AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #101 Skrevet 18. juli 2021 Rååååsa skrev (1 time siden): Menn må ha sin egen lille kulturrevolusjon. Menn må finne en ny rolle. De må finne ut hva de kan by en kvinne for at vi skal være interesserte. Beste utfall av "kulturrevolusjonen" hadde kanskje vært at menn konkluderte med at de (i likehet med kvinner) ikke trenger kvinner lengre? Hvor mye skal man tilpasse og endre seg for å tilfredsstille motparten? 😄 Anonymkode: 2ed72...90b
Ardwinna Skrevet 18. juli 2021 #102 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Beste utfall av "kulturrevolusjonen" hadde kanskje vært at menn konkluderte med at de (i likehet med kvinner) ikke trenger kvinner lengre? Hvor mye skal man tilpasse og endre seg for å tilfredsstille motparten? 😄 Anonymkode: 2ed72...90b Jeg trenger ikke mannen min, og han trenger ikke meg, men vi foretrekker likevel å være sammen. Fordi vi er glade i hverandre. Det er egentlig et veldig fint konsept. 12
Gjest tarantulla Skrevet 18. juli 2021 #103 Skrevet 18. juli 2021 ClausSaus skrev (14 minutter siden): Nja… du er inne på noe veldig viktig her, men problemet er nok enda litt større. For tiltrekning er til syvende og sist instinktivt. Du kan ikke styre det bevisst, ved å bare "velge" å bli tiltrukket av noen du ikke føler tiltrekning ovenfor. Det er eldgammel nedarvet software i underbevisstheten som ligger i bunn, selv om den som det meste annet ved menneskets sinn selvsagt også lar seg påvirke av miljø til en viss grad. Menn kan ikke bare finne opp en ny måte å være tiltrekkende på, fordi det ikke er mulig for menn å redefinere hva kvinner finner tiltrekkende. Vi er nødt til å treffe de strengene som faktisk er der, det fungerer ikke å prøve å spenne opp nye. Og da har menn en litt mer tricky oppgave å løse: Endel trekk hos menn som kvinner instinktivt tiltrekkes av er også rene fordeler i dagens samfunn (sosiale ferdigheter, lederegenskaper, …), men andre er i betydelig grad overflødige (fysisk styrke, mot, …) eller kan i endel situasjoner være regelrett konfliktskapende (høy selvtillit, dominans, …) Det kan sikkert være noe riktig i at "mannsrollen er i endring", som alle ser ut til å være enige om. Men det er samtidig også å bomme litt på ballen. For i denne sammenheng er det egentlig hva kvinner tiltrekkes av hos menn som ihvertfall tildels er ute av sync med samfunnet vi lever i. Men det kommer ikke til å endre seg – dere kommer ikke til å begynne å finne det tiltrekkende at en mann er føyelig, lavmælt og forsiktig. Menn har alltid måttet legge inn en innsats for å bygge opp attraktivitet for kvinner. Dette er blitt enda mer komplisert i dagens samfunn. Igjen, gode poeng. Mange kvinner ser jo godt at mannsrollen endrer seg, og at mange menn i alle aldre sliter med endringene som kvinnefrigjøringen har medført. Biologisk tiltrekning er et faktum. Men både kvinner og menn klarer å være i forhold med partnere som ikke akkurat har de rette biologiske egenskapene. Nå skal jeg ikke bevege meg ut på tynn is - jeg er ikke mann, og har ingen fikse idéer om at jeg skal kunne hjelpe på situasjonen. Men jeg ser et overseksualisert samfunn hvor altfor mange sliter med å ikke strekke til på altfor mange områder. Som mann - og forfriskende oppegående og velartikulert trådens emne tatt i betraktning - hva tenker du menn kan gjøre i fellesskap? (Jeg tenker spesielt på forslaget som også ofte dukker opp i slike tråder, at kvinner skal porsjoneres ut likt til alle menn i samfunnet, som av åpenbare grunner ikke lar seg gjennomføre.)
