Gå til innhold

Sukkeravhengig, noen flere som vil kutte med meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 10.02):

Jeg har ikke noe godt kosthold nå. Januar (og februar...) er alltid vanskelig for meg. Og jeg spiser på følelser. Har ikke spist sukker, men bare alt for mye annet :(

Men det er vel kanskje innlegg for en annen tråd, for sukker har jeg jo ikke spist etter de par dagene ved overgangen til nytt år. Føler meg likevel totalt mislykket 😕 😞

Godtetrollet.

Anonymkode: 408d8...f87

Hvordan går det med deg Godtetrollet? 
Og dere andre, lite å høre fra dere! 
❤️

Anonymkode: d8af6...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det med deg Godtetrollet? 
Og dere andre, lite å høre fra dere! 
❤️

Anonymkode: d8af6...705

Går ikke bra i det hele tatt. Blir noe godt omtrent hver dag nå. 

Men er fornærmet i en rettsak som nå har begynt så jeg orker bare ikke. 

Skal avvenne meg sukker når den er unnagjort. :) Det må jeg bare få til.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (22 minutter siden):

Går ikke bra i det hele tatt. Blir noe godt omtrent hver dag nå. 

Men er fornærmet i en rettsak som nå har begynt så jeg orker bare ikke. 

Skal avvenne meg sukker når den er unnagjort. :) Det må jeg bare få til.

Ta vare på deg selv! Ikke noe vits i å gape over for mye når slike ting pågår. Spis nok, men helst sunt, drikk nok vann og sov tilstrekkelig i første omgang. Lykke til med saken!

Anonymkode: d8af6...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste ett lite kakestykke i går, og for meg er ikke det et nederlag, for jeg har holdt på nå i 5 uker, og tenker at litt må være lov innimellom. 

Fra jeg kuttet ut sukker har jeg også endret spisemønster og spiser oftere og mindre.  Har fått dilla på rugbrød med godt pålegg, grønnsaker med hummus dipp og kjøleskapsgrøt. Også spiser jeg frukt da,  men ikke mango og banan eller andre med mye sukker i. Det frister veldig å bruke rosiner i havregrøten men det er jo mye sukker da? Er litt usikker på hvor streng jeg skal være for jeg vil jo også kunne leve som normalt. 

Hvor strenge er dere andre? 

Anonymkode: 1f3cc...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta vare på deg selv! Ikke noe vits i å gape over for mye når slike ting pågår. Spis nok, men helst sunt, drikk nok vann og sov tilstrekkelig i første omgang. Lykke til med saken!

Anonymkode: d8af6...705

Spiser en del sunt, men mye usunt også. Huff. Men skal hente meg inn igjen fra onsdag. Da begynner jeg med å kutte ut sjokolade og alt slikt, også får jeg justere mengde mat litt senere. Men skal sies at jeg overspiser sjeldent sunn mat så det er å få bort alt av boller og slikt deilig som er det viktige. 

Takk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spiste ett lite kakestykke i går, og for meg er ikke det et nederlag, for jeg har holdt på nå i 5 uker, og tenker at litt må være lov innimellom. 

Fra jeg kuttet ut sukker har jeg også endret spisemønster og spiser oftere og mindre.  Har fått dilla på rugbrød med godt pålegg, grønnsaker med hummus dipp og kjøleskapsgrøt. Også spiser jeg frukt da,  men ikke mango og banan eller andre med mye sukker i. Det frister veldig å bruke rosiner i havregrøten men det er jo mye sukker da? Er litt usikker på hvor streng jeg skal være for jeg vil jo også kunne leve som normalt. 

Hvor strenge er dere andre? 

Anonymkode: 1f3cc...311

Jeg pleier å ha en halv banan i havregrøten uten problemer. Jeg er kun ute etter å kutte tilsatt sukker. Spiser syltetøy uten tilsatt sukker også. Det trigger ikke mitt sug etter alt mulig annet usunt. Spiser en banan nesten hver dag (halve i havregrøten og halve når jeg begynner å bli veldig sulten før middag (hvis jeg er veldig sulten før da). Det går veldig fint for min del. 

Hvis målet ditt ikke er å være 100% sukkerfri (burde bare være nødvendig ved lavkarbo eller hvis man opplever at det trigger avhengigheten til sukker og snop) så synes jeg du kan ta noen rosiner I grøten med god samvittighet. Jeg er tilhenger av å ha et mest mulig normalt kosthold som ikke er full av nei-mat. Kaker, sjokolade etc. Er jo ikke mat.

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med igjen nå! Hadde som nevnt tidligere ei lita uke med lov i julen. Godt å være tilbake til sukkerfritt. Nå er det ikke noe spesielt før påske så bør klare å holde meg noenlunde i skinnet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Godtetrollet her igjen 👍 

Det går helt fint, jeg klarer å holde meg borte fra søtsaker. Hele familien spiser is? Da tar jeg et eple eller en pære og ferdig med det. Er faktisk både stolt og glad, kjøper aldri søtt til meg selv, og det er helt fint 😄

Anonymkode: 408d8...f87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Godtetrollet her igjen 👍 

Det går helt fint, jeg klarer å holde meg borte fra søtsaker. Hele familien spiser is? Da tar jeg et eple eller en pære og ferdig med det. Er faktisk både stolt og glad, kjøper aldri søtt til meg selv, og det er helt fint 😄

Anonymkode: 408d8...f87

Så flott! 

Jeg har klart meg bra siste fire uker. Bortsett fra at det ble alkohol og to muffinser på fredag. Det var dumt, men det var jo også eneste dagen det har gått skeis i det siste etter over to måneder med usunne greier nesten hver dag. 

Merker det at psyken begynner å dale litt igjen gjør det mer vanskelig å holde seg nå. Har denne "fuck it"- tanken i hodet, men forsøker å motarbeide den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!
Jeg har lyst til å henge meg på😃

Men kun når det gjelder godteri for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig å høre det går bra med dere og at flere følger på!

Jeg er inne i en god periode nå. Var tøft en periode da det var mye sykdom, men nå er alt bedre. 

 

Anonymkode: d8af6...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...