Gå til innhold

Rir jenter kukkarusellen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det virker som du tror at ons og random knulling uten forpliktelser ikke gir oss kvinner noe.

Ellers så prøver du å lage skamfølelse rundt det.

Er det vanskelig å tenke på at vi kan være slik som menn?

Du er på ville veier vennen ;)

Anonymkode: 13665...ac1

Det er jo dere som sier at det ikke gir dere noe

Anonymkode: 970c8...0a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ClausSaus skrev (4 timer siden):

Bare en kjapp anmodning:

Gidder du ta dette opp med noen andre enn meg? Nærmere bestemt, alle disse kvinnene her på forumet som klager over at det er så vanskelig å finne en bra mann?

Kunne du tatt deg bryet med å forklare dem at dette ikke er noe som er så viktig for kvinner? Det tror jeg de ville verdsette å bli bli gjort oppmerksomme på. Tror ikke du?

Man er da her for å hjelpe. 🙂

PS: Som et lite tilleggsspørsmål… er mannen din klar over at forholdet dere har ikke er viktig for deg?

Nei, jeg tror de fleste kvinner skjønte meg utmerket. At du ikke gjorde det får du ta på egen kappe. 

Jeg skal prøve å forklarer bedre, for din skyld.

Vi kvinner ønsker IKKE forhold med EN HVILKEN SOM HELST MANN. 

Diskusjoner om at det er vanskelig å finne en bra mann er helt legitime. Det er vanskelig å finne DEN RETTE, den STORE kjærligheten, for alle, og det er hva kvinner ønsker seg i livet. Ikke EN mann, men DEN mannen. 

Kvinner som tar til takke med hvilken som helst mann finnes, men kvinner generelt sliter med å forstå slike kvinner. Sant å si er kvinner som tar til takke med hvilken som helst mann som vil ha dem uten tro på seg selv og egen verdi. 

Ja min mann vet at jeg ikke trenger ham på noen måter, verken økonomisk eller praktisk, og at det å leve med ham derfor er et valg av kjærlighet. Forholdet ble skapt av og eksisterer utelukket på grunn av at jeg elsker ham og han meg. Han er ikke fornærmet over at jeg velger å leve med ham på grunn av kjærlighet, og ikke fordi jeg trenger ham praktisk eller økonomisk. Hvorfor skulle han være det?

Det jeg har er hva kvinner ønsker. Det forstår jeg godt at de ønsker. Det er noe fantastisk å elske og bli elsket, og være to som bryr seg om hverandre. Et forhold uten det, uten virkelig kjærlighet og omsorg for hverandre, det er bare vondt å leve i. 

Vi kvinner ønsker ikke en hvilken som helst mann. Vi ønsker kjærlighetsforhold. Ikke minst ønsker vi forhold der vi har det bra, og ikke brytes ned og slites ut av egoistiske menn. 

Et godt forhold med kjærlighet er og vil være viktig for kvinner. Noe vi lengter etter, og leter etter. Forhold uten kjærlighet, og uten resept og omtanke, er ikke viktig for kvinner. Da er vi mye heller alene. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg tror de fleste kvinner skjønte meg utmerket. At du ikke gjorde det får du ta på egen kappe. 

Diskusjoner om at det er vanskelig å finne en bra mann er helt legitime. Det er vanskelig å finne DEN RETTE, den STORE kjærligheten, for alle, og det er hva kvinner ønsker seg i livet. Ikke EN mann, men DEN mannen. 

Kvinner som tar til takke med hvilken som helst mann finnes, men kvinner generelt sliter med å forstå slike kvinner. Sant å si er kvinner som tar til takke med hvilken som helst mann som vil ha dem uten tro på seg selv og egen verdi. 

Ja min mann vet at jeg ikke trenger ham på noen måter, verken økonomisk eller praktisk, og at det å leve med ham derfor er et valg av kjærlighet. Forholdet ble skapt av og eksisterer utelukket på grunn av at jeg elsker ham og han meg. Han er ikke fornærmet over at jeg velger å leve med ham på grunn av kjærlighet, og ikke fordi jeg trenger ham praktisk eller økonomisk. Hvorfor skulle han være det?

Det jeg har er hva kvinner ønsker. Det forstår jeg godt at de ønsker. Det er noe fantastisk å elske og bli elsket, og være to som bryr seg om hverandre. Et forhold uten det, uten virkelig kjærlighet og omsorg for hverandre, det er bare vondt å leve i. 

Vi kvinner ønsker ikke en hvilken som helst mann. Vi ønsker kjærlighetsforhold. Ikke minst ønsker vi forhold der vi har det bra, og ikke brytes ned og slites ut av egoistiske menn. 

Et godt forhold med kjærlighet er og vil være viktig for kvinner. Noe vi lengter etter, og leter etter. Forhold uten kjærlighet, og uten resept og omtanke, er ikke viktig for kvinner. Da er vi mye heller alene. 

Men synes du ikke at menn er litt snille som må forholde seg til dette her, da? Blir sliten, jeg. 

Anonymkode: 52457...f9f

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (10 minutter siden):

Så hvorfor bryr kvinner seg om penger og status?

• Liker 1
Gjest Rååååsa
Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

Vel, jeg er gjerne ikke så skrivefør at jeg kan korte det hele ned til to setninger og samtidig utbrodere… uansett:

Det er helt riktig at det meste er blitt bedre for kvinner. Det er også bra at dette er skjedd, for mye var temmelig ugreit tidligere.

Men enkelte ting er blitt verre også. Du nevner det jeg primært sikter til. Og så er spørsmålet: Trengte det å gå slik? Eller kunne vi gjort dette på en mer konstruktiv måte?

Kunne vi istedet hatt en situasjon der menn ikke oppdras til uattraktive puddinger i hopetall? Kunne vi istedet hatt en situasjon der kvinner ikke følte press til å måtte ligge med en mann hun vil ha for å ha sjangs på ham?

Disse to tingene henger sammen. La oss som eksempel si at vi hadde løst problemet for de mange menn som ikke "når opp». Ville kvinner da opplevd vesentlig redusert liggepress? Ville disse mennene som plutselig fikk tilgang på sex med kvinner da blitt mer tilbøyelige til å etablere forpliktende monogame parforhold og dermed si fra seg igjen den bredere tilgangen de har fått?

Ordet "neppe" er vel ikke å ta for hardt i. Ihvertfall ikke hvis man er så mye som kursorisk kjent med menns drifter.

Så hva ville du foreslå?

Du nevner en hel haug med fremskritt for kvinner i i forhold til tidligere tider i et innlegg lenger oppe i tråden. Men arverett ble etablert i 1854 og juridisk myndighet for enslige voksne kvinner i 1863. Det er ikke den seksuelle revolusjon som startet på slutten av 1960-tallet som har ført til at kvinner i Norge i 2021 har signaturrett eller kan gå på universitet – alt dette ble etablert på siste halvdel av 1800-tallet. Selv abort ble tillatt i Norge før den tid.

Ser du, jeg kan visst litt historie jeg også. 🙂

Så hva er det egentlig fri anledning til å hoppe til sengs med hvem som helst har gitt dere?

Problemer knyttet til at de mest attraktive gutta ikke lenger behøver å forplikte seg til dere for å få det de vel, slik at det er blitt vanskeligere å få en bra mann for de fleste kvinner… ja, OK. Gratulerer med den. Men hva annet?

Og det virkelig rare er jo at når temaet istedet omhandler hvor mye lettere det er å være kvinner på kjøttmarkedet, da bedyyyrer jentene i kor at de overhooodet ikke er interessert i "bare sex", som de da kaller det.

Så hva er egentlig grei her?

Har du noen gang stoppet opp og ikke bare tatt for gitt at fri sex var en Bra Ting, men faktisk tenkt over om det samlet sett gikk i pluss for kvinner generelt i det hele tatt?