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #104 Skrevet 18. juli 2021 Kvinner er med de mennene de vil, og de velger (selvsagt) mennene som er mest attraktive / har best utseende. Så det betyr naturligvis at en del menn får veldig mange damer, mens mange menn får ingenting. Spesielt gjelder dette i tenåra og 20-åra. Med alderen vil en del damer gå ned i utseendekrav, da de kanskje vil ha barn / familie, eventuelt bare et seriøst forhold. Ingenting i veien med noe av dette. Damer og attraktive menn synes det er fantastisk, menn flest synes det er grusomt. Gnåling om "bitter incel" eller ikke, damer hadde blitt akkurat like knust om de ikke hadde sjans på noe som helst fra noen som helst, i hele ungdomstida og som ung voksen. Og de ville blitt like kvalm om menn kom krypende da de var 30 og innså at de ikke egentlig kunne få de de ville ha. Anonymkode: 2adf1...de5 3
Gjest tarantulla Skrevet 18. juli 2021 #105 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gnåling om "bitter incel" eller ikke, damer hadde blitt akkurat like knust om de ikke hadde sjans på noe som helst fra noen som helst, i hele ungdomstida og som ung voksen. Og de ville blitt like kvalm om menn kom krypende da de var 30 og innså at de ikke egentlig kunne få de de ville ha. Anonymkode: 2adf1...de5 Men er ikke det en del av livet, da? Vi kan ikke få alt vi vil ha? Og det ofte flere grunner til at man ikke får noen i det hele tatt, utseendet har ofte forsvinnende lite å gjøre med det. Selv som ung voksen har du statistisk sett ikke engang levd halve livet ditt, så det er ingenting som tilsier at man aldri kommer til å møte noen selv om det ikke har skjedd tidligere. Folk forandrer seg, jo eldre man blir je mer avslappet blir man. Men om man er kronisk singel, så er det ofte mye man kan gjøre med det. Første bud er å skape seg et liv man trives i alene. Klarer man det er ofte halve jobben gjort. Legger man skylden på omverdenen så skinner det dessverre ofte igjennom når man omgås andre mennesker.
Adara Skrevet 18. juli 2021 #106 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mangler jo totalt selvinnsilt og generaliserer dine fordommer over på andre med å kalle alle andre for idioter når de ikke tenker som deg... Anonymkode: 456d0...da9 LOL hvor generaliserer jeg? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #107 Skrevet 18. juli 2021 11 hours ago, RockOn said: Som jente skal du ha sexlyst i et forhold og ikke som singel! Spiller ingen rolle om du har vært singel i 10 år, du skal ikke ha mer sex enn hvert tredje år. Maks! Vi damer skal være jomfruer som singel og "horer" i et forhold. Også er de VI jenter som har problemer! 🤦♀️ Et lite PS her, jeg skriver horer fordi dette er hva som ofte går igjen i tråder som dette på jenter som har sexlyst. Onani fungerer jo faktisk fint. De fleste menn greier seg faktisk med det som single, så da kan vel kvinner klare det også. Kan, ikke må. Det er ikke sånn at man må ligge med noen bare fordi de har penis eller vagina selv om man er singel en stund. Jeg er nok et ekstremt eksempel, men jeg var jomfru helt til jeg møtte mora til mitt barn da jeg var godt voksen. Jeg overlevde som singel, og klarte fint å prestere i forholdet likevel. Jeg har ikke manglende sexlyst selv om jeg er singel, men jeg bruker ikke kvinner som rene tømmestasjoner for det. Helt greit om noen kvinner og menn gjensidig vil bruke hverandre som det, altså, men for meg er det lite attraktivt. Anonymkode: d34bb...caf 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #108 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men selv om man ikke gjør det, så kommer jo spørsmålet fra disse usikre mannfolka: "Hvor mange har du hatt sex med"? Da kan man velge å være ærlig, og om antallet er over fem, så er du uaktuell. Hvis du nekter å svare, tror han at du har hatt 50, og er dermed uaktuell. Damn if you do, damn if you don`t. Man kan aldri bli bra nok for disse typene her. Anonymkode: 1b109...c2c Jeg pleier å si jeg er jomfru hver gang og de biter på som fisken på kroken 😂😂😂 Anonymkode: 13665...ac1 3
