AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #141 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du må gjerne ignorere fakta, men det er nå slik at venstresiden / sosialisme / feminisme står ikke akkurat sterkt hos Alt-Right, Incels, MGTOWs, Q-Anon og alle de der. Tvert imot, der er det nynazister, høyreradikale og Trump-ideologien som dominerer. Dette er altså folk som stormet den viktigste bygningen i USA tidligere i år og satset på et statskupp, så kan du tenke deg litt om disse folkene (hadde de lykkes i statskuppet) er noe særlig fans av kvinnerettigheter og feminisme? Hva tror du, eller? Ja, det er faktisk slik at nyfascismen og nynazismen er på fremmarsj, og dessverre er det slik at overvekt av de som stemmer på disse er menn. Mange av de som har falt fullstendig ut av samfunnet. Du kan spørre kvinner i Polen - du har vel hørt om Polen? - angående abortrettigheter som ble nylig innskrenket, så kan du sjekke ut hvem som er ansvarlig for at det ble gjort - kvinner eller menn. Ellers er det helt greit at du ikke greier å ta til deg fakta, det kunne jeg ikke bry meg mindre om, men folk som er oppegående vet at dagens trend er uholdbar og kan ikke fortsette i det uendelige, der stadig flere "tapere" blir "produsert" på løpende bånd fordi slike som deg "printer ut" stadig nye krav. Anonymkode: e31a2...478 Og som mann og menneske synes du dette er en god utvikling? Du støtter ytre høyre, og et samfunn i A Handmaids tale dystopi, fordi du mener kvinner har for høye krav til menn, og menn får ikke nok sex? Jeg visste ikke at Fjordman og Lysglimt hadde talsmenn på Kvinneguiden, men det ser det jammen ut som. Det er jo til å bli aldeles mørkredd av. Anonymkode: 1b109...c2c 8
Gjest Rååååsa Skrevet 19. juli 2021 #142 Skrevet 19. juli 2021 Nå har tråden tatt en slik vending at jeg tenker det er nok internett for dag. Jeg orker ikke å forholde meg til ekstremister. En siste kommentar: Vi må ta menns psykiske helse på alvor. Vi må sørge for at de ikke isolerer seg. Og de må utdanne seg. Den "utdannelsen" de tar nå på internett er livsfarlig. Takk til dere som lærte meg mye nytt og bydde på en uvanlig god diskusjon til KG å være.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #143 Skrevet 19. juli 2021 On 7/17/2021 at 10:56 PM, sicario said: Forumet flommer over av tåpelige incel tråder nå.. De har bestemt seg for å gi opp å få seg kjæreste så da brukes tiden til eder og galle på nettet. Om de bare visste hvor lett på tråden mange damer er, da ville de gjort den nødvendige lille personlighetskalibreringen (eller tatt skuespillertimer) Anonymkode: 2b37f...f56
Gjest Alterego666 Skrevet 19. juli 2021 #144 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er fortsatt oppbrukt vare. Anonymkode: 970c8...0a2 Feil. Sex er en fornybar ressurs.
Gjest Alterego666 Skrevet 19. juli 2021 #145 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beta forsørger er det siste jeg skal være. Hva er det første du vil være? Spør av oppriktig nysgjerrighet.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #146 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Og som mann og menneske synes du dette er en god utvikling? Du støtter ytre høyre, og et samfunn i A Handmaids tale dystopi, fordi du mener kvinner har for høye krav til menn, og menn får ikke nok sex? Jeg visste ikke at Fjordman og Lysglimt hadde talsmenn på Kvinneguiden, men det ser det jammen ut som. Det er jo til å bli aldeles mørkredd av. Anonymkode: 1b109...c2c Det er faktisk ikke vits å svare på slik idiotisk konklusjon som du kommer med, men jeg må nesten svare fordi jeg ikke kan la det stå slik at det skal oppfattes som at jeg er "høyreekstrem". Jeg er faktisk helt motsatt og er på venstresiden, og jeg stemmer på partier som gjerne går inn for feminismen. Selv om jeg er kritisk til dagens feminisme, så betyr det ikke at jeg kommer til å stemme på partier som synes at velferdsstaten er fæl. Og de på høyresiden mener som regel at velferdsstaten er "fæl" og at det er en slags "ond, sosialistisk konstruksjon". Dessuten har jeg blandet bakgrunn, så jeg tror ikke at Alt-Rights og nynazister er akkurat fans av meg, siden jeg da er ifølge dem, "kun 50% ekte norsk". Hvis du vil ha min uttalelse angående Trump og hans likesinnede, så håper jeg at fyren får den mest aggressive utgaven av kreft som finnes og at svinet dør av de sterkeste smertene som