Gå til innhold

Sukkeravhengig, noen flere som vil kutte med meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal virkelig jobbe hardt denne uka for å slutte å gi sånn etter. Det er så vanskelig for jeg er under skikkelig belastning om dagen, men jeg vil ikke gå mer opp i vekt nå. Vil ned i vekt jeg. Har gått opp 4 kg siden august. Ønsker å gå ned to av de. Men må bruke målebånd også for pga ulykke tidlig i juni, langt opphold på sykehus og etter det lite mobilitet så har jeg veldig lite muskelmasse. Får gradvis begynne med opptrening nå så da vil jo vekten øke pga muskelmasse. Så skal bruke målebånd og bilder i tillegg da jeg ser meg veldig blind på kropp og vekt. Til tross for at jeg vet at i takt med trening og bedre kosthold kan vekten stå stille selv om fettprosenten går ned. 

Vet jo dessverre også at det er SÅ lett å si at nå skal jeg få det til. Det har jeg tenkt hver mandag i en måned sikkert. Men nå når jeg kan begynne med litt mer opptrening så håper jeg det skal hjelpe motivasjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har helgen vært for dere andre? Er ikke så lett å slutte nå i disse tider med så mye fristende i butikken.  Har kuttet litt ned og håper dette hjelper litt på vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutter godteri og generelt ting med mye sukker i fram til jul. Er egentlig ikke så glad i søte ting, men jeg merker kroppen "krever" det hvis jeg har spist sukkerholdige ting i et par dager. Det er ikke for å gå ned i vekt, men heller for å unngå at kroppen er avhengig av sukker.

Jeg er glad i dadler og har kjøpt en eske medjoul dadler, så jeg kan ta et par stykk når jeg kjenner jeg får cravings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må på nullkutt igjen, det værste med å plutselig spise sukker er jo at vekta hopper så fælt. Og det kjennes veldig på kroppen. Som en ekstra bilring rundt magen føler jeg. Kanskje det er lettere å holde seg i advent om jeg kutter alt ut november? Hva tenker dere? Gruer meg sånn til desember, er da jeg går opp mest på hele året.

Anonymkode: d8af6...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to dager nå uten masse usunt. Dvs jeg drakk ei øl i dag som jeg hadde i kjøleskapet, men har ellers ikke kjøpt noe ei heller spist noe utenom de faste måltidene. Mulig jeg likevel har spist litt for mye i dag. At middagen ble hakket for stor. Ikke med det aktivitetsnivået jeg har pleid å ha, men jeg har ikke helt funnet ut av hvor jeg bør legge meg fram til jeg kan øke det mer igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste uken uten sukker har vært min beste uke så langt. Er kvitt forkjølelse og energien er på topp igjen. Kjenner hvor mye ekstra energi jeg har uten sukker. Mye mer trening og generelt bedre form. Hvordan går det med dere?

Anonymkode: d8af6...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått veldig bra denne uken. Ble et lite stykke brownies på tirsdag da min sønn ble ti år, men jeg har ingen plan om å stå over i selskap og slikt. Har uansett allerede hentet inn de kaloriene. 

Har ikke noe særlig søtsug i grunn. Det koster meg lite å gå forbi alt det gode i butikken. :)

Legger heller tid i å lage sunn mat, og jeg spiser den i spisestuen i stedet foran TV. For å fjerne vanen og lysten til å spise samtidig som jeg ser på TV. Merker jeg nyter maten mer også da. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 23.09):

Siste uken uten sukker har vært min beste uke så langt. Er kvitt forkjølelse og energien er på topp igjen. Kjenner hvor mye ekstra energi jeg har uten sukker. Mye mer trening og generelt bedre form. Hvordan går det med dere?

Anonymkode: d8af6...705

Så motiverende :)

Jeg har spist veldig lite sukker denne uken men det skyldes nok først og fremst at jeg har vært syk. Har hatt lite appetitt. Forhåpentligvis klarer jeg å fortsette, føler litt at jeg fikk en gratis kick start. 

Anonymkode: 85e16...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtetrollet her :) Fortsatt helt sukkerfri 😄 Nå er det jo fristelser overalt i butikkene! Men det går helt greit, jeg spiser fortsatt mye frukt og nyter tanken på at sukker ikke skal være min greie lenger. Bursdager uten kake, feiringer uten desserter, det er sånn det bare skal være. Så det så 🤣

Anonymkode: 408d8...f87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 3 stratos (40 gram) for 2 dager siden. Endte da opp med å spise totalt 100 gram den dagen som tilsvarer 500 kcal isj!! Dagen før der: Urge og potetgull. Vanligvis drikker jeg ikke engang sukkerbrus.

Opplever mye indre stress om dagen, det demper alltid der og da med sukker. Eller nikotin. Eller energidrikk (sukkerfri). Problemer er at jeg føler meg jævlig dagen etter mye sukker og junk, akkurat som å ha vært på fylla. I mangel på bedre beskrivelse. Hodepine og verk i kroppen.. 😔 Jeg som var så flink den dagen og spiste kylling med grønnsaker til middag liksom.

Nå er det bom stopp og jeg har innsett at jeg mye mulig må kutte helt. Jeg klarer ikke spise sunt over tid!! 

Anonymkode: 44917...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kjøpte 3 stratos (40 gram) for 2 dager siden. Endte da opp med å spise totalt 100 gram den dagen som tilsvarer 500 kcal isj!! Dagen før der: Urge og potetgull. Vanligvis drikker jeg ikke engang sukkerbrus.

Opplever mye indre stress om dagen, det demper alltid der og da med sukker. Eller nikotin. Eller energidrikk (sukkerfri). Problemer er at jeg føler meg jævlig dagen etter mye sukker og junk, akkurat som å ha vært på fylla. I mangel på bedre beskrivelse. Hodepine og verk i kroppen.. 😔 Jeg som var så flink den dagen og spiste kylling med grønnsaker til middag liksom.

Nå er det bom stopp og jeg har innsett at jeg mye mulig må kutte helt. Jeg klarer ikke spise sunt over tid!! 

Anonymkode: 44917...af8

Det kan i hvert fall for mange være nødvendig for en lengre periode slik at man blir helt avvent. Så kan man begynne å feks ta et lite stykke kake hvis det serveres. Mens for noen så må de være totalt avholdende fordi de sklir tilbake på nytt og på nytt. 

 

Der går ganske greit her. Jeg spiste en liten sjokolade forrige lørdag, men det er greit for min del. Jeg vil helst unngå det, men en liten sjokolade innimellom trigger ikke mitt søtsug. Kun når jeg spiser det oftere. I morgen skal jeg på kino, men tenkte å droppe godteriet. 

Uansett går jeg ganske så jevnt ned i vekt nå. Har gått ned 1,1 kg på to uker. Vil ned to kg til. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, denne tråden hadde jeg helt glemt.

Her har det gått veldig fint. Hadde en liten utskeielse på en helgetur for en ukes tid siden, hvor jeg bestilte en mini dessert etter middagen. Det holdt i massevis og fikk dekket behovet for en stund 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ingen endring. Har ikke klart å kutte ut sukker helt, men spiser vesentlig mindre enn før. Håper på stadig forbedring, jeg føler meg allerede var våken og har blitt mindre forstoppet/oppblåst. Satser på at det går rette veien :)

Anonymkode: 85e16...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym373
AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 1.09):

Hvorfor skal du kutte ut karbohydrater helt? Høres usunt omit, og som et veldig anstrengt forhold til mat.

Hvorfor tenker du at du skal/må kutte ut karbohydrater for alltid? Høres ekstremt ut.

Anonymkode: 4ba42...ace

Ekstrem og helt unødvendig 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, er du her fortsatt?

Lurer på hvordan det går med deg :)

hilsen Godtetrollet 

Anonymkode: 408d8...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

TS, er du her fortsatt?

Lurer på hvordan det går med deg :)

hilsen Godtetrollet 

Anonymkode: 408d8...f87

Hei Godtetrollet og god morgen! Jeg er her enda jeg vet du. Hvordan går det med deg? Hyggelig å høre fra deg! 
 

Jeg går litt i sirkel må jeg innrømme. Har hatt lange gode perioder uten sukker, det er da jeg føler meg best, har mest energi, kroppen er vel på alle måter. Men så plutselig dukker det opp noe som gjør at jeg havner på feil spor. Og da tar det oftest litt tid for å komme tilbake igjen. 
 

Det positive er at jeg kjenner og vet hvordan jeg skal rette opp og holde meg uten. For det er da jeg har det best ned meg selv både fysisk og psykisk. Nevner det fordi jeg føler meg mentalt sterkere uten sukker. Får mer energi og trener mer, er mer ute osv, så det er gode tider.

Hvordan er det med deg? Jeg er imponert over innsatsen din, helt fra start!! Håper alt er bra med deg!

Anonymkode: d8af6...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS!

Så koselig å "snakke" med deg igjen. 

Jeg spiser ikke sukker, men har spist noen sukkerfrie halsdrops i forbindelse med sykdom. Er jo vant til å lage ingefærte med honning når jeg er syk og honning er jo ikke noe for meg lenger. Men jeg ble nesten sprø av vond hals og da regner jeg de halsdropsene som "medisin" og ikke "godteri" 

Ellers spiste jeg pannekaker her en dag (ferdigpakke fra Meny) og det viste seg at det er sukker i dem. (Var det Eldorado mon tro?) Men jeg hadde ikke sukker og syltetøy på da, i alle fall.

Nå er det jo stadig anledninger der pepperkaker og andre julekaker er tilgjengelig og det er rart å ikke skulle spise. Jeg har barn og vi har bakt pepperkaker, har huset fullt av dem nå. Men det er det nå en følelse av mestring. Jeg kjenner en større ro og glede over å klare å velge selv. Før har maten/godteriet/kakene bestemt over meg, kakeboksen hadde vært tom nå..., nå er det jeg som bestemmer. "Nei takk, du er ikke bra for meg, pepperkakemann". Jeg kan lukte på pepperkaker, bake dem, men spise dem er ikke for meg lenger. 

Jeg gleder meg fortsatt over gode smaker. Grøt med kanel på er veldig godt. Når man blir vant til at det ikke skal være sukker på,  så smaker det faktisk godt. 

Til jul skal jeg glede meg ordentlig over det jeg KAN spise. Det er enklere for meg å nyte MAT når fokuset mitt på godteri og kaker blir borte. Jeg skal spise lefse med laks, grøt, rosenkål, saus, god sennep... 

Kanskje også en god idé å huske å ta med seg et par klementiner i veska som jeg kan spise hvis jeg har lyst på noe mer enn bare kaffe i tilfeller der noen drar frem kakeboksen 😊

Så.... dette ble langt... 

Hvordan tenker du på desember, med alle sine fristelser? 

Hilsen Godtetrollet.

(Ps: tenk at du er oppe og skriver her så tidlig på morgenen-imponert!) 

Anonymkode: 408d8...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 8.53):

Hei, TS!

Så koselig å "snakke" med deg igjen. 

Jeg spiser ikke sukker, men har spist noen sukkerfrie halsdrops i forbindelse med sykdom. Er jo vant til å lage ingefærte med honning når jeg er syk og honning er jo ikke noe for meg lenger. Men jeg ble nesten sprø av vond hals og da regner jeg de halsdropsene som "medisin" og ikke "godteri" 

Ellers spiste jeg pannekaker her en dag (ferdigpakke fra Meny) og det viste seg at det er sukker i dem. (Var det Eldorado mon tro?) Men jeg hadde ikke sukker og syltetøy på da, i alle fall.

Nå er det jo stadig anledninger der pepperkaker og andre julekaker er tilgjengelig og det er rart å ikke skulle spise. Jeg har barn og vi har bakt pepperkaker, har huset fullt av dem nå. Men det er det nå en følelse av mestring. Jeg kjenner en større ro og glede over å klare å velge selv. Før har maten/godteriet/kakene bestemt over meg, kakeboksen hadde vært tom nå..., nå er det jeg som bestemmer. "Nei takk, du er ikke bra for meg, pepperkakemann". Jeg kan lukte på pepperkaker, bake dem, men spise dem er ikke for meg lenger. 

Jeg gleder meg fortsatt over gode smaker. Grøt med kanel på er veldig godt. Når man blir vant til at det ikke skal være sukker på,  så smaker det faktisk godt. 

Til jul skal jeg glede meg ordentlig over det jeg KAN spise. Det er enklere for meg å nyte MAT når fokuset mitt på godteri og kaker blir borte. Jeg skal spise lefse med laks, grøt, rosenkål, saus, god sennep... 

Kanskje også en god idé å huske å ta med seg et par klementiner i veska som jeg kan spise hvis jeg har lyst på noe mer enn bare kaffe i tilfeller der noen drar frem kakeboksen 😊

Så.... dette ble langt... 

Hvordan tenker du på desember, med alle sine fristelser? 

Hilsen Godtetrollet.

(Ps: tenk at du er oppe og skriver her så tidlig på morgenen-imponert!) 

Anonymkode: 408d8...f87

Veldig imponerende og til inspirasjon for oss andre godtetroll herinde 💫👏 Jeg må nesten spørre; merker du forskjell på deg selv nå som du holder deg så langt unna sukker? Vekt, oppblåsthet/fordøyelse, humør etc? 

 

Anonymkode: 85e16...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker stor forskjell. Slutt på det voldsomme fokuset på overvekten, spising, godteri... mindre redsel for fremtiden (jeg har vært så redd for følgesykdommer) Sprekere og lettere i kroppen,  ned mange kilo. Føler meg penere også, klar bonus 🤣 

Men viktigst av alt er nok at jeg slipper å tenke så mye. Har hatt så masse destruktive tanker rundt spising og nå er det ikke der lenger, det er deilig :)

Anonymkode: 408d8...f87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...