Nå skal jeg snakke rett fra levra her. 

Sex for meg som ung kvinne var gøy. Kjempegøy! Jeg hadde sex med gode kamerater. Men som kunne tulle og le med meg, og bidra til orgasmer. 

Sex ga meg et avslappet forhold til egen kropp. Jeg var med menn som kalte meg vakker, som skrøt av brystene mine, som sa rumpa mi var fin. Som sa jeg var gøyal å være med. Som den dag i dag er mine venner. 

Jeg har klina, jeg har dansa naken, jeg har hatt jentesex, jeg har hatt trekant, jeg har hatt sex med transpersoner. Jeg har fryda meg og tenkt at jammen er livet herlig! 

Jeg har gått i rundt i verden med orgasmegløden i kinna, jeg har smilt, jeg har velsigna hver en dag som fri kvinne. Der jeg kan få kos, omsorg, eksperimentere, få gode kamerater å flørte med. Jeg kan min klitoris, jeg vet hva jeg liker og hva som er godt for meg. Jeg vet også hva som er godt for en mann (eller ei dame). 

Jeg har pult ute. Jeg og en tilfeldig. I skogen på et pledd ved et vann. Soldnedgang og er par kalde pils. Det er livet, og livet skal nytes. 

Jeg er så glad jeg levde slik til jeg var 40 år. Jeg ville ikke ha barn, jeg ville ikke bygge rede, jeg ville feire livet. Men så traff jeg en som er lik meg selv. Han er min beste venn. Og han gar pult i rundt. 

Vårt sexliv er avslappa. Uten sjenanse eller skam. For vi har det jo gøy. Akkurat som vi hadde med våre ONS. Eneste forskjellen er at vi har lagt til kjærlighet. 

Sex er ikke å putte penis i vagina for å få noen økonomiske goder, eller for å tilfredstille noen drifter. Sex er gratis, sex er gøy, sex er å flyte ut i verdensrommet der det eneste som betyr noe er partners varme og deilige kropp. 

Så du må gjerne kalle det en kukkarusell - jeg kaller det en rus. En sunn rus! 

Jeg er glad jeg har levd. Jeg skjønner godt at incelsa er misunnelige. 

Nå har jeg skrevet så mange innlegg, og jeg vært nært sur. Så jeg tenker det holder nå. 

Takk for en spenstig diskusjon. Der var givende! 

Orker ikke rette opp i skrivefeil😊

Skrevet
Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Du trenger ikke store bokstaver (skrike?), for jeg har ikke skrevet noe om "hvilken som helst mann". Det er noe du selv har funnet på.

Jeg henviser derimot til det ønsket akk så mange single kvinner ytrer, om å finne en bra mann. Det er altså denne bra mannen jeg snakker om.

Hvis du korrigerer for dette kan vi eventuelt snakkes videre. Men jeg svarer altså ikke for påstander jeg ikke kommer med.

• Liker 1
Skrevet
Rååååsa skrev (1 minutt siden):

Sex for meg som ung kvinne var gøy. Kjempegøy! Jeg hadde sex med gode kamerater. Men som kunne tulle og le med meg, og bidra til orgasmer. 

Sex ga meg et avslappet forhold til egen kropp. Jeg var med menn som kalte meg vakker, som skrøt av brystene mine, som sa rumpa mi var fin. Som sa jeg var gøyal å være med. Som den dag i dag er mine venner. 

Jeg har klina, jeg har dansa naken, jeg har hatt jentesex, jeg har hatt trekant, jeg har hatt sex med transpersoner. Jeg har fryda meg og tenkt at jammen er livet herlig! 

Jeg har gått i rundt i verden med orgasmegløden i kinna, jeg har smilt, jeg har velsigna hver en dag som fri kvinne. Der jeg kan få kos, omsorg, eksperimentere, få gode kamerater å flørte med. Jeg kan min klitoris, jeg vet hva jeg liker og hva som er godt for meg. Jeg vet også hva som er godt for en mann (eller ei dame). 

Jeg har pult ute. Jeg og en tilfeldig. I skogen på et pledd ved et vann. Soldnedgang og er par kalde pils. Det er livet, og livet skal nytes. 

Jeg er så glad jeg levde slik til jeg var 40 år. Jeg ville ikke ha barn, jeg ville ikke bygge rede, jeg ville feire livet. Men så traff jeg en som er lik meg selv. Han er min beste venn. Og han gar pult i rundt. 

Vårt sexliv er avslappa. Uten sjenanse eller skam. For vi har det jo gøy. Akkurat som vi hadde med våre ONS. Eneste forskjellen er at vi har lagt til kjærlighet. 

Sex er ikke å putte penis i vagina for å få noen økonomiske goder, eller for å tilfredstille noen drifter. Sex er gratis, sex er gøy, sex er å flyte ut i verdensrommet der det eneste som betyr noe er partners varme og deilige kropp. 

Nå har jeg skrevet så mange innlegg, og jeg vært nært sur. Så jeg tenker det holder nå. 

Så det var… 1.

Da gjenstår det bare å høre med om 4 149 999 av Norges kvinner er enige med deg i dette.

Og jeg overlater ordet til dem…

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Så det var… 1.

Da gjenstår det bare å høre med om 4 149 999 av Norges kvinner er enige med deg i dette.

Jeg er enig med henne🙋🏼‍♀️

Anonymkode: 58e90...b79

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lol

Det er nok en enkel grunn til at du blir vakgt vekk. Kanskje du rett og slett ikke er noe hyggelig? Er du populær og har mange venner av begge kjønn? Jeg tviler. 

Anonymkode: dba4e...3f1

Hvordan er jeg ikke hyggelig? Og hvordan er det hyggelig å avvise som jenter gjør?  
Og sier du at jenter går etter popularitet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lest (og skummlest) gjennom tråden. Og jeg synes det er rart noen tror at vi damer føler vi "må" ligge med en mann for å kunne ha sjangs på han dvs etablere et forhold.

Her må jeg bare si som kvinne, dette har jeg aldri følt. De mennene jeg har ligget med når jeg har dater er jo fordi jeg er tiltrukket fysisk av de og har lyst på sex. Ikke fordi jeg har tenkt at det må jeg for å kunne ha mulighet til å komme i forhold med de. 

Å komme i forhold har aldri vært viktig, det er et pluss om det skjer. Da sett at man blir forelsket og velger å tilbringe tid sammen fordi det er fint. 

Anonymkode: 43196...e1c

• Liker 2
Gjest tarantulla
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men synes du ikke at menn er litt snille som må forholde seg til dette her, da? Blir sliten, jeg. 

Hva mener du? At menn er snille som tillater et forhold basert kun på kjærlighet, respekt, tiltrekning og vennskap? Det er dette de fleste kvinner vil ha, spesielt vi som er tydelige på at vi ikke trenger menn, men at vi likevel både liker menn og vil være i et forhold. De beste forholdene jeg kjenner til er mellom helt likeverdige mennesker som hadde klart seg helt fint på egen hånd, både praktisk og økonomisk.

OM jeg skal gå inn i et forhold igjen, så må det være med en mann som er strålende fornøyd med livet sitt som singel. En mann som fyller livet sitt med det som gir ham noe, og ikke går rundt og sliter med å få hverdagen til å gå opp fordi han ikke har en medhjelper. Akkurat fordi det er så givende for meg å vite at jeg er selvhjulpen, så trenger jeg en mann som vil ha meg som medmenneske, elsker, kjæreste og venn, og som ikke forventer at jeg skal fylle en eller annen praktisk rolle i livet hans. Det er selvsagt ikke dermed sagt at vi aldri kommer til å hjelpe hverandre med noe, men det skal ikke være derfor vi er sammen.