følge av dette. Men når det er sagt, så må man få lov til å poengtere at menn sliter og at stadig flere menn sliter. Dette er et stort problem. Hvorfor snakker jeg om dette? Fordi jeg - som har blandet bakgrunn - liker overhodet IKKE å se stadig flere radikaliserte White Power menn i diverse vestlige land som synes at det å strekke høyrehånda som Adolf, er spennende saker. Jeg er, med andre ord, en enda mindre minoritet (en blanding) enn det du er - og hadde vært enda mer utsatt enn det du er, om denne gjengen fikk makt. White Power menn er ikke akkurat store fans av "blandede" menn og såkalt "etnisk blanding". Det vi trenger for å nøytralisere den dårlige utviklingen i dag er å ha et samfunn der menn faktisk kan være økonomiske vinnere. Vi bor dessverre i et materialistisk samfunn og menn som har ingenting (heller ikke utseende) er som regel, null verdt på datingmarkedet. Det er igjen, ren fakta som du gjerne kan benekte så mye du vil, men det er fakta for det om. Og da plukker ekstremister på høyresiden disse mennene til seg veldig lett. Du glemmer at disse folkene har stemmerett. Igjen, du og dine likesinnede er de eneste som mener at det er greit at menn dør og blir "valgt bort" og dere anerkjenner ikke det behovet mennesket har når det gjelder sex og nærhet. Jeg visste ikke at ABRAHAM MASLOW er "høyreradikal", men man lærer tydeligvis mye nytt av de ekstreme blant dere, hver dag, her 🤣 Anonymkode: e31a2...478 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #147 Skrevet 19. juli 2021 1 hour ago, RockOn said: Og dette GJELDER på verdensbasis? Norge? Viken? Er det 1000 menn som har svart eller det 100 000 menn? Er det alle menn i alle aldre? Dette er en forskning jeg stiller meg noe tvilende til. Jeg har aldri vært med i en undersøkelse om dette, ikke har venninnene mine heller. Det virker som alle kan forske og mange sluker forskning rått uten egentlig å ha satt seg inn i det. Og til det siste jeg markerte: du har misforstått noe med det jeg skrev. Menn (i følge dette forumet her) forventer at damer ikke skal ha sex som single, men ha høy sexlyst da de er i et forhold. Du skriver jo selv at du ikke forventer lav sexlyst i et forhold selv om dama ikke har hatt mye sex før, så du bekrefter jo egentlig bare det jeg sier. Vi er kommet til 2021 og vi er fortsatt der at kvinner omtrent skal være jomfru før et forhold, mens menn skal ha ligget med hvem de vil. Og når damer begynner å bli mer likestilt på det området så får vi tyn fordi vi kan lettere få sex enn dere menn og da er det urettferdig! 🤦♀️ Vi har en lang vei å gå mtp likestilling ser jeg. Jeg antar at det kan overføres til norske forhold. Husker å ha lest en norsk undersøkelse om at bare 20% av menn hadde suksess på Tinder, uten at jeg vet eksakt hva de la i det. Jeg har ikke misforstått noe, men jeg ser ikke helt at det å ikke ligge rundt skal være ensbetydende med å ha liten sexlyst eller motsatt. Det er jeg og mange kvinner og menn levende eksempler på. Det går an å koble sex til følelser og ha høy sexlyst, men da ordner man opp selv mens man er singel. Folk er forskjellige, og det må være greit. Jeg ser helst at kvinner jeg er interessert i har tilsvarende holdninger som meg selv, men lever svært godt med at andre igjen gjør det som passer best for dem. Til det siste du sier er det ganske lite relevant. Det er kun en bitteliten andel av menn som ligger mye rundt som har slike dobbeltmoralske holdninger, så det blir jo omtrent like relevant i den store sammenhengen som incels. De fleste menn har ikke ligget med spesielt mange kvinner, dermed er det faktisk lite dobbeltmoral rundt om. Jeg synes ikke det er urettferdig at kvinner kan ligge med hvem de vil, men de bør heller ikke synes det er urettferdig at menn med få partnere foretrekker noen som er nærmere dem selv i tenningsmønster eller erfaring. Alt går begge veier. Jeg vet ikke helt hvorfor du drar inn likestilling, da det jeg har skrevet ikke har noe med det å gjøre. Jeg støtter enhvers rett til å ligge med hvem og hvor mange de vil, og forventer det samme av meg selv som av andre. Foretrekker en kvinne en mann som har ligget med flere enn jeg har er det også helt greit, akkurat slik jeg foretrekker en kvinne som kobler sex til følelser i stor grad. Anonymkode: d34bb...caf
Gjest RockOn Skrevet 19. juli 2021 #148 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg antar at det kan overføres til norske forhold. Husker å ha lest en norsk undersøkelse om at bare 20% av menn hadde suksess på Tinder, uten at jeg vet eksakt hva de la i det. Jeg har ikke misforstått noe, men jeg ser ikke helt at det å ikke ligge rundt skal være ensbetydende med å ha liten sexlyst eller motsatt. Det er jeg og mange kvinner og menn levende eksempler på. Det går an å koble sex til følelser og ha høy sexlyst, men da ordner man opp selv mens man er singel. Folk er forskjellige, og det må være greit. Jeg ser helst at kvinner jeg er interessert i har tilsvarende holdninger som meg selv, men lever svært godt med at andre igjen gjør det som passer best for dem. Til det siste du sier er det ganske lite relevant. Det er kun en bitteliten andel av menn som ligger mye rundt som har slike dobbeltmoralske holdninger, så det blir jo omtrent like relevant i den store sammenhengen som incels. De fleste menn har ikke ligget med spesielt mange kvinner, dermed er det faktisk lite dobbeltmoral rundt om. Jeg synes ikke det er urettferdig at kvinner kan ligge med hvem de vil, men de bør heller ikke synes det er urettferdig at menn med få partnere foretrekker noen som er nærmere dem selv i tenningsmønster eller erfaring. Alt går begge veier. Jeg vet ikke helt hvorfor du drar inn likestilling, da det jeg har skrevet ikke har noe med det å gjøre. Jeg støtter enhvers rett til å ligge med hvem og hvor mange de vil, og forventer det samme av meg selv som av andre. Foretrekker en kvinne en mann som har ligget med flere enn jeg har er det også helt greit, akkurat slik jeg foretrekker en kvinne som kobler sex til følelser i stor grad. Anonymkode: d34bb...caf Vi snakker forbi hverandre.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #149 Skrevet 19. juli 2021 Alterego666 skrev (23 minutter siden): Hva er det første du vil være? Spør av oppriktig nysgjerrighet. En som jenter liker uten betingelser. Anonymkode: 970c8...0a2 1
ClausSaus Skrevet 19. juli 2021 #150 Skrevet 19. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at det eskalerer hele tiden hva som er "godt nok" for en norsk kvinne. Sagt på en annen måte, en mann som var mer enn godkjent nok sommeren 1996 eller til og med sommeren 2001 er en total "low life" idag, fordi kravene har bare økt, økt og økt. Kvinner i Norge har den luksusen at de er som en "sentralbank" - de kan printe ut penger (i dette tilfellet, krav) angående hva som er en "godkjent" mann i 2021. Innen 2025 har kravet hva som er "godt nok" blitt enda mer ekstreme og innen 2030 er det enda et hakk mer ekstremt, osv. Du skjønner kanskje poenget mitt og det er at selv om menn prøver å "følge med", så faller stadig flere ifra grunnet denne "inflasjonen" som kvinner har full kontroll over. Det er egentlig litt fascinerende at menn har gitt etter så mye her til lands til tross for at det tross alt er menn som er fysisk sterkest, og det er menn som tiltrekkes posisjoner i Forsvaret, der de kontrollerer hæren. Nei, jeg mener ikke at vi skal ha et Handmaid's Tale samfunn, det er kun en observasjon på hvordan den fysisk sterke parten (menn) som til og med kontrollerer hæren, har gitt etter mentalt sett. Sånn er det dog ikke i andre land. Det å ikke ha sex og nærhet gjør virkelig noe med en person. Da mener jeg at det forandrer en person psykisk til det mye verre, noe som i neste omgang går utover funksjonaliteten til den personen, og til slutt blir personen eventuelt politisk radikalisert. Da kan de lett stemme på høyreradikale partier og ellers på partier som gjerne ønsker seg tilbake til det "mer konservative". Sånn sett, kan du si at jo flere menn blir "skilt ut" av kvinner (eller valgt bort), så øker det statistisk sett andelen av menn som gjerne kan finne på å stemme på mye rart. Nå er det vel slik som 25% av menn som er blitt valgt bort i varierende grad på permanent basis, og det er veldig ille. Du har kanskje hørt om Maslow sin behovspyramide. Og den er helt fundamental når det gjelder sex. Sex er like viktig som sult og tørst. Jeg siterer: Nederst i pyramiden er de fundamentale og sterkeste kroppslige behovene som sult, tørst og SEX. Det neste trinnet hadde organismens behov for sikkerhet og trygghet og stabilitet å gjøre. Det tredje nivået omhandler behovet for fellesskap og vennskap, både til familie, venner og grupper. Det fjerne nivået dreier seg om behovet for anerkjennelse, respekt og