Gå til innhold

Rir jenter kukkarusellen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Archer skrev (13 timer siden):

Chad: typen som puler damer till høyre og venstre, lyver og bedrar damer men som damer elsker og puler uansett hva han gjør, en alfa. 

beta: en "fridolf", en skikkelig tøffel-helt som damene som er lei av å knulle blir sammen med for ett stabilt forhold, spesiellt alene-mødre. Han sier aldrig ifra hvis dama maser osv og gjør det hun sier han skall gjøre, jobber å betaler regninger. Men damer som er sammen med slike tøffler drømmer egentlig  om "chads" hver dag i hemmelighet.

Så du mener at man må være et rasshøl for å være "alfa"? 
Den må du nok lenger ut på landet med, gutt.

Anonymkode: 2ae9c...c30

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Rååååsa
Skrevet

Til dere incels: 

Får å få dere damer hadde jeg først og fremst spandert på meg litt terapi. BBC har en del gode intervjuer med godt voksne incels som har kommet seg ut av ensomheten, fått selvtillit og truffet gode damer som de har etablert samboerskap og ekteskap med. Bare google BBC og incels. 

For selvtillit er tiltrekkende! Veldig! Det kan en psykolog hjelpe til med. Nå er ventelistene lange som uår, så det må jo bli privat. Jeg vil mene det er verdt de tusenlappene det koster. 

For jeg tenker, biologisk vil jo vi kvinner ha beskyttelse. En mann som kan beskytte meg mens jeg ammer, og som beskytter avkommet vårt. 

Min mann og jeg har ikke barn da, men det er de samme mekanismene som slår inn.

Han er lav (166 cm, jeg er 172 cm), har måne og mage, og ingen utdannelse. Jeg har 8 år på universitet. Han har en vanlig penis - jeg aner ikke hvor lang og tykk den er. Alt jeg vet at penisen henger fast på han, og jeg elsker han. Så jeg elsker hans penis også. Men han er kul, han er tøff og han går i mellom om noen skulle plage meg. Og i all den tid vi har sittet i isolasjon under pandemien har han vitset og tullet, og laget det hyggelig for oss. Han har passet på meg. 

Min mann er morsom, snill og tøff. Det ville jeg ha som ektemann. 

Skrevet
Rååååsa skrev (2 minutter siden):

Til dere incels: 

Får å få dere damer hadde jeg først og fremst spandert på meg litt terapi. BBC har en del gode intervjuer med godt voksne incels som har kommet seg ut av ensomheten, fått selvtillit og truffet gode damer som de har etablert samboerskap og ekteskap med. Bare google BBC og incels. 

For selvtillit er tiltrekkende! Veldig! Det kan en psykolog hjelpe til med. Nå er ventelistene lange som uår, så det må jo bli privat. Jeg vil mene det er verdt de tusenlappene det koster. 

For jeg tenker, biologisk vil jo vi kvinner ha beskyttelse. En mann som kan beskytte meg mens jeg ammer, og som beskytter avkommet vårt. 

Min mann og jeg har ikke barn da, men det er de samme mekanismene som slår inn.

Han er lav (166 cm, jeg er 172 cm), har måne og mage, og ingen utdannelse. Jeg har 8 år på universitet. Han har en vanlig penis - jeg aner ikke hvor lang og tykk den er. Alt jeg vet at penisen henger fast på han, og jeg elsker han. Så jeg elsker hans penis også. Men han er kul, han er tøff og han går i mellom om noen skulle plage meg. Og i all den tid vi har sittet i isolasjon under pandemien har han vitset og tullet, og laget det hyggelig for oss. Han har passet på meg. 

Min mann er morsom, snill og tøff. Det ville jeg ha som ektemann. 

DU ER SÅ KUL ❤️ 

• Liker 11
Gjest Rååååsa
Skrevet
Adara skrev (Akkurat nå):

DU ER SÅ KUL ❤️ 

Du er så snill som sier det ❤️

Skrevet (endret)
Rååååsa skrev (28 minutter siden):

Så utrolig deilig å lese et så godt formulert og gjennomtenkt innlegg. Takk. 

Helt enig. Håper bare de det gjelder greier å ta det til seg. 
Du har fine innlegg, har bare en kommentar til det du skriver om din slektning og Jordan Peterson. Vet at han har fått en viss status i incel-kretser, men hvis disse gutta virkelig hadde forstått hva JP prøver å si, hadde de ikke sitter på forum og sutret. 
Det JP sier er at alle må skjerpe seg., for å si det banalt.

Endret av Helgeline
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Elsker kukkarusellen, men hver gang jeg spør om å ta den "må jeg gå" og jeg er "ikke lenger velkommen på Tusenfryd" 😭

Anonymkode: 20c51...4b1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig, det Rååååsa sa. Ingen er ufrivillig single og uten sex, man har bare klart å surre seg inn i et giftig hull på nett hvor man kan legge skylda på alt annet enn seg selv, sine manglende sosiale antenner og sannsynligvis også en personlighet med forbedringspotensiale. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Elsker kukkarusellen, men hver gang jeg spør om å ta den "må jeg gå" og jeg er "ikke lenger velkommen på Tusenfryd" 😭

Hvor høy må man være for å ta kukkarusellen på Tusenfryd? Det holder vel ikke med 180, det er kanskje 185 og oppover?

Anonymkode: 2adf1...de5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feminisme har ingenting med dette å gjøre.

Uansett, nei jeg er faktisk 21 år og gått igjennom ungdomsskole, videregående og universitet med sorg over å aldri bli valgt, aldri fått interesse eller brev som Breivik får, aldri blitt sett på som potensiell elsker. Bare pga jeg ikke lever opp til umenneskelig standard kvinner har.

Anonymkode: 970c8...0a2

Jeg fikk ikke kjæreste før jeg var 22 år. Ikke hadde jeg ONS heller.

Kvinner har ikke umenneskelige standarder. Tro meg, jeg har sett meg rundt i ferie-Norge. Kvinner er sammen med all slags menn. 

Anonymkode: fac70...ecc

• Liker 9
Gjest Rååååsa
Skrevet (endret)
Helgeline skrev (51 minutter siden):

Helt enig. Håper bare de det gjelder greier å ta det til seg. 
Du har fine innlegg, har bare en kommentar til det du skriver om din slektning og Jordan Peterson. Vet at han har fått en viss status i incel-kretser, men hvis disse gutta virkelig hadde forstått hva JP prøver å si, hadde de ikke sitter på forum og sutret. 
Det JP sier er at alle må skjerpe seg., for å si det banalt.

Jeg er enig med deg. Jeg har sett litt på han på YouTube og han har mye bra å si. Men blir nok ikke helt fortsått av alle nei. 

Takk💐

Endret av Rååååsa
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forøvrig, det Rååååsa sa. Ingen er ufrivillig single og uten sex, man har bare klart å surre seg inn i et giftig hull på nett hvor man kan legge skylda på alt annet enn seg selv, sine manglende sosiale antenner og sannsynligvis også en personlighet med forbedringspotensiale. 

Jeg så på en episode med insider FEM, der møtte hun noen incels. Det var helt sinnsykt å se på hvor dypt nede de er med kvinnehat. En av de som var med klaget på at han ikke fikk seg dame, samtidig var han på Tinder og hadde fått masse meldinger han ikke svarte på engang. De var sikkert ikke pene nok for han🤷🏼‍♀️ Det er sånn jeg ser for meg de fleste incels. Forventer å få seg en kjæreste som er i en helt annen «klasse» en en selv, og når de ikke er interessert, setter de seg ned å surver og skriver stygge ting på et incel-forum.

Anonymkode: 58e90...b79

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er jo ikke det som er saken. Dere må gjerne gjøre akkurat så dere vil, men ikke forvent at menn synes det er tiltrekkende med flere hundre hakk i sengestolpen.

Beste eksempelet er hun fra hun som stod frem i NRK med liggelista si. Ble kvalm rett og slett.

Anonymkode: 7d4c5...c32

Men det er helt greit at menn har mange hakk? Helst flest mulig? Hipp hurra for dem, og takk og farvel til alle de damene de har ligget med. For da er de oppbrukt. 

Anonymkode: 7c04a...1ed

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

"Kukkarusellen" høres ut som en attraksjon på en Incel fornøyelsespark. Høres ut som du har årskort der TS. Ikke bra.

Hva er det egentlig du lurer på? At folk generelt sett er mer seksuelt aktive når de er yngre, enn når de blir litt eldre og vil slå seg til ro? Det høres ut som livet..

Anonymkode: 81eb9...ed9

• Liker 7
Gjest RockOn
Skrevet

Som jente skal du ha sexlyst i et forhold og ikke som singel! Spiller ingen rolle om du har vært singel i 10 år, du skal ikke ha mer sex enn hvert tredje år. Maks! 

Vi damer skal være jomfruer som singel og "horer" i et forhold. Også er de VI jenter som har problemer! 🤦‍♀️

Et lite PS her, jeg skriver horer fordi dette er hva som ofte går igjen i tråder som dette på jenter som har sexlyst. 

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner som faktisk hiver seg på "kuk-karusellen" er jo uaktuelle som partnere, fordi de er horer, fellesdo, og ødelagt vare. Kvinner som ikke hiver seg på kuk-karusellen, kommer aldri lenger enn til 3. date, for mannen gidder ikke kaste bort tid på pripne damer som ikke er interessert i sex. Damn if you do, damn if you don`t. 

Anonymkode: 1b109...c2c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner som faktisk hiver seg på "kuk-karusellen" er jo uaktuelle som partnere, fordi de er horer, fellesdo, og ødelagt vare. Kvinner som ikke hiver seg på kuk-karusellen, kommer aldri lenger enn til 3. date, for mannen gidder ikke kaste bort tid på pripne damer som ikke er interessert i sex. Damn if you do, damn if you don`t. 

Man flagger jo ikke at man har hatt seg litt da, helloo 🤣🤣

Anonymkode: 13665...ac1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man flagger jo ikke at man har hatt seg litt da, helloo 🤣🤣

Anonymkode: 13665...ac1

Men selv om man ikke gjør det, så kommer jo spørsmålet fra disse usikre mannfolka: "Hvor mange har du hatt sex med"? Da kan man velge å være ærlig, og om antallet er over fem, så er du uaktuell. Hvis du nekter å svare, tror han at du har hatt 50, og er dermed uaktuell. Damn if you do, damn if you don`t. Man kan aldri bli bra nok for disse typene her.

• Liker 4
Gjest tarantulla
Skrevet
ClausSaus skrev (11 timer siden):

Nei. Kukkarusellen handler om såkalt "tilfeldig sex", typisk i alderen før en eller annen gang rundt gjennomsnittet for inngåelse av ekteskap – altså fra siste halvdel av tenårene til rundt fylte 30. Og fordelingen er langt fra uniform for menn i denne aldersgruppen.

Tvert imot tyder alt av nyere studier rundt temaet på at menn faktisk følger en pareto-fordeling. Det finnes ikke tall fra Norge som jeg kjenner til, men tall fra USA indikerer at rundt 20% av mennene i denne aldersgruppen har rundt 80% av all tilfeldig sex. Da blir det ikke mye igjen å dele på for de resterende 80% av gutta, for å si det svært spakt og diplomatisk.

Og det er ikke tilfeldig hvem den heldige femtedelen av menn er. Det er de mest attraktive.

Videre har andelen menn som ikke har fått seg noe i det hele tatt de siste 12 mnd godt passert en fjerdedel, og er raskt stigende mot en tredjedel.

Så du kan dele unge menn inn i tre grupper:

1) Rundt 1/5: En god del tilfeldig sex

2) Rundt halvparten: Litt en gang iblant

3) Litt under 1/3: Svært sjelden eller aldri

Dette er jevnere fordelt blant unge kvinner, rett og slett fordi det er lettere for kvinner å få sex. De trenger ikke nødvendigvis å være blant de hotteste for å få seg noe uten større problemer.

Dermed får du senere et situasjon der varige forhold skal etableres og de fleste (men selvsagt ikke alle) kvinner har hatt tildeles vesentlig mer sex enn de fleste (men selvsagt ikke alle) menn.

Så blir problemet hvordan 80% gutta skal håndtere at deres potensielle rødmende brud ikke bare kan ha ligget med tildels ganske mange menn hun synes var kjekkere enn dem, men gjerne også var blant nettopp de kvinnene som avviste dem gjennom 20-årene og førte til temmelig mye frustrasjon og skuffelse.

Det er ikke veldig vanskelig å se grunnlaget for endel bitterhet og avsmak fra disse gutta når hun plutselig finner ut at hun er ferdig med å bare ha det gøy og de da plutselig er "bra nok" for henne likevel.

(For ordens skyld: Minner om at tallene altså er fra USA, og vi vet ikke i hvilken grad de lar seg direkte overføre til Norge. Men det finnes ingen konkret grunn til å tro at de ikke er overførbare heller.)

Tusen takk for godt og informativt svar!

Dette med at kvinner også nå kan ha uforpliktende sex, og har større sjanse til å få det, er åpenbart et problem. Mange unge kvinner nå er jo heller ikke klare for å slå seg til ro før de er eldre, ettersom de ikke lenger er avhengig av en mann for å overleve. Og da oppstår de skjevhetene du påpeker. Men hvorfor er dette et problem? Hvorfor blir unge menn bitre fordi ting har forandret seg? Hva er det som gjør at de ikke kan godta at verden utvikler seg, og det å ha utovertiss ikke lenger er en garantiseddel som gir deg rett til x antall kvinner når du selv ønsker det?

Kvinner er jo ganske tydelige på at også de deler menn inn i "lettvint sex" (dvs Chad), og realt mannfolk (svært ofte en såkalt betamann). Den siste gifter man seg med til slutt fordi man vet at mange Chads ikke kan brukes til stort, mens en beta er alt annet enn sistesortering. Og det pussige med kjærlighet er at utseendet har lite å si (som @Rååååsa gav et strålende eksempel på), andre kvaliteter er mye viktigere. 

Hva er det som gjør at sex blir så altoppslukende viktig, mye viktigere enn å være en bra person med sunne interesser som kan møte kvinner som likeverdige mennesker?

AnonymBruker
Skrevet
tarantulla skrev (8 minutter siden):

Hva er det som gjør at sex blir så altoppslukende viktig, mye viktigere enn å være en bra person med sunne interesser som kan møte kvinner som likeverdige mennesker?

Dette har gått mer og mer opp for meg som et massivt mysterium. Spør man her inne får man til svar at: « dEt Er biOLogien», menn er noen ukontrollerbare kåtinger som ikke kan styre seg.

Jeg undres hva som er tankegangen til menn som oppfører seg sånn. Er det hjerneprosessen eller manèrer det går på?

De menn jeg treffer er via tinder. Og nei, det er ikke av de topp 20% som det tytes om i øst og vest, men et utvalg av helt vanlige menn i alle høyder. Felles for dem er at de klarer å max presse ut av seg kanskje et spørsmål om meg og resten av tiden skal dreie seg om dem. Altså, den empatiske framvisningen er jo godt under par. Også blir det en jamring på dem når en ikke vil treffe dem mer. 

En vet jo at det finnes menn der ute som er emosjonell intelligente, modne og har utviklet empati. Felles for dem er at de allerede er i et forhold. Derfor går mange kvinner heller single enn å «redusere kravene». 

Anonymkode: 4a090...9eb

• Liker 6
Gjest Rååååsa
Skrevet

Dette er en veldig spennende diskusjon. Så nå vil jeg tenke litt høyt, og så kan kanskje noen av dere andre sortere tankene for meg. 

Jeg tenker det er mange faktorer som fører til at så mange menn må leve uten kjærlighet og sex. 

Først kom kvinnefrigjøringa. Kvinnen fikk rett til å eie egne verdier og rett til å tjene egne penger. Kvinnen kan nå utdanne seg, hun har prevensjon og kan planlegge graviditet. Hun har også rett til abort. Hun kan også la seg befrukte kunstig. Hun kan skille seg. Hun er ikke på noen måte avhengig av en mann lengre. 

Med digitaliseringa har menn falt litt av lasset. Det blir færre og færre jobber som krever den ultimate maskuline egenskapen - rå muskelkraft. Kvinner behøver heller ikke en sterk mann i et samfunn med mye teknologi. 

Så mannen må by på noe annet. Han må kanskje være en forlengelse av kvinnen. Hennes like. Med god allmennkunnskap, gode evner for omsorg, en god redebygger (stelle hus og hjem for familien), han må lytte og forstå. 

Kvinner og menn har fått nye roller. Kvinner er frie, og menn har ikke et kjønn som er avhengige av de lengre. Det må da mye mer til for å kunne få sex og en kjæreste. 

Og det blir kanskje litt slik da, at vi kjører kukkarusellen når vi er unge, med pene fyrer vi ikke bryr oss så mye om. Fordi vi kan. 

Så noen leie konsekvenser fikk kvinnens frihet, for menn som var avhengig av at kvinner rett og slett MÅTTE ha en mann for å klare seg. 

Men slik er det, og slik MÅ det være. 

Menn må ha sin egen lille kulturrevolusjon. Menn må finne en ny rolle. De må finne ut hva de kan by en kvinne for at vi skal være interesserte. 

Det kvinner IKKE vil ha, er en mann som isolerer seg foran PCn. Som hater på internett. Som fører en kamp mot radikale feminister (som det er veldig få av i Norge, det er vel kun Ottar?). Som tenker han er stygg og at hans penis ikke er bra nok. Som deler verden inn i Chader og betaer. Som ikke bryter isolasjonen og river seg ut av depresjonen. Som har et bekmørkt syn på verden og seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...