Tidligere har jeg opplevd å bli brukt som husmor/interiørkonsulent/barnevakt/reservemamma kun fordi jeg er kvinne. Det er jeg ikke interessert i. På samme måte forventer jeg ikke at en mann kommer og skifter dekk på bilen min, skrur opp en hylle, fikser kranen som drypper osv. Alt det klarer jeg selv. 

Så at det er slitsomt å forholde seg til en moderne kvinne skjønner jeg ikke helt.

Gjest tarantulla
Skrevet
ClausSaus skrev (23 minutter siden):

Så det var… 1.

Seksualitet som @Rååååsa beskriver er kun positivt. Jeg blir glad av å høre at noen har hatt et så givende sexliv.

I mitt tilfelle var det ikke det, men det hadde helt andre årsaker enn det at jeg faktisk hadde mye sex da jeg var yngre. Problemet var ikke at jeg hadde mulighet til å ha velge å ha sex i friere former enn tidligere, problemet var at jeg opplevde sex som noe man burde ha uansett. Som en valuta.

Så Rååååsa og jeg har forskjellige erfaringer fra samme opplevelser, men det har altså ikke noe å gjøre med det faktum at man har "løssluppen" sex.

AnonymBruker
Skrevet
On 7/17/2021 at 11:13 PM, AnonymBruker said:

Er det ikke merkelig at de fleste incels prøver å framstille seg selv som good guys samtidig som alt de sier og skriver motbeviser akkurat det. :lur: 

Anonymkode: 7320c...ead

enhanced-buzz-22259-1357162528-2.jpg.a8ff54bc0a4adf4fc29b1173dab22d2b.jpg

24 minutter siden, ClausSaus said:

Så det var… 1.

Du skal få svar fra en av Norges kvinner her: Hvor har du dette tallet fra? Pr. første kvartal 2021 er vi totalt 5 398 804 personer i Norge, av disse er 2 672 110 jenter og kvinner i alle aldre.

https://www.ssb.no/befolkning/folketall/statistikk/befolkning

Anonymkode: ccb89...902

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rååååsa skrev (1 time siden):

Høres ut som du ikke har gjort annet enn å pule i livet ditt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Høres ut som du ikke har gjort annet enn å pule i livet ditt. 

Du har ikke pult, men vil det si at du ikke har gjort noe annet enn å ikke pule, her i livet? 

Anonymkode: e3dfa...cf4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du har ikke pult, men vil det si at du ikke har gjort noe annet enn å ikke pule, her i livet? 

Anonymkode: e3dfa...cf4

Kan du grammatikk? Man kan ikke gjøre og ikke gjøre samtidig. «Ikke gjort noe annet enn å ikke pule» gir ikke mening. Ikke-pule er ikke en handling. Ta barneskolen om igjen du. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så mange skada «teorier» her inne nå. Legg bort Internett og søk livserfaring et annet sted

Anonymkode: ec067...9c1

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, jeg antar at menn også ønsker kjærlighet. Ikke hvilken som helst kvinne. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så hvorfor bryr kvinner seg om penger og status?

Vi gjør ikke det. Det er noe menn påstår. Vi liker imidlertid trygge og selvsikre menn, og (for) mange menn henger sin trygghet og selvsikkerhet på penger og status. 

Jeg er forøvrig selv gift med mann uten penger og status. Det sto ikke i veien for ham, siden han likevel hadde trygghet og selvtillit. 

ClausSaus skrev (6 timer siden):

Du trenger ikke store bokstaver (skrike?), for jeg har ikke skrevet noe om "hvilken som helst mann". Det er noe du selv har funnet på.

Jeg henviser derimot til det ønsket akk så mange single kvinner ytrer, om å finne en bra mann. Det er altså denne bra mannen jeg snakker om.

Hvis du korrigerer for dette kan vi eventuelt snakkes videre. Men jeg svarer altså ikke for påstander jeg ikke kommer med.

Det må nok være en bra mann for at vi skal falle for mannen. Det hjelper imidlertid lite at det er en bra mann om vi ikke også faller for ham.

Vi leter etter bra mann som vi også forelsker oss i, og som forelsker seg i oss. Dette er så selvfølgelig for oss kvinner at det er mulig vi ikke nevner at det ikke holder at mannen er bra. Er det ikke kjærlighet er det ikke riktig mann, selv om han er en bra mann. 

Så er det forøvrig slik at om det viser det seg at han ikke er en bra mann, egentlig, etter at vi forelsket oss, så holder vi som regel på ham for lenge, i  håp om at han kan bli en bra mann likevel, men stort sett ender slikt med brudd. For vi vil ha både bra mann og bra forhold, med gjensidig omtanke og respekt. Kjærlighet. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

enhanced-buzz-22259-1357162528-2.jpg.a8ff54bc0a4adf4fc29b1173dab22d2b.jpg

Du skal få svar fra en av Norges kvinner her: Hvor har du dette tallet fra? Pr. første kvartal 2021 er vi totalt 5 398 804 personer i Norge, av disse er 2 672 110 jenter og kvinner i alle aldre.

https://www.ssb.no/befolkning/folketall/statistikk/befolkning

Anonymkode: ccb89...902

Plukket bare et kunstig altfor digert tall, jeg giddet rett og slett ikke å slå opp. Ren latskap.

Men det konkrete tallet var som du kanskje forstod ikke noen sentral del av poenget…

Gjest In absentia
Skrevet
Rååååsa skrev (På 18.7.2021 den 21.46):

Dette er en veldig spennende diskusjon. Så nå vil jeg tenke litt høyt, og så kan kanskje noen av dere andre sortere tankene for meg. 

Jeg tenker det er mange faktorer som fører til at så mange menn må leve uten kjærlighet og sex. 

Først kom kvinnefrigjøringa. Kvinnen fikk rett til å eie egne verdier og rett til å tjene egne penger. Kvinnen kan nå utdanne seg, hun har prevensjon og kan planlegge graviditet. Hun har også rett til abort. Hun kan også la seg befrukte kunstig. Hun kan skille seg. Hun er ikke på noen måte avhengig av en mann lengre. 

Med digitaliseringa har menn falt litt av lasset. Det blir færre og færre jobber som krever den ultimate maskuline egenskapen - rå muskelkraft. Kvinner behøver heller ikke en sterk mann i et samfunn med mye teknologi. 

Så mannen må by på noe annet. Han må kanskje være en forlengelse av kvinnen. Hennes like. Med god allmennkunnskap, gode evner for omsorg, en god redebygger (stelle hus og hjem for familien), han må lytte og forstå. 

Kvinner og menn har fått nye roller. Kvinner er frie, og menn har ikke et kjønn som er avhengige av de lengre. Det må da mye mer til for å kunne få sex og en kjæreste. 

Og det blir kanskje litt slik da, at vi kjører kukkarusellen når vi er unge, med pene fyrer vi ikke bryr oss så mye om. Fordi vi kan. 

Så noen leie konsekvenser fikk kvinnens frihet, for menn som var avhengig av at kvinner rett og slett MÅTTE ha en mann for å klare seg. 

Men slik er det, og slik MÅ det være. 

Menn må ha sin egen lille kulturrevolusjon. Menn må finne en ny rolle. De må finne ut hva de kan by en kvinne for at vi skal være interesserte. 

Det kvinner IKKE vil ha, er en mann som isolerer seg foran PCn. Som hater på internett. Som fører en kamp mot radikale feminister (som det er veldig få av i Norge, det er vel kun Ottar?). Som tenker han er stygg og at hans penis ikke er bra nok. Som deler verden inn i Chader og betaer. Som ikke bryter isolasjonen og river seg ut av depresjonen. Som har et bekmørkt syn på verden og seg selv. 

Bra skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...