selvtillit. https://snl.no/Abraham_Maslow Det er heller ikke urimelig å si at det i de fleste tilfeller - menn som er blitt valgt bort og aldri får sex OG NÆRHET - sliter på andre områder i livet også. Det finnes unntak selvfølgelig, men i det store og det hele fører det å bli valgt bort til at man ender opp som syk og "rar" og risikerer ellers å bli radikalisert. Som du riktig påpeker, Tinder og generell digitalisering gjør selvsagt ikke saken bedre. Enig i det, så det er ikke bare radikal feminisme som kan ha noe av skylden. Vi som levde på 90-tallet husker at det var nok av feminister da også. Det var da jeg hørte "Girl Power" for første gang og musikkgrupper som Spice Girls promoterte dette i stor stil. Men likevel, så var kvinner "bedre" på 90-tallet enn de er idag og med det, mener jeg: Kvinner var langt mer forståelsesfulle ovenfor menn. Kvinner var ikke avvisende, men faktisk veldig glade og sprudlende. Kan ha noe med at 90-tallet generelt sett var for mange en positiv tid preget av mye optimisme. Man kunne få jobb på dagen i butikk eller på lager og det holdt mer enn nok å kunne kjøpe seg både leilighet i Oslo og bil med en slik jobb. Vikarbyråer hva et fremmedord i stor grad. En annen positiv ting var at internett var såvidt i gang, så det var begrenset med internett - jeg husker at man måtte betale 20 - 25 kroner på den tiden PER TIME for å surfe online. I ettertid ser jeg at det faktisk var bra at det kostet så mye. Og mobil var såvidt kommet på markedet, da snakker vi simple mobiler rett og slett. Så når kvinner skulle finne seg noen, så måtte de alltid tenke på hva sier pappa og mamma (foreldrene kunne kontrollere lett hvem dattera eller sønnen snakker med) fordi man kunne kontrollere via fasttelefon hvem som ringer hvem. Det var ingen apps og annet vås og man måtte forholde seg til en omgangskrets som gjerne kun strakk seg til stedet man bodde i, herunder skole - slik som videregående eller høyskole / universitet / folkehøyskole. Det gjorde at menn selvsagt hadde mye mindre konkurranse og kunne dermed bli valgt av ei representabel dame. Men nå digitaliseringen kom, så kunne kvinner plutselig se og lese om menn 200 kilometer unna. De kunne vite "alt" om dem før de i det hele tatt møtte dem. Sosiale medier er "rene katalogen" når det gjelder profiler og sånne ting. Noe som gjorde at betydningen av å "ta en kaffe" og faktisk bli ordentlig kjent mistet sin betydning den senere tid. Det er så lite å snakke om idag, fordi alt ligger på nettet fra motparten har gjort. De har hele CV-en ute på LinkedIn, eller på Facebook, og suppler det med Instagram eller Twitter eller YouTube, så har du hele pakka. Det man pleide å snakke litt om under kaffe og le av, ligger nå ute på nettet som "kalde bokstaver", - er ingen sjarm over det. Noe som bringer meg til det neste poenget mitt, nemlig at samfunnet på 90-tallet ikke var så Curriculum Vitae (CV)-preget som det er nå. På 90-tallet var det gjerne: "Ta det som det kommer", eller "vi tar en dag om gangen", og "slapp av, det ordner seg", nettopp fordi man levde i en tid med mye optimisme og mange ting var billige å kjøpe, spesielt hus og leiligheter, kombinert med lettere tilgang til jobb - og ikke minst, langt færre krav på jobben i forhold til idag. For å si det sånn: Du og alle vi vet at det kreves mye mer i dag for å tjene 500.000 kr sammenlignet med 90-tallet (justert for kjøpekraft), fordi en ganske enkel jobb kunne gi en ca 500.000 kr på den tiden, mens i dag må man kunne en god del "avanserte" ting, blant annet data og diverse dataprogrammer, for å kunne tjene det samme. For ikke å snakke om krav til effektivitet - hva man må rekke i løpet av en time i dag i forhold til 90-tallet. Jeg kunne ha fortsatt, men velger å runde av her og poenget med alt dette er at kvinner sine krav har økt noe ekstremt, på samme måte som boligprisene har økt noe ekstremt siden 90-tallet. På samme måte som kravene i fulltidsjobb har økt noe ekstremt de også i forhold til 90-tallet. Sånn kan jeg fortsette - på samme måte som karakterkrav har økt noe voldsomt til de fleste studier og karakterer som var mer enn gode nok på 90-tallet ville i dag blitt ansett som "søppel" og verdiløse. Altså inflasjon, noe som betyr at selv om man "forbedrer seg", så blir det bare spist opp av inflasjonen. Anonymkode: e31a2...478 Det er endel riktig i det du skriver, men jeg tror kanskje at litt differensiering også kan belyse problemet fra en annen vinkel. For å starte med det du har helt rett i: Kvinner har en tendens til å undervurdere hvor viktig intimitet faktisk er for et menneske. Og jeg mistenker nok at det kan ha noe å gjøre med at kvinner typisk har relativt uproblematisk tilgang på sex hvis det er det de ønsker seg. De kan til og med ta betalt for det i tillegg. Og uten at det er noe jeg anbefaler – for all del! – eller engang nødvendigvis ser på som noe positivt, så sier det faktisk litt om tilgangen sånn rent isolert sett. Uttrykket "penger er da ikke alt" er sjelden noe man hører fra folk som er virkelig sliter med å engang betale strømregningen, for å si det slik. Eller som en annen er inne på her i tråden (tror jeg, da): Jeg er heller ikke heeelt sikker på hvor strømlinjeformet kvinner flest ville taklet det totale fravær av oppmerksomhet fra menn frem til fylte 30, i uskjønn kombinasjon med mer eller mindre konsekvent avvisning dersom de skulle driste seg til å ta initiativ selv, fordi gutta stort sett bare var interesserte i det mest attraktive mindretallet av kvinner. Tror nok det kunne blitt en liten smule friksjon da også… Så ja, kanskje litt forståelse for endel menns frustrasjoner kunne være på sin plass. At det faktisk er et ganske viktig behov, også for egen selvfølelse, som går udekket for ganske mange. Selv om kvinner jo selvfølgelig ikke har noe ansvar for å "spre beina i samfunnets tjeneste" – det ville vært direkte sjukt. På den annen side, den forståelsen har vi da også sett fine eksempler på i nettopp denne tråden. Og da er vi over på det jeg ville refokusert litt i det du skriver: I kjølvannet av The Human Genome Project, som kartla det menneskelige arvestoffet rundt årtusenskiftet, ble det kjørt en rekke mindre prosjekter for å prøve å besvare noen umiddelbart tilknyttede spørsmål. Ett av disse var hvor mange mannlige forfedre vi kollektivt har i forhold til kvinnelige. Det er klart, hver av oss har biologisk en mannlig far og en kvinnelig mor, to mannlige bestefedre og to kvinnelige bestemødre, fire mannlige oldefedre og fire kvinnelige oldemødre, osv… like mange av hver. Åpenbart nok. Men 1 mann kan f.eks få barn med 9 kvinner, og disse barna vil "til sammen" ha 10% mannlige foreldre og 90% kvinnelige. Målet var å prøve å avdekke hvor stor andel av menn og kvinner som har levd vi "til sammen" faktisk stammer fra. Skal ikke gå i detalj på hvordan det ble utført, men det var to forskjellige teknikker som ble benyttet – en for hvert kjønn. Det er utfallet som er interessant: Den nåværende menneskelige befolkning har bare ca halvparten så mange mannlige forfedre som vi har kvinnelige "formødre". Ut fra dette alene kan vi konkludere at "markedet" totalt sett sannsynligvis har vært enda mer brutalt for menn i tidligere tider enn det er idag. Så selv om det i våre dager blir stadig vanskeligere for stadig flere menn å "nå opp" er dette kun en endring fra nær fortid. I et større perspektiv kan vi si at det vi nå opplever nærmest er regresjon til en mer normal tilstand. Og det her jeg ofte blir beskyldt for å være feminist. Hvilket jeg morer meg stort over, siden jeg i andre sammenhenger blir beskyldt for å være kvinnehater. Jeg er ingen av delene. Men det jeg har å si er at menn faktisk bare får manne seg opp, svelge situasjonen som den er, brette opp ermene og jobbe med å bli den beste versjonen av seg selv. Dette er menns lodd i livet. Vi har ikke den luksusen å være "bra nok som vi er" uavhengig av hvordan vi er. Vår art har ikke bare overlevd, men også nådd den ufattelig privilegerte situasjon vår generasjon er så heldige å få leve i, nettopp fordi kvinner har "hatt vett til" å velge menn det var tak i. Menn som faktisk brettet opp skinnfellen og gikk løs på å forbedre tilværelsen med dødsforakt. Hvis kvinner i vår fjerne fortid hadde vært happy med sutrekopper som satt hjemme i guttehulen hos mor og brukte dagene på å spille med pinner og småstein ville vi fremdeles den dag idag sittet og hutret i de samme hulene, lurt på hvor solen ble av om natten og vært livredde for lyn og torden. Vi menn kritiseres for mye av vulgærfeminister, men våre forfedre har faktisk også oppnådd ting vi kan være stolte av. Vår jobb er å leve opp til dette. Bære fakkelen videre, for å bli så poetisk og blaut at det bare blir kvalmt. Det er ikke naturens orden at menn skal grine seg til sex. Mange menn trenger rettledning tilbake til sin rolle, og til dels har denne rollen også blitt mer komplisert. Og jeg skal med glede bidra til dette der jeg eventuelt kan. Men uten at jeg skal beskylde akkurat deg for servere noe slik (bare så det er understreket), så er faktisk «Buhu… alt er blitt så vanskelig!!!» å ha litt feil fokus som mann. Det er ikke meningen at vi skal være slik. Endret 19. juli 2021 av ClausSaus 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #151 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beta forsørger er det siste jeg skal være. Dere kan ikke bare plutselig være interessert når jeg har "milepæler" oppnådd. Er det mario kart vi spiller? Nei. Dere får bestemme dere nå om dere skal være med eller ikke. Anonymkode: 970c8...0a2 Hvis du vil ha barn en dag, må du kunne forsørge dem eller tiltrekke deg ei rik dame. Barn er skitdyrt og de fleste damer vil ha barn og familie. Vil du ha barn? Eller reise? Utforske hobbier? Hva drømmer du om i livet? Folk modnes gjennom livet og får nye skills som er mer attraktive. Dette kan gjelde personlighet, utseende, økonomi, huslighet eller andre ting. Hvilke skills vil du utvikle? Hvem vil du tiltrekke deg? Anonymkode: 5fa47...70c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #152 Skrevet 19. juli 2021 ClausSaus skrev (6 minutter siden): Det er endel riktig i det du skriver, men jeg tror kanskje at litt differensiering også kan belyse problemet fra en annen vinkel. For å starte med det du har helt rett i: Kvinner har en tendens til å undervurdere hvor viktig intimitet faktisk er for et menneske. Og jeg mistenker nok at det kan ha noe å gjøre med at kvinner typisk har relativt uproblematisk tilgang på sex hvis det er det de ønsker seg. De kan til og med ta betalt for det i tillegg. Og uten at det er noe jeg anbefaler – for all del! – eller engang nødvendigvis ser på som noe positivt, så sier det faktisk litt om tilgangen sånn rent isolert sett. Uttrykket "penger er da ikke alt" er sjelden noe man hører fra folk som er virkelig sliter med å engang betale strømregningen, for å si det slik. Eller som en annen er inne på her i tråden (tror jeg, da): Jeg er heller ikke heeelt sikker på hvor strømlinjeformet kvinner flest ville taklet det totale fravær av oppmerksomhet fra menn frem til fylte 30, i uskjønn kombinasjon med mer eller mindre konsekvent avvisning dersom de skulle driste seg til å ta initiativ selv, fordi gutta stort sett bare var interesserte i det mest attraktive mindretallet av kvinner. Tror nok det kunne blitt en liten smule friksjon da også… Så ja, kanskje litt forståelse for endel menns frustrasjoner kunne være på sin plass. At det faktisk er et ganske viktig behov, også for egen selvfølelse, som går udekket for ganske mange. Selv om kvinner jo selvfølgelig ikke har noe ansvar for å "spre beina i samfunnets tjeneste" – det ville vært direkte sjukt. På den annen side, den forståelsen har vi da også sett fine eksempler på i nettopp denne tråden. Og da er vi over på det jeg ville refokusert litt i det du skriver: I kjølvannet av The Human Genome Project, som kartla det menneskelige arvestoffet rundt årtusenskiftet, ble det kjørt en rekke mindre prosjekter for å prøve å besvare noen umiddelbart tilknyttede spørsmål. Ett av disse var hvor mange mannlige forfedre vi kollektivt har i forhold til kvinnelige. Det er klart, hver av oss har biologisk en mannlig far og en kvinnelig mor, to mannlige bestefedre og to kvinnelige bestemødre, fire mannlige oldefedre og fire kvinnelige oldemødre, osv… like mange av hver. Åpenbart nok. Men 1 mann kan f.eks få barn med 9 kvinner, og disse barna vil "til sammen" ha 10% mannlige foreldre og 90% kvinnelige. Målet var å prøve å avdekke hvor stor andel av menn og kvinner som har levd vi "til sammen" faktisk stammer fra. Skal ikke gå i detalj på hvordan det ble utført, men det var to forskjellige teknikker som ble benyttet – en for hvert kjønn. Det er utfallet som er interessant: Den nåværende menneskelige befolkning har bare ca halvparten så mange mannlige forfedre som vi har kvinnelige "formødre". Ut fra dette alene kan vi konkludere at "markedet" totalt sett sannsynligvis har vært enda mer brutalt for menn i tidligere tider enn det er idag. Så selv om det i våre dager blir stadig vanskeligere for stadig flere menn å "nå opp" er dette kun en endring fra nær fortid. I et større perspektiv kan vi si at det vi nå opplever nærmest er regresjon til en mer normal tilstand. Og det her jeg ofte blir beskyldt for å være feminist. Hvilket jeg morer meg stort over, siden jeg i andre sammenhenger blir beskyldt forbi være kvinnehater. Jeg er ingen av delene. Men det jeg har å si er at menn faktisk bare får manne seg opp, svelge situasjonen som den er, brette opp ermene og jobbe med å bli den beste versjonen av seg selv. Dette er menns lodd i livet. Vi har ikke den luksusen å være "bra nok som vi er" uavhengig av vi er. Vår art har ikke bare overlevd, men også nådd den ufattelig privilegerte situasjon vår generasjon er så heldige å få leve i, nettopp fordi kvinner har "hatt vett til" å velge menn det var tak i. Menn som faktisk brettet opp skinnfellen og gikk løs på å forbedre tilværelsen med dødsforakt. Hvis kvinner i vår fjerne fortid hadde vært happy med sutrekopper som satt hjemme i guttehulen hos mor og brukte dagene på å spille med pinner og småstein ville vi fremdeles den dag idag sittet og hutret i de samme hulene, lurt på hvor solen ble av om natten og vært livredde for lyn og torden. Vi menn kritiseres for mye av vulgærfeminister, men våre forfedre har faktisk også oppnådd ting vi kan være stolte av. Vår jobb er å leve opp til dette. Bære fakkelen videre, for å bli så poetisk og blaut at det bare blir kvalmt. Det er ikke naturens orden at menn skal grine seg til sex. Mange menn trenger rettledning tilbake til sin rolle, og til dels har denne rollen også blitt mer komplisert. Og jeg skal med glede bidra til dette der jeg eventuelt kan. Men uten at jeg skal beskylde akkurat deg for servere noe slik (bare så det er understreket), så er faktisk «Buhu… alt er blitt så vanskelig!!!» å ha litt feil fokus som mann. Det er ikke meningen at vi skal være slik. Markedet var ikke mer brutalt. Det er bare menn døde tidligere fordi de gikk i krig og gjorde mer risikabelt arbeid. Anonymkode: 970c8...0a2 1
Trolltunge Skrevet 19. juli 2021 #153 Skrevet 19. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En som jenter liker uten betingelser. Anonymkode: 970c8...0a2 Det skjer ikke for noen. Ikke for oss kvinner heller. Det er alltid betingelser angående hvordan man selv er og hva man gir tilbake. Du liker nok heller ikke noen helt uten betingelser. Hvilket er bra. Man skal ikke bli med noen som oppfører seg dårlig mot deg. Det er synd når noen blir hos/ bli med slike som oppfører seg dårlig mot dem. Endret 19. juli 2021 av Trolltunge 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #154 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du vil ha barn en dag, må du kunne forsørge dem eller tiltrekke deg ei rik dame. Barn er skitdyrt og de fleste damer vil ha barn og familie. Vil du ha barn? Eller reise? Utforske hobbier? Hva drømmer du om i livet? Folk modnes gjennom livet og får nye skills som er mer attraktive. Dette kan gjelde personlighet, utseende, økonomi, huslighet eller andre ting. Hvilke skills vil du utvikle? Hvem vil du tiltrekke deg? Anonymkode: 5fa47...70c Hvorfor har jenter sex med 17 åringer da? De har ingen inntekt. Anonymkode: 970c8...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #155 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En som jenter liker uten betingelser. Anonymkode: 970c8...0a2 Hvordan forholder du deg til menn? Hvordan får du venner? Liker andre menn deg uansett hvordan du kler og ter deg, eller gjør du justeringer i forhold til hva du tror kan gi suksess der du er? Og hva gjør at du liker andre folk? Spiller det noen rolle hvem folk er, hva de gjør, hva de har studert og hva de kan? Den eneste som vil like deg "uten betingelser" er foreldrene dine. Alle andre har forventninger, ønsker, krav eller forhåpninger. Akkurat som du har til andre. Du vil nok ikke ha hvilken som helst dame, men har et slags minimum av hva du forventer, kanskje basert på evner og utseende du kjenner til fra familie og oppvekst. Det samme har folk rundt deg. Selv om vi alle er individer og det finnes mange ulike miljø. Kanskje er du heldig med at akkurat sånn du er, passer inn i noens betingelser eller ønsker og motsatt. Men å tro at det finnes mennesker som ikke ser etter noe, er en illusjon. Anonymkode: 5fa47...70c 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #156 Skrevet 19. juli 2021 Realverdien skrev (15 timer siden): Beta male heter tacokjæreste på norsk. Ideen er at: Jentene tenderer mot å knulle bæd boys (gutter som driter i dem), og når de ikke får dem som kjærester, så velger jentene takokjæreste. Men hun føler at hun fortjente bedre og savner bæd boyen hele livet. Tja. Man kjenner vel igjen konseptet etter noen år på kjøttmarkedet, for å si det slik. Hvorfor heter det tacokjæreste?? Anonymkode: 52457...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #157 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan forholder du deg til menn? Hvordan får du venner? Liker andre menn deg uansett hvordan du kler og ter deg, eller gjør du justeringer i forhold til hva du tror kan gi suksess der du er? Og hva gjør at du liker andre folk? Spiller det noen rolle hvem folk er, hva de gjør, hva de har studert og hva de kan? Den eneste som vil like deg "uten betingelser" er foreldrene dine. Alle andre har forventninger, ønsker, krav eller forhåpninger. Akkurat som du har til andre. Du vil nok ikke ha hvilken som helst dame, men har et slags minimum av hva du forventer, kanskje basert på evner og utseende du kjenner til fra familie og oppvekst. Det samme har folk rundt deg. Selv om vi alle er individer og det finnes mange ulike miljø. Kanskje er du heldig med at akkurat sånn du er, passer inn i noens betingelser eller ønsker og motsatt. Men å tro at det finnes mennesker som ikke ser etter noe, er en illusjon. Anonymkode: 5fa47...70c Lols. Kjærlighet uten betingelser er oppskrift til misbruk, utnyttelse og man ser mye av andre menneskers dypeste trengsler, for de tør jo alt mulig rart når de mottar ‘kjærlighet uten betingelser’, med andre ord ‘full aksept’, men det fungerer dessverre ikke. Kanskje det kan fungere hvis en person er veldig utviklet, altså, motsatte av utviklingshemmet. Anonymkode: 52457...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #158 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan forholder du deg til menn? Hvordan får du venner? Liker andre menn deg uansett hvordan du kler og ter deg, eller gjør du justeringer i forhold til hva du tror kan gi suksess der du er? Og hva gjør at du liker andre folk? Spiller det noen rolle hvem folk er, hva de gjør, hva de har studert og hva de kan? Den eneste som vil like deg "uten betingelser" er foreldrene dine. Alle andre har forventninger, ønsker, krav eller forhåpninger. Akkurat som du har til andre. Du vil nok ikke ha hvilken som helst dame, men har et slags minimum av hva du forventer, kanskje basert på evner og utseende du kjenner til fra familie og oppvekst. Det samme har folk rundt deg. Selv om vi alle er individer og det finnes mange ulike miljø. Kanskje er du heldig med at akkurat sånn du er, passer inn i noens betingelser eller ønsker og motsatt. Men å tro at det finnes mennesker som ikke ser etter noe, er en illusjon. Anonymkode: 5fa47...70c Jeg har likt alle som setter pris på meg og ser meg. Hva utdanning de har eller hvordan de ser ut har vel ingen innvirkning på meg. Det er jo folk som er unike som er interessante. En gjeng pappagutter fra Oslo vest som alle har like klær og lik hårstil er jo drit kjedelig. Anonymkode: 970c8...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #159 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor har jenter sex med 17 åringer da? De har ingen inntekt. Anonymkode: 970c8...0a2 Folk har sex med andre folk de er tiltrukket av. Ei 17-åring jente som har sex med en 17-årig gutt ønsker ikke å bli mor og er ofte lite opptatt av om den hun ligger blir en god livspartner. Det holder at han er sjarmerende, kjekk, morsom eller fin å være med i øyeblikket. En 17-åring er også i utvikling selv og kan forandre smak når hun blir eldre, fordi hun selv forandrer seg også. Ofte går likevel en del egenskaper igjen til den hun har et mer seriøst forhold til som voksen. Hva de egenskapene er, er forskjellig fordi damer er forskjellige. Men en 27-åring begynner å tenke i lengre linjer. Ikke minst, tåler han jeg er med, det livet som kommer? Er han som er så morsom, like morsom når han jobber 9-16? Er han som er så spennende i senga, like spennende når han har søvnmangel? Deler vi egentlig livslange planer? Kan jeg respektere denne mannen i år etter år fordi han er helstøpt? Anonymkode: 5fa47...70c 1
Jdz Skrevet 19. juli 2021 #160 Skrevet 19. juli 2021 Kukkarusellen... 😵 Skjønner at jeg har vært på feil type tivoli 😂 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå