AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #201 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 22.45): Er det sant at jenter rir kukkarusellen til Chad fra de er 18-30 også slår de seg til ro med en beta som de bruker for stabilitet/forsørger ? Anonymkode: 970c8...0a2 Evolusjonært sett så er det den som fører genene sine videre som vinner, så om noe er det Chad som bør klage siden han blir brukt for kroppen sin og så valgt vekk som far. Anonymkode: dba4e...3f1 5
ClausSaus Skrevet 20. juli 2021 #202 Skrevet 20. juli 2021 (endret) Rååååsa skrev (1 time siden): Jeg synes du er noe ubehagelig å diskutere med. Du stikker. Du er spydig. Og du diskuterer person. Vi snakker nok forbi hverandre. Jeg klarer ikke å skille ut poengene dine. Kan du si akkurat hva du vil frem til i en eller to setninger? Utover det er du stygg med trolltunge. Klart forholdet hennes er viktig for henne. Jeg synes du tråkker alt for langt inn i privatlivet hennes og spyr på det. Det er ikke stilig. Hmmm… jeg er ubehagelig å diskutere med, altså? Det var trist å høre. Særlig fra hun som kunne fortelle meg at… Rååååsa skrev (9 timer siden): Du liker invikla og lange setninger, slik at du kan kamuflere at du egentlig ikke kan og vet så mye. … og som også kunne legge til at… Rååååsa skrev (9 timer siden): Jeg synes du prater litt vassvass nå. Kanskje du er trøtt. Tenk at en som forsåvidt helt uprovosert skriver noe slikt til meg synes at jeg er ubehagelig å diskutere med. Da må jeg jo egentlig være temmelig fæl? Ikke alle tanker og ideer hverken kan eller bør sammenfattes til to setninger. Men siden du spør: 1) Det jeg påpeker er at utviklingen de siste 100 år, pluss/minus, kunne ha gått annerledes. 2) Vi kunne tatt vare på det som var bra før og korrigert det som var dårlig, uten å rive ned alt. Det var vel to, ja. Forøvrig er det jo litt interresant at du ikke heller retter energien din mot Trolltunge, som trekker i tvil viktigheten for kvinner av å være i et forhold med en bra mann (som er det jeg skrev og derfor det eneste hun hadde å svare meg på), når hun selv er i et forhold med en mann. Det må da bety at dette forholdet ikke er viktig for henne? Eller beskylder du henne for å være så arrogant at hun selv sitter i et forhold som er viktig for henne, men samtidig påstår at et slikt forhold ikke er viktig for… andre kvinner? Langt over halvparten av voksne kvinner i Norge er i parforhold, og blant single er det svært mange som ønsker å være i et. Men du tolker altså Trolltunge dithen at hun mener forholdet hennes er viktig for henne mens disse andre kvinnenes reelle eller ønskede forhold ikke er viktige for dem? Det var i da så fall ikke særlig snilt av deg… eller henne? Endret 20. juli 2021 av ClausSaus 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #203 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 23.38): Det stemmer. Ser at det har begynt å hagle med "Incel" beskyldninger med en gang. Det er så typisk og tragisk her på forumet. For å gå litt nærmere inn på det du beskriver som "kukkarusellen". Vi har alle merket at en del damer mener at man skal bare "akseptere" at hun har hatt sex med 30 menn før deg. Hvis du har problemer med dette, så har dem funnet opp noe som heter: "du har dårlige holdninger", eller: "du har kvinnefiendtlige holdninger". Iallfall noe sånt, som de har funnet på og det går alltid om igjen, nemlig først å "normalisere" noe som er langt ut av proporsjoner - (sex med mange menn), for å så "lære opp menn hva som er tidsriktige holdninger", og hvis menn ikke aksepterer det, så er de visst "Incels" og alt mulig rart. Jeg forholder meg til den gode gamle Stifler-regelen fra 1990-tallet. Menn sier at de har ligget med 3 ganger flere enn det de egentlig har gjort, mens kvinner deler antallet menn de har ligget med på 3. Så med andre ord, må du ganger antallet med 3 når ei kvinne forteller hvor mange hun har ligget med. Husk at Stifler sin regel (Fra American Pie filmene) var før alle disse appene og alt mulig rart ble til, så nå tror jeg at du godt kan gange med mye mer enn 3 også. Anonymkode: bd544...112 Jeg har aldri lygd om antallet mitt siden det er ingen som shamer meg over det uansett. Er helt åpen hvis noen spør. Anonymkode: dba4e...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #204 Skrevet 20. juli 2021 ClausSaus skrev (På 18.7.2021 den 8.03): Nei. Kukkarusellen handler om såkalt "tilfeldig sex", typisk i alderen før en eller annen gang rundt gjennomsnittet for inngåelse av ekteskap – altså fra siste halvdel av tenårene til rundt fylte 30. Og fordelingen er langt fra uniform for menn i denne aldersgruppen. Tvert imot tyder alt av nyere studier rundt temaet på at menn faktisk følger en pareto-fordeling. Det finnes ikke tall fra Norge som jeg kjenner til, men tall fra USA indikerer at rundt 20% av mennene i denne aldersgruppen har rundt 80% av all tilfeldig sex. Da blir det ikke mye igjen å dele på for de resterende 80% av gutta, for å si det svært spakt og diplomatisk. Og det er ikke tilfeldig hvem den heldige femtedelen av menn er. Det er de mest attraktive. Videre har andelen menn som ikke har fått seg noe i det hele tatt de siste 12 mnd godt passert en fjerdedel, og er raskt stigende mot en tredjedel. Så du kan dele unge menn inn i tre grupper: 1) Rundt 1/5: En god del tilfeldig sex 2) Rundt halvparten: Litt en gang iblant 3) Litt under 1/3: Svært sjelden eller aldri Dette er jevnere fordelt blant unge kvinner, rett og slett fordi det er lettere for kvinner å få sex. De trenger ikke nødvendigvis å være blant de hotteste for å få seg noe uten større problemer. Dermed får du senere et situasjon der varige forhold skal etableres og de fleste (men selvsagt ikke alle) kvinner har hatt tildeles vesentlig mer sex enn de fleste (men selvsagt ikke alle) menn. Så blir problemet hvordan 80% gutta skal håndtere at deres potensielle rødmende brud ikke bare kan ha ligget med tildels ganske mange menn hun synes var kjekkere enn dem, men gjerne også var blant nettopp de kvinnene som avviste dem gjennom 20-årene og førte til temmelig mye frustrasjon og skuffelse. Det er ikke veldig vanskelig å se grunnlaget for endel bitterhet og avsmak fra disse gutta når hun plutselig finner ut at hun er ferdig med å bare ha det gøy og de da plutselig er "bra nok" for henne likevel. (For ordens skyld: Minner om at tallene altså er fra USA, og vi vet ikke i hvilken grad de lar seg direkte overføre til Norge. Men det finnes ingen konkret grunn til å tro at de ikke er overførbare heller.) Her forutsetter du at 100% av jentene i det hele tatt har tilfeldig sex. Men svaret er at langt under halvparten gjør det. Skulle ikke forundre meg om tallet var rundt 20%. Anonymkode: dba4e...3f1 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #205 Skrevet 20. juli 2021 Hva med oss som har vært denne kukkarusellen for alle damene? Burde jeg føle skam og avsky for å ha latt meg bli brukt på denne måten? Tenker damene over at de har utnyttet meg, hvorfor får jeg ingen beklagelse fra de som har utnyttet meg og kukkarusellen? Etter å ha lest flere av innleggene i denne tråden så føler jeg bare avsky mot meg selv, var jeg i en destruktiv periode som lot meg bruke som denne kukkarusellen? Fysj til alle dere damer som brukte meg 🤬 Anonymkode: 2b45f...928 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #206 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri lygd om antallet mitt siden det er ingen som shamer meg over det uansett. Er helt åpen hvis noen spør. Anonymkode: dba4e...3f1 Men hvorfor har noen krav på å vite hvor mange man har hatt sex med? Jeg kan godt fortelle hvor mange jeg har hatt sex med, uten at det skaper noe problem for meg. Er det uakseptabelt høyt antall for mannen, så går jeg videre. Om han ikke bryr seg, så spør han vel ikke i utgangspunktet. Poenget er at ingen har noe krav på å få vite antall. Hva skal man med den informasjonen? Tallet endrer seg jo ikke, uansett. Anonymkode: 1b109...c2c 3
ClausSaus Skrevet 20. juli 2021 #207 Skrevet 20. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her forutsetter du at 100% av jentene i det hele tatt har tilfeldig sex. Men svaret er at langt under halvparten gjør det. Skulle ikke forundre meg om tallet var rundt 20%. Anonymkode: dba4e...3f1 100%, sier du? Nei, det forutsetter jeg da ikke noe sted. "Jevnere" er noe annet enn "jevnt". Men det antas at så mye som 7 av 10 nordmenn har hatt one-night stands. Jeg kjenner ikke til at det finnes tall som indikerer noen vesentlig forskjell på menn og kvinner i så henseende. Du har ikke tilfeldigvis noe som underbygger antakelsen din? Endret 20. juli 2021 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #208 Skrevet 20. juli 2021 On 7/18/2021 at 12:57 AM, AnonymBruker said: Jenter oppmuntrer hverandre til å ligge med så mange som mulig. Anonymkode: 970c8...0a2 Menn derimot, oppmuntrer hverandre til å ligge med så få som mulig, Anonymkode: 23718...097 4
ClausSaus Skrevet 20. juli 2021 #209 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Menn derimot, oppmuntrer hverandre til å ligge med så få som mulig, Anonymkode: 23718...097 La oss se for oss to grupper: Den ene gruppen bor på "all inclusive"-hotell, og kan mer eller mindre spise seg til døde når som helst. De oppfordrer hverandre til å spise så mye som mulig. Den andre gruppen må jobbe, og tildels temmelig hardt, for overhodet å ha noe å putte i munnen i det hele tatt. De oppfordrer hverandre til å spise så mye som mulig. Mulig jeg er litt rar, men jeg synes å skimte konturene av noe som minner om en forskjell… 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #210 Skrevet 20. juli 2021 ClausSaus skrev (På 18.7.2021 den 10.38): Kloke ord. Narrativet som incel-gruppene på nett fronter er både feil og farlig. Problemet er at den som så mange andre dogmer er vokst ut fra en kime av sannhet. Det incel-gruppene har rett i er at det er løgn at "kvinner bare vil ha en snill mann". Og ja, dette er en myte som forfektes hvor enn man snur seg. Tall fra USA indikerer at rundt 20% av unge menn har rundt 80% av all tilfeldig sex med kvinner. Denne femtedelen av unge menn blir ikke selektert av kvinner fordi de er "de snilleste", det er litt andre kriterier som ligger til grunn… så akkurat dette har incel-mytologien faktisk helt rett i. Men det stopper også stort sett der. Det er nemlig ikke løgn at kvinner ønsker at mannen hun er tiltrukket av skal være snill. Det som er feil er kun eventyret om at snillhet i seg selv skaper tiltrekning hos kvinner. For det gjør det nemlig ikke. Kvinner vil ha snillhet i en mann, men dette er kun interessant i en mann hun er tiltrukket av. Er hun ikke tiltrukket fra før av, da blir hun heller ikke tiltrukket av å oppdage at han er snill. Da blir det "friend-zone" istedet. Snillhet kan styrke tiltrekning som allerede er etablert, men det skaper ikke tiltrekning i utgangspunktet. Men incel-narrativet hevder at kvinner bare vil ha fysisk svært attraktive drittsekker. Vel, alle som vet noe om kvinners tenningsmønstre vil kunne fortelle at dette bare er tull og tøys. For det første vektlegger ikke