Trolltunge Skrevet 19. juli 2021 #109 Skrevet 19. juli 2021 Realverdien skrev (4 timer siden): Man kan finne MANGE tråder der kvinner beskriver akkurat denne adferden hos seg selv: har det moro til sene tyveår eller tidlig 30 år, og så vil de slå seg til ro. Mulig jeg er i annen alder enn deg. Eventuelt helt andre miljøer. Iallefall har det stort sett vært omvendt. Både jeg og venninner var egentlig veldig opptatt av å finne den rette for seriøst forhold som ung. Det er med alderen flere har kastet av seg det at man skal være så tilbakeholden og seriøs. Angående trådens tema gjorde jeg det ganske motsatt. Jeg var med de rolige og iallfall tilsynelatende snille menn da jeg var yngre (ble stort sett slutt da det viste seg at de ikke var så snille, egentlig). Jeg giftet meg derimot med playboyen. Avdanka tidligere playboy må jeg vel si, siden han videre har vært far og ektemann. Perfekt er han riktig nok ikke, men han er iallefall veldig snill, egentlig. Selv om han innimellom må ha litt korreksjon for å huske på å være det/ forstå hva som kreves . Uansett, han er egentlig veldig snill, i motsetning til egentlig ikke snill, bare tilsynelatende, som var verre å leve med. Slike Chads, alfaer og betaer vet jeg lite om egentlig. Jeg har bare truffet menn som uansett utseende og annet har det med å rote ting litt til for seg selv. De jeg vraket på veien sørget for å bli vraket. Jeg kunne endt opp gift med tre av de tidligere, om det ikke var fordi de svek meg på ulike måter. Til tross for at de liksom var seriøse typer. Jeg tror det er ganske vanlig å bli værende hos den mannen man har det bra med, og som ikke svikter på altfor grove måter. Ikke på grunn av noe Chad, alfa, eller beta. Iallefall ikke fordi man er blitt lei av sex. Liker man faktisk sex pleier det å vedvare, også i fast forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #110 Skrevet 19. juli 2021 Jeg ler høyt her 😂😂 Vi mennesker er rare. Dette må være den rareste tråden jeg har lest 😅 Anonymkode: 6e706...b11 3
Gjest Rååååsa Skrevet 19. juli 2021 #111 Skrevet 19. juli 2021 ClausSaus skrev (5 timer siden): Nja… du er inne på noe veldig viktig her, men problemet er nok enda litt større. For tiltrekning er til syvende og sist instinktivt. Du kan ikke styre det bevisst, ved å bare "velge" å bli tiltrukket av noen du ikke føler tiltrekning ovenfor. Det er eldgammel nedarvet software i underbevisstheten som ligger i bunn, selv om den som det meste annet ved menneskets sinn selvsagt også lar seg påvirke av miljø til en viss grad. Menn kan ikke bare finne opp en ny måte å være tiltrekkende på, fordi det ikke er mulig for menn å redefinere hva kvinner finner tiltrekkende. Vi er nødt til å treffe de strengene som faktisk er der, det fungerer ikke å prøve å spenne opp nye. Og da har menn en litt mer tricky oppgave å løse: Endel trekk hos menn som kvinner instinktivt tiltrekkes av er også rene fordeler i dagens samfunn (sosiale ferdigheter, lederegenskaper, …), men andre er i betydelig grad overflødige (fysisk styrke, mot, …) eller kan i endel situasjoner være regelrett konfliktskapende (høy selvtillit, dominans, …) Det kan sikkert være noe riktig i at "mannsrollen er i endring", som alle ser ut til å være enige om. Men det er samtidig også å bomme litt på ballen. For i denne sammenheng er det egentlig hva kvinner tiltrekkes av hos menn som ihvertfall tildels er ute av sync med samfunnet vi lever i. Men det kommer ikke til å endre seg – dere kommer ikke til å begynne å finne det tiltrekkende at en mann er føyelig, lavmælt og forsiktig. Menn har alltid måttet legge inn en innsats for å bygge opp attraktivitet for kvinner. Dette er blitt enda mer komplisert i dagens samfunn. Takk for svar. Og jeg sier som flere andre her inne; så forfriskende at noen tar seg bryet med å skrive skikkelige innlegg. Ikke enkelt dette. Kan det være vi må leve med en situasjon der mange menn ikke blir sett på som attraktive? Og at menn da må leve med å tåle å bli valgt bort? Jeg klarer ikke helt å se hva som kan gjøres. Jeg vil være litt personlig igjen: som ung og uerfaren kvinne og på utkikk etter en god mann hadde jeg jo en lei tendens til å ende med menn som ikke var bra for meg. Jeg ble tiltrukket av det som kanskje kan kalles bad guys. Det var jo ikke det at jeg hadde lyst til å ligge rundt med fæle fyrer, det ble bare slik fordi jeg ikke visste hva jeg skulle se etter. Så etter 5 års selvpålagt sølibat evnet jeg å se hva jeg trengte, da i en litt lavmælt gamer. Han og jeg har prata en del om dette, og han sier at det ble slik fordi jeg sakte men sikkert hadde endt opp med å mislike menn (mine mislykka forhold til bad guys), og at jeg ikke forsto at menn kunne være snille med meg. Da var jeg hele 40 år. Så jeg tror ikke kukkarusellen gjør kvinner lykkelige heller. Hvordan kan den? Det blir jo bruk og kast av mennesker. Fra begge parter. Så kvinner snurrer rundt og rundt på karusellen, en del menn står og ser på. Og vi går ikke ned av den og velger den stille mannen før vi har lært at den ikke er bra for oss. Så jeg tenker: begge kjønn sliter med selvtilliten. Tinder gjør ikke saken bedre. Her skal menn velges på bakgrunn av er bilde. Bør skolen komme på banen? Der psykisk helse blir et fag, med bedre seksualopplæring, mer om relasjonsbygging? Jeg har fått mye å tenke på nå. Igjen, takk til dere som skriver gjennomtenkte og seriøse svar. Det kan være sjeldent på KG.
Gjest RockOn Skrevet 19. juli 2021 #112 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Onani fungerer jo faktisk fint. De fleste menn greier seg faktisk med det som single, så da kan vel kvinner klare det også. Kan, ikke må. Det er ikke sånn at man må ligge med noen bare fordi de har penis eller vagina selv om man er singel en stund. Jeg er nok et ekstremt eksempel, men jeg var jomfru helt til jeg møtte mora til mitt barn da jeg var godt voksen. Jeg overlevde som singel, og klarte fint å prestere i forholdet likevel. Jeg har ikke manglende sexlyst selv om jeg er singel, men jeg bruker ikke kvinner som rene tømmestasjoner for det. Helt greit om noen kvinner og menn gjensidig vil bruke hverandre som det, altså, men for meg er det lite attraktivt. Anonymkode: d34bb...caf De fleste menn greier seg med onani når de er single? De fleste...? For at kvinner skal ha sex (med menn) så må det nødvendigvis være noen menn tilstedet, så det at menn klarer seg med onani som single faller litt på sin urimelighet. Og det er stor forskjell på å onanere og det å ha sex med et annet menneske.
ClausSaus Skrevet 19. juli 2021 #113 Skrevet 19. juli 2021 (endret) tarantulla skrev (9 timer siden): Igjen, gode poeng. Mange kvinner ser jo godt at mannsrollen endrer seg, og at mange menn i alle aldre sliter med endringene som kvinnefrigjøringen har medført. Biologisk tiltrekning er et faktum. Men både kvinner og menn klarer å være i forhold med partnere som ikke akkurat har de rette biologiske egenskapene. Nå skal jeg ikke bevege meg ut på tynn is - jeg er ikke mann, og har ingen fikse idéer om at jeg skal kunne hjelpe på situasjonen. Men jeg ser et overseksualisert samfunn hvor altfor mange sliter med å ikke strekke til på altfor mange områder. Som mann - og forfriskende oppegående og velartikulert trådens emne tatt i betraktning - hva tenker du menn kan gjøre i fellesskap? (Jeg tenker spesielt på forslaget som også ofte dukker opp i slike tråder, at kvinner skal porsjoneres ut likt til alle menn i samfunnet, som av åpenbare grunner ikke lar seg gjennomføre.) Takk for hyggelige ord. 🙂 Jeg havner selv ut på litt tynn is når det kommer til å beskrive konkrete løsninger. Men jeg kan ihvertfall dele noen tanker jeg har gjort meg om temaet, så gjenstår det å se om de viser seg å være verdt noe. Det er jo helt sant som du er inne på at det bare er useriøst å foreslå at kvinner skal "pålegges", som en slags sosial forpliktelse, å være sammen med menn de ikke er tiltrukket av. Og det samme gjelder selvsagt også motsatt vei, for den saks skyld. Både menn og kvinner er mennesker, og må stå fritt til å søke lykken slik de selv opplever den så lenge de bare ikke skader andre i prosessen. Men jeg tenker at det også er et dypere lag til dette. For vi kan alltids diskutere i nøyaktig hvor stor grad nedarvede instinkter påvirkes av miljø, og det kan nok også være en interessant diskusjon i seg selv. Man kan argumentere godt for at det ville være evolusjonært ufordelaktig å ikke til en viss grad være tilpasningsdyktig etter fødsel, også når det gjelder tiltrekning. Sånn sett er det naturlig å forvente at vi ikke er fullstendig pre-programmerte fra naturens side. Samtidig er det liten tvil om at nedarvede mønstre skinner gjennom i rikt monn. Dersom du som mann f.eks er høy og veltrent gir dette få praktiske fordeler i dagens samfunn. Det er vanskeligere å finne klær som faktisk passer deg, og det du finner som er stort nok over skuldre og armer henger gjerne som et telt rundt magen. Du har høyere matbudsjett enn folk flest. Alt fra å sitte nedsunket i setet på kino for å ikke være i veien for folk bak deg, via å manøvrere deg gjennom en folkemengde uten å dytte noen overende, til å få plass i karusellen på tivoli med ungene er ting du må forholde deg til der andre slipper. Det finnes egentlig ingen grunn til at kvinner skulle ha noen preferanse for høye veltrente menn i dagens samfunn – med mindre dere helt nylig er blitt veldig opptatt av at gubben ikke skal trenge å stå på en stol for å skifte lyspære i taket. Men individuell variasjon til tross, tendensen er ganske tydelig. Tilsvarende har menn en dragning mot såkalt timeglassfigur hos kvinner. Dette bunner i at fenotypiske trekk som har signalisert god evne til å føde og amme barn har hatt praktisk betydning i fortiden. Men med dagens medisinske muligheter har jo denne preferansen fullstendig utspilt sin rolle, likevel er den der fremdeles til fulle. Og med mindre vi skal begynne å sende alle kvinner og menn i terapi for å lære å like ting som er bedre tilpasset dagens samfunn, hvilket ville være ikke så rent lite creepy, må vi nesten bare lære å akseptere realitetene. Jeg tror dette er et nøkkelord: "akseptere". Vi må slutte å tenke at kvinner er fæle "fordi at sånn" eller at menn er fæle "fordi at slik". Ingen av oss fikk velge firmwaren vi er født med, hverken kvinner eller menn. Det kom liksom bare deisende fra høyere oppe i familietreet. Så den eneste nøkkelen jeg kan se er at alle bare må lære å godta at det motsatte kjønn har sine preferanser, og så være villige til å legge ned en innsats som motsvarer det man ønsker å oppnå på det brutale kjøttmarkedet. Ikke fordi dette er hyggelig, men fordi det kan vise seg å være nødvendig. Og heller ikke dermed sagt at livet skal handle om å tekkes det motsatte kjønn, det ville blitt et stusselig liv. Men mer som en slags realitetsorientering. Motstykket til dette blir da selvsagt at man heller ikke kan ha krav til en fremtidig partner som ikke står i stil med det man selv er villig til å legge i bordet og faktisk tilby. Vil man ha og beholde en attraktiv partner må man belage seg på å være og forbli attraktiv selv, enten man er mann eller kvinne – selv om "attraktiv" altså ikke betyr nøyaktig det samme for menn som for kvinner. Dette gjelder også i etablerte forhold: En mann kan ikke bli dvask og sutrete og forvente at kona fortsatt skal tenne på ham, selv om det av og til skjer. En kvinne kan ikke bli ustelt og bitchy og forvente at mannen fortsatt skal kurtisere henne, selv om det gjerne også forekommer. Vi må være villige til å gi hverandre det beste vi kan. Og der syndes det nok mye, både blant menn og kvinner. Så omsider til poenget: Grunnlaget for at man skal kunne gi sitt beste er å vite hva ens beste faktisk er. Menn må vite hva kvinner faktisk vil ha, og omvendt. Og der har dere jenter det lettere enn oss, fordi vi på godt og vondt er "enklere" enn dere. Veldig mange menn der ute vet virkelig ikke hva kvinner vil ha, selv om de gjerne skulle lagt alle kluter til for å være den beste versjonen av seg selv om de bare hadde visst hvordan. Som eksempel: Jeg tror faktisk at et flertall av norske menn ikke er klar over at en kvinne som forteller noe ofte bare ønsker å bli møtt med anerkjennelse og forståelse – og at hun ikke nødvendigvis ber ham om å komme med en løsning på noe problem. Men det er ikke ut fra vond vilje at han prøver å hjelpe henne, det var gjerne bare ikke det hun trengte fra ham akkurat der og da. Det høres sikkert helt sinnsykt ut for dere at menn faktisk ikke forstår noe så "åpenbart". Men det er ikke åpenbart for menn, vi har nemlig ikke det samme behovet i vesentlig grad og kan derfor ikke kjenne det igjen i oss selv – som er empatiens primære fundament. Dette ble mye lengre enn jeg hadde tenkt, men som svar på det du spør om tror jeg ihvertfall det må begynne med at at vi aksepterer det annet kjønn som dere/vi er, fortsetter med å finne ut hva dette faktisk går ut på, og lar det hele munne ut i at vi godtar å legge ned en innsats for å bli den versjonen av oss selv som motsvarer de "resultatene" vi ønsker å oppnå. For menn tror jeg først og fremst kunnskap er problemet. Og da er nok ærlige samtaler og diskusjoner den beste farbare vei. Kanskje også den eneste. Endret 19. juli 2021 av ClausSaus 2
Gjest someone_here Skrevet 19. juli 2021 #114 Skrevet 19. juli 2021 Rååååsa skrev (11 timer siden): Først kom kvinnefrigjøringa. Kvinnen fikk rett til å eie egne verdier og rett til å tjene egne penger. Kvinnen kan nå utdanne seg, hun har prevensjon og kan planlegge graviditet. Hun har også rett til abort. Hun kan også la seg befrukte kunstig. Hun kan skille seg. Hun er ikke på noen måte avhengig av en mann lengre. «En gjennomsnittlig mann koster stat og kommune 3,1 millioner kroner i løpet av livet, mens kvinner koster i snitt 15,6 millioner». check your privilege 👋 Nå betaler menn for kvinner indirekte, og staten er den nye mannen til kvinner
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #115 Skrevet 19. juli 2021 Jeg ridde kukkarusellen fra jeg var 18-30ish, men slo meg ikke ned med en beta etterpå. Min personlige erfaring er nærmest omvendt, man vet så mye mer hva man vil ha etter å ha datet forskjellige, og kravene blir bare høyere og høyere. Han jeg skal flytte sammen med nå er vel den mest alfa jeg har vært borti, om jeg skal bruke incel-terminologi. Så alle incels som håpte jeg skulle få min "straff" og måtte fire på kravene når den biologiske klokka slo midnatt står slukøret tilbake der. Anonymkode: 1f641...efe 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #116 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 23.38): Jeg forholder meg til den gode gamle Stifler-regelen fra 1990-tallet. Menn sier at de har ligget med 3 ganger flere enn det de egentlig har gjort, mens kvinner deler antallet menn de har ligget med på 3. Så med andre ord, må du ganger antallet med 3 når ei kvinne forteller hvor mange hun har ligget med. Husk at Stifler sin regel (Fra American Pie filmene) var før alle disse appene og alt mulig rart ble til, så nå tror jeg at du godt kan gange med mye mer enn 3 også. Anonymkode: bd544...112 Hvis man går ut fra at alle lyver, finner man seg garantert en løgner å date. Folk med ærlige hensikter gidder ikke å bli beskyldt for alt mulig bullshit. Anonymkode: 5fa47...70c 2
Gjest Alterego666 Skrevet 19. juli 2021 #117 Skrevet 19. juli 2021 (endret) For en utrolig fremmedgjørende tråd. Jeg har venner og bekjente i alle aldre, alle samfunnslag og områder i samfunnet. Jeg har aldri møtt menn med inceladferd. Jeg kjenner både menn og kvinner som har ridd sine respektive karuseller uten at det har hatt varige negative konsekvenser. Jeg kjenner de som har funnet livslang lykke i monogame forhold, og de som har funnet tomhet og ensomhet i det samme. Jeg kjenner vesentlig flere -meg selv inkludert- som slo seg ned for tidlig enn de som slo seg ned for sent. Jeg kjenner både forhold hvor menn er hovedforsørger og hvor kvinnen er det. Jeg kjenner de som har vært gift i 25 år og som hiver seg på Tinderkarusellen når barna flytter ut. Ingen. INGEN av menneskeskjebnene jeg har truffet passer inn i incelnarrativet som presenteres her. Man skal virkelig ha et behov for å eksternalisere sin egen tilkortkommenhet for å måtte beskrive verden med incelperspektiv. Løsningen for single menn ligger -som for single kvinner- hos dem selv. Dere må rett og slett ta kuken i egne hender. Endret 19. juli 2021 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #118 Skrevet 19. juli 2021 1 hour ago, RockOn said: De fleste menn greier seg med onani når de er single? De fleste...? For at kvinner skal ha sex (med menn) så må det nødvendigvis være noen menn tilstedet, så det at menn klarer seg med onani som single faller litt på sin urimelighet. Og det er stor forskjell på å onanere og det å ha sex med et annet menneske. Det ble nevnt tidligere at noe sånn som 20% av menn har 80% av tilfeldig sex, som vil si 16 ganger oftere enn de andre 80% i snitt. Det har med tilgang å gjøre. Mens kvinner flest har mer tilgang på sex og må lete litt for å få et forhold er det motsatt for menn flest, som er aktuelle for forhold og helt uinteressante kun for sex. Så er det også slik, tro det eller ei, at en del menn kobler sex til følelser. Jeg faller inn under sistnevnte kategori også. Totalt sett er det altså ganske få menn som typisk har sex utenom forhold/dating. Jeg tror ikke så mange kvinner forstår hvor liten den gruppa av menn de ligger med mens de er single faktisk er. Poenget er vel det at man ikke kan bedømme en manns sexlyst ut ifra hvorvidt han har hatt sex i det siste eller ikke, og jeg synes ikke det er naturlig å bedømme kvinner slik heller. Jeg forventer ikke lite sex i forholdet selv om en kvinne ikke har ligget rundt. Anonymkode: d34bb...caf 1
ClausSaus Skrevet 19. juli 2021 #119 Skrevet 19. juli 2021 (endret) Rååååsa skrev (5 timer siden): Takk for svar. Og jeg sier som flere andre her inne; så forfriskende at noen tar seg bryet med å skrive skikkelige innlegg. Ikke enkelt dette. Kan det være vi må leve med en situasjon der mange menn ikke blir sett på som attraktive? Og at menn da må leve med å tåle å bli valgt bort? Jeg klarer ikke helt å se hva som kan gjøres. Jeg vil være litt personlig igjen: som ung og uerfaren kvinne og på utkikk etter en god mann hadde jeg jo en lei tendens til å ende med menn som ikke var bra for meg. Jeg ble tiltrukket av det som kanskje kan kalles bad guys. Det var jo ikke det at jeg hadde lyst til å ligge rundt med fæle fyrer, det ble bare slik fordi jeg ikke visste hva jeg skulle se etter. Så etter 5 års selvpålagt sølibat evnet jeg å se hva jeg trengte, da i en litt lavmælt gamer. Han og jeg har prata en del om dette, og han sier at det ble slik fordi jeg sakte men sikkert hadde endt opp med å mislike menn (mine mislykka forhold til bad guys), og at jeg ikke forsto at menn kunne være snille med meg. Da var jeg hele 40 år. Så jeg tror ikke kukkarusellen gjør kvinner lykkelige heller. Hvordan kan den? Det blir jo bruk og kast av mennesker. Fra begge parter. Så kvinner snurrer rundt og rundt på karusellen, en del menn står og ser på. Og vi går ikke ned av den og velger den stille mannen før vi har lært at den ikke er bra for oss. Så jeg tenker: begge kjønn sliter med selvtilliten. Tinder gjør ikke saken bedre. Her skal menn velges på bakgrunn av er bilde. Bør skolen komme på banen? Der psykisk helse blir et fag, med bedre seksualopplæring, mer om relasjonsbygging? Jeg har fått mye å tenke på nå. Igjen, takk til dere som skriver gjennomtenkte og seriøse svar. Det kan være sjeldent på KG. Her er du virkelig inne i selve kjernen. 👍 En tangerende tanke: Det går visst ett eller annet program på NRK for tiden (vet ikke om det er TV eller radio) som handler om "liggelister". Må jo innrømme at jeg i mitt stille sinn tenker mitt om den slags. For en ting er å ligge med så mange, og sågar i ung alder, at du ikke engang klarer å huske dem… hvis du deler seksualiteten din med en person og så ikke engang greier å huske vedkommende i ettertid, hva slags forhold til seksualiteten din er det da du har? Hvor spesielt synes du da det er å dele noe av det mest intime du har med et annet menneske? Og hvor spesielt og verdifullt forventer du at en fremtidig livspartner skal synes det er at du deler det med ham/henne? En annen ting er hvorfor man i så fall ønsker å føre lister slik at man kan "huske". Hva er det man i så fall har lyst til å ta vare på, når det ikke engang var spesielt nok til å ha festet seg i hippocampus uten å måtte nedtegnes skriftlig for bevaring i ettertid? Men kanskje enda mer forstyrrende er denne «You go, girl!»-innstillingen som forfektes gjennom selveste statskanalen. For er dette egentlig bra? Sitter disse unge menneskene, og kanskje spesielt kvinnene, igjen med en god følelse senere i livet etter å ha holdt på slik gjennom sine yngre år? Føler de at de til slutt har noe unikt å gi til – og motta fra – den de til slutt skal dele livene sine med? Det er selvfølgelig en viss forskjell på å ligge med noen fordi du virkelig elsker dem versus bare fordi kuk/fitte er digg. Og kjærlighet er verdifullt, for all del. Men det er også alt? Det skal utgjøre hele forskjellen? Og dette skal ikke føre til noen som helst forflatning av opplevd verdi av å dele seksuell intimitet? Jeg har mine tvil, for å si det ytterst forsiktig. Ikke i den forstand at det ikke eksisterer dem som faktisk kan skille sex fra kjærlighet. Det gjør det nok. Men er dette et mål? Var det ikke nettopp assosiasjonen mellom sex og kjærlighet som skulle gjøre kombinasjonen til noe unikt…? Nå høres jeg sikkert ut som en puritansk gammel pastor, noe jeg er ganske langt fra å være. Har mine svin på skogen, jeg som de fleste andre. Men selv om ingen av oss er perfekte og vi lever i en verden som nok kunne forbedres på flere vis, så må det være akseptabelt med noen tanker om hva som bidrar til forbedring til forskjell fra forverring. Og implisitt eller sågar eksplisitt oppfordring av unge mennesker til å ligge rundt såpass hemningsløst at de må skrive ned hvem de har ligget med for å ha et lønnlig håp om engang å huske dem.. er dette virkelig et bidrag til nåværende og fremtidig tilfredshet? Hvor mange kvinner er det for eksempel som etterhvert blir sittende igjen med en litt ekkel følelse av å ha blitt "brukt" som en slags levende sexdukke av menn som ikke har brydd seg en døyt om at hun er et menneske med følelser og verdi? Foregripende kan jeg bare avkrefte at jeg mener man må holde seg jomfru frem til ekteskapet. Er ikke engang overbevist om at dette er noen god ide, jeg ser gode argumenter for at litt "fartstid" kan være bra før man trekker seg ut av markedet, om så bare for å vite at man ikke egentlig har gått glipp av noe hinsides fantastisk. Men det finnes grader av det meste. Og på ett eller annet nivå endrer ting faktisk også karakter. Det som underhånden forfektes i omtalen av dette "liggeliste"-programmet er jo ren promiskuøsitet. Og absolutt all erfaring tilsier at dette ihvertfall for de fleste ikke er veien til lykke senere i livet. Jeg lurer av og til på om poenget bare er at alle normer fra fortiden skal makuleres av rent prinsipp, uten en tanke ofret til om de faktisk kan være der av en grunn. Som om tusen generasjoner av mennesker som gikk før oss, med samme intellekt som oss, ikke har klart å finne ut noe som helst om noe som helst. Er vi virkelig blitt så arrogante at vi tror vi er de aller første i vår arts 200 000-årige historie som forstår hva som er bra for oss over tid? Endret 19. juli 2021 av ClausSaus 3
Gjest tarantulla Skrevet 19. juli 2021 #120 Skrevet 19. juli 2021 ClausSaus skrev (1 time siden): Dette ble mye lengre enn jeg hadde tenkt, men som svar på det du spør om tror jeg ihvertfall det må begynne med at at vi aksepterer det annet kjønn som dere/vi er, fortsetter med å finne ut hva dette faktisk går ut på, og lar det hele munne ut i at vi godtar å legge ned en innsats for å bli den versjonen av oss selv som motsvarer de "resultatene" vi ønsker å oppnå. For menn tror jeg først og fremst kunnskap er problemet. Og da er nok ærlige samtaler og diskusjoner den beste farbare vei. Kanskje også den eneste. Jeg tror også at for å løfte gutter/menn ut av incelsamfunnets stinkende pøl av kvinnehat, trengs det menn som deg og @Alterego666 som kan korrigere og informere. Vi kvinner tenker jo det samme som du skriver, men jeg har ingen tro på at de som allerede har parkert skylden for sin egen ensomhet hos kvinner vil høre på oss. Det finnes jo så mye mer enn sex, og å endre fokus er nok sunt. Som du skrev (og jeg har uthevet), så vil et selvforbedringsprosjekt kunne være akkurat fokusendringen. Å sette mål, ta vare på helsen, lære seg noe nytt, utvikle seg både mentalt og fysisk. Å utvikle seg for sin egen del, fordi det føles godt og bidrar til en mer stabil og robust helse. Ta vare på de unge guttene, samle dem i flokk og lær dem hvilke muligheter de har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå