjekket det opp heller med de problemene Instagram har. Tviler på at noen av de bryter det de har skrevet under på når det kommer til det der, så tror vi kan roe oss ned alle sammen og trekke pusten dypt i stedet for å anta og konspirere. For alt vi vet har han filmet de filmene når han gikk ut, men postet de ikke før nå. Han bar i alle fall preg av å ha vært der lenge. Blir spennende å se hva som skjer fremover. 

Endret av Maydis8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (5 minutter siden):

Joda, men det er forskjell på å gå på butikken og det å aktivt bruke sosiale medier når ein skal sitte på ein gård utan kontakt med omverdenen. 

Når har ikke vedkommende brukt sosiale medier mens han har vært på gården. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Su skulle egentlig beholde sjokoladen hun fikk av Mads, men ombestemt seg siden alle var så snille mot henne inne på Torpet. Kommer så tydelig frem hvor usikker hun er. Hun vil så gjerne bli likt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maydis8 skrev (45 minutter siden):

Når har ikke vedkommende brukt sosiale medier mens han har vært på gården. 

Snakkar ikkje om Rob heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88

Fikk nesten litt sjokk når jeg så det Rob la ut på instagram, han har tatt av MYE. 😮  Dette bygger bare opp til spekulasjon, men det ga meg følelsen av at han har vært der en god stund som noen andre her skriver. Kan ikke skjønne helt det, men det virker som mange av de andre (utenom Grete har jeg på følelsen), liker å ha han der. Han gir nok mye til gruppa og det sosiale bare med hvordan han er som person..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (8 timer siden):

Su skulle egentlig beholde sjokoladen hun fikk av Mads, men ombestemt seg siden alle var så snille mot henne inne på Torpet. Kommer så tydelig frem hvor usikker hun er. Hun vil så gjerne bli likt. 

Usikker OG ustabil. Ikke vanskelig å se det når man skal være dronning og det hele.

Folk med selvtillit trenger ikke påpeke at de har det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rob og Grethe på God Morgen Norge i dag. 

Rob har gått ned 27 kg, sier han. Men alt dette kan han umulig ha gått ned inne på Farmen iløpet av 10-12 uker?

Uansett så ligger det vel i kortene at han når langt. Jeg tipper maks semifinalene, og kan ikke skjønne at Rob når finalen eller vinner. Det har han for gode, sterke og kunnskapsrike folk rundt seg for å klare, tror jeg.

Har på følelsen at dette langt ifra er siste gang vi ser Rob på TV2. Er helt typisk TV2 å melke en profil som han, og Rob er neppe tungbedt. Skal Vi Danse neste? Eller sjekker han inn på Torpet neste sesong, eller kanskje Farmen Kjendis? Eller alt? 😜 

At Rob når langt i Farmen er forsåvidt greit. Rob i seg selv er ikke den verste, men kombinasjonen av Rob og Su samtidig ble helt skivebom og ga altfor mye gnål, støy og mas. Jeg tror alt på Farmen kommer til å roe seg nå som Su har dratt, på tross av at Rob er der. Og hvem vet, kanskje Rob etterhvert viser andre og bedre sider av seg. Han er kanskje slu og sleip, men humøret og denne småhumoren kan kanskje bli mer spiselig etter som ukene går og vi blir kjent med det.

Jeg håper likevel at produksjonen ikke fortsetter med The Rob-show, men finner veien tilbake til Farmen-konseptet.

Endret av Ctrl
tillegg
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (9 minutter siden):

Rob og Grethe på God Morgen Norge i dag. 

Og da røpet programlederen hvem som blir den nye storbonden denne uka. (Spoiler)   😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å se på instastoryen til Rob, og må bare si én ting 😅 Selvom jeg ikke er verdens største fan av han, så kledde han faktisk å være grå i hår og skjegg 😂 Det var en nice look!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å ikke være med i en slik tv-underholdning. Konsekvensene er jo at man får bedømmelser om hvordan man blir framstillt på tv.  Jeg får inntrykk at det er Su og NorwayRob som er de som mange får en mening om i pogrammet. Men vi må huske på at vi kjenner dem ikke personlig for vi får kun se små klipp.

Vi vet nok selv ikke hvem av deltakerne som vi ville kommet best overens med på gården. Inntrykk av personligheter kan forandre seg dersom vi skulle komme inn å leve med de på gården. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (46 minutter siden):

Jeg får inntrykk at det er Su og NorwayRob som er de som mange får en mening om i pogrammet. Men vi må huske på at vi kjenner dem ikke personlig for vi får kun se små klipp.

Det sier seg jo selv når Farmen 2021 nærmest kun har handlet om Su og Rob, da hvordan disse to fremstår, er, oppfører seg, tenker og hva de sier, så dannes det mange meninger om nettopp disse. Og når de da begge fremstår som kontroversielle på hver sin måte og lager mye styr, drama og støy så kommer jo meningene våre utifra dette. Det må jo nesten det. Noe annet er uunngåelig. Pga denne overfokuseringen så går det ikke an å si eller skrive noe om Farmen 2021 uten at en eller de begge blir nevnt iløpet av samtalen/innlegget. 

Du har rett i at vi ikke kjenner de personlig. Men vi kan jo heller ikke anta at de ikke er slik når dette er kun det vi ser. Vi har også sett mye av det. Og at 2 deltakere på 2 uker velger å trekke seg eller sette seg selv som førstekjempe pga det psykososiale miljøet på gården med Su og Rob i spissen, så er det ingenting som tyder på at de er særlig god utover det vi ser heller. At de har en annen personlighet og er noe annet utenfor Farmen får bare være. Det har ingen relevans opp mot hvordan de fremstår i programmet.

For kan Rob være en fantastisk ektemann og far? Såklart, men inne på Farmen er han en sleip, egoistisk, utspekulert og lat fyr. Så da blir han jo dét for oss. Og det er for øvrig noe han selv velger helt ene og alene. Han kunne fremstilt seg selv som en god, sympatisk og arbeidsom kar hvis han ville, men når han ikke vil det selv så kan han jo aldri forvente at VI skal mene at han er det. Man får ta konsekvensene av vår egen oppførsel. Og det gjelder alle og hele tiden.

Jeg tror likevel det bor mye godt i Rob og at han kan bidra med både god stemning og underholdning både for oss seere og deltakerne framover. Su derimot mener jeg ikke dette om, og er sjeleglad for at hun er ute. 
Men nå tenker jeg at Rob og vi er tjent med at Rob inntar en birolle framover og lar andre inne på gården få litt TV-tid og får lov til å skinne litt. Det er på høy tid å bli kjent med andre deltakere, og da gi oss mulighet til å mene noe om deltakere og Farmen uten at Rob og Su blir nevnt. 

Endret av Ctrl
Skriveleif
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom seint igang med Farmen i år jeg gitt, så først nå jeg joiner diskusjonen her, av frykt for spoilere. Det er som vanlig de som skriker høyest som får mest skjermtid de første ukene, det roer seg som regel heldigvis 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (14 timer siden):

Hvis man faktisk har pratet med forskjellige folk og reist rundt her i verden så forstår man at nei, det har ikke med nasjonalitet å gjøre. Og ja, der er rasistisk å diskriminere og fordømme folk utifra opphav. Men noen skjønner det bare ikke. 

Å ja, du har reist rundt. Ikke rart du kan så mye. Jammen hvorfor sa du ikke det før. Selvsagt har du rett da.
Jo, det har med nasjonalitet. De har en helt annen kultur i andre land. 
Med flesteparten så går det fint, de klarer å tilpasse seg norsk kultur og væremåte. 
Men for noen, så er det værre. Et eksempel fikk vi servert på tv2 i høst.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra kveldens episode:

Spoiler

Måtte fnise litt når jeg hørte brevet fra Su. Kort og konsist, det ska hun ha. Det blir spenennde med Mama G som storbonde. Tror hun er den som kan få skikk på Herman og Rob der inne. (Rob 3.0 som han kalte det, før han stjal speilet fra storbondehuset.)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Frankenstein said:

Å ja, du har reist rundt. Ikke rart du kan så mye. Jammen hvorfor sa du ikke det før. Selvsagt har du rett da.
Jo, det har med nasjonalitet. De har en helt annen kultur i andre land. 
Med flesteparten så går det fint, de klarer å tilpasse seg norsk kultur og væremåte. 
Men for noen, så er det værre. Et eksempel fikk vi servert på tv2 i høst.

Nei, det har ikke det. Nordmenn er ikke en homogen gruppe mennesker og norsk kultur og væremåte er ikke unik. Folk i alle kulturer og deler av verden har ulike egenskaper, de kan være ydmyke, stille, bråkete, selvsikre, skrytete, brautende, sjenerte, usikre, veltalende, mistenksomme, frekke, snille, utspekulerte, morsomme, kjedelige, osv osv - helt uavhengig av hvor de kommer fra eller hvor de befinner seg i verden. 

Du tenker tydeligvis at bare mennesker som passer inn i det du definerer som norskt er bra nok, men nordmenn er også forskjellige. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (14 timer siden):

Snakkar ikkje om Rob heller 

Da skjønner jeg ikke hvorfor du siterer meg🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (7 timer siden):

Fikk nesten litt sjokk når jeg så det Rob la ut på instagram, han har tatt av MYE. 😮  Dette bygger bare opp til spekulasjon, men det ga meg følelsen av at han har vært der en god stund som noen andre her skriver. Kan ikke skjønne helt det, men det virker som mange av de andre (utenom Grete har jeg på følelsen), liker å ha han der. Han gir nok mye til gruppa og det sosiale bare med hvordan han er som person..  

samme her. Han var nesten ugjenkjennelig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...