kvinner fysisk attraktivitet hos en potensiell partner (enten det gjelder forhold eller kun sex) like mye som menn gjør. Og for det andre har kvinner et mye bredere sett av karakteristika de vurderer ut fra enn det menn har. Ting som selvtillit, karisma, status og sosiale ferdigheter veier faktisk så tungt at en del av de mennene som har mest tilfeldig sex med forskjellige kvinner faktisk ikke egentlig ser oppsiktsvekkende flotte ut i det hele tatt. Mens enkelte menn som egentlig ser temmelig bra ut knapt klarer å få seg noe. Alt dette er ting alle menn kan forbedre ved seg selv. Men incel-gruppenes budskap er derimot at hvis du ikke er født "Chad", da kan du bare kaste kortene og gi opp. Og så ender man bare opp med resignert sinne og bitterhet. Og for det andre er "drittsekk" faktisk et trekk som i seg selv kan redusere sjansen for å lykkes med sjekking. Problemet er at kjekke drittsekker ofte har en del av trekkene som kvinner tiltrekkes av, som selvtillit og status. Og i tillegg kan drittsekk-delen bidra til et element av spenning. Så du kan få det som på engelsk kalles en "misfiring" av tiltrekning mot en mann som mangler åpenbare andre ting kvinner også vil ha i en mann. Men dersom du som mann eksponerer disse trekkene som kvinner tenner på uten selve drittsekk-elementene av personligheten har du faktisk lettere for å lykkes med damer. Så ja, du har helt rett i at det først og fremst er synd på incels. Mer enn noe annet trenger de hjelp til å finne frem i livet. Problemet er at denne hjelpen vanskelig kan komme fra et perspektiv som vil ha dem tilbake inn i boblen der de skal tro at å være snill er veien til kvinnens hjerte og… ja, andre deler av anatomien. 🙂 Den tannkremen går ikke tilbake inn i tuben. De har forstått at dette ikke er tilfelle. Det som derimot virkelig effektivt kunne kurere en incel var å lære ham hva kvinner faktisk tiltrekkes av. Altså det som faktisk fungerer hvis man vil komme noen vei på dette brutale kjøttmarkedet der ute. Så platt det enn måtte høres ut. Jeg har aldri hørt noen si at kvinner bare vil ha en snill mann. Snill er det minste minimum. Man må være mye mer i tillegg. Høy sosial kompetanse og empati blir ofte oversett enda det kanskje er det viktigste. Evne til forsørging og selv-preservasjon likeså. Det er jo som overvektige jenter som blir fortalt at menn bare vil ha jenter med «former». Så blir de sure og bitre når dette viser seg å ikke stemme. Anonymkode: dba4e...3f1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #211 Skrevet 20. juli 2021 ClausSaus skrev (På 18.7.2021 den 10.38): Kloke ord. Narrativet som incel-gruppene på nett fronter er både feil og farlig. Problemet er at den som så mange andre dogmer er vokst ut fra en kime av sannhet. Det incel-gruppene har rett i er at det er løgn at "kvinner bare vil ha en snill mann". Og ja, dette er en myte som forfektes hvor enn man snur seg. Tall fra USA indikerer at rundt 20% av unge menn har rundt 80% av all tilfeldig sex med kvinner. Denne femtedelen av unge menn blir ikke selektert av kvinner fordi de er "de snilleste", det er litt andre kriterier som ligger til grunn… så akkurat dette har incel-mytologien faktisk helt rett i. Men det stopper også stort sett der. Det er nemlig ikke løgn at kvinner ønsker at mannen hun er tiltrukket av skal være snill. Det som er feil er kun eventyret om at snillhet i seg selv skaper tiltrekning hos kvinner. For det gjør det nemlig ikke. Kvinner vil ha snillhet i en mann, men dette er kun interessant i en mann hun er tiltrukket av. Er hun ikke tiltrukket fra før av, da blir hun heller ikke tiltrukket av å oppdage at han er snill. Da blir det "friend-zone" istedet. Snillhet kan styrke tiltrekning som allerede er etablert, men det skaper ikke tiltrekning i utgangspunktet. Men incel-narrativet hevder at kvinner bare vil ha fysisk svært attraktive drittsekker. Vel, alle som vet noe om kvinners tenningsmønstre vil kunne fortelle at dette bare er tull og tøys. For det første vektlegger ikke kvinner fysisk attraktivitet hos en potensiell partner (enten det gjelder forhold eller kun sex) like mye som menn gjør. Og for det andre har kvinner et mye bredere sett av karakteristika de vurderer ut fra enn det menn har. Ting som selvtillit, karisma, status og sosiale ferdigheter veier faktisk så tungt at en del av de mennene som har mest tilfeldig sex med forskjellige kvinner faktisk ikke egentlig ser oppsiktsvekkende flotte ut i det hele tatt. Mens enkelte menn som egentlig ser temmelig bra ut knapt klarer å få seg noe. Alt dette er ting alle menn kan forbedre ved seg selv. Men incel-gruppenes budskap er derimot at hvis du ikke er født "Chad", da kan du bare kaste kortene og gi opp. Og så ender man bare opp med resignert sinne og bitterhet. Og for det andre er "drittsekk" faktisk et trekk som i seg selv kan redusere sjansen for å lykkes med sjekking. Problemet er at kjekke drittsekker ofte har en del av trekkene som kvinner tiltrekkes av, som selvtillit og status. Og i tillegg kan drittsekk-delen bidra til et element av spenning. Så du kan få det som på engelsk kalles en "misfiring" av tiltrekning mot en mann som mangler åpenbare andre ting kvinner også vil ha i en mann. Men dersom du som mann eksponerer disse trekkene som kvinner tenner på uten selve drittsekk-elementene av personligheten har du faktisk lettere for å lykkes med damer. Så ja, du har helt rett i at det først og fremst er synd på incels. Mer enn noe annet trenger de hjelp til å finne frem i livet. Problemet er at denne hjelpen vanskelig kan komme fra et perspektiv som vil ha dem tilbake inn i boblen der de skal tro at å være snill er veien til kvinnens hjerte og… ja, andre deler av anatomien. 🙂 Den tannkremen går ikke tilbake inn i tuben. De har forstått at dette ikke er tilfelle. Det som derimot virkelig effektivt kunne kurere en incel var å lære ham hva kvinner faktisk tiltrekkes av. Altså det som faktisk fungerer hvis man vil komme noen vei på dette brutale kjøttmarkedet der ute. Så platt det enn måtte høres ut. Jeg har inntrykk av at mange incels er ekstremt bortskjemte hjemmefra. De har fått sitte på rommet og game mens mor har gjort ALT for dem. De har ingen sosiale ferdigheter eller livsmestringsferdigheter og forventer at en potensiell partner skal være fra øverste hylle og oppføre seg som deres mor gjorde i heimen. Men så og si alle kvinner vil heller leve alene enn å være knullehushjelp for en stor unge. Anonymkode: dba4e...3f1 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #212 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 11.46): Feminisme har ingenting med dette å gjøre. Uansett, nei jeg er faktisk 21 år og gått igjennom ungdomsskole, videregående og universitet med sorg over å aldri bli valgt, aldri fått interesse eller brev som Breivik får, aldri blitt sett på som potensiell elsker. Bare pga jeg ikke lever opp til umenneskelig standard kvinner har. Anonymkode: 970c8...0a2 Lol Det er nok en enkel grunn til at du blir vakgt vekk. Kanskje du rett og slett ikke er noe hyggelig? Er du populær og har mange venner av begge kjønn? Jeg tviler. Anonymkode: dba4e...3f1 2
Gjest Rååååsa Skrevet 20. juli 2021 #213 Skrevet 20. juli 2021 ClausSaus skrev (1 time siden): 1) Det jeg påpeker er at utviklingen de siste 100 år, pluss/minus, kunne ha gått annerledes. 2) Vi kunne tatt vare på det som var bra før og korrigert det som var dårlig, uten å rive ned alt Oppfølgingspørsmål: hva burde ha gått annerledes. Hva var bra før, og hva var dårlig, og hva er dette alt vi har revet ned? Siden jeg ber deg om å være tydelig - jeg sliter med å forstå deg, men det er mitt problem, vi lar den ligge - skal jeg være konkret. For kvinner er det meste blitt bedre - vi har fått frihet. Men for noen menn har det blitt vanskeligere å få sex og/eller forhold. Det er synd, men slik må det desverre være. Noen kvinner sliter også med å etablere ekteskap, fordi menn får melka uten å kjøpe kua. Det er også synd, men slik må det være. Noen menn blir brukt av kvinner, da disse menna er kjekke. Det ser jeg ikke på som er problem. Så har du det store flertallet av kvinner som er selvstendige og kan bestemme over sin egen seksualitet, reproduksjon og verdier. Vi klarer ikke å etablere et samfunn der alle menn får pult. Tidligere tiders ekteskap var slavehold eller prostitusjon. Ekteskapet er den minste økonomiske enheten vi har. For at kvinner skal få være frie, virker evolusjonen som den skal. Menn som ikke er noe særlige blir valgt bort. Noen kvinner også. Triste saker, for den det angår, men det slik må det bare bli. Jeg er heldig da, som har mora meg på kukkarusellen, tjent egne penger og funnet en mann som har kjørt fittekarusellen. Ingen av oss tenker at den andre er brukt. For vår sex i ekteskaper er noe helt annet enn tilfeldig sex. Så kjære incels, jeg gjentar mitt budskap. Gå til psykolog, få selvtillit, og slutt å utdann dere på internett. Kvinnehat er så turnoff. Snakk om kukkarusseler er turnoff. Hele den teorien får dere til å fremstå som stokk dumme. Aldri i verden om jeg hadde ligget med en slik mann.
ClausSaus Skrevet 20. juli 2021 #214 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har inntrykk av at mange incels er ekstremt bortskjemte hjemmefra. De har fått sitte på rommet og game mens mor har gjort ALT for dem. De har ingen sosiale ferdigheter eller livsmestringsferdigheter og forventer at en potensiell partner skal være fra øverste hylle og oppføre seg som deres mor gjorde i heimen. Men så og si alle kvinner vil heller leve alene enn å være knullehushjelp for en stor unge. Anonymkode: dba4e...3f1 Det tror jeg du har veldig rett i. Og dette poenget har jeg prøvd å flagge så ofte anledningen har bydd seg – nå gjør jeg det igjen: Kvinner har nedarvet en iboende søken etter en handlekraftig, kompetent, driftig og solid mann som kan ta vare på henne. Ikke fordi hun hverken trenger eller ønsker at skal gjøre det hele tiden – for all del! Men hun ønsker å vite at han er i stand til å ta hånd om ting den dagen hun måtte trenge ham, og at han da også kommer til å gjøre det. Det koker faktisk ned til en søken etter trygghet. Og det må han kunne forventes å være i stand til å tilby. Helt rimelig, det. Videre: Dette må menn bare ta til seg og akseptere. Vi har også en rolle å spille for at et samliv skal fungere. Og dette er det mange menn som ikke engang ser ut til å forstå. Men så kan man jo spørre seg hvem det er som former en sønn til en "mammagutt" som boksen mann, da… Det er selvsagt ikke lov å klandre kvinner for noe i 2021, og spesielt ikke mødre, så det ville jeg aldri finne på å gjøre. Men man kan jo i sitt stille sinn lure litt? 1
Lee Jones Skrevet 20. juli 2021 #215 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her forutsetter du at 100% av jentene i det hele tatt har tilfeldig sex. Men svaret er at langt under halvparten gjør det. Skulle ikke forundre meg om tallet var rundt 20%. Anonymkode: dba4e...3f1 Dette tror jeg er helt feil. mye flere enn 20% har prøvd ONS. Enda flere har en FF i noen måneder om gangen. Medianen på antall partnere i Norge er 7 og snittet er vel 13.
ClausSaus Skrevet 20. juli 2021 #216 Skrevet 20. juli 2021 (endret) Rååååsa skrev (33 minutter siden): Oppfølgingspørsmål: hva burde ha gått annerledes. Hva var bra før, og hva var dårlig, og hva er dette alt vi har revet ned? Siden jeg ber deg om å være tydelig - jeg sliter med å forstå deg, men det er mitt problem, vi lar den ligge - skal jeg være konkret. For kvinner er det meste blitt bedre - vi har fått frihet. Men for noen menn har det blitt vanskeligere å få sex og/eller forhold. Det er synd, men slik må det desverre være. Noen kvinner sliter også med å etablere ekteskap, fordi menn får melka uten å kjøpe kua. Det er også synd, men slik må det være. Noen menn blir brukt av kvinner, da disse menna er kjekke. Det ser jeg ikke på som er problem. Så har du det store flertallet av kvinner som er selvstendige og kan bestemme over sin egen seksualitet, reproduksjon og verdier. Vi klarer ikke å etablere et samfunn der alle menn får pult. Tidligere tiders ekteskap var slavehold eller prostitusjon. Ekteskapet er den minste økonomiske enheten vi har. For at kvinner skal få være frie, virker evolusjonen som den skal. Menn som ikke er noe særlige blir valgt bort. Noen kvinner også. Triste saker, for den det angår, men det slik må det bare bli. Jeg er heldig da, som har mora meg på kukkarusellen, tjent egne penger og funnet en mann som har kjørt fittekarusellen. Ingen av oss tenker at den andre er brukt. For vår sex i ekteskaper er noe helt annet enn tilfeldig sex. Så kjære incels, jeg gjentar mitt budskap. Gå til psykolog, få selvtillit, og slutt å utdann dere på internett. Kvinnehat er så turnoff. Snakk om kukkarusseler er turnoff. Hele den teorien får dere til å fremstå som stokk dumme. Aldri i verden om jeg hadde ligget med en slik mann. Vel, jeg er gjerne ikke så skrivefør at jeg kan korte det hele ned til to setninger og samtidig utbrodere… uansett: Det er helt riktig at det meste er blitt bedre for kvinner. Det er også bra at dette er skjedd, for mye var temmelig ugreit tidligere. Men enkelte ting er blitt verre også. Du nevner det jeg primært sikter til. Og så er spørsmålet: Trengte det å gå slik? Eller kunne vi gjort dette på en mer konstruktiv måte? Kunne vi istedet hatt en situasjon der menn ikke oppdras til uattraktive puddinger i hopetall? Kunne vi istedet hatt en situasjon der kvinner ikke følte press til å måtte ligge med en mann hun vil ha for å ha sjangs på ham? Disse to tingene henger sammen. La oss som eksempel si at vi hadde løst problemet for de mange menn som ikke "når opp». Ville kvinner da opplevd vesentlig redusert liggepress? Ville disse mennene som plutselig fikk tilgang på sex med kvinner da blitt mer tilbøyelige til å etablere forpliktende monogame parforhold og dermed si fra seg igjen den bredere tilgangen de har fått? Ordet "neppe" er vel ikke å ta for hardt i. Ihvertfall ikke hvis man er så mye som kursorisk kjent med menns drifter. Så hva ville du foreslå? Du nevner en hel haug med fremskritt for kvinner i i forhold til tidligere tider i et innlegg lenger oppe i tråden. Men arverett ble etablert i 1854 og juridisk myndighet for enslige voksne kvinner i 1863. Det er ikke den seksuelle revolusjon som startet på slutten av 1960-tallet som har ført til at kvinner i Norge i 2021 har signaturrett eller kan gå på universitet – alt dette ble etablert på siste halvdel av 1800-tallet. Selv abort ble tillatt i Norge før den tid. Ser du, jeg kan visst litt historie jeg også. 🙂 Så hva er det egentlig fri anledning til å hoppe til sengs med hvem som helst har gitt dere? Problemer knyttet til at de mest attraktive gutta ikke lenger behøver å forplikte seg til dere for å få det de vel, slik at det er blitt vanskeligere å få en bra mann for de fleste kvinner… ja, OK. Gratulerer med den. Men hva annet? Og det virkelig rare er jo at når temaet istedet omhandler hvor mye lettere det er å være kvinner på kjøttmarkedet, da bedyyyrer jentene i kor at de overhooodet ikke er interessert i "bare sex", som de da kaller det. Så hva er egentlig grei her? Har du noen gang stoppet opp og ikke bare tatt for gitt at fri sex var en Bra Ting, men faktisk tenkt over om det samlet sett gikk i pluss for kvinner generelt i det hele tatt? Endret 20. juli 2021 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #217 Skrevet 20. juli 2021 ClausSaus skrev (51 minutter siden): Det tror jeg du har veldig rett i. Og dette poenget har jeg prøvd å flagge så ofte anledningen har bydd seg – nå gjør jeg det igjen: Kvinner har nedarvet en iboende søken etter en handlekraftig, kompetent, driftig og solid mann som kan ta vare på henne. Ikke fordi hun hverken trenger eller ønsker at skal gjøre det hele tiden – for all del! Men hun ønsker å vite at han er i stand til å ta hånd om ting den dagen hun måtte trenge ham, og at han da også kommer til å gjøre det. Det koker faktisk ned til en søken etter trygghet. Og det må han kunne forventes å være i stand til å tilby. Helt rimelig, det. Videre: Dette må menn bare ta til seg og akseptere. Vi har også en rolle å spille for at et samliv skal fungere. Og dette er det mange menn som ikke engang ser ut til å forstå. Men så kan man jo spørre seg hvem det er som former en sønn til en "mammagutt" som boksen mann, da… Det er selvsagt ikke lov å klandre kvinner for noe i 2021, og spesielt ikke mødre, så det ville jeg aldri finne på å gjøre. Men man kan jo i sitt stille sinn lure litt? Hva skjedde med feminisme? Kvinner kan da gjøre alt menn kan selv? Anonymkode: 970c8...0a2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #218 Skrevet 20. juli 2021 ClausSaus skrev (33 minutter siden): Så hva er det egentlig fri anledning til å hoppe til sengs med hvem som helst har gitt dere? Problemer knyttet til at de mest attraktive gutta ikke lenger behøver å forplikte seg til dere for å få det de vel, slik at det er blitt vanskeligere å få en bra mann for de fleste kvinner… ja, OK. Gratulerer med den. Men hva annet? Og det virkelig rare er jo at når temaet istedet omhandler hvor mye lettere det er å være kvinner på kjøttmarkedet, da bedyyyrer jentene i kor at de overhooodet ikke er interessert i "bare sex", som de da kaller det. Så hva er egentlig grei her? Har du noen gang stoppet opp og ikke bare tatt for gitt at fri sex var en Bra Ting, men faktisk tenkt over om det samlet sett gikk i pluss for kvinner generelt i det hele tatt? Det virker som du tror at ons og random knulling uten forpliktelser ikke gir oss kvinner noe. Ellers så prøver du å lage skamfølelse rundt det. Er det vanskelig å tenke på at vi kan være slik som menn? Du er på ville veier vennen Anonymkode: 13665...ac1 2
ClausSaus Skrevet 20. juli 2021 #219 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skjedde med feminisme? Kvinner kan da gjøre alt menn kan selv? Anonymkode: 970c8...0a2 Feminisme er endel av den komponenten som kalles miljø, som kan utøve en viss påvirkning på genetisk betingede faktorer men bare i begrenset grad. Sjekk forøvrig hva adferdsbiologer (f.eks Jens Andreas Huseby) eller psykologer (f.eks Leif Edward Ottesen Kinnair) har å fortelle om saken. Masse info ligger kun et Google-søk unna. Samlivsterapeut Bianca Schmidt var forøvrig veldig klar og god i et intervju på God Morgen Norge for et par år siden: https://www.tv2.no/v/1289771/
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #220 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det virker som du tror at ons og random knulling uten forpliktelser ikke gir oss kvinner noe. Ellers så prøver du å lage skamfølelse rundt det. Er det vanskelig å tenke på at vi kan være slik som menn? Du er på ville veier vennen Anonymkode: 13665...ac1 Tuurn off! Anonymkode: 52457...